Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Silence

Legacy Member
Aangezien ik volgende week naar grill restaurant ga,
Wa is nu eigenlijk het beste stuk van n biefstuk ?

N rumpsteak ?
Het kogelstuk ?
Entrecote ?
Cote a l'os
fillet pur ?

Als ik op de prijzen moet afgaan precies n fillet pur ma wa heeft beste smaak ? dus niet taai en lekker mals ?

MrKend54l

Legacy Member
Silence zei:
Aangezien ik volgende week naar grill restaurant ga,
Wa is nu eigenlijk het beste stuk van n biefstuk ?

N rumpsteak ?
Het kogelstuk ?
Entrecote ?
Cote a l'os
fillet pur ?

Als ik op de prijzen moet afgaan precies n fillet pur ma wa heeft beste smaak ? dus niet taai en lekker mals ?

Entrecote is wel zalig. Fillet pur ook.
beide mals en zalig.

Tristan

Legacy Member
User deleted zei:
Ik heb een Belgacom Comfort aansluiting voor internet. Het maandelijks volume is 100 GB.

Wat wordt bedoeld met 'maandelijks'?

=> Per kalendermaand. Aan het begin van de maand wordt de teller dus op 0 gezet.

of

=> De laatste 30 of 31 dagen. De teller wordt nooit op 0 gezet.

of

=> De laatste 30 of 31 dagen. De teller wordt op 0 gezet telkens na 30 of 31 dagen. Als je je abonnement afsloot op pakweg 14-11-2008 zal de teller iedere 14de van de maand op 0 gezet worden.


Welke van deze drie klopt? Of is het nóg anders?

Alvast bedankt.

Per facturatie periode :) Dus wrs kalendermaand

Kingfisher

Legacy Member
Silence zei:
Aangezien ik volgende week naar grill restaurant ga,
Wa is nu eigenlijk het beste stuk van n biefstuk ?

N rumpsteak ?
Het kogelstuk ?
Entrecote ?
Cote a l'os
fillet pur ?

Als ik op de prijzen moet afgaan precies n fillet pur ma wa heeft beste smaak ? dus niet taai en lekker mals ?

Mwa, het duurste stuk is niet meteen het lekkerste stuk. Ik heb liever een stuk met wat vetaders in en wat vezels, daar zit meer smaak in, bv de zesrib. Je hebt wel wat meer werk op je bord om te versnijden.

De filet pur, daar zit geen gram vet aan, en geen vezel en is zeer mals, maar daar zit in mijn ogen ook geen smaak in.

Tibokio

Legacy Member
Weet iemand wanneer die frituur movie (ofzo) in de Burgemeesterstraat in Leuven open is? :unsure:

Dennoman

Legacy Member
Goeie vraag, zelden tot nooit is het antwoord daarop :p
Silence zei:
Aangezien ik volgende week naar grill restaurant ga,
Wa is nu eigenlijk het beste stuk van n biefstuk ?

N rumpsteak ?
Het kogelstuk ?
Entrecote ?
Cote a l'os
fillet pur ?

Als ik op de prijzen moet afgaan precies n fillet pur ma wa heeft beste smaak ? dus niet taai en lekker mals ?
Een filet pur is van vezel het fijnste stuk vlees. Is daardoor ook het duurste inderdaad. Volgens mij krijgen ze uit een hele koe maar ongeveer 2 kilo daarvan. Ik verkies zelf echter een entrecote of cote à l'os. Vooral de laatste heeft meer smaak dankzij het bot. 't Is dus een coin flip tussen meer smaak of malsheid :p In Amerika is praktisch al het rundvlees nog zo hard bewerkt met hormonen dat je altijd botermals vlees hebt, maar in Europa moet je dus een beetje kiezen wat voor u het belangrijkst is :p Voor mij mag er aan een goed stuk vlees wat knauwwerk aan zijn :p

cisv

Legacy Member
Weet er iemand of er een gratis programma bestaat die een zin uitspreekt die je getypt hebt (en die je dan kan opslaan als mp3/wav ofzo)? Zo'n ding zit standaard op Macs dacht ik maar weet niet of dit bij een Windows kan.

Thanks in advance

Cephalus

Legacy Member
Iemand die weet (evt al in hotel gewerkt), als ik op hotel ga vraag ik altijd in de reservatie kamer zo hoog mogelijk of as high as possible. Soms krijg ik effectief een hoog gelegen kamer toegewezen aan de receptie, soms krijg ik een lage kamer en lijkt het alsof ze daar totaal geen rekening mee gehouden hebben (hotel zeker niet volboekt - hogere verdiepingen ook voor mijn "rate" toegankelijk).

Heeft het zin om aan de receptie nog om een hoger gelegen kamer te smeken of is dat totaal nutteloos (omdat dat van op voorhand toegewezen is en de receptionist het niet kan veranderen ofzo)?

Sdc zei:
Is een Entrecote meestal niet voor 2 personen?

Meestal wel, maar in de betere/duurdere restaurants ook verkrijgbaar voor 1 persoon/3 personen/....

Silence zei:
Aangezien ik volgende week naar grill restaurant ga,
Wa is nu eigenlijk het beste stuk van n biefstuk ?

Als ik op de prijzen moet afgaan precies n fillet pur ma wa heeft beste smaak ? dus niet taai en lekker mals ?

Als ge dees ooit ergens ziet liggen, zeker meenemen: http://www.amazon.co.uk/McGee-Food-Cooking-Encyclopedia-Kitchen/dp/0340831499/ hoofdstuk structure and qualities of meat.

Indigoke

Legacy Member
Je theoretisch rijbewus is maar 3 jaar geldig. Je zal het opnieuw moeten behalen

Therapy

Legacy Member
Waar kan ik het beste kijken voor een lastminute shortski voor komende week?

Tibokio

Legacy Member
Dennoman zei:
Goeie vraag, zelden tot nooit is het antwoord daarop :p

'k Ben om halftwaalf eens gaan zien want dat ligt toch dicht bij m'n kot. Blijkt dat dat pas om kwart voor 12 opengaat :( Dan maar naar de alma.

Boterkoek zei:
Zat & Zon gesloten.

Ja, da's de enige informatie die erover te vinden is online :p

Dennoman

Legacy Member
Tibokio zei:
'k Ben om halftwaalf eens gaan zien want dat ligt toch dicht bij m'n kot. Blijkt dat dat pas om kwart voor 12 opengaat :( Dan maar naar de alma.
Is niet zo een goeie frituur ook niet. Eigenlijk is het in heel het centrum van Leuven qua frituren triestig gesteld :p Weinig frieten gegeten toen ik daar zat, des te meer goeie pizza's en dürüms van den Onur though :p

_ns_

Legacy Member
In't centrum is 't zeelke nog het beste imo :).

edit: ik corrigeer mezelf: die frituur op de ouder markt is nog beter, ben de naam ff vergeten. (... Frit)

Boterkoek

Legacy Member
_ns_ zei:
In't centrum is 't zeelke nog het beste imo :).

edit: ik corrigeer mezelf: die frituur op de ouder markt is nog beter, ben de naam ff vergeten. (... Frit)

T'Zeeltje?

Edit:Oops had het bovenste niet gezien:p

maxdevis

Legacy Member
cisv zei:
Weet er iemand of er een gratis programma bestaat die een zin uitspreekt die je getypt hebt (en die je dan kan opslaan als mp3/wav ofzo)? Zo'n ding zit standaard op Macs dacht ik maar weet niet of dit bij een Windows kan.

Thanks in advance


gewoon in google translate je zin typen en dan op het speakertje klikken.

als het in het engels mag, hier krijg je automatisch een .wav
AT&T Natural Voices® Text-to-Speech Demo

JohnnyricoMC

Legacy Member
Die aan 't station van Heverlee geven enorme porties fwiw. (ge zijt daar direct met den "2")
Die frituur naast de vroegere studio filmtheaters was ook goed, weet niet of die nog open is.
Echt in het centrum van Leuven is het helaas idd triestig gesteld qua frituren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan