Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 31

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kandul

Legacy Member
Individualisme gaat toch veel meer gepaard met een welvaartsstaat dan met een neoliberaal model (wat versta jij daar onder)?

e.House

Legacy Member
Hmm waarom zou individualisering gepaard gaan met een welvaartsstaat?
Definiëring van neoliberaal model is lastig, aangezien daar sowieso geen algemene eenduidige definities over bestaan. Ik beschouw als de negatieve evolutie van het liberalisme met deregulering en privatisering als het voornaamste kwaad.
Interessante literatuur hieromtrent is het nieuwste boek van Paul Verhaeghe (identiteit).

Recipe4hate

Legacy Member
^ het ergste vind ik dan nog: wat leren die kinderen hiervan? Dat ze een nieuwe computer krijgen, gewoon om één spelletje te spelen (dat ze na een week niet eens meer bekijken) en als het kapot is door wild gedrag of nalatigheid, ze toch wel een andere krijgen.

Dat gaan een toffe generatie worden die daar de arbeidsmarkt op gaat...
"Hoe 2000 netto krijg ik hier niet? Jama hoe ga ik dan de schade aan mijne Audi betalen van die poort die ik gisteren ramde? En mijn iPhone heeft wel een kras op zijn scherm, ik moet wel ne nieuwe kopen hé!"

Kandul

Legacy Member
e.House zei:
Hmm waarom zou individualisering gepaard gaan met een welvaartsstaat?
Definiëring van neoliberaal model is lastig, aangezien daar sowieso geen algemene eenduidige definities over bestaan. Ik beschouw als de negatieve evolutie van het liberalisme met deregulering en privatisering als het voornaamste kwaad.
Interessante literatuur hieromtrent is het nieuwste boek van Paul Verhaeghe (identiteit).
Hoe meer ontwikkeld de welvaartstaat, hoe minder hulp je nodig hebt van je vrienden en familie. Waardoor het niet zo raar is als dit tot een individualisering van de maatschappij leidt.

e.House

Legacy Member
Het hangt dan af van welke invulling je geeft aan individualisering. Je kan ook stellen dat de ontwikkeling van de welvaartsstaat de individualisering een stuk tegengaat (door de belasting op arbeid) en het solidariteitsprincipe waarop het gesteld is. In die zin is die individualisering die daaruit voortvloeit en jij aanhaalt iets positief. Onafhankelijkheid sluit daarom niks uit.

Krikke

Legacy Member
De buurman die zijn tuinafval begon op te stoken.Wat een stank bah. :angry:

zarathustra

Legacy Member
e.House zei:
Dat heeft niet te maken met het 'verdwijnen' van cash geld wel met de veranderde leefomgeving waarin het neoliberaal model het egoïstisch en het individuele karakter bij veel mensen aanwakkert en mensen aanzet om met elkaar te concurreren. Vele proberen zich dan te vergeefs te conformeren met de "rest".

Is dat niet altijd al zo geweest, hell ik zou zelfs stellen dat 'niet conform zijn met de rust' nu veel meer mogelijk en 'goedgekeurd' wordt dan ooit in de geschiedenis.

Tot nog maar 200 jaar geleden was in een andere god geloven al genoeg om uitgestoten te worden al je geluk had.

edit: en on topic --> ijs verwijderen van een auto die al 3 dagen bij -12 buitenstond >.<

Muscleduck

Legacy Member
'k Moet nog wachten tot 11u om te eten, ik kom op instructables... de ene na de andere desert instructable :drool:

mojojojo

Legacy Member
Schoolkameraad verongelukt in Istanboel, was pas 20 :( 't zijn daar ook echt piraten op de baan, hier zijn ze vaak al negatief over de verkeersveiligheid maar ik zou wel eens de cijfers van in Turkije willen zien, dat zijn daar echt idioten op de baan.

Silence

Legacy Member
Recipe4hate zei:
^ het ergste vind ik dan nog: wat leren die kinderen hiervan? Dat ze een nieuwe computer krijgen, gewoon om één spelletje te spelen (dat ze na een week niet eens meer bekijken) en als het kapot is door wild gedrag of nalatigheid, ze toch wel een andere krijgen.

Dat gaan een toffe generatie worden die daar de arbeidsmarkt op gaat...
"Hoe 2000 netto krijg ik hier niet? Jama hoe ga ik dan de schade aan mijne Audi betalen van die poort die ik gisteren ramde? En mijn iPhone heeft wel een kras op zijn scherm, ik moet wel ne nieuwe kopen hé!"

In de week was nog een reportage op radio of tv dacht ik. Ging over jongeren/kinderen op school en er werd gevraagd wat hun verwachtingen waren qua verloning als ze op de arbeidsmarkt kwamen.

Wikkesman

Legacy Member
mojojojo zei:
Schoolkameraad verongelukt in Istanboel, was pas 20 :( 't zijn daar ook echt piraten op de baan, hier zijn ze vaak al negatief over de verkeersveiligheid maar ik zou wel eens de cijfers van in Turkije willen zien, dat zijn daar echt idioten op de baan.

Innige deelneming :(

Rizla+

Legacy Member
Godverdomse kutregen :angry: En moet straks nog met mijn brommer daardoor (+- 20 min heen, de terugweg duurt altijd wat langer :unsure:)

Michster

Legacy Member
Mijn korte, vrij onbekende blog-carrière zit erop. :( Toch nog bedankt geweest voor bewezen diensten en een cadeautje gekregen. Ik ben benieuwd of ik ooit voor iets groter zal schrijven...

...en of mijn Engels dan eindelijk op punt zal staan. :p

Katoom

Legacy Member
Flesje ketjap dat vanboven uit de keukenkast tegen de grond smakt.
In plaats van dat het flesje breekt spring het rond als een pingpongbal, met de dop open.
Heel mijn keuken onder de ketjap... :sad:

Kandul

Legacy Member
Michster zei:
Mijn korte, vrij onbekende blog-carrière zit erop. :( Toch nog bedankt geweest voor bewezen diensten en een cadeautje gekregen. Ik ben benieuwd of ik ooit voor iets groter zal schrijven...

...en of mijn Engels dan eindelijk op punt zal staan. :p
Wat deed je?

Lorim

Legacy Member
Michster zei:
Mijn korte, vrij onbekende blog-carrière zit erop. :( Toch nog bedankt geweest voor bewezen diensten en een cadeautje gekregen. Ik ben benieuwd of ik ooit voor iets groter zal schrijven...

...en of mijn Engels dan eindelijk op punt zal staan. :p

Ha ik las die soms nog :p. Waarom hebben ze u weggestuurd?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan