Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 19

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

glashelder

Legacy Member
Karre zei:
Zonet een belastingsbrief ontvangen met een mededeling in dat ik geen belastingen moet betalen omdat ik niet werk. Wat een onkunde toch bij de overheid. En wellicht krijgt iedereen die nog niet werkt en meerderjarig is wel dit zeker? Stel je eens voor hoeveel papier en geld (al is dat niet zo extreem duur maar het is toch geld dat men kan besparen) men kan besparen door gewoon niets op te sturen als je geen belastingen moet betalen.

Yep, heb die vandaag ook gehad. Nu ja, als ik deze brief niet had gekregen, had ik me misschien afgevraagd waarom mijn hele familie hun belastingsbrief kregen en ik niet en dan had ik me daar weer zorgen over gemaakt, moeten bellen, etc.

Pariah

Legacy Member
nog altijd mijn pakske uit de US niet ontvangen. kut DHL. mijn broer bestelt dingen die met US postal opgestuurd worden en die heeft dit al achter 7 dagen. DHL duurt altijd 3 weken of langer

Bluto

Legacy Member
Er is toch iets serieus mis met Duitsers, heb ik de indruk. Ik heb vandaag een Duits meisje ontmoet en ze vroeg me een aantal dingen over Antwerpen. Het ging ongeveer zo:

Zij: En is antwerpen niet bekend om de diamanthandel?
Ik: Inderdaad.
Zij: Dat zal daar wel een sjieke buurt zijn met al die kantoren en diamantwinkels? Ik zou dat wel eens willen zien.
Ik: Nee, eigenlijk niet. Integendeel. Het is best wel een lelijke buurt. Ik zou daar nu niet speciaal heen gaan als ik antwerpen zou bezoeken. Ik kom er zelf ook niet vaak. Veel Belgen zie je daar ook niet. Vooral joden en Indiërs.
Zij: Joden? :eek:
Ik: Uhm, ja. Die sector is vooral in joodse handen, hoewel het de laatste tijd stilletjesaan overgenomen wordt door Indîërs.
Zij: Wat? :eek: Ben jij een racist?
Ik: :confused: Wat?
Zij: Je zei dat de joden het allemaal in handen hebben!
Ik: Euhm, ja. Dat klopt ook ongeveer.
Zij: Maar wat zeg jij toch? Je moet daar mee oppassen.
Ik: Wat is het probleem? Dat is gewoon een feit.
Zij: Ja ja....:wtf:

Blijkbaar dacht ze dat ik een antisemiet was die ervan overtuigd was dat de joden over de wereld heersen en de gehele economie in handen hebben:wtf:

pinoken

Legacy Member
Bluto zei:
Er is toch iets serieus mis met Duitsers, heb ik de indruk. Ik heb vandaag een Duits meisje ontmoet en ze vroeg me een aantal dingen over Antwerpen. Het ging ongeveer zo:

Zij: En is antwerpen niet bekend om de diamanthandel?
Ik: Inderdaad.
Zij: Dat zal daar wel een sjieke buurt zijn met al die kantoren en diamantwinkels? Ik zou dat wel eens willen zien.
Ik: Nee, eigenlijk niet. Integendeel. Het is best wel een lelijke buurt. Ik zou daar nu niet speciaal heen gaan als ik antwerpen zou bezoeken. Ik kom er zelf ook niet vaak. Veel Belgen zie je daar ook niet. Vooral joden en Indiërs.
Zij: Joden? :eek:
Ik: Uhm, ja. Die sector is vooral in joodse handen, hoewel het de laatste tijd stilletjesaan overgenomen wordt door Indîërs.
Zij: Wat? :eek: Ben jij een racist?
Ik: :confused: Wat?
Zij: Je zei dat de joden het allemaal in handen hebben!
Ik: Euhm, ja. Dat klopt ook ongeveer.
Zij: Maar wat zeg jij toch? Je moet daar mee oppassen.
Ik: Wat is het probleem? Dat is gewoon een feit.
Zij: Ja ja....:wtf:

Blijkbaar dacht ze dat ik een antisemiet was die ervan overtuigd was dat de joden over de wereld heersen en de gehele economie in handen hebben:wtf:

Duitsers..... heb er ook nog niet veel (lees 0) positieve ervaringen mee.

Dennoman

Legacy Member
Bluto zei:
Er is toch iets serieus mis met Duitsers, heb ik de indruk. Ik heb vandaag een Duits meisje ontmoet en ze vroeg me een aantal dingen over Antwerpen. Het ging ongeveer zo:

Zij: En is antwerpen niet bekend om de diamanthandel?
Ik: Inderdaad.
Zij: Dat zal daar wel een sjieke buurt zijn met al die kantoren en diamantwinkels? Ik zou dat wel eens willen zien.
Ik: Nee, eigenlijk niet. Integendeel. Het is best wel een lelijke buurt. Ik zou daar nu niet speciaal heen gaan als ik antwerpen zou bezoeken. Ik kom er zelf ook niet vaak. Veel Belgen zie je daar ook niet. Vooral joden en Indiërs.
Zij: Joden? :eek:
Ik: Uhm, ja. Die sector is vooral in joodse handen, hoewel het de laatste tijd stilletjesaan overgenomen wordt door Indîërs.
Zij: Wat? :eek: Ben jij een racist?
Ik: :confused: Wat?
Zij: Je zei dat de joden het allemaal in handen hebben!
Ik: Euhm, ja. Dat klopt ook ongeveer.
Zij: Maar wat zeg jij toch? Je moet daar mee oppassen.
Ik: Wat is het probleem? Dat is gewoon een feit.
Zij: Ja ja....:wtf:

Blijkbaar dacht ze dat ik een antisemiet was die ervan overtuigd was dat de joden over de wereld heersen en de gehele economie in handen hebben:wtf:
Ge hebt gewoon een maf wijf ontmoet :p alle Duitse jongeren die ik tot nu toe heb mogen ontmoeten waren allemaal héél goed mee :)

Mikkel

Legacy Member
CosMiced zei:
morgen weekje barcelona met school, totlaal geen goesting in :p

Mja not to reign on your parade, maar vroeger werden zulke dingen gewoon niet gedaan >_>
Bokrijk was een beetje buitenland :p
Probeer er gewoon het beste van te maken?

Inspector Monkfish

Legacy Member
Bluto zei:
Er is toch iets serieus mis met Duitsers, heb ik de indruk. Ik heb vandaag een Duits meisje ontmoet en ze vroeg me een aantal dingen over Antwerpen. Het ging ongeveer zo:
...

Blijkbaar dacht ze dat ik een antisemiet was die ervan overtuigd was dat de joden over de wereld heersen en de gehele economie in handen hebben:wtf:

Ah, was dat niet het geval? :unsure:

rscaboy

Legacy Member
Dillyracer zei:
Jep, ik krijg al sinds mijn 17 die brief.

Hier ook een brief van de belastingen €200 terug:woohoo: Toen ik de brief zag zitten in de bus dacht ik dat ik weer zou moeten betalen, gelukkig niet.

Bluto

Legacy Member
Meestal waren mijn ontmoetingen met duitsers inderdaad positieve ervaringen, maar ik heb sterk de indruk dat (politieke) correctheid er daar hard ingeramd wordt. Ze zijn daar precies echt bang om het kleinste foutje te maken en onbeleefd of kwetsend over te komen.

Nog wat voorbeelden:
- Een academische titel is zeer belangrijk in Duitsland. Het is heel onbeleefd om dit niet te vermelden in een aanspreking. Bij ons zijn ze daar toch wat losser in.
- Als ik zeg dat ik uit antwerpen kom krijg ik vaak de reactie: "Je spreekt dus Nederlands?...Oh, excuseer Vlaams". Het kan mij geen bal schelen hoe een buitenlander mijn taal noemt, maar zij zijn werkelijk beschaamd en denken dat ze ons kwetsen.
- Een verzamelterm voor mannen en vrouwen staat bij ons meestal in de mannelijke vorm. We weten wel dat we ook vrouwen bedoelen, maar voor de gemakkelijkheid en uit gewoonte gaan we dat niet allemaal expliciet zeggen. Duitsers zeggen telkens expliciet de mannelijke en vrouwelijke term van een woord.

Inspector Monkfish zei:
Ah, was dat niet het geval? :unsure:

Nee :p joden hebben veel macht, maar ik denk niet dat ze als poppenspelers aan de touwtjes van het wereldgebeuren trekken.

pinoken

Legacy Member
Bluto zei:
Meestal waren mijn ontmoetingen met duitsers inderdaad positieve ervaringen, maar ik heb sterk de indruk dat (politieke) correctheid er daar hard ingeramd wordt. Ze zijn daar precies echt bang om het kleinste foutje te maken en onbeleefd of kwetsend over te komen.

Mwa pas op hoor, wij zijn een vrij lax land als het op zo'n dingen aankomt heb ik de indruk.

Poepoei

Legacy Member
_DKsissor_ zei:
zijt blij , duurdere broodjes gaat ge nergens vinden.
Idd wel duur, maar voor die ene keer op een semester dat ik daar een broodje wil gaan halen, kan dat er nog wel af. 't Is imo ook niet echt te vergelijken met ne smos ofzo.
ns boy zei:
Kben daarstraks langs die in de naamse gepasseerd, en die leek toch open :)
Kan wel, er hing een blad op de deur waarop stond dat ze later open gingen (in crappy engels :p)

'k Vond het gewoon onnozel dat er twee zó dicht bij elkaar liggen en dat ze dan op hetzelfde moment gesloten zijn.


@Nasty Nas: slecht rapport? :D

Nas

Legacy Member
Nee, perfecte punten een totaal van 72% in het laatste jaar, maar zo ene keer op het jaar wordt er op uw rapport uw attitude meegegeven.
Enja, mijn ma die denkt dat ik een engeltje ben in klas. Niet dat ik de boel op stelten zet, maar ik werk nooit mee.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan