Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Alteration

Legacy Member
Honing werkt vaak als katalysator voor het overbrengen van bepaalde voedingsstoffen.
Is dat ook het geval als je de honing apart eet ?

In m'n thee proef ik immers niets van het heerlijke goedje

Brick Top

Legacy Member
Is er in Firefox toevallig geen optie waardoor ge snel tussen Nederlands/Engels kunt switchen voor de spellingcorrectie? Ik ben ook actief op Engelstalige fora en 't zou wreed handig zijn moest firefox me daar af en toe wat helpen in plaats van alles in 't rood te onderstrepen. :p

pinoken

Legacy Member
Alteration zei:
Honing werkt vaak als katalysator voor het overbrengen van bepaalde voedingsstoffen.
Is dat ook het geval als je de honing apart eet ?

In m'n thee proef ik immers niets van het heerlijke goedje

Je doet er misschien weinig in? 'k Merk dat mijn thee toch lichtjes zoeter is als 'k het er in doe. Natuurlijk zit er geen honingsmaakje aan uw thee maar hij zou toch zoeter moeten zijn.

sparks

Legacy Member
n9ne zei:
haha, sowieso :D
Straks toch maar is vragen wanneer ze nog is op reis gaan.

Haha, hier zijn ze net terug.
Dat was dus gewoon alles nog laten liggen en zo goed mogelijk proberen toe te komen.
Ik ben een lui varken.

Alteration

Legacy Member
pinoken zei:
Je doet er misschien weinig in? 'k Merk dat mijn thee toch lichtjes zoeter is als 'k het er in doe. Natuurlijk zit er geen honingsmaakje aan uw thee maar hij zou toch zoeter moeten zijn.

Awel ja, 't wordt zoeter, maar dat honingsmaakje is ribbedebie :sad:

Daarmee, lepeltje honing eerst en vervolgens de thee = zelfde effect ?

pinoken

Legacy Member
Alteration zei:
Awel ja, 't wordt zoeter, maar dat honingsmaakje is ribbedebie :sad:

Daarmee, lepeltje honing eerst en vervolgens de thee = zelfde effect ?

Hoe bedoel je? Eerst de honing in uw glas doen of in uw mond of wadde? :p
Kan niet goed volgen, ben een beetje versuft met al die medicijnen. (Verdomde Sinusitis ook) Hoewel 'k mij niet meer snotterig en slecht voel. :p

Alteration

Legacy Member
pinoken zei:
Hoe bedoel je? Eerst de honing in uw glas doen of in uw mond of wadde? :p
Kan niet goed volgen, ben een beetje versuft met al die medicijnen. (Verdomde Sinusitis ook) Hoewel 'k mij niet meer snotterig en slecht voel. :p

1) Honing = katalysator voor elementen in die thee

A) Honing in de thee = honingsmaakje weg, thee zoeter.
B) Lepeltje honing binnenschoven, daarna thee uitdrinken

Als A, dan 1,

Mijn vraag: als B, dan 1 ?

Muscleduck

Legacy Member
Brick Top zei:
Is er in Firefox toevallig geen optie waardoor ge snel tussen Nederlands/Engels kunt switchen voor de spellingcorrectie? Ik ben ook actief op Engelstalige fora en 't zou wreed handig zijn moest firefox me daar af en toe wat helpen in plaats van alles in 't rood te onderstrepen. :p

Rechtermuisknop in uw tekstvak, en dan kan je de taal selecteren. Kan wel zijn dat je je tekst efkes moet knippen en plakken om te laten controleren. En je moethet woordenboek geïnstalleerd hebben staan.

pinoken

Legacy Member
Alteration zei:
1) Honing = katalysator voor elementen in die thee

A) Honing in de thee = honingsmaakje weg, thee zoeter.
B) Lepeltje honing binnenschoven, daarna thee uitdrinken

Als A, dan 1,

Mijn vraag: als B, dan 1 ?


Indien die honing een katalysator is in die thee word hij zelf niet verbruikt voor het versnellen van de eventuele reacties. Dus ik snap uw punt niet zo goed. Wat wel kan is dat de honing oplost in de thee waardoor hij zijn smaak verliest (uiteindelijk is honing in uw thee doen hetzelfde als uw honing met water verdunnen)

Maar als je eerst honing binnensteekt en dan thee drinkt gaat ge die smaak van die honing al wel gewaar worden nog voor de thee in u mond zit natuurlijk. Het kan volgens mij wel zijn dat dit het versterkt doordat je de honing niet in de thee oplost maar om dat elke slok te doen. :p

'k Zou eerst eens proberen gewoon iets meer honing er in te doen. Maar of je echt een honingsmaak gaat krijgen in je thee, dat kan 'k eigenlijk niet zo zeggen. Als 'k zin heb in die smaak, dan eet ik iets met honing in of honing zelf. :p

'k Krijg hier spontaan goesting in een boke met honing. :drool:

Brick Top

Legacy Member
Muscleduck zei:
Rechtermuisknop in uw tekstvak, en dan kan je de taal selecteren. Kan wel zijn dat je je tekst efkes moet knippen en plakken om te laten controleren. En je moethet woordenboek geïnstalleerd hebben staan.

Repped

MvP

Legacy Member
Hoeveel postzegels moeten er op een grote enveloppe met drie ps3 games in?

ryoudragon

Legacy Member
het was dus 4 euro :p heb het dan maar gebruikt maar idd, alles is daar duur O.O"

Alteration

Legacy Member
pinoken zei:
Hoe is het nu met uwe thee? :p

'k Ben er nog niet uit :unsure:

De Tea kan naar smaak gezoet worden met (bij voorkeur) honing of rietsuiker. Honing is een katalysator bij het overbrengen van de werkzame bestanddelen naar de cellen.

Staat op die bokaal thee....
Maar 'k drink die dus liever zonder honing erin (hoeft helemaal niet gezoet te worden) en een lepel honing los naar binnenspelen, doch weet'k dus niet of de vlieger dan nog opgaat :s

pinoken

Legacy Member
Alteration zei:
'k Ben er nog niet uit :unsure:



Staat op die bokaal thee....
Maar 'k drink die dus liever zonder honing erin (hoeft helemaal niet gezoet te worden) en een lepel honing los naar binnenspelen, doch weet'k dus niet of de vlieger dan nog opgaat :s

Nuja, als het is om katalysator te spelen en niet voor de smaak kan je die best er gewoon indoen hoor. :)

Alteration

Legacy Member
pinoken zei:
Nuja, als het is om katalysator te spelen en niet voor de smaak kan je die best er gewoon indoen hoor. :)

Maar dan proef'k die heerlijke honing eigenlijk niet, da's het dilemma :p

Foert, een lepelke vol honing, de helft eraf nippen en de andere helft in die thee.

Creeping Death

Legacy Member
Wanneer doet ge den honing er in? Ik mijn mij te herinneren dat ge uw thee best even laat afkoelen.

Alteration

Legacy Member
Creeping Death zei:
Wanneer doet ge den honing er in? Ik mijn mij te herinneren dat ge uw thee best even laat afkoelen.

Maatschepje poeder en lepeltje honing in een kop. Dan heet water.

Nog een moeilijkheidsgraad, damn :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan