Archief - Ebay - Vergeten minimumprijs in te geven.....hulp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bart Religion

Legacy Member
Stimpy zei:
wat een hysterisch persoontje zijt gij :-/
Precies of dat iedereen hier een vaste advocaat heeft :') ma lol, get real.
Echt man :/ zeg gewoon da ge u vergist hebt en da ge ni verkoopt. Denkt ge nu echt da ge daarvoor voor de rechter gesleept gaat worden? :s
Dat wordt minstens een rechtszaak in australie, 5 jaar brommen, ge gaat die ne nieuwe kodak van 5000 euro moeten kopen en nog 5000 euro gerechtskosten + uw eigen reiskosten. Zijn advokaatskosten komen erbij en incassokosten ook. Alles bij elkaar een goeie 15000 euro dus, zijt daar maar zeker van.

in België misschien. In Australië is de minimumstraf hiervoor death by koala

EvilTwin

Legacy Member
Gewoon negeren. And face it : ge hebt een fout(je) gemaakt dus als ge negatieve feedback krijgt, gewoon incasseren.

Als ge toch nieuw zijt : andere account aanmaken en ge zit weer op "0" feedback.

Voor de rest : email blokkeren en zo. Zielige vent.

exo

Legacy Member
Heb het ook meegemaakt en heb weldegelijk kunnen verkopen aan die kerel. Er zijn dus mensen die effectief met een advocaat werken en zo zelfs nog juridische stappen, wat zelfs kan leiden tot een rechtzaak, ondernemen.
Vaak doen ze dit voor objecten waar ze zelf veel munt uit kunnen slagen. Dus t'is nu nie dat ze dat gaan doen omdat ge u paar sportschoenen voor 10 EUR moet verkopen ipv 100 EUR.

Wat je nu nog wel kan doen is raad vragen op het Ebay forum maar die gaan mijn waarschijnlijk gelijk geven. Negeren is uiteraard ook een optie, maar wel één op eigen risico. Mogelijk gebeurd er niets en was het blufpoker van die kerel maar het kan even goed niet zo zijn.

Blue-Bora

Legacy Member
exo zei:
Heb het ook meegemaakt en heb weldegelijk kunnen verkopen aan die kerel. Er zijn dus mensen die effectief met een advocaat werken en zo zelfs nog juridische stappen, wat zelfs kan leiden tot een rechtzaak, ondernemen.
Vaak doen ze dit voor objecten waar ze zelf veel munt uit kunnen slagen. Dus t'is nu nie dat ze dat gaan doen omdat ge u paar sportschoenen voor 10 EUR moet verkopen ipv 100 EUR.

Wat je nu nog wel kan doen is raad vragen op het Ebay forum maar die gaan mijn waarschijnlijk gelijk geven. Negeren is uiteraard ook een optie, maar wel één op eigen risico. Mogelijk gebeurd er niets en was het blufpoker van die kerel maar het kan even goed niet zo zijn.


Kheb antwoord van Ebay zelf gekregen, en ze zeggen dat ik NIET verplicht ben te verkopen, ook al heb ik gezegd dat ik het zou opsturen naar Australie.

Ik heb nu net gevraagd of ze dan heel het boeltje willen afsluiten zodat deze zaak afgehandeld is :) Ben eens benieuwd.

weirdo

Legacy Member
Volgens mij moet je nog altijd het hoogste bod effectief aanvaarden om de koop tot stand te brengen, welk medium ge ook gebruikt. Ik heb niet alles doorgelezen maar ik vermoed dat je zijn bod niet uitdrukkelijk hebt aanvaard, dus is er geen koop.

Brecht

Legacy Member
waarom zou een koper eigenlijk meer rechten moeten hebben dan een verkoper, aleja tis zijn object he nog altijd, en de verkoper zou in zo een zaken toch nog altijd het laatste woord moeten hebben, (als der nog niets betaald is ofzo he) zeker bij particuliere verkopen.

RaZoR be

Legacy Member
brechen zei:
waarom zou een koper eigenlijk meer rechten moeten hebben dan een verkoper, aleja tis zijn object he nog altijd, en de verkoper zou in zo een zaken toch nog altijd het laatste woord moeten hebben, (als der nog niets betaald is ofzo he) zeker bij particuliere verkopen.

dat zou ik ook denken.
Als er nog niet betaald is, zou de verkoper nog altijd alles mogen doen. Als de koper er niet mee akkoord is , betaalt die toch gewoon niet? dan zoekt die het gewoon ergens anders

Tenzij er echt effectief een contract is getekend met handtekening enz onder in real life (dus niet via internet ), zodat alle condities & prijs enzo vast liggen.

DeepKick

Legacy Member
RaZoR be zei:
dat zou ik ook denken.
Als er nog niet betaald is, zou de verkoper nog altijd alles mogen doen. Als de koper er niet mee akkoord is , betaalt die toch gewoon niet? dan zoekt die het gewoon ergens anders

Tenzij er echt effectief een contract is getekend met handtekening enz onder in real life (dus niet via internet ), zodat alle condities & prijs enzo vast liggen.

Dan ondermijn je heel de opzet van online auctions. Mensen die niet kunnen leven met dit risico blijven beter weg van ebay en plaatsen hun spullen op kapaza. Een mail is nog steeds het begin van een schriftelijk bewijs, en een handtekening is dan niet nodig, zeker niet als het de waarde van 375 euro niet overschrijdt.
Als je niet kan tegen veilingen, blijf dan weg van eBay of plak er een mooie minimumprijs op, daarvoor dient die optie dus.

RaZoR be

Legacy Member
ze zouden er misschien een aparte stap van maken, zo VUL u minimum prijs in

frenzal

Legacy Member
Tobi- zei:
Ebay, iets anders, had een spel gekocht van een zeer betrouwbare verkoper. (30505 positieve feedback). Nu kreeg 'k gisteren een mail van ebay dat het object dat ik gekocht heb verwijderd is (er waren er meer dan 1 beschikbaar). Maar 'k heb natuurlijk al betaald met paypal. Al een mail via ebay gestuurd en een mail naar zijn gewone emailadress..
Wat kan 'k nog best doen? Gewoon wachten? Of ebay ofzo al contacteren?

even geduld, anders protesteren op paypal om je geld terug te krijgen als ze niet reageren.

Tobi-

Legacy Member
frenzal zei:
even geduld, anders protesteren op paypal om je geld terug te krijgen als ze niet reageren.

merci voor 't antwoord, net een mailtje gehad dat ie 't verstuurd had. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan