Archief - Het einde van analoge tv = 3 november

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

De SkeEvN

Legacy Member
tdraait allemaal maar om 1 ding en tis geld -_-
wie heeft er ook nie lievr 5 extra porches voor de garage ipv 2 aja de topmannen :')

Karre

Legacy Member
Misschien dat de overheid er iets aan doet aan dat geencrypteerd digitale TV. Dat is toch nu echt eens pure geldklopperij en totaal onnodig voor mensen met een Digitale Tuner in hun TV. Andere mensen die geen tuner hebben hebben uiteraard dan een digibox/digicorder/hd box nodig. Achja, we kunnen enkel maar hopen zeker dat de overheid er iets aan doet eens analoge TV definitief van de kabel ligt. Waarschijnlijk niet want ze zijn toch zo goed bevriend met Belgacom en Telenet. Ik begrijp niet dat een Westers land zoals België zo hard kan zuigen op gebied van technologie in vergelijking met de andere Westerse, rijke landen.

Annun

Legacy Member
De meeste mensen vergeten hier dat het niet enkel in België is dat je de box van je provider moet gebruiken. In de VS gaat het er ook grotendeels zo aan toe. Er bestaat een standaard om het decrypten te kunnen doen met de decoder die je zelf kiest: CableCard. In de VS zijn ze in principe zelfs wettelijk verplicht om je die optie aan te bieden. De kabelmaatschappijen weten zich er echter onderuit te wurmen door achterbakse praktijken. Ik heb er dus niet te veel hoop op dat het in België er beter aan toe gaat gaan.

SilentSpring

Legacy Member
Careless zei:
Misschien dat de overheid er iets aan doet aan dat geencrypteerd digitale TV. Dat is toch nu echt eens pure geldklopperij en totaal onnodig voor mensen met een Digitale Tuner in hun TV. Andere mensen die geen tuner hebben hebben uiteraard dan een digibox/digicorder/hd box nodig. Achja, we kunnen enkel maar hopen zeker dat de overheid er iets aan doet eens analoge TV definitief van de kabel ligt. Waarschijnlijk niet want ze zijn toch zo goed bevriend met Belgacom en Telenet. Ik begrijp niet dat een Westers land zoals België zo hard kan zuigen op gebied van technologie in vergelijking met de andere Westerse, rijke landen.
².
Dat ze hun digitale brol maar houden, ik blijf zo lang mogelijk analoog kijken.
Daarvoor heb je tenminste zo'n geen domme decoder nodig.
Het mooie liedje dat we nu hebben werkt met digitale shit ook niet meer.
Nu kunnen wij naar vb. VT4 kijken, terwijl met de videorecorder iets opnemen van 2BE en op't zelfde moment ook iets opnemen van pakweg VTM via dvd-recorder. Met die decoders lukt dat niet meer:sop:

Karre

Legacy Member
Je kan met je digicorder tot 2 programma's die tegelijk bezig zijn opnemen, maar dan moet je wel naar één van die twee ondertussen kijken. Verder vind ik het spijtig dat je alles wat je opneemt je niet op een SD kaart ofzo kan zetten. Natuurlijk zou het dan wel echt gemakkelijk zijn om vele films te verzamelen en zo op je computer te zetten, vooral dankzij Prime waar soms toch wel een redelijk nieuwe film op kan komen.

Cycloon

Legacy Member
Careless zei:
Je kan met je digicorder tot 2 programma's die tegelijk bezig zijn opnemen, maar dan moet je wel naar één van die twee ondertussen kijken. Verder vind ik het spijtig dat je alles wat je opneemt je niet op een SD kaart ofzo kan zetten. Natuurlijk zou het dan wel echt gemakkelijk zijn om vele films te verzamelen en zo op je computer te zetten, vooral dankzij Prime waar soms toch wel een redelijk nieuwe film op kan komen.

Mja lukt ook enkel met telenet. Bij belgacom kan je maar 1 ding opnemen. Bij analoge TV kan je bij wijze van spreken alle zenders tegelijkertijd opnemen als je maar genoeg recorders hebt. Niet dat veel mensen dat eigenlijk doen mja, je moet ergens over kunnen zagen natuurlijk als tegenstander :p

Preske

Legacy Member
Annun zei:
De meeste mensen vergeten hier dat het niet enkel in België is dat je de box van je provider moet gebruiken. In de VS gaat het er ook grotendeels zo aan toe. Er bestaat een standaard om het decrypten te kunnen doen met de decoder die je zelf kiest: CableCard. In de VS zijn ze in principe zelfs wettelijk verplicht om je die optie aan te bieden. De kabelmaatschappijen weten zich er echter onderuit te wurmen door achterbakse praktijken. Ik heb er dus niet te veel hoop op dat het in België er beter aan toe gaat gaan.

Maar in de VS hebben ze wel veel meer antennezenders. Ze moeten gewoon een settopbox hebben, en ze zijn vertrokken.

Geen appelen met peren vergelijken. :p

Epyon

Legacy Member
Heb ook nooit begrepen waarom de decoder+abo koppelverkoop toegelaten is, nota bene in een land waar men zo streng toekijkt op koppelverkoop.

killgore

Legacy Member
preske zei:
belgie loopt altijd 5 jaar achter op technologisch vlak. In andere landen is dit al jaren aan de gang.

De VRT hoort samen met de bbc bij de koplopers van digitalisering in Europa

Get your facts straight ipv als de eerste beste debiel ons landje voor een apenland te verkondigen :ironic:.

Preske

Legacy Member
killgore zei:
De VRT hoort samen met de bbc bij de koplopers van digitalisering in Europa

Get your facts straight ipv als de eerste beste debiel ons landje voor een apenland te verkondigen :ironic:.

We hebben nog altijd geen Iphone, we zitten nog met de zelfde limieten als 10 jaar geleden, digitale tv dat al jaren en jaren in andere landen beschikbaar is...
Nederland, finland, zweden, duitsland, ... allemaal landen die ons voor waren.

Juist ja, we zijn hier allemaal koplopers.

makila

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Mja lukt ook enkel met telenet. Bij belgacom kan je maar 1 ding opnemen. Bij analoge TV kan je bij wijze van spreken alle zenders tegelijkertijd opnemen als je maar genoeg recorders hebt. Niet dat veel mensen dat eigenlijk doen mja, je moet ergens over kunnen zagen natuurlijk als tegenstander :p


Toch een vraagske. Neemt iedereen hier op met een digi-recorder of zo? Ik heb hier een digibox + een gewone videorecorder staan en daar neem ik heel leuk filmen mee op via de digitale kanalen van m'n digibox. Ik heb helemaal geen digitale recorder nodig. En die filmen kan ik perfekt afspelen. Dus waarom zou je dan een digi-recorder kopen?

Darkness

Legacy Member
geen zin om mijn cursus terug boven te halen maar wij zijn belange niet achter op technologisch gebied vergeleken met vele andere europese landen :ironic:

VMax

Legacy Member
preske zei:
We hebben nog altijd geen Iphone

Da ligt vooral nie aan Apple die gewoon zelf beslist op welke momenten ze de Iphone gaan verkopen in bepaalde landen :niceone:

killgore

Legacy Member
preske zei:
We hebben nog altijd geen Iphone,

Dat is economisch (koppelverkoop), niet technisch

preske zei:
we zitten nog met de zelfde limieten als 10 jaar geleden, digitale tv dat al jaren en jaren in andere landen beschikbaar is...
Nederland, finland, zweden, duitsland, ... allemaal landen die ons voor waren.

Juist ja, we zijn hier allemaal koplopers.
Ook weer puur economische redenen. De backbone hier in België hoort nog steeds bij de betere hoor, voor zover ik weet is heel het netwerk van telenet behalve de eindpunten glasvezel. Dat doen er niet veel landen ons na.

Gij zijt zo enen die graag kapt en doet alsof hij van alles weet, maar de echte background ken je totaal niet bewijs je hier.

sneax

Legacy Member
DekadeZ zei:
Ik denk niet dat analoge TV via de kabel snel volledig zal geschrapt worden. En ja, 2 jaar is snel.

ik werk in de telecom, in 2011 ist gedaan met het analoog signaal op de kabel, dus ja tegen dan zult ge allemaal digitale receivers moeten hebben

sneax

Legacy Member
makila zei:
Toch een vraagske. Neemt iedereen hier op met een digi-recorder of zo? Ik heb hier een digibox + een gewone videorecorder staan en daar neem ik heel leuk filmen mee op via de digitale kanalen van m'n digibox. Ik heb helemaal geen digitale recorder nodig. En die filmen kan ik perfekt afspelen. Dus waarom zou je dan een digi-recorder kopen?

ik ga naar tv-gids ik selecteer witse, ik selecteer 'alle episodes opnemen' en voila die neemt alles op zonder dat ik er mij moet om bekommeren

én gij neemt op op tape -> analoog -> verlies van kwaliteit, tenzij ge nog nen kleine buistv hebt oftewel nen zeer goeie videorecorder ziet ge zeker het verschil

Epyon

Legacy Member
preske zei:
We hebben nog altijd geen Iphone, [...]
Ik vind geen iPhone hebben nauwelijks getuigen van een of andere koppositie hoor :p . Een iPhone is gewoon een smartphone zoals alle andere, en die hebben we hier meer dan genoeg. Sterker zelfs, de eerste iPhone was technologisch een stap terug wegens het ontbreken van UMTS connectiviteit. België is net een koploper op het gebied van dergelijke connectiviteit :) .

Annun

Legacy Member
preske zei:
Maar in de VS hebben ze wel veel meer antennezenders. Ze moeten gewoon een settopbox hebben, en ze zijn vertrokken.

Geen appelen met peren vergelijken. :p

Ik vind de antennezenders erbij betrekken juist het kromtrekken van de vergelijking. Mijn post ging puur over de gelijkenissen van de digitale kabel tussen België en de VS. Ik wou gewoon aantonen dat het hele digibox verhaal niet komt omdat België zo "achter" is, maar gewoon puur omdat de kabelleverancier zo veel mogelijk controle wil hebben over wat de klant kan doen.

Uw voorbeeld over de limieten trouwens: in de VS zijn ze nu juist naar een model met datalimieten aan het gaan. Onze limieten blijven natuurlijk wel extreem laag, maar als een bedrijf de kans heeft om de kosten te drukken of meer geld uit hun klanten te slaan, dan twijfelen ze daar natuurlijk ook niet over. In Australië zijn de limieten soms zelfs nog lager dan de onze, wij zijn dus zeker niet de enige die hierover te klagen hebben.

Dat je de iPhone erbij betrekt als argument dat België technologisch achter loopt is al helemaal niet te verantwoorden. Juist alsof wij het enige land zijn dat hem niet heeft, dat is gewoon puur Apple zijn beslissing. Ons 3G netwerk is trouwens beter verspreid dan in de VS. Als in juli de 3G iPhone uitkomt zal er in de VS toch nog heel vaak edge gebruikt worden. En dit puur omdat het de verspreiding van het 3G netwerk van AT&T niet zoveel voorstelt.

Besluit: bedrijven willen gewoon zoveel mogelijk controle over hun producten en dat ligt zeker niet aan België. Als ze dat niet deden konden ze geen geld van u krijgen voor functies zoals een live tv-programma te pauzeren terwijl dit al lang met hard-drive recorders en mediacenters gaat en zonder 1 cent bij te moeten betalen.

Lord Seth

Legacy Member
In 2011 gaat analoog er inderdaad uit, ttz, analoge digitenne. Analoge tv via de kabel gaat er nog lang niet uit.

Cycloon

Legacy Member
makila zei:
Toch een vraagske. Neemt iedereen hier op met een digi-recorder of zo? Ik heb hier een digibox + een gewone videorecorder staan en daar neem ik heel leuk filmen mee op via de digitale kanalen van m'n digibox. Ik heb helemaal geen digitale recorder nodig. En die filmen kan ik perfekt afspelen. Dus waarom zou je dan een digi-recorder kopen?

Zoals sneax al zei, het gebruiksgemak van de digicorder is stukken groter dan uw videorecorder. En je kan er bv perfect reclames met skippen omdat je kan kijken naar wat je opneemt terwijl je opneemt (wat niet kan met een videorecorder). Zo laat je gewoon je programma opnemen, en na een kwartier start je met kijken, dan kan je perfect gewoon de reclames skippen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan