Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 24

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Faun

Legacy Member
's Nachts om 3u wakker lawaai horen op straat en een bende jongeren een andere jongen in elkaar zien slaan en er zelfs op schoppen terwijl die al op de grond ligt. Politie gebeld maar die kon natuurlijk niet op tijd zijn. Jongen is met ziekenwagen afgevoerd, hopelijk alles ok. Tis toch vaak hetzelfde in die straat hier (Stalhof in Gent, zijstraat van overpoortstraat).

MrKend54l

Legacy Member
Laatste werkdag! (glimlach)
Enkel jammer dat het vandaag een zeer drukke en stressvolle dag gaat worden.

Creeping Death

Legacy Member
MrKend54l zei:
Laatste werkdag! (glimlach)
Enkel jammer dat het vandaag een zeer drukke en stressvolle dag gaat worden.

Heb net het omgekeerde voor, hier gaat het veel te kalm worden :p
Heb de hele week permanentie gehad. Er is hier amper volk (9 vd 87 man) en dus ook ni veel werk. In't begin vd week kon ik nog wel bijwerken, maar da's ook allemaal in orde, nu is het gewoon aftellen tot 16u30 :)

?therapy?

Legacy Member
Same here :sleep:
Iets te rustig naar men goesting. :p Heb liever dat ik bezig kan blijven ipv in slaap te vallen

Recipe4hate

Legacy Member
Het koppel dat sinds enkele maanden het appartement, direct grenzend aan het onze heeft ingepalmd. Ze hebben een computerkamer gemaakt, vlak naast mijn slaapkamer.
Blijkbaar trekt de isolatie op niks want tegen 12u00 's nachts begint meneer Franse chansons te draaien.

Gelukkig heb ik er sinds gisteren iets op gevonden: de TV op de slaapkamer staat tege de gedeelde muur. Van het moment dat ik hem hoor roepen of muziek opgooien aan de pc, gaat de tv even lekker luid aan.

Normaal heb ik er geen probleem mee, maar midden in de week als ik de dag erna moet opstaan om 6u30 om te gaan werken, wil ik wel slapen!

ng

Legacy Member
Overslapen en dan moeten mijn ouders natuurlijk allerlei vragen stellen.
"zijt gij morgen thuis?"
"weet ik niet"
"ja ma, zijt ge thuis?"
"weet ik niet"
"ja maar om dat uur?"
"misschien wel, weet het nog niet"
"Ja zeg, ge had beter wat vroeger gaan slapen en vroeger opgestaan dan waart ge nu niet zo slecht gezind."
"...."

Maar ik ben degene die slecht gezind is. Right.

sparks

Legacy Member
Kandul zei:
Als ik het goed begrijp heeft hij een probleem met het hoge loon omdat het ons belastingsgeld is.

En als dat niet was zou hij klagen dat hij de oogarts niet kan betalen en dus met zijn oogprobleem moet blijven zitten. (Moest hij ooit een oogarts nodig hebben)

En glashelder heeft meermaals een tl:dr verdiend.
Zijn alle sociologen zo, want amai seg.

Shellshock

Legacy Member
Barslecht geslapen door de wind die voortdurend op mijn rolluik zat te beuken.

Chilliewillie88

Legacy Member
Muscleduck zei:
AHAHAHAHAHAHAHAHHAHA

wacht


AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


man man man :')

het feit dat jij vroeger je best niet gedaan hebt op school is geen reden om je te ergereren aan iemand die dat wél gedaan heeft. :)

Chilliewillie88

Legacy Member
glashelder zei:
Blijkbaar is dat niet zo uitzonderlijk in zo'n wijk. Het gezin ernaast? Mama stond ooit op de vensterbank van de tweede verdieping (haar zoontje haar kamer) omdat ze zelfmoord wou plegen en zat ondertussen, euh, obsceniteiten te roepen naar de buren.

Onze buren? Alleenstaande mama, 2 zoontjes van 2 verschillende vaders, allebei alcoholisten, ze is door allebei de vaders geslagen en verkracht geweest terwijl de kinderen in huis waren. Jongste zoon doet BSO, oudste heeft BUSO gedaan en staat nu in de fabriek.

De buren aan de andere kant (die zotte Franse :p), hun zoon en zijn vrouw wonen hier ook in de wijk. Papa is werkloos, mama weet ik niet maar ze rijdt constant weg en weer op haar brommertje tussen dit huis en hun eigen huis. En verder houdt papa zich bezig met drugs en uitgaan. Kinderen zitten nog in het lager, maar ik geloof niet dat zij oogarts zullen worden ;)

Dat andere voorbeeld is inderdaad het extreemst dat we hier hebben in de buurt (ik ken ook niet iedereen natuurlijk) maar ook in minder extreme situaties geldt wat ik daarboven zei: erg weinig steun en stimulatie van thuis uit, bias van de omgeving en dus niet zo'n grote kans dat de kinderen advocaat of dokter zullen worden. Dan kan je wel blijven roepen dat onderwijs kosteloos is en voor iedereen een optie of een keuze is... Maar dat ís gewoon niet zo.

(En nee, ik zeg niet dat er iets mis is met BSO. De discussie gaat over dat blijkbaar iedereen "gewoon kan kiezen" wat hij doet met z'n leven. Niet dus.)


Ben er deels wel mee akkoord dat niet iedere gezinssituatie even makkelijk is om jezelf in te kunnen ontwikkelen. Maar dat hangt ook van persoon tot persoon af. Het wil niet zeggen dat als je in marginaliteit moet opgroeien, je ook gedoemd bent om later zelfs op zen schoonst gezegd een minimaal bestaan te leven.

Mijn ouders hebben mij ook nooit gepusht om te presteren op school. Tijdens het middelbaar ben ik met een karrevracht aan buizen naar huis gekomen. Maar mijn ouders hebben daar nooit een groot spel van gemaakt. Opvoeden wil ook zeggen dat je je kinderen zelfstandig dient te maken. Een kind dat je verplicht om te studeren, om goede resultaten te halen, dat heeft volgens mij geen meerwaarde als dat kind dat niet voor zichzelf doet. Ik zal mijn kinderen later nooit verplichten om uren en uren tegen hun zin achter hun schoolboeken te kruipen. Dat hebben mijn ouders ook nooit met mij gedaan en ik ben al zeker nooit afgerekend geweest op slechte punten. Toch heb ik mijn ASO afgemaakt en een universitair diploma gehaald terwijl daar thuis eigenlijk geen stimulans voor was. Mijn vader werkt bij Ford in de fabriek en mijn moeder is al sinds mensenheugnis werkloos.

Ik heb nu een job die ik graag doe, ik verdien geen 228K netto per jaar. En heel waarschijnlijk zal ik dat ook nooit verdienen. Dat is echter ook geen doel op zich voor mij, geld interesseert mij niet in die mate. Maar dat wil niet zeggen dat ik het de mensen die er kei hard voor gewerkt heb niet gun, in tegendeel zelfs. Vind het dan ook kort door de bocht om de verdienste van die mensen te bestempelen als oneerlijk, gewoon uit jaloezie, en u dan verschuilen achter het feit dat ge geen kansen gekregen hebt. Waar een wil is, is een weg. Kansen maakt ge voor u zelf.

Een kameraad van mij heeft vroeger op school serieus aan alles zijn voeten geveegd. Heeft dan een jaar of 6-7 een kutjob gedaan in een fabriek, tegen een hongerloon. Maar op zen 24e besloten om alsnog te gaan studeren. Nu is hij 30 en reeds een jaar of 3 leerkracht lager onderwijs. Dat noem ik nu eens kansen creëren voor u zelf. Maar dat vraagt inspanning, tijd en doorzettingsvermogen. Het is uiteraard gemakkelijker vanaf de zijlijn te roepen dat je nooit kansen gekregen hebt van thuis uit en daarom gevonnisd bent tot een marginaal bestaan.

Tibokio

Legacy Member
Godverdomme, ik kwam per ongeluk op hln.be terecht via een bronvermelding. Die reacties daar, ma fuck zeg, da is om 't schijt van te krijgen!!

Karre

Legacy Member
Ik vind nochtans dat Glashelder ook wel sterk veralgemeent naar sociale woonwijken toe. Iemand die ik ken en goed mee overeenkom zijn moeder woont in een sociale woonwijk, gescheiden en werkonbekwaam omwille een vrij zwak hart. Als alleenstaande moeder met een ziekteuitkering (of wat het ook moge zijn dat ze krijgt) zal ze het toch niet al te breed hebben. Zijn vader is arbeider en woont ook alleen en als alleenstaande is het leven vandaag al duur genoeg.

Ik ga er vaak bij op bezoek en die sociale woonwijk is echt niet zo erg als Glashelder hier beschreef. Precies of elke sociale woonwijk zit vol marginalen hoe zij hier laat blijken. Het enigste wat ik in die woonwijk zie is gezinnen die het gewoon minder breed hebben of alleenstaande ouders die dan de kans kregen om daar te gaan wonen, meer niet. Voor de rest allemaal perfect beschaafde mensen die hun kinderen toch wel kansen geven hoor.

shiftyke

Legacy Member
Een pakje dat gisteren om 17u van Amsterdam over Koln naar Machelen verzonden is en daar nu sinds half 6 deze ochtend is, zou nu toch nog wel vandaag mogen aankomen in Rupelmonde ze gvd :angry:

Drien

Legacy Member
Vriend had enige tijd geleden rosé champagne gekocht voor de feestdagen. Vorige week met kerstmis toch maar beslist om te wachten tot met oudjaar om die open te doen. En nu heeft die moeder die vandaag met de postbode meegegeven als kadootje. :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan