Archief - examen niet afgelegd (5de jaar)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frykt Sclavak

Legacy Member
Volgens mij moet je er toch niet te hard van wakker liggen (tenzij 's morgens wanneer je moet opstaan mss). Als je punten normaal gezien altijd goed zijn, en er is geen enkele reden om u het jaar over te laten doen zullen ze wel mild zijn op het einde van het jaar. Vraag het voor de zekerheid eens aan de leraar van dat vak.

TheFallen

Legacy Member
Hangt eigenlijk af van school to school.

Welja, klassenraad tot klassenraad.

Indien ze u niet afkunnen, of je komt slecht over(-> niet in orde met taken ofzo, moogt dan nog zo charmant zijn.) zullen ze u wel vrij rap tegenhouden. Maakt niet uit welk vak(Nuja, LO,PO,MO,... wel niet).

Kom je goed over enzo, en het is inderdaad voor zoiets onfortuinlijks als dat, zullen ze u wel doorlaten.. of dan weer ook niet...

Hangt echt af van de leerkrachten :p

En inderdaad, een officieel attest kunnen ze niet weigeren. Ga naar een dokter, doe je voor en zeg dat je je niet goed voelde enzo. Uw huisarts zal je normaal wel thuisschrijven. zoals hierboven al dikwijls gezegd

dognose

Legacy Member
ik ga straks is naar mijn titularis bellen voor wat meer info te vragen
die heeft mij wel graag (denkik :confused:)

Gentei

Legacy Member
dognose zei:
maar ik belde naar daar tegen het secretariaat en directrice
en zeg "mja ik heb mij overslapen"

dan kan ik toch niet meer zeggen dak ziek was

LoL sorry dat ik dit moet zeggen maar als je belde en zei, ja ik heb mij overslapen dan ben je wel een idioot...
Ik bedoel wie belt nu zijn school als hij is overslapen en zegt dan nog via telefoon ja ik ben overslapen...als ik da was ging ik lekker naar de dokter liegen dat ik ziek ben krijg een afwezigheidsbriefje volgend dag inleveren in het school en probleem is opgelost....

marle

Legacy Member
Featherfoot zei:
B-attesten worden weldegelijk nog gegeven in het 5de jaar middelbaar onderwijs.
mijn klassitularis zei in het beging vant jaar dat je daar niet moest oprekenen.µ

hnagt msh wel van school tot school af.

dunno, is wat de leeraars mij vertelde :)

Insomnia187

Legacy Member
Overslapen op een examen en het dan nog zeggen ook, ze zouden u terecht moeten laten blijven zitten. Waar ben je mee bezig?

dognose

Legacy Member
nog nooit overslapen?

opstaan om 8.00 denkend "ik ga nog 1min slapen"
en BAF om 10.00 wakker worden?

da kan iedereen overkomen

Simonn

Legacy Member
Insomnia187 zei:
Overslapen op een examen en het dan nog zeggen ook, ze zouden u terecht moeten laten blijven zitten. Waar ben je mee bezig?


Doe es ni zo belachelijk.. Dat kan iedereen inderdaad wel eens overkomen.

a242050

Legacy Member
Featherfoot zei:
B-attesten worden weldegelijk nog gegeven in het 5de jaar middelbaar onderwijs.
Euh, ik dacht toch van niet hoor,
want de laatste 2 jaar van het secundair onderwijs MOET je dezelfde richting volgens. Althans dat is wat ze mij toch wijsmaken :p

Close_Up

Legacy Member
cclherreman zei:
Doe es ni zo belachelijk.. Dat kan iedereen inderdaad wel eens overkomen.

overslapen kan idd iedereen gebeuren,maar dan zeggen dat ge uw overslapen hebt is idd redelijk dom. Maar ga naar dokter vraag dokersattest. En geef da morgen af in school. Ze kunnen u niks meer doen omda ge gezegd hebt da ge uw overslapen hebt, ge hebt een officieel attest, en dan moogt ge dat examen nog bijmaken(na de examenperiode).

lttuvix

Legacy Member
Stancke zei:
Ze gaan u allesinds niet laten zitten voor een bijvak van 2u....

Ik zou dat gwn eens bespreken met de klasleraar ofzo,hoogstwss zal je je examen wel mogen afleggen hoor

als ge op da vak in uw eind totaal onder de 30 zit blijf je zitten ookal is de rest goed

Gentei

Legacy Member
dognose zei:
nog nooit overslapen?

opstaan om 8.00 denkend "ik ga nog 1min slapen"
en BAF om 10.00 wakker worden?

da kan iedereen overkomen

Ja overslapen KAN, MAAR niet als je midden in de examens zit, en slaap je je toch over tijdens de examens dan REN je naar de dokter om een attest te halen.
wat DOE je zeker NIET is de school bellen en zeggen: "Ja ik heb mij overslapen mag ik mijn examen komen doen" FFS wa verwacht je zelf??? er staat duidelijk in de examenreglement (bij mij toch) wie 10min te laat komt mag niet meer deelnemen aan het examen. (met een dikke punt erachter...)

en Ja een B-attest wordt WEL gegeven in een 5de jaar TSO richting maar je bent wel VERPLICHT om naar 6BSO te gaan oftewel 6 kantoor vorig jaar was ik in het vijfde een meisje heeft een B-attest gekregen...

Bauwens666

Legacy Member
Gisteren (wiskunde en economie) iemand ziek van mijn klas, en gewoon met briefje van ouders vandaag naar school gekomen. Hij mag zijn examens in Januari maken, en hij krijgt geen rappot met kerst.

sleejer

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Ja overslapen KAN, MAAR niet als je midden in de examens zit, en slaap je je toch over tijdens de examens dan REN je naar de dokter om een attest te halen.
wat DOE je zeker NIET is de school bellen en zeggen: "Ja ik heb mij overslapen mag ik mijn examen komen doen" FFS wa verwacht je zelf??? er staat duidelijk in de examenreglement (bij mij toch) wie 10min te laat komt mag niet meer deelnemen aan het examen. (met een dikke punt erachter...)

en Ja een B-attest wordt WEL gegeven in een 5de jaar TSO richting maar je bent wel VERPLICHT om naar 6BSO te gaan oftewel 6 kantoor vorig jaar was ik in het vijfde een meisje heeft een B-attest gekregen...

Heb mij ook ooit is overslape, ben om half 10 aangekome op school en mocht gewoon mijn examen doen zonder problemen .. :)

Mensen van secretariaat en leerkracht van dienst lachte der is mee :p

Ali_

Legacy Member
sleejer zei:
Heb mij ook ooit is overslape, ben om half 10 aangekome op school en mocht gewoon mijn examen doen zonder problemen .. :)

Mensen van secretariaat en leerkracht van dienst lachte der is mee :p

Ik ben in het 1e (middelbaar) ook te laat geweest. We hadden toen twee examens: aardrijkskunde en biologie, ik loop die klas binnen (ik was 40 minte laat, die examens begonnen om 8u25 en niet om 9u15 zoals gewoonlijk) en daar staat de gevaarlijkste en hatelijkste lerares die ik ooit gekend heb, mevr. Troosters (echt waar, geen mens op deze wereld is meer verdorven en rot en smerig als haar). Die begint mij zowat uit te schelden en roept dat ik naar de adjunct moet, die zegt dat hij het door de vingers wil zien maar ik moet de beide examens doen tegen de maximum tijd => Dat was dus tot 11u50. Sindsdien check ik honderd keer om hoe laat ik op het examen moet zijn en zet ik 3 wekkers.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan