Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 17

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tsubasa

Legacy Member
35min moeten leren met idiote muziek en elke 15 sec een computerstem dat mij zegt nog even te wachten uit mijn gsm om dan 0 antwoorden te krijgen van mobistar. Als je als helpdeskmedewerkster 3x moet antwoorden "ik weet dat niet" dan is het tijd voor je ontslag. Zo een monotone stem trouwens, ze mochten haar der nog bedreigen met een geweer, het zou haar niet uitgemaakt hebben, ze wilt het wss liever zelf doen

argggh, sterf providers in België, stuk voor stuk crap

Arifiene

Legacy Member
Lulukai zei:
You are mistaken,

weet ge zo al die kleine applicaties die vragen of ze u informatie mogen gebruiken en dat ge zo op 'toestaan' moet drukken?

90% daarvan: data miners die die gegevens verkopen aan bedrijven.
we worden in kaart gebracht via onze sociale contacten, interesses op facebook etc.

so think again als ge denkt dat uw privacyinstellingen het enige zijn, gij geeft mensen met zo'n quizzekes of tetrisspellekes de toegang tot uw informatie.

Niettemin, wat ge niet op facebook zet, kunnen zij ook niet weten.

Areknia

Legacy Member
Iedereen zit te blokken en ik heb zin om vanavond iets te doen. Als ge dan vraagt om iets te doen ist nee kmoet leren, geen tijd, morgen vroeg op om te leren, zot ik ga niet weg in den blok. Aaaaaaaaaaaaaaaaa smeerlappen.

NovaHova

Legacy Member
Areknia zei:
Iedereen zit te blokken en ik heb zin om vanavond iets te doen. Als ge dan vraagt om iets te doen ist nee kmoet leren, geen tijd, morgen vroeg op om te leren, zot ik ga niet weg in den blok. Aaaaaaaaaaaaaaaaa smeerlappen.

egoistn zijn et

Avilowca

Legacy Member
Lulukai zei:
You are mistaken,

weet ge zo al die kleine applicaties die vragen of ze u informatie mogen gebruiken en dat ge zo op 'toestaan' moet drukken?

90% daarvan: data miners die die gegevens verkopen aan bedrijven.
we worden in kaart gebracht via onze sociale contacten, interesses op facebook etc.

so think again als ge denkt dat uw privacyinstellingen het enige zijn, gij geeft mensen met zo'n quizzekes of tetrisspellekes de toegang tot uw informatie.

Compleet mee eens.

Dat is dan ook één van de redenen waarom ik niet op Facebook of andere zever zit. Ik heb dat overigens ook niet nodig. Ik gebruik de gouden regel die zegt wanneer ik aan een oude vriend of kennis denk, dan stuur ik ze een mailtje of bel ik ze op om te vragen hoe het gaat. Dat werkt wonderwel.

Het gaat niet om paranoia zoals hierboven ergens iemand zegt. Wat mensen niet schijnen te beseffen is dat de informatie die ze nu op Facebook zetten daar blijft staan. Je hebt daar geen controle meer over. Je weet ook niet wat Facebook daarmee zal doen binnen 5 of 10 jaar. Wie zegt dat Facebook niet over 15 jaar wordt overgenomen door een ander bedrijf. Zullen die jou informatie ook zo privé houden als jij dat wilt?

Ik wil niet met de beschuldigende vinger wijzen. Maar het is gewoon een feit dat mensen zich onterecht veilig voelen op het internet in het algemeen. Ik hoop van harte dat mensen als ik of Lulukai jaren van nu niet de lachende derde zullen worden, maar ik vrees er voor...

N1CK

Legacy Member
• Wou gaan zwemmen, maar teveel klein lawaaierig jong + uur aanschuiven om binnen te kunnen
• Busregeling...
• Continu honger
• Voel mij een echte autist. Snap gwn de mensen hun gedrag, kleding, keuzes,.... niet meer
• ...

Op naar de glimlachtthread :unsure:

Albireo

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
alle dagen zijn even lang hoor

Er is 1 dag van 25 uur en 1 van 23 uur (moge de bedenker van het zomeruur voor eeuwig vervloekt zijn :angry:). En af en toe plakken ze er op de laatste dag van het jaar een schrikkelseconde aan.

:unsure:

Lulukai

Legacy Member
Avilowca zei:
Compleet mee eens.

Dat is dan ook één van de redenen waarom ik niet op Facebook of andere zever zit. Ik heb dat overigens ook niet nodig. Ik gebruik de gouden regel die zegt wanneer ik aan een oude vriend of kennis denk, dan stuur ik ze een mailtje of bel ik ze op om te vragen hoe het gaat. Dat werkt wonderwel.

Het gaat niet om paranoia zoals hierboven ergens iemand zegt. Wat mensen niet schijnen te beseffen is dat de informatie die ze nu op Facebook zetten daar blijft staan. Je hebt daar geen controle meer over. Je weet ook niet wat Facebook daarmee zal doen binnen 5 of 10 jaar. Wie zegt dat Facebook niet over 15 jaar wordt overgenomen door een ander bedrijf. Zullen die jou informatie ook zo privé houden als jij dat wilt?

Ik wil niet met de beschuldigende vinger wijzen. Maar het is gewoon een feit dat mensen zich onterecht veilig voelen op het internet in het algemeen. Ik hoop van harte dat mensen als ik of Lulukai jaren van nu niet de lachende derde zullen worden, maar ik vrees er voor...


ik zei gewoon feiten, die applicaties doen nu eenmaal aan data mining, en er zijn idd veel te weinig mensen die dat beseffen :)

maar beseffen is het belangrijkste, wat ze ermee doen is voor hen.

Shyheim

Legacy Member
Lulukai zei:
You are mistaken,

weet ge zo al die kleine applicaties die vragen of ze u informatie mogen gebruiken en dat ge zo op 'toestaan' moet drukken?

90% daarvan: data miners die die gegevens verkopen aan bedrijven.
we worden in kaart gebracht via onze sociale contacten, interesses op facebook etc.

so think again als ge denkt dat uw privacyinstellingen het enige zijn, gij geeft mensen met zo'n quizzekes of tetrisspellekes de toegang tot uw informatie.

fb logt maar zoveel informatie als ge zelf meegeeft.

bij mij staat het uit dat mensen mij kunnen taggen bvb, dus alleen mijn profielfotos zijn openbaar en dan nog alleen bekijkbaar voor vrienden (= wat ik wens te delen met de mensen die ik in mijn netwerk wens te hebben).

andere informatie deelt ge zo veel als ge zelf wilt.

dus mensen die vinden dat facebook hun privacy schendt moeten:
a) hun privacy-instellingen checken
b) er misschien minder informatie opzetten
c) niet zo paranoïde zijn

ik lees vaak dat mensen als status dingen zetten als "gaat keer een kakske leggen", en dan verbaasd zijn dat een collega op het werk hen dan aanspreken met "en was 't een goed kakske?", om vervolgens te concluderen dat diene verdomde facebook al hun privacy schendt en op 't internet zet.

N1CK

Legacy Member
Shit man, op amper 10 minuten tijd van 7 verschillende 9livers een 20-tal PM's in totaal.
Kon er even niet meer aan uit :p

Areknia

Legacy Member
N1CK zei:
Shit man, op amper 10 minuten tijd van 7 verschillende 9livers een 20-tal PM's in totaal.
Kon er even niet meer aan uit :p

:wtf:

Wouden ze weten hoe het in de 18+ sectie was

N1CK

Legacy Member
Areknia zei:
:wtf:

Wouden ze weten hoe het in de 18+ sectie was

Haha nee :p Enkelen hebben slechte ervaringen met iemand op het forum en vroegen me info, anderen hadden dan weer geld op Paypal nodig, nog anderen gaven een itrader en nog eens anderen stuurden nog eens een PM omdat ik niet tijdig antwoordde :unsure:

stormtrooper

Legacy Member
N1CK zei:
Shit man, op amper 10 minuten tijd van 7 verschillende 9livers een 20-tal PM's in totaal.
Kon er even niet meer aan uit :p

Ik heb nog nooit nen pm gehad :cry:

Fliblit

Legacy Member
Shyheim zei:
ik lees vaak dat mensen als status dingen zetten als "gaat keer een kakske leggen", en dan verbaasd zijn dat een collega op het werk hen dan aanspreken met "en was 't een goed kakske?"

:rofl:

Lulukai

Legacy Member
Shyheim zei:
fb logt maar zoveel informatie als ge zelf meegeeft.

bij mij staat het uit dat mensen mij kunnen taggen bvb, dus alleen mijn profielfotos zijn openbaar en dan nog alleen bekijkbaar voor vrienden (= wat ik wens te delen met de mensen die ik in mijn netwerk wens te hebben).

andere informatie deelt ge zo veel als ge zelf wilt.

dus mensen die vinden dat facebook hun privacy schendt moeten:
a) hun privacy-instellingen checken
b) er misschien minder informatie opzetten
c) niet zo paranoïde zijn

ik lees vaak dat mensen als status dingen zetten als "gaat keer een kakske leggen", en dan verbaasd zijn dat een collega op het werk hen dan aanspreken met "en was 't een goed kakske?", om vervolgens te concluderen dat diene verdomde facebook al hun privacy schendt en op 't internet zet.

das ni het soort informatie da ik bedoel. ik heb het over demografische gegevens gekoppeld aan uw interesses ("likes") en gemapped in uw vriendengroep.

maar ik ben daar helemaal ni paranoïde over ofzo hoor, ik heb een facebook, en ik gebruik die op een manier dat ik vind dat die mijn privacy niet schendt en niet kan schenden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan