Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 24

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

glashelder

Legacy Member
Ja, daar ging het over, over jeugddelinquentie en al dan niet ingebeelde ontwikkelingsstoornissen :niceone:

stoomboot

Legacy Member
glashelder zei:
Ja, daar ging het over, over jeugddelinquentie en al dan niet ingebeelde ontwikkelingsstoornissen :niceone:

Oh, ik dacht over "de jeugd van tegenwoordig".
Sorry dat ik de algemene problemen aanhaal, zoals de manier van de huidige opvoeding en de gevolgen er van ;)



Had me dan gezegd dat uw kortzichtigheid (beperkt tot uw familie) nu eenmaal als doorsnee gold. Lang leve het relativeren :woohoo:

GMotha

Legacy Member
Terug werken, vrij kut als je op oudejaar pas het bed in kroop 8u in de morgen en er maandag om 5u30 uit moet. Toch erin geslaagdnredelijk fris op't werk te komen.

Weebl

Legacy Member
iPhone wekker niet afgegaan.. Is't weer van da ja?!
Net als ik ging opstaan om te leren!

-Panda-

Legacy Member
glashelder zei:
Allez, denken jullie nu niet dat de generatie voor jullie nét hetzelfde over jullie zei? Idd bijvoorbeeld over G.I. Joe of later nog Pokémon, zoals Dennoman zegt. Zij zullen ook wel gezegd hebben dat het lelijke, gewelddadige vechtcartoons waren (terwijl zij keken naar de Moomins! En Teddy Ruxpin!) en dat jullie alles kregen wat jullie wilden en veel te frank waren. Net zoals dat de generatie dáárvoor dat zei over die generatie, etc. Of dat die Gameboys veel te dure cadeaus waren voor kinderen en dat zij zoiets nóóit zouden gehad hebben! En die zeiden óók allemaal dat deze generatie toch wel het ergste was en dat het nooit ging goedkomen en dat ze allemaal voor galg en rad gingen opgroeien.

Vergeet ook niet dat jullie nogal focussen op de excessen hé. Mijn nichtjes of neefje zouden even goed een :wtf:-blik krijgen als ze vragen om een smartphone, of bij de oudere zou gezegd worden dat ze het zelf moeten betalen (voor de jongere door het geld te sparen van verjaardagen/kerst/nieuwjaar, voor de oudere door een vakantiejob te doen). En mijn nichtjes en neefje spelen allemaal graag buiten, knutselen graag, maken kunstwerkjes voor oma, spreken met 2 woorden en zijn gewoon beleefde, opgevoede lieve kindertjes. Zoals jullie het zo graag zien, waarschijnlijk.

En die vallen dus niet op, want die zagen niet, die huilen niet in een winkel, die doen niet lastig en die vragen niet om iPhones. Als er dan één verwend kindje in heel die winkel met 37 niet-verwende kindjes rondloopt, slagen jullie je ogen al ten hemel alsof het nooit meer goedkomt met deze generatie. Leer eens een beetje relativeren.

Uw "relativeren" is serieus beperkt hoor...

Jouw sociale woonwijk met marginalen = iedere sociale woonwijk marginaal.
Jouw familie met brave kinderen = alle kinderen zijn braaf.

:rofl:

Ik ga even rekenen hé, ik kreeg vroeger geen PS2 (toen 12000 frank als ik mij dat nog half herinner, nu is dat dus € 300 en dat vind iedereen normaal dat jongeren dat krijgen want ahja wij hadden dus wel een Nokia 3310 hé).

Ik kan me niet van de mening ontdoen dat er hier ook veel pipos tussen zitten die met hun een kinderen een totaal knuffelbeleid zouden toepassen.

Oldskooler

Legacy Member
Goed dat de volgende generatie f* up is.
Meer werk voor ons. :cool:

Oude computerlekengeneratie boven ons.
Degenerategeneratie onder ons.

Zie, steeds positief blijven.

Wilcao

Legacy Member
Het grappige is dat deze generatie wss dezelfde discussie gaat hebben over hun volgende generatie :unsure:

Général Zantas

Legacy Member
Collega's die niet antwoorden op de Communicator. Ik verveeeeel me :(

Oldskooler

Legacy Member
De kinderen van mijn broer willen steeds de roze power ranger zijn.
"Nee, ik ben de roze".

Vroeger, wij wilden alles behalve de roze power ranger zijn.

Wilcao

Legacy Member
Oldskooler zei:
De kinderen van mijn broer willen steeds de roze power ranger zijn.
"Nee, ik ben de roze".

Vroeger, wij wilden alles behalve de roze power ranger zijn.

Als het meisjes zijn is het wel logisch, anders zou ik me toch wel vragen beginnen te stellen.

The red power ranger ftw!!!

Carrion

Legacy Member
Oldskooler zei:
De kinderen van mijn broer willen steeds de roze power ranger zijn.
"Nee, ik ben de roze".

Vroeger, wij wilden alles behalve de roze power ranger zijn.

Is toch ergens al positief dat ze tussen al die crap gelijk spongebob nog iets fatsoenlijk kennen zoals de Power Rangers.

fr1sb33

Legacy Member
playforfun91 zei:
Ik vraag me soms toch af wat er mis is met die gasten ... ik las gisteren u post en ik dacht nog ... dat zegt die eens goed. En nu horen dat je daarvoor 5 infra points gehad hebt ... ze zouden het schaamrood op hun wangen mogen hebben.

Merci voor de backup ;)

Général Zantas

Legacy Member
Ik erger me aan het feit dat ik Draco Malfoy (de acteur ervan) ne knappe vent vind.

Alteration

Legacy Member
Soms zijn sociale media voor niks goed. Wil iets kopen van ene D.D. en hij wilt dat ik stort op het rekeningnummer van S.M.
Ik zoek dus alvast hun namen even op op facebook e.d. en vind foto's van hun met hun kleine. Allemaal goed en wel, ik gerust. Adres gecheckt, ook bon. Dan zie ik nog even een andere foto, met een hele ruzie dat hij haar bedrogen heeft etc....

Begint er in mijne bol zich al een heel scenario af te spelen, waarom hij dan wilt dat ik het op haar rekening stort. Zijn ze nog samen, wilt hij haar in de problemen brengen,...?

MrKend54l

Legacy Member
Wilcao zei:
Als het meisjes zijn is het wel logisch, anders zou ik me toch wel vragen beginnen te stellen.

The red power ranger ftw!!!

Ik vraag me toch af wat er mis is met een jongen en roze :P
Het is maar een kleur gelijk een andere ze :P

stoomboot

Legacy Member
Alteration zei:
Soms zijn sociale media voor niks goed. Wil iets kopen van ene D.D. en hij wilt dat ik stort op het rekeningnummer van S.M.
Ik zoek dus alvast hun namen even op op facebook e.d. en vind foto's van hun met hun kleine. Allemaal goed en wel, ik gerust. Adres gecheckt, ook bon. Dan zie ik nog even een andere foto, met een hele ruzie dat hij haar bedrogen heeft etc....

Begint er in mijne bol zich al een heel scenario af te spelen, waarom hij dan wilt dat ik het op haar rekening stort. Zijn ze nog samen, wilt hij haar in de problemen brengen,...?

Mijn God.
Stelt u voor dat gij ook nog de oplossing vindt voor al hun problemen!
Misschien kunt ge ze dan ook tegelijk voorstellen aan hen en een eeuwige vriendschap smeden?!




En de rode powerranger eindigt in de race der awesomeness toch nipt voor de groene.
Helemaal achteraan komt de blauwe, Billy. En als de witte ook mag meedoen, dan zal die de rangen sluiten.

Alteration

Legacy Member
stoomboot zei:
Mijn God.
Stelt u voor dat gij ook nog de oplossing vindt voor al hun problemen!
Misschien kunt ge ze dan ook tegelijk voorstellen aan hen en een eeuwige vriendschap smeden?!

We zullen anders eens gewoon een mooi bedrag overmaken naar een wildvreemd iemand en hier later klagen dat we in 't zak zijn gezet. 2 PV's voor oplichting is nu wel genoeg.

Karre

Legacy Member
Ohm zei:
De hedendaagse jeugd is gedoemd :(
In mijn tijd was er nog goede muziek, goede tekenfilms, respect voor elkaar, konden we nog buiten spelen, was van internet nog geen sprake en vulde we onze tijd met nuttige en toffe zaken.

Nu? Zijn 10 jaar en krijgen een iPhone naar hun kop gegooid zodat ze op internet kunnen gaan socializen en mensen lastig vallen met stupide posts terwijl ze naar Lady Gaga en Justin Bieber luisteren. Groeien op in een wereld waar vrouwen gebruikt worden als object, gaan dit na-apen omdat de jongens niet geïnteresseerd in hun zijn en worden sletten die op hun 14de al 3 bedpartners hebben gehad.

Wat prijs ik mij gelukkig dat ik de mooie jaren '90 heb meegemaakt.

En dan neemt de oudere generatie de randgevallen er uit en veralgemeent al de andere jongeren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan