Archief - Eerste vaccin tegen kanker te koop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

metaphore

Legacy Member
Zoals hier al gezegd is, is dit in feite totaal geen doorbrak op genezing van algemene kankers.

Het is gewoon een vaccin tegen een virus dat bij een aanzienlijk percentage van de bevolking kankers kan veroorzaken op genitale plaatsen.
Eigelijk gewoon een vaccin tegen bepaalde soorten genitale wratten...

Weer misleidend artikel imo.

(hoewel het op zich voor die kanker natuurlijk wel een doorbraak is hé, begrijp me nie verkeerd :) )

Thales

Legacy Member
ik vind kanker de meest angstaanjagende ziekte.
overal kom je tegen en lees je van mensen met kanker. Overlaastt op het nieuws was het van 1 op de 3 vlamingen heeft kanker.
en kanker is gewoon dodelijk...
aan veel soorten kunnen ze nix doen, en heb je zogezegd nog een paar maand te leven. andere kunnen ze porberen te "genezen" met chemotherapie, maar daar zie je ongelofelijk van af.
ik merk dat kanker steeds meer en meer voorkomt en het maakt me echt bang. ik ben er echt voor de dood voor dat iemand die ik ken die zal krijgen.
en er valt nix aan te doen om dit te voorkomen. Niet roken en niet drinken en veel groentes eten helpen een "beetje", maar eingelijk valt het niet te voorkomen. He tis iets dat je gewoon krijgt en kan bij iedereen voorkomen, hoe beangstigend is dat wel niet.
Ik hoop dat er een remedie komt, maar dan echt wel vlug.

iets anders dan. Ik zag vanmiddag op tv dat Bush en zijn regering in amerika alles van stamcelonderzoek bij embryos willen tegenhouden. Terwijl men weet dat er daar veel ziektes enzo mee genezen kan worden met neiuwe inzichten en noem maar op. Hoe kan je dit nu tegenhouden. omdat het tegen hun katholicisme ingaat?
oorlogje spelen enal kan, maar zo iets GROOTS, zoiets dat wel voor de grootste revelaties in de wereld zou kunnen zorgen , wordt afgestopt?
ik weet dat ze dit wel nog doen in europa, maar geef toe, moest amerika zich daar ook in mengen, zou alles zoveel vlugger gaan. In amerika wonen toch veel topwetenschappers die toch wel iets kunnen betekenen.

Santa

Legacy Member
Nja er is altijd wel iets ze da mega angstaanjagend is. Vroeger was het polio, pokken of de zwarte pest ofzo.. nu ist kanker (en aids,..)

Thales

Legacy Member
feit. Maar sommige van die dingen konden door eigen middelen afgestopt worden. pest had veel met hygiene te maken. en Aids, welja, dit kan je voorkomen hé

Dieleman_F

Legacy Member
Thales zei:
feit. Maar sommige van die dingen konden door eigen middelen afgestopt worden. pest had veel met hygiene te maken. en Aids, welja, dit kan je voorkomen hé

In die tijd waren ze echt wel veel angstaanjagender en dodelijker dan kanker nu is, en vergeet niet, we moeten altijd aan iets sterven, is het kanker niet, zal het wel iets anders zijn, dus is het maar logisch dat meer en meer mensen kanker krijgen (aangezien je aan niets anders meer sterft ...)

Elvis P

Legacy Member
C|n zei:
1. Het is GEEN vaccin tegen kanker maar tegen het human papilloma virus

Human Papillo Virus (HPV) is een sexueel overdraagbaar virus bij de mens en het is dat virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt.
De eiwitkop van de HPV kan zich in feite losmaken en zo een ander virus vormen dat kanker via via gaat induceren.

Dit vaccin blokkeert die overgang.

Het beschermt zo ongeveer tegen 70% van alle baarmoederhalskankers omdat het niet alle varianten van HPV bestrijdt.

enough? :)
Ik las ergens dat het vaccin eigelijk eerder HPV tegenhoudt, dus dat het voor vrouwen die dit virus al hebben niet zou helpen, klopt da?

metaphore

Legacy Member
Elvis P zei:
Ik las ergens dat het vaccin eigelijk eerder HPV tegenhoudt, dus dat het voor vrouwen die dit virus al hebben niet zou helpen, klopt da?

jeps...
vaccin is altijd ter voorkoming en nooit ter genezing.

en btw bij mannen kan da ook voorkomen maar induceert da normaal geen kanker.
Hoewel ik dacht dat ik gelezen had dat kanker aan u rectum ook kan voortvloeien uit HPV bij mannen.

Sagax

Legacy Member
metaphore zei:
jeps...
vaccin is altijd ter voorkoming en nooit ter genezing.

volgens C|n zijn uitleg zou het nochtans ook moeten helpen bij vrouwen die dat HPV virus al opgelopen hebben, aangezien het de overgang naar de kankerverwekkende virusvorm blokkeert. Als ze da virus hebben en nog geen kanker, dan moet dat vaccin even efficient zijn als bij vrouwen zonder HPV, aangezien dat vaccin niks doet aan het HPV virus zelf.

Dit maakte ik op uit de uitleg van C|n, feel free to correct me :p

kvind dit trouwens een zeer boeiende materie, mijn ma had borstkanker en heeft nu longkanker, dus tis te hopen dat er snel wat doorbraken zijn om algemene kanker aan te pakken

reen

Legacy Member
Dieleman_F zei:
In die tijd waren ze echt wel veel angstaanjagender en dodelijker dan kanker nu is, en vergeet niet, we moeten altijd aan iets sterven, is het kanker niet, zal het wel iets anders zijn, dus is het maar logisch dat meer en meer mensen kanker krijgen (aangezien je aan niets anders meer sterft ...)

²

We kunnen tegenwoordig al zoveel dingen genezen.. Stel je maar eens voor dat er een tijd komt dat we alles vaakvoorkomende ziektes kunnen genezen... Hoe zou het dan gaan met de wereldbevolking?
Het is natuurlijk eng dat er mensen in je omgevng kunnen sterven, maar je moet toch ook naar het grotere plaatje kijken.

Trouwens, het onderzoek naar een geneesmiddel tegen aids staat toch al relatief ver? Ik dacht dat hemisperkx daarmee bezig was.

Groeten

KIA_Killer

Legacy Member
Geweldig nieuws, nog niet perfect maar toch al héél goed :)

FroFro

Legacy Member
idd, zelfs al ist nog ni 100%, da ze da is snel (grotendeels) terugbetaald en verplicht maken.

Sagax

Legacy Member
reen zei:
²

We kunnen tegenwoordig al zoveel dingen genezen.. Stel je maar eens voor dat er een tijd komt dat we alles vaakvoorkomende ziektes kunnen genezen... Hoe zou het dan gaan met de wereldbevolking?
Het is natuurlijk eng dat er mensen in je omgevng kunnen sterven, maar je moet toch ook naar het grotere plaatje kijken.

Trouwens, het onderzoek naar een geneesmiddel tegen aids staat toch al relatief ver? Ik dacht dat hemisperkx daarmee bezig was.

Groeten

wel een egoïstische visie, niet? :unsure: ik wed dat je snel anders zult piepen als je zelf te maken krijgt met zo'n ziekte

er zijn andere manieren om overbevolking aan te pakken hoor, van mij mag de ultieme ontwikkeling van geneeskunde er best komen :)

_DKsissor_

Legacy Member
hij heeft gelijk ,
als de mensen op het laatste alles in de hand krijgt eindigen we gewoon zoals een wereld in brave new world.Er moet een grens komen totwaar de mens macht mag hebben over leven en dood. Als je op het laatste zowat alles kan genezen gaat de wereld eraan.

EverlastingHate

Legacy Member
Eraan zijn we nu al, als die 9 miljard er zijn, dan ga je de ene wenende moeder na de andere mogen aanschouwen. Nog niet zo lang geleden werd men gemiddeld 40 jaar of zoiets, nu 70 jaar of zo.

Vroeger had je al eens de pest die de helft van de europese bevolking uitroeide, nu heeft men vaccins...

reen

Legacy Member
Sagax zei:
wel een egoïstische visie, niet? :unsure: ik wed dat je snel anders zult piepen als je zelf te maken krijgt met zo'n ziekte

er zijn andere manieren om overbevolking aan te pakken hoor, van mij mag de ultieme ontwikkeling van geneeskunde er best komen :)

Je moet ook niet denken dat als één van mijn dierbaren of ikzelf ernstig ziek wordt, dat ik er dan niet alles aan probeer te doen om hen of mijzelf te redden. En dàt is nu net een egoïstische visie...
De visie die ik eerder gaf is totààl niet egoïstisch als je verder nadenkt :)

Groeten

Netrem

Legacy Member
de natuur zal wel iets vinden op die overbevolking, geen paniek

Cin

Legacy Member
Sagax zei:
volgens C|n zijn uitleg zou het nochtans ook moeten helpen bij vrouwen die dat HPV virus al opgelopen hebben, aangezien het de overgang naar de kankerverwekkende virusvorm blokkeert. Als ze da virus hebben en nog geen kanker, dan moet dat vaccin even efficient zijn als bij vrouwen zonder HPV, aangezien dat vaccin niks doet aan het HPV virus zelf.

Nee klopt niet want;

Het HPV virus' eiwitcapside kan zichzelf dus omvormen tot een VLP die dan kanker induceert. Gardasil bevat VLP's maar zonder DNA strings, bijgevolg kunnen ze dus ook geen kanker veroorzaken, wat ze wel doen is een afweer-reactie veroorzaken die voorkomt dat HPV gaat "infecteren".

Eens als je het HPV virus hebt opgelopen zal de capside onmiddelijk gaan reageren. Het vaccin kan daarna die toeloop wel tegenhouden (en bovenden beschermen tegen de andere varianten sinds geen enkele mens de 4 varianten allemaal bezit) maar het vernietigd geen VLP's die al gemaakt zijn, dus bijgevolg werkt Gardasil ook alleen maar preventief.

metaphore

Legacy Member
Sagax zei:
volgens C|n zijn uitleg zou het nochtans ook moeten helpen bij vrouwen die dat HPV virus al opgelopen hebben, aangezien het de overgang naar de kankerverwekkende virusvorm blokkeert. Als ze da virus hebben en nog geen kanker, dan moet dat vaccin even efficient zijn als bij vrouwen zonder HPV, aangezien dat vaccin niks doet aan het HPV virus zelf.

Dit maakte ik op uit de uitleg van C|n, feel free to correct me :p

kvind dit trouwens een zeer boeiende materie, mijn ma had borstkanker en heeft nu longkanker, dus tis te hopen dat er snel wat doorbraken zijn om algemene kanker aan te pakken

Ik weet nu eigelijk niet juist wat het vaccin doet.
Maar ik was eigelijk van gedacht dat het een vaccin tegen het papillomavirus was.

Als ge het virus hebt worden er eiwitten gevormd in besmette cellen die er dan voor zorgen dat je erg kwetsbaar wordt voor kanker.
Als je het virus hebt worden die eiwitten zowizo overgeschreven vanuit het DNA uit die cellen.
Dus volgens mij hebt ge ofwel het virus niet ofwel wel, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat het onschadelijk gemaakt wordt.
En normaal is een vaccin toch een middel dat preventief zorgt dat je immuun bent voor bepaalde ziekten en geen middel dat ervoor zorgt dat een aandoening opgelost wordt.

Indien het dat wel doet dan mochten ze het eigelijk geen vaccin noemen :p

Preske

Legacy Member
400 euro voor levenslange bescherming. valt nog mee tbh.

de prijs zal wel zakken uiteindelijk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan