Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 17

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bubba

Legacy Member
EternalSilence zei:
De manier waarop facebook steeds probeert meer persoonlijke gegevens te vragen.
Gisteren wil ik inloggen, krijg ik de melding dat mijn paswoord maar middelmatig is en ze dus mijn gsm nummer en een ander email adres nodig hebben om in geval van een hack dit door te sturen.
M'n ore ... gsm nummer vragen om nadien te verkopen aan reclame bureau's waar ze dan reclame mee kunnen doorsturen.
Dat is dan ook de enige reden waarom Facebook zoveel geld waard is:
Echte namen, adressen, gsm nummer en aan de hand van u verder profiel ook nog eens je voorkeuren. Zodat ze nog meer gerichte reclame kunnen sturen.

:D
Gelukkig is alles op mijn facebook vals, enkel de foto's. Maar daar zijn ze niet veel mee, aangezien het niet kan gekoppeld worden aan mijn echte naam.

Ge moe toch goe zot zijn om u echte naam te plaatsen op facebook

Last van paranoia ofzo?

VinnyFlanders

Legacy Member
Dastardly zei:
gij woont dan ook op een niet echt voor de hand liggende plaats he :p kunt ge die mensen niet echt kwalijk nemen.

hoop wel dat het geen weken gaat duren. zit zonder laptop nu en dat steekt tegen :(

Darn gij hebt een goed geheugen :p
Altijd als er iets met zo een maatschappijen verstuurd moet worden geef ik toch mijne GSM aan dieje klantenservice omdat ik weet dat ze het niet vinden als ze niet bellen. En altijd zijn ze toch zogezegd gepasseerd.

EternalSilence

Legacy Member
BuBbA zei:
Last van paranoia ofzo?

Gewoon voorzichtig met het verspreiden van persoonlijke info op het internet.
eenmaal het daar staat, is het niet meer weg te krijgen.
+ je kan nu eenmaal je facebook profiel niet deleten.
+ Meer en meer bedrijven controleren nu ook je facebook, als ondersteuning van je cv.

_ns_

Legacy Member
Waarom hebt ge dan facebook vraag ik me af? Als ge zelf al uw eigen naam niet gebruikt..

Morrissey

Legacy Member
EternalSilence zei:
Gewoon voorzichtig met het verspreiden van persoonlijke info op het internet.
eenmaal het daar staat, is het niet meer weg te krijgen.
+ je kan nu eenmaal je facebook profiel niet deleten.
+ Meer en meer bedrijven controleren nu ook je facebook, als ondersteuning van je cv.

Je zet natuurlijk op facebook wat je zelf wilt hé. Als jij al uw privéinformatie niet wilt delen, kan je ook gewoon alles privé houden.

Bedrijven kunnen wel je FB checken, maar als je alles beperkt tot 'zichtbaar voor vrienden' kunnen zij justekes niks met uw fb-account doen. Tenzij je natuurlijk Netloggewijs iedereen gaat toevoegen.

Karre

Legacy Member
Apple die zei dat die wekker bug maar enkel zich kon voordoen op 1 en 2 januari. Niet dus, ik heb me vandaag 3 uur overslapen omdat hij niet afgegaan is :sop:.

Bontus

Legacy Member
Karre zei:
Apple die zei dat die wekker bug maar enkel zich kon voordoen op 1 en 2 januari. Niet dus, ik heb me vandaag 3 uur overslapen omdat hij niet afgegaan is :sop:.

Heb met mijn Nokia al vaak een gelijkaardig probleem gehad, de wekker gaat wel af, maar als ge hem laat lopen snoozed hij later niet meer. Wat hij normaal wel hoort te doen.

Maar heb vanmorgen ontdekt hoe dat komt!
Als ge na het instellen van de wekker uwe GSM laat staan in het wekkermenu loopt hij wel af 's morgens, maar snoozed hij niet.

Dus Nokia gebruikers: altijd terug naar uw startscherm gaan :)

_ns_

Legacy Member
Fireflies zei:
Je zet natuurlijk op facebook wat je zelf wilt hé. Als jij al uw privéinformatie niet wilt delen, kan je ook gewoon alles privé houden.

Bedrijven kunnen wel je FB checken, maar als je alles beperkt tot 'zichtbaar voor vrienden' kunnen zij justekes niks met uw fb-account doen. Tenzij je natuurlijk Netloggewijs iedereen gaat toevoegen.

Ik heb wel alles op 'alleen vrienden' gezet, maar blijkbaar kan iedereen wel m'n albums bekijken? :sop:

6 string addict

Legacy Member
En al drie dagen op rij geen zak geslapen.

Hmm, ben benieuwd of ik trug ga hervallen in mijn slaapproblemen, of dat het gwn tijdelijk is.

EternalSilence

Legacy Member
ns boy zei:
Ik heb wel alles op 'alleen vrienden' gezet, maar blijkbaar kan iedereen wel m'n albums bekijken? :sop:

Die account instellingen gelden enkel voor je prikbord en info.
Je albums moet je nog eens apart gaan instellen in album privacy

Dennoman

Legacy Member
Holy crap, de gigantische nieuwe lijst games waarvan EA de servers gaat sluiten. Werken daar nu echt chimpansees of zo?

Li1quid

Legacy Member
Dennoman zei:
Holy crap, de gigantische nieuwe lijst games waarvan EA de servers gaat sluiten. Werken daar nu echt chimpansees of zo?

Waar is die lijst te vinden?

Carrion

Legacy Member
Daar zit ge dan met uw legaal gekocht spel dat ge niet meer online kunt spelen :)

ng

Legacy Member
Fireflies zei:
Je zet natuurlijk op facebook wat je zelf wilt hé. Als jij al uw privéinformatie niet wilt delen, kan je ook gewoon alles privé houden.

Bedrijven kunnen wel je FB checken, maar als je alles beperkt tot 'zichtbaar voor vrienden' kunnen zij justekes niks met uw fb-account doen. Tenzij je natuurlijk Netloggewijs iedereen gaat toevoegen.

En vooral ervoor zorgen dat ge niet wordt opgenomen in de google zoekresultaten.

Lulukai

Legacy Member
Fireflies zei:
Je zet natuurlijk op facebook wat je zelf wilt hé. Als jij al uw privéinformatie niet wilt delen, kan je ook gewoon alles privé houden.

Bedrijven kunnen wel je FB checken, maar als je alles beperkt tot 'zichtbaar voor vrienden' kunnen zij justekes niks met uw fb-account doen. Tenzij je natuurlijk Netloggewijs iedereen gaat toevoegen.

You are mistaken,

weet ge zo al die kleine applicaties die vragen of ze u informatie mogen gebruiken en dat ge zo op 'toestaan' moet drukken?

90% daarvan: data miners die die gegevens verkopen aan bedrijven.
we worden in kaart gebracht via onze sociale contacten, interesses op facebook etc.

so think again als ge denkt dat uw privacyinstellingen het enige zijn, gij geeft mensen met zo'n quizzekes of tetrisspellekes de toegang tot uw informatie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan