Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Muscleduck

Legacy Member
Kandul zei:
Het is onmogelijk om netto minder over te houden door meer te gaan werken.

Wel is het zo dat we in België een getrapt progressief belastingsstelsel hebben, dat werkt als volgt.
Van 0 tot 7 900 euro 25 %
Van 7 900 tot 11 240 euro 30 %
Van 11 240 tot 18 730 euro 40 %
Van 18 730 tot 34 330 euro 45 %
Meer dan 34 330 euro 50 %

Dan heb je ook nog een belastingvrij minimumbedrag van 6 430 euro.

Als je 11240euro zou verdienen wil dit zeggen dat 7900euro daarvan aan 25% wordt belast (min het belastingvrij minimum geloof ik?) en dan 3340euro (11240-7900) aan 30%.
(7900-6430)*0,25 + (11240-7900)*0,30 = uw belasting

Wat dit wil zeggen is dat je belasting afhangt van de schijf waarin dat deel van je jaarloon valt, het is dus niet zo dat je direct 30% belasting moet betalen omdat je 11240euro zou verdienen. Het deel tot en met 7900 euro wordt aan een lager tarief belast en het deel daarboven aan een hoger tarief, het deel daarboven aan een nog hoger tarief enz.

Ongeveer... Iemand met wat meer kennis van zaken zal het beter kunnen uitleggen.

Merci voor de heldere uitleg. Ik hoorde altijd halve horrorverhalen daarrond, vandaar dat ik dacht dat ik super zwaar belast zou worden. In principe heb ik dus een maximum van 50 procent. Veel, maar goed om te weten dat het er is.
Is er trouwens geen verschil tss bediende en arbeider? 'k Moet 1 dezer eens langs de vakbond, 'k ga het daar eens vragen denk ik, als ik tijd ga hebben.

MvP

Legacy Member
Welke treinen die in Antwerpen centraal vertrekken hebben een halte in Mechelen? Ik vind het niet direct terug op de site van NMBS.

Indigoke

Legacy Member
J.Daniels zei:
Welke treinen die in Antwerpen centraal vertrekken hebben een halte in Mechelen? Ik vind het niet direct terug op de site van NMBS.

komaan kerel, dat kan je op de homepage van de nmbs opzoeken :s

Bosvos

Legacy Member
J.Daniels zei:
Welke treinen die in Antwerpen centraal vertrekken hebben een halte in Mechelen? Ik vind het niet direct terug op de site van NMBS.

What Indigoke said.

Ik moet elke dag met de trein van Mechelen naar Antwerpen (en omgedraaid dus) en ik heb nog altijd geen idee welke treinen er allemaal stoppen in Mechelen. Maar ik ga gewoon altijd naar beneden en alles wat op spoor 21/22/23/24 stopt en richting Brussel rijdt, stopt in Mechelen ;)

(die treinen rijden toch constant, dus dan is het imo niet nodig om op zo'n kleinere trein te springen :p)

Nas

Legacy Member
Als ge uw fiets meedoet op de trein, moet ge die dan gewoon in dat middenstuk zetten of is er ergens plaats voorzien?
Want m'n zus zei dat treinen die op een bepaald uur rijden een speciale plaats vanvoor hebben bij de bestuurder ofzo :unsure:

josilirios

Legacy Member
Nasty Nas zei:
Als ge uw fiets meedoet op de trein, moet ge die dan gewoon in dat middenstuk zetten of is er ergens plaats voorzien?
Want m'n zus zei dat treinen die op een bepaald uur rijden een speciale plaats vanvoor hebben bij de bestuurder ofzo :unsure:

er zijn treinen met een speciaal fietsgedeelte, dat moet je dan vragen aan de conducteur en dan opent die de deur daarvan (gaat niet elke halte open, dus ook bij het afstappen vragen aan conducteur). Maar dat is denkek alleen bij rechtstreekse treinen, anders gewoon aan de deur laten en je zo zetten dat je er zicht op hebt.. ge weet nooit he kuisvrouw :p

TheProject

Legacy Member
als men zegt "you will need a 25mm PVC pipe"
bedoelen ze dan de buiten diameter of de binnen diameter van die PVC pijp?

Slabby

Legacy Member
TheProject zei:
als men zegt "you will need a 25mm PVC pipe"
bedoelen ze dan de buiten diameter of de binnen diameter van die PVC pijp?

Aangezien die dikte van de PVC zelf kan variëren gok ik op het 2e.

Trolle

Legacy Member
weet iemand hoeveel geld je mag verdienen om je hobby als hobby te houden?
ik heb ergens gelezen als je teveel verdient met uw hobby dat ge dan ook de fiscus achter u kan krijgen ofzo

freekydude

Legacy Member
Weet iemand wat de winnende nummers voor de volgende editie van de lotto gaan zijn?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan