Archief - examen niet afgelegd (5de jaar)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
Featherfoot zei:
B-attesten worden weldegelijk nog gegeven in het 5de jaar middelbaar onderwijs.

In het ASO kan je in de 3e graad enkel een A-attest of een dikke C krijgen.
B is niet mogelijk, aangezien de richtingen te veel van elkaar verschillen en het je te veel achterstand hebt op bepaalde vakken zodat het gewoon iet gaat. VB: Ik deed latijn-wetenschappen => moest ik na het 5e een B krijgen kon ik nergens naartoe want:
Latijn-Grieks => nooit grieks gehad
Latijn Wiskunde => te grote achterstand van wiskunde
Latijn-Moderne Talen => Geen duits gehad in LWE dus ook onmogelijk
Wiskunde-Wetenschappen => zelfde probleem als voor Latijn Wiskunde
Economie-Wiskunde=> zelfde probleem als LWI en WWI + economie
Economie-Moderne Talen=> geen duits + geen economie
En dan schiet Humane nog over, maar ook daar heb je te weinig kennis voor.
Dus het is toch onmogelijk, misschien dat sommige scholen het wel doen of misschien gaat het in TSO of BSO wel. Maar voor zover ik scholen ken gaat het niet.

DeepKick

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Ja overslapen KAN, MAAR niet als je midden in de examens zit, en slaap je je toch over tijdens de examens dan REN je naar de dokter om een attest te halen.
wat DOE je zeker NIET is de school bellen en zeggen: "Ja ik heb mij overslapen mag ik mijn examen komen doen" FFS wa verwacht je zelf??? er staat duidelijk in de examenreglement (bij mij toch) wie 10min te laat komt mag niet meer deelnemen aan het examen. (met een dikke punt erachter...)

Ik ben benieuwd of jij nog zo helder gaat denken moest het je overkomen. Speel een beetje meer op de bal en minder op de man want het kan iedereen echt wel overkomen. Ik zie trouwens niet in waarom je je niet kan overslapen tijdens de examens.. veel studeren lijkt mij zelfs een logische oorzaak tot vermoeidheid, niet?


Nu een briefje afleveren is een optie maar dan hebben ze je wel door en nekken ze je later wel. Stel je heel defensief op en doe onderdanig want je blijft in fout en de school wilt waarschijnlijk even streng doen om een beetje autoriteit uit te stralen. Het komt wel in orde :)

dognose

Legacy Member
net gebeld met mijn titularis,

blijkt dus, dat ik op mijn rapport dit trimester gwn een leeg vak heb
geen punten dus op logistiek (enfin geen 0 maar gwn onwettig afwezig op die dag en het niet gemaakt) is blijkbaar nog iets anders

als ik op het einde van het jaar redelijke punten haal ben ik erdoor
valt nog mee uiteindelijk

Gentei

Legacy Member
hallamacilion zei:
Ik ben benieuwd of jij nog zo helder gaat denken moest het je overkomen. Speel een beetje meer op de bal en minder op de man want het kan iedereen echt wel overkomen. Ik zie trouwens niet in waarom je je niet kan overslapen tijdens de examens.. veel studeren lijkt mij zelfs een logische oorzaak tot vermoeidheid, niet?


Nu een briefje afleveren is een optie maar dan hebben ze je wel door en nekken ze je later wel. Stel je heel defensief op en doe onderdanig want je blijft in fout en de school wilt waarschijnlijk even streng doen om een beetje autoriteit uit te stralen. Het komt wel in orde :)

Ik leer nooit tot laat in de avond, je hebt namelijk heel die lege namiddag hé, slaap is ook belangrijk tijdens de examens, en dat ik mij verslaap is onmogelijk ik heb namelijk een wekradio die op Q-music ingesteld is ik zet die altijd op maximum volume en ik zet die pas uit als ik effectief uit mijn bed ben met twee benen op de grond :D

stoomboot

Legacy Member
Ik ken iemand die A-attest had in 5 ASO en in't 6e van richting is veranderd (maar wel nog altijd ASO)
Dus veranderen van richting gaat wel, ge moet alleen een verdomd goede reden hebben.
Een B-attest geven ze denk ik wel ni in't 5e... voor naar't 6e te gaan
Tenzij dan misschien van TSO naar BSO ofzo iets, daar weet ik niks van ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan