Archief - dvd zogezegd niet teruggebracht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

andyvansnick

Legacy Member
Weet iemand soms wat ik kan doen, ik heb een probleem met dvd's die zogezegd niet zouden zijn teruggebracht.

Een paar maanden geleden heeft mijn vriendin 2 dvd's gaan huren en de dag nadien heeft een vriend deze door de depositbox te gevruiken teruggebracht.

Een tijdje nadien belde deze videotheek dat deze films niet waren teruggebracht en na en bezoek zeiden ze dat ze dit nog gingen bekijken, (niet door de baas zelf gezegd).

een tijdje geleden moest mijn vriendin naar de videotheek met de baas prate en er zou een boete zijn van 720 euro. maar deze films zijn wel degelijk binnengebracht. dus hebben we een aangetekende brief verstuurd met als inhoud dat deze films zijn binnengebracht door deze vriend met zijn handtekening en er was een getuige en deze zijn naam er bijgezet. nu is deze brief terug bij ons bezorgd met de mededeling dat deze geweigerd is.

weet soms iemand wat ik nog kan doen? want ik begin bang te krijgen dat ik deze boete moet betalen. en deze is nu nog aan het oplopen.

Andy

Oldskooler

Legacy Member
720 euro is er serieus over.

In principe horen zij u ook vroegtijdig te verwittigen, zodat de boete niet kan oplopen, zou ik denken...

andyvansnick

Legacy Member
Oldskooler zei:
720 euro is er serieus over.

In principe horen zij u ook vroegtijdig te verwittigen, zodat de boete niet kan oplopen, zou ik denken...


ze hebben een paar keer gebeld, maar ons altijd doorgestuurd.
ook zei die baas van daar 500 euro te lagge en dan zou hij alles laten vallen.
Ik vind da allemaal een beetje raar.

MrZodiac

Legacy Member
klacht indienen bij de politie? Ik weet niet, maar lijkt me een beetje een ripoff. je kan bijna niet bewijzen dat je ze hebt binnen gedaan (depositbox) en daar lijken ze nu misbruik van te maken.

het is maar een gedacht.

ps: kameraad van mij had ne film geleend aan ne andere kameraad en deze had hem dus niet binnengebracht. Uiteindelijk na maanden moest hij een boete betalen van 150 euro (fun city). En de communicatie ging via een deurwaarder.

Snap niet hoe ze dan aan 720 euro komen?

Foryow

Legacy Member
Negeer het, laat ze de deurwaarder sturen en probeer het te bewijzen

cram

Legacy Member
andyvansnick zei:
ze hebben een paar keer gebeld, maar ons altijd doorgestuurd.
ook zei die baas van daar 500 euro te lagge en dan zou hij alles laten vallen.
Ik vind da allemaal een beetje raar.

Eens proberen de hoofdzetel van moviemax te bereiken.En zeg daar maar dat 1 van hun winkeliers u willen oplichten.

andyvansnick

Legacy Member
MrZodiac zei:
klacht indienen bij de politie? Ik weet niet, maar lijkt me een beetje een ripoff. je kan bijna niet bewijzen dat je ze hebt binnen gedaan (depositbox) en daar lijken ze nu misbruik van te maken.

het is maar een gedacht.

ps: kameraad van mij had ne film geleend aan ne andere kameraad en deze had hem dus niet binnengebracht. Uiteindelijk na maanden moest hij een boete betalen van 150 euro (fun city). En de communicatie ging via een deurwaarder.

Snap niet hoe ze dan aan 720 euro komen?

per dag word er nu 6 euro aangerekend voor beide films, maar die vriend heeft ondertekend dat hij ze heeft binnengebracht, en hij gaat er ni voor liegen ook. zo is hij niet

Stabby

Legacy Member
andyvansnick zei:
per dag word er nu 6 euro aangerekend voor beide films, maar die vriend heeft ondertekend dat hij ze heeft binnengebracht, en hij gaat er ni voor liegen ook. zo is hij niet

Misschien heeft hij ze per ongeluk naar de verkeerde videotheek gebracht? Je weet maar nooit.

MrZodiac

Legacy Member
andyvansnick zei:
per dag word er nu 6 euro aangerekend voor beide films, maar die vriend heeft ondertekend dat hij ze heeft binnengebracht, en hij gaat er ni voor liegen ook. zo is hij niet

Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat de videotheek de ripoff pleegt. Ze proberen daar nu net geld van u te krijgen op een redelijk onwettige manier.

Deurwaarder is de enige correcte manier, of via een aangetekende brief, die dan ook nog opgesteld moet zijn door een advocaat...


Ik zeg just dat ge u niet moet laten doen door diene van de videotheek!

andyvansnick

Legacy Member
hij heeft beide films hierin gedeponeerd, en en andere vriend die hem gebracht heeft, heeft dit gezien.
ik heb nog naar een contract gevraagd met de regels in. maar die baas wilt dat zelfs niet geven. kvind dat allemaal niet normaal meer.

cram

Legacy Member
MrZodiac zei:
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat de videotheek de ripoff pleegt. Ze proberen daar nu net geld van u te krijgen op een redelijk onwettige manier.

Deurwaarder is de enige correcte manier, of via een aangetekende brief, die dan ook nog opgesteld moet zijn door een advocaat...


Ik zeg just dat ge u niet moet laten doen door diene van de videotheek!

Zeker als die baas daar zegt 500€ en we zwijgen daar over.Zeer verdacht.

andyvansnick

Legacy Member
MrZodiac zei:
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat de videotheek de ripoff pleegt. Ze proberen daar nu net geld van u te krijgen op een redelijk onwettige manier.

Deurwaarder is de enige correcte manier, of via een aangetekende brief, die dan ook nog opgesteld moet zijn door een advocaat...


Ik zeg just dat ge u niet moet laten doen door diene van de videotheek!

ben ik ook niet van plan. Tegen een meiske van 18 jaar kon hij grof doen maar begin er genoeg van te krijgen.

Arifiene

Legacy Member
andyvansnick zei:
hij heeft beide films hierin gedeponeerd, en en andere vriend die hem gebracht heeft, heeft dit gezien.
ik heb nog naar een contract gevraagd met de regels in. maar die baas wilt dat zelfs niet geven. kvind dat allemaal niet normaal meer.

Hij is verplicht om dat te geven. Aangetekende brief niet afhalen is verdacht. En 500 euro voorstellen ook.
Ik zou contact opnemen met de hoofdzetel (alhoewel ik denk dat moviemax via franchise werkt, kan iemand dit bevestigen?).
En dan eventueel contact opnemen met politie of advocaat.

Senju

Legacy Member
Ik weet niet of jullie het weten maar het gebruik van de depositbox is meestal bij videotheken op eigen risico

gizmo666

Legacy Member
Senju zei:
Ik weet niet of jullie het weten maar het gebruik van de depositbox is meestal bij videotheken op eigen risico

idd ge had hem maar moeten gaan afgeven aan de kassa. en als ge ne film gaat huren die volgende dag binnen moet dan moet ge zien dat ge de volgende dag tijd hebt om die binnen te doen, heb je geen tijd dan huur je gewoon geen film of dan neem je een weekfilm.

Dennoman

Legacy Member
Tjah, gij hebt geen bewijs dat ze binnengedaan zijn en zij hebben geen bewijs. Ik verschiet echter wel niet van dit verhaal, videotheken zijn de dikste ripoffs die er bestaan. Man, ik word echt kwaad van de tarieven die deze zaken hanteren. Maar ge kunt idd gerust zeggen dat ze een deurwaarder mogen sturen en dat ze maar naar de dvd's komen zoeken.

Ongelooflijk is dat toch... €3 boete per dag te laat binnen. Ik heb daar ne keer schoon gestaan met twee dvd'kes die ik maandag binnendeed ipv vrijdag. "Dat is dan 24 euro meneer."

'k Heb ze betaald en ter plekke mijn klantenkaart in twintig stukskes gescheurd. Ik was een heel trouwe klant, wás.

Bart Religion

Legacy Member
Mja, niet iedereen weet dat hé. Kan best zijn dat een of andere snoodaard die depositbox heeft geplunderd ofzo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan