Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
glashelder zei:Ja, daar ging het over, over jeugddelinquentie en al dan niet ingebeelde ontwikkelingsstoornissen![]()


glashelder zei:Allez, denken jullie nu niet dat de generatie voor jullie nét hetzelfde over jullie zei? Idd bijvoorbeeld over G.I. Joe of later nog Pokémon, zoals Dennoman zegt. Zij zullen ook wel gezegd hebben dat het lelijke, gewelddadige vechtcartoons waren (terwijl zij keken naar de Moomins! En Teddy Ruxpin!) en dat jullie alles kregen wat jullie wilden en veel te frank waren. Net zoals dat de generatie dáárvoor dat zei over die generatie, etc. Of dat die Gameboys veel te dure cadeaus waren voor kinderen en dat zij zoiets nóóit zouden gehad hebben! En die zeiden óók allemaal dat deze generatie toch wel het ergste was en dat het nooit ging goedkomen en dat ze allemaal voor galg en rad gingen opgroeien.
Vergeet ook niet dat jullie nogal focussen op de excessen hé. Mijn nichtjes of neefje zouden even goed een-blik krijgen als ze vragen om een smartphone, of bij de oudere zou gezegd worden dat ze het zelf moeten betalen (voor de jongere door het geld te sparen van verjaardagen/kerst/nieuwjaar, voor de oudere door een vakantiejob te doen). En mijn nichtjes en neefje spelen allemaal graag buiten, knutselen graag, maken kunstwerkjes voor oma, spreken met 2 woorden en zijn gewoon beleefde, opgevoede lieve kindertjes. Zoals jullie het zo graag zien, waarschijnlijk.
En die vallen dus niet op, want die zagen niet, die huilen niet in een winkel, die doen niet lastig en die vragen niet om iPhones. Als er dan één verwend kindje in heel die winkel met 37 niet-verwende kindjes rondloopt, slagen jullie je ogen al ten hemel alsof het nooit meer goedkomt met deze generatie. Leer eens een beetje relativeren.

Oldskooler zei:De kinderen van mijn broer willen steeds de roze power ranger zijn.
"Nee, ik ben de roze".
Vroeger, wij wilden alles behalve de roze power ranger zijn.
Oldskooler zei:De kinderen van mijn broer willen steeds de roze power ranger zijn.
"Nee, ik ben de roze".
Vroeger, wij wilden alles behalve de roze power ranger zijn.
playforfun91 zei:Ik vraag me soms toch af wat er mis is met die gasten ... ik las gisteren u post en ik dacht nog ... dat zegt die eens goed. En nu horen dat je daarvoor 5 infra points gehad hebt ... ze zouden het schaamrood op hun wangen mogen hebben.

Rhandd zei:Ik erger me aan het feit dat ik Draco Malfoy (de acteur ervan) ne knappe vent vind.
Wilcao zei:Als het meisjes zijn is het wel logisch, anders zou ik me toch wel vragen beginnen te stellen.
The red power ranger ftw!!!


Alteration zei:Soms zijn sociale media voor niks goed. Wil iets kopen van ene D.D. en hij wilt dat ik stort op het rekeningnummer van S.M.
Ik zoek dus alvast hun namen even op op facebook e.d. en vind foto's van hun met hun kleine. Allemaal goed en wel, ik gerust. Adres gecheckt, ook bon. Dan zie ik nog even een andere foto, met een hele ruzie dat hij haar bedrogen heeft etc....
Begint er in mijne bol zich al een heel scenario af te spelen, waarom hij dan wilt dat ik het op haar rekening stort. Zijn ze nog samen, wilt hij haar in de problemen brengen,...?
stoomboot zei:Mijn God.
Stelt u voor dat gij ook nog de oplossing vindt voor al hun problemen!
Misschien kunt ge ze dan ook tegelijk voorstellen aan hen en een eeuwige vriendschap smeden?!
Ohm zei:De hedendaagse jeugd is gedoemd
In mijn tijd was er nog goede muziek, goede tekenfilms, respect voor elkaar, konden we nog buiten spelen, was van internet nog geen sprake en vulde we onze tijd met nuttige en toffe zaken.
Nu? Zijn 10 jaar en krijgen een iPhone naar hun kop gegooid zodat ze op internet kunnen gaan socializen en mensen lastig vallen met stupide posts terwijl ze naar Lady Gaga en Justin Bieber luisteren. Groeien op in een wereld waar vrouwen gebruikt worden als object, gaan dit na-apen omdat de jongens niet geïnteresseerd in hun zijn en worden sletten die op hun 14de al 3 bedpartners hebben gehad.
Wat prijs ik mij gelukkig dat ik de mooie jaren '90 heb meegemaakt.