Archief - End Day

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Phil zei:
(en de grote ziektes hebben we al gehad, aggressief en passief, we blijven lekker voortkweken... (alle soorten griepen, de pest, kanker, aids, ....)

Hebben we al gehad? En u kan de toekomst voorspellen dan?

User_BELGIUM

Legacy Member
Thales zei:
daarjuist was er op canvas een documentaire over de 5 mogelijke gevallen van hoe de mensheid aan zen einde zou komen.
- tsunamie
- komeet ( was mooi gefilmd )
- vulkaanuitbarsting
- ziekte
- deeltjesversnellers

nu zo'n grote ziekte is al geweest, namelijk met de spaanse griep. Ik verschoot wel dat dat zo groot was, circa 90 miljoen doden. Hoe was die eigenlijk onstaan? ze zeiden iets van soldaten enzo... en in 1918.. eigenlijk niet zo lang geleden.
ook dat laatste vond ik raar met die deeltejsversnellers ofzo.
een soort van experiment dat de mens in de toekomst wil doen die iets met de big bang te maken heeft en dat zou een zeer groot effect hebben als het misgaat, waardoor alles zou stoppen met bestaan ofzo. Of alles zou opgezogen worden.
Nu, ik vond het zeer interessant.
Het schrikwekkendste vind ik toch wel die wereldweide griepepidemie.
nog iemand dit gezien en wat vond je ervan...

voor wat ik geleerd heb:
-tsunamie, komeet, vulkaanuitbarsting = het is idd niet de vraag of maar Wanneer

- ziekte: vb spaanse griep: door gebrek aan hygiëne in WW1, de ziekte is ontstaan in de loopgraven maar omdat enkel de Spaanse pers ten tijde de vrije pers was en als een van de enigen de ziekte beschreef zei met algauw 'Spaanse griep'. Het is een voorbeeld van een PANdemie en geen EPEdemie, op het x aantal jaar komt een PANdemie voor en eigenlijk moest er al een nieuwe geweest zijn volgens bepaalde wetenschappers.

- deelstjesversneller: bestaat al lang -_- (zei men trouwens op heel het einde v d aflevering)

Gromme

Legacy Member
@ hierboven.

Als ik me niet vergis is er een x-aantal jaren geleden aanleiding geweest tot een zogenaamd PANdemie maar hebben ze de schade snel kunnen inperken.

User_BELGIUM

Legacy Member
Gromme zei:
Was er ook niet een eiland waarin ze in't midden van dat eiland doorheen de rotsen een scheve barst hebben ontdekt en ze vrezen dat dat stuk in de zee gaat afschuiven en zo een massieve Tsunami teweeg gaat brengen.

ik ben tamelijk zeker: Monsterat (ofzo hoe het ook geschreven is)

Gromme

Legacy Member
En inderdaad, de meeste dingen zijn niet met de vraag of ze wel zullen gebeuren maar eerder wanneer...

Musback

Legacy Member
soms vind ik het zo kut dat ik iets probeer te doen tegen vervuiling en verspilling door bvb eens de priezen uit te trekken, minder auto te rijden, (sowieso al amper), amper water te verspillen enz...

terwijl onzen buur (wa ne foemper) als het 1 dag warm is zen gazonneke besproeit en zen zwembad bijvult met perfect drinkwater, met den auto naar den bakker gaat in zen dikke Audi 4x4 en ze met 3 mensen daar 4x zoveel afval produceren als wij met z'n 5en thuis... dan weet ik nog niks over elektriciteit e.d.

but they have a shitload of money, dus die mogen zich alles permitteren :ironic: kzou die gast eigenlijk eens op z'n gezicht moeten gaan slaan of duidelijk maken wat ik erover denk in een mooie brief.

tis eigenlijk raar hoe de mensheid evolueert, niks kan ons nog schelen behalve ons eigenbelang, ons milieu doen we hélemaal kapot terwijl het net dàt is waarin we leven, da's gelijk uw cel volhangen met uitwerpselen... en dan later klagen dat ge u nie goed voelt

geld zorgt ervoor dat sommige mensen zich ALLES mogen permitteren, en anderen nét niks

economie >>>>> milieu
Welvaart >>>>> welzijn (als we die dikke plasmaTV en die Porche voor de deur maar hebben hé)
Mode en uiterlijke verschijning >>>>> innerlijk
10% vd wereldbevolking >>>>>> 90% vd wereldbevolking

enz...
ooit een elektriciteitsmeter controleur gesproken en zei
"ik heb al vaker meegemaakt voor een supergrote villa te staan met 2 BMW's en dan binnen tuinmeubels aan te treffen met een gasbrandertje, maar het zwembad is gevuld en op temperatuur, sommige van die mensen knoeien zelfs met de meter dat ze ONDER het minimumverbruik kunnen geraken..." Als we er maar goed uitzien voor de medemens

imo is het menselijk ras een stervend ras, kunnen we niet omheen, en een hoog percentage moet gaan lijden omdat een klein percentage het zo verknoeit (beetje zoals vroeger 1 landeigenaar 100-en mensen aan slavenarbeid liet doen)

bartje_n

Legacy Member
killgore zei:
Wat in godsnaam kan er fout gaan met een deeltjesversneller? Tis like nie da daar een atoombom achterzit of zo en heeft trouwens ook niets maar ook niets te maken met de creatie van een zwart gat . Das gewoon populaire bs. Voor het creëren van een zwart gat heb je iets van een 10 zonnemassas nodig wordt vooralsnog aangenomen <_<.
Er zijn theorieën over mini zwarte gaten, maar dat is nog meer speculeren als de gewone.QUOTE]

de gevolgen kunnen erger zijn dan je denkt
als je een extreem klein deeltje tegen bijna lichtsnelheid ergens laat tegen botsen heb je een kracht die de zwaarste atoombom kan overtreffen (in ideale omstandigheden) want neem het voorbeeld, een meteoriet van 10m die 1/10000 van de lichtsnelheid tegen de aarde komt heeft een kracht van meerdere atoombommen

Simonn

Legacy Member
Musback zei:
;;;dan weet ik nog niks over elektriciteit e.d.



"ik heb al vaker meegemaakt voor een supergrote villa te staan met 2 BMW's en dan binnen tuinmeubels aan te treffen met een gasbrandertje, maar het zwembad is gevuld en op temperatuur, sommige van die mensen knoeien zelfs met de meter dat ze ONDER het minimumverbruik kunnen geraken...


Tja je buren zullen ook wel hun huis verwarmen met een gasbrandertje zeker :ironic:

metaphore

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
voor wat ik geleerd heb:
-tsunamie, komeet, vulkaanuitbarsting = het is idd niet de vraag of maar Wanneer

- ziekte: vb spaanse griep: door gebrek aan hygiëne in WW1, de ziekte is ontstaan in de loopgraven maar omdat enkel de Spaanse pers ten tijde de vrije pers was en als een van de enigen de ziekte beschreef zei met algauw 'Spaanse griep'. Het is een voorbeeld van een PANdemie en geen EPEdemie, op het x aantal jaar komt een PANdemie voor en eigenlijk moest er al een nieuwe geweest zijn volgens bepaalde wetenschappers.

- deelstjesversneller: bestaat al lang -_- (zei men trouwens op heel het einde v d aflevering)

De dreiging van een pandemie is er wel constant. Er zou er in feite al een nieuwe moeten zijn, maar tegenwoordig zijn er manieren om deze preventief de kop in te drukken. Als we eens pech hebben zitten we met een nieuw pandemisch griepvirus en dan zullen er wel massa's doden vallen. Natuurlijk zal dat de mensheid niet uitroeien :p
Btw, mensen in de gezondheidszorg krijgen de eerste vaccins :applause:

killgore

Legacy Member
de gevolgen kunnen erger zijn dan je denkt
als je een extreem klein deeltje tegen bijna lichtsnelheid ergens laat tegen botsen heb je een kracht die de zwaarste atoombom kan overtreffen (in ideale omstandigheden) want neem het voorbeeld, een meteoriet van 10m die 1/10000 van de lichtsnelheid tegen de aarde komt heeft een kracht van meerdere atoombommen

haha :)

Zeta Reticula

Legacy Member
Waarschijnlijk sterft de meerderheid die hier gepost heeft gewoon aan kanker. Dus geen reden om je druk te maken over mislopende experimenten met deeltjesversneller. Maak je eerder zorgen waarom jij niet mee doet aan grid computing om het kankeronderzoek te versnellen! Ja, jij, met je idleë processor.

Iedereen doen. Help de mensheid, help jezelf.

Zoek op Google: grid computing cancer research en klik dan op www.grid.org

Ziezo, mijn enige goede daad voor 2007 is reeds gesteld.

metaphore

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Waarschijnlijk sterft de meerderheid die hier gepost heeft gewoon aan kanker. Dus geen reden om je druk te maken over mislopende experimenten met deeltjesversneller. Maak je eerder zorgen waarom jij niet mee doet aan grid computing om het kankeronderzoek te versnellen! Ja, jij, met je idleë processor.

Iedereen doen. Help de mensheid, help jezelf.

Zoek op Google: grid computing cancer research en klik dan op www.grid.org

Ziezo, mijn enige goede daad voor 2007 is reeds gesteld.

tege da ik kanker heb kan da al lang gefixt worden ^^
Kdenk trouwens niet da veel pc-freaks hier een deel van hun processor capaciteit gaan opgeven voor zoiets :p

Zeta Reticula

Legacy Member
metaphore zei:
tege da ik kanker heb kan da al lang gefixt worden ^^
Kdenk trouwens niet da veel pc-freaks hier een deel van hun processor capaciteit gaan opgeven voor zoiets :p
Als je gewoon wat zit te surfen of te msn'en of zo, kun je toch gerust 20% of zo opofferen.

Daarbij vele mensen laten tegenwoordig hun PC's aanstaan terwijl ze weg zijn of 's nachts. In plaats van ze dan nodeloos stroom laten te verbruiken, laat ze dan wat rekenen aan een onderzoek...

Cash

Legacy Member
metaphore zei:
tege da ik kanker heb kan da al lang gefixt worden ^^
Kdenk trouwens niet da veel pc-freaks hier een deel van hun processor capaciteit gaan opgeven voor zoiets :p

Gewoon afzetten als je gaat gamen ofzo, en dan de rest van de tijd dat programma laten lopen.
Zo doe ik het al jaren :)

Thales

Legacy Member
"tegen da ik kanker heb kan da al lang gefixt worden"
wa bedoel je daarmee?
alleja, ben je mss de komende 50 jaar immuun ofzo
wie weet zit de kanker nu al in je te groeien

metaphore

Legacy Member
Thales zei:
"tegen da ik kanker heb kan da al lang gefixt worden"
wa bedoel je daarmee?
alleja, ben je mss de komende 50 jaar immuun ofzo
wie weet zit de kanker nu al in je te groeien

bwa de kans om kanker te krijgen voor u 25 is niet zo heel groot.
dus ik veronderstel dat ik het nog wel ff uithoud. En ondertussen zoek ik rustig verder naar een middel om kanker tegen te gaan.

Thales

Legacy Member
bwa ik heb al veel kankergevallen hoort van voor de 25
oa teelbalkanker en leukemie
zit je mss in een of ander kankerbestrijdingscentrum?

metaphore

Legacy Member
Thales zei:
bwa ik heb al veel kankergevallen hoort van voor de 25
oa teelbalkanker en leukemie
zit je mss in een of ander kankerbestrijdingscentrum?

nee, ik heb een grote fantasie :(

kheb zo wel wa cursussen waar heel wat over kanker in staat, en mogelijke manieren om kanker te genezen. En kvind dat best interessant :)
Als ge ziet hoe simpel da theoretisch te stoppen valt. Maar die simpele oplossingen geven iets te veel bijwerkingen waardoor ge zou sterven :p

mja volgens mij ligt de oplossing tegen kanker niet meer zo ver af.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan