Archief - gratis openbaar vervoer in Gent ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EagleEye

Legacy Member
sneax zei:
ik heb 2 jaar op kot gezeten en zat 20m van een halte van de 1 lijn (die gaat zowat door alle belangrijke dingen die belangrijk kunnen zijn voor ne student ;) ) ik heb 2 keer een abbo gekocht van 30EUR (dunno hoe lang da was 2 maand ofzo) nooit controle gehad, vanaf toen altijd zwart gereden, als ze u pakken ist 50EUR - ik had altijd 50EUR mee moesten ze mij dan is pakken was het zowiezo nog goedkoper als een abbo

één keer heb ik ne controleur zien opstappen en ben ik afgestapt, voor de rest nooit iets van controle gezien
Reizen zonder geldig vervoerbewijs
U moet een boete betalen als u:

* geen geldig vervoerbewijs hebt of geen bewijsstuk dat u recht geeft op gratis vervoer;
* gebruik maakt van een vervoerbewijs dat niet geldig is voor de volledige rit die u ermee aflegt;
* uw vervoerbewijs of het bewijsstuk dat recht geeft op gratis vervoer niet kunt tonen aan de controleur;
* reist met een vervoerbewijs met tariefvermindering, maar u uw geldige verminderingskaart niet kunt tonen aan de controleur;
* gebruik maakt van een vervoerbewijs op naam of een verminderingskaart, zonder dat u houder bent van dit vervoerbewijs of de verminderingskaart;
* gebruik maakt van een vervoerbewijs op naam of een verminderingskaart en u uw identiteit niet kunt bewijzen.

Bij een eerste overtreding is de administratieve geldboete 71,00 euro. Voor een tweede overtreding binnen een periode van twaalf maanden betaalt u 199,00 euro. Een derde overtreding en elke volgende in die periode kost 398,00 euro.

http://www.delijn.be/vervoerbewijzen/boetes.asp#geen_geldig_vervoerbewijs

furaxke

Legacy Member
Ik heb ooit 1 keer zonder ticketje gereden en ben dan op de voorlaatste halte betrapt :(

wel een tip:
Als het uw eerste overtreding is, moet je zeker proberen om protest aan te tekenen (gewoon een mail met een deftig excuus sturen volstaat) en dan seponeren ze de zaak soms, elk volgende overtreding is natuurlijk wel prijs..

bespaart toch gauw 68 euro ^^

virox

Legacy Member
tram 1 passeren an m'n kot makkelijker kan nie. 'k hoor tram passeren dan weet ik da'k alles samen moet scharten om de volgende te pakken... kleine 10min in (dikwijls overvolle) tram en ben aan't CTL.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan