Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hawk

Legacy Member
yuppie zei:
Is de hoeveelheid schaamhaar tegenwoordig een maatstaf voor rijpheid?
Klinkt als iets dat een pedo zou zeggen.

(Dit is een vaststelling. Daarmee zeg of impliceer ik niets op u persoonlijk)

Verstuurd van mijn GT-N7100

dweil

Legacy Member
Hey boys, ik probeerde enkel de relativiteit van de discussie aan te tonen he.
Die discussie over leeftijd en rijpheid wordt al duusd jaar gevoerd en is op de koop toe hopeloos subjectief.

Warrick

Legacy Member
Telefoon van een random Indische kerel met typisch engels vragen naar problemen met de pc lolzzz. 2de keer al, goed dat ik opnam ipv mijn ouders hehe. Weer een of andere oplichtingsnest wss :p

Stimpy

Legacy Member
zarathustra zei:
Wat is het probleem nu eigenlijk ?

dat iemand die kinderachtig en luidruchting in de trein met haar gsm zit te zwaaien om tegen haar vriendinnen te zeggen wanneer ze seks heeft met haar vriendje duidt er voor mij voldoende op dat die persoon beter nog wat in de speeltuin speelt ipv seksuele betrekking te hebben "lol"

Romeo Carpaccio

Legacy Member
?België zal een islamitische staat worden? | E.J. Bron

Ahrouch heeft al eens een gooi gedaan naar een politiek mandaat. In 1999 richtte hij een politieke partij “Noor, de islamitische partij” op, die een 40 puntenprogramma vooropstelde, gebaseerd op de islamitische sharia. Deze punten omvatten o.a.:

- 7) afschaffing van intrestbetalingen (riba) in de Belgische banksector

- 10) het aanpassen van de Belgische justitie volgens de islamitische wetten

- 11) de herinvoering van de doodstraf

- 12) een verbod op alcohol en sigaretten

- 13) het aanmoedigen van het tienerhuwelijk

- 16) scheiding van mannen en vrouwen in het openbaar

- 20) verbod op gokken en loterij

- 39) het creëren van een officieel islamitisch aalmoezenfonds (zakat)

?therapy?

Legacy Member
Punt 12 en 20 is wel grappig aangezien dat ze hier niet anders doen dan roken en gokken. :unsure:

Tonerider

Legacy Member
90% van de islamieten wil dan ook niet dat deze punten werkelijkheid worden.

Bananarama

Legacy Member
Klopgeest zei:
Dit zijn de nieuwe toeristische infoborden - De Standaard

Het totale kostenplaatje van de vernieuwingsoperatie werd geraamd op 550.000 euro. De ontwerpfase zelf kost ongeveer 160.000 euro

160 000 euro voor het betere Paint knip-en plakwerk? Ongelooflijk.

Had ik zelf ook gekund... Pf, mijn huis was afbetaald dan :p

Iets zegt mij ook dat die foto's snel afgeschenen zullen zijn... Wat is trouwens ook het nut van zulke borden? Die blauwe, die zijn belangrijk ja.

Foto's hadden overigens ook beter gekund. Aan de snelheid waarmee mensen die borden passeren, zullen ze niet eens kunnen uitmaken wat er precies op de foto's staat. Mechelen bv: is dat randje stadhuis nu echt belangrijker dan de Sint-Romboutstoren die er zowat op de achtergrond bij komt koekeloeren?

glashelder

Legacy Member
Damn, daar zitten rare composities bij, vooral op die borden met twee foto's. Bij die van Leuven is het dan precies of die man bergop fietst omdat er zo'n groot contast is tussen de scheve rij huizen links en het superrechte beeld rechts.

Preske

Legacy Member
Klopgeest zei:
Dit zijn de nieuwe toeristische infoborden - De Standaard

Het totale kostenplaatje van de vernieuwingsoperatie werd geraamd op 550.000 euro. De ontwerpfase zelf kost ongeveer 160.000 euro

160 000 euro voor het betere Paint knip-en plakwerk? Ongelooflijk.

2000 euro voor het bedrijf die de foto's googlet en plakt in windows paint en de overige 158 000 euro is voor het studie-bureau, voor het comité die het studiebureau moet aanstellen en het comité die de ontwerpen moeten goedkeuren.

Bananarama

Legacy Member
glashelder zei:
Damn, daar zitten rare composities bij, vooral op die borden met twee foto's. Bij die van Leuven is het dan precies of die man bergop fietst omdat er zo'n groot contast is tussen de scheve rij huizen links en het superrechte beeld rechts.

Idd, zulke dingen komen toch superraar over als je daar aan +-100 per uur voorbij rijdt? :s

Général Zantas

Legacy Member
Eerste dag op het werk gehad, ik probeer de cafetaria uit, hallo zeg. 2 bollekes patat-puree, ne kalkoenfilet, klein beetje groentjes en een fleske water, dat voor de mooie prijs van 4,5€. En dat voor een cafetaria op het werk in Polen... Dat moet zowat het meeste zijn dat ik ooit op het werk heb betaald voor eten voor zo weinig.
Als ik het zelf maak, ben ik nog geen 1€ kwijt... Vanaf morgen dus zelf voor de lunch zorgen, dat is duidelijk.

Voor de rest geen klachten over het werk. Relaxed teampje, hoger nettoloon dan ik gedacht had, werkdruk niet bijzonder hoog, ongelimiteerde toegang op het net (niks geblokkeerd zoals in Ierland) en misschien het belangrijkste van al in mijn geval (gelet op mijn eerdere ervaringen in Ierland): elk jaar heb je recht op 4 "verlof" dagen die je niet moet aanvragen. Dus ne kater nadat je gisteren te zwaar bent doorgegaan? Geen probleem, effe bellen dat ge niet komt werken en voila, no questions asked. En ook gehoord van zowel HR als ne collega dat de Poolse dokters ónt-zétt-end snel doktersbriefkes uitschrijven. Handig. Iemand die er werkt, liet me weten dat hij dit jaar paar keer ne citytrip tijdens de week heeft gedaan met behulp van zo'n ziektebriefkes.

Dreamjob!

rscaboy

Legacy Member
Général Zantas zei:
Eerste dag op het werk gehad, ik probeer de cafetaria uit, hallo zeg. 2 bollekes patat-puree, ne kalkoenfilet, klein beetje groentjes en een fleske water, dat voor de mooie prijs van 4,5€. En dat voor een cafetaria op het werk in Polen... Dat moet zowat het meeste zijn dat ik ooit op het werk heb betaald voor eten voor zo weinig.
Als ik het zelf maak, ben ik nog geen 1€ kwijt... Vanaf morgen dus zelf voor de lunch zorgen, dat is duidelijk.

Voor de rest geen klachten over het werk. Relaxed teampje, hoger nettoloon dan ik gedacht had, werkdruk niet bijzonder hoog, ongelimiteerde toegang op het net (niks geblokkeerd zoals in Ierland) en misschien het belangrijkste van al in mijn geval (gelet op mijn eerdere ervaringen in Ierland): elk jaar heb je recht op 4 "verlof" dagen die je niet moet aanvragen. Dus ne kater nadat je gisteren te zwaar bent doorgegaan? Geen probleem, effe bellen dat ge niet komt werken en voila, no questions asked. En ook gehoord van zowel HR als ne collega dat de Poolse dokters ónt-zétt-end snel doktersbriefkes uitschrijven. Handig. Iemand die er werkt, liet me weten dat hij dit jaar paar keer ne citytrip tijdens de week heeft gedaan met behulp van zo'n ziektebriefkes.

Dreamjob!

Heb je eigenlijk recht op gewoon verlof? Aangezien je nog nooit gewerkt hebt in Polen.

Bananarama

Legacy Member
De loketbediende die daarnet zonder waarschuwing mijn oude treinabonnement omtoverde in zo'n elektronisch :angry:

1) Ik heb daar helemaal niet om gevraagd en dat oude is perfect functioneel
2) Gezien 1), waarom moet ik daar dan nog eens 5 euro extra voor betalen?? Niet te vergeten dat ik destijds zo'n 5 euro betaald heb voor een moederkaart die nog tot 2015 geldig was en die ik nu dus maar moet weggooien...
3) Ja, ik heb nog niet genoeg kaarten van dat formaat in mijn portemonnee steken! Die oude had ik tenminste altijd binnen de seconde vast.
4) OK, minder makkelijk te vervalsen. Maar het is tijdrovender voor de conducteur.
5) Ik zeg het nu al, die chips gaan er binnen de kortste keren uit vallen en dan kun je weer eens 5 euro betalen.

Het meest pissig ben ik eigl om het feit dat HUN idee de klant extra geld kost. 5 euro voor wat ongevraagd plastic, en dan nog eens 2 euro de vuilbak in door de oude kaart die niks meer waard is, terwijl ze eigl nog twee jaar te gaan had. F*cking 7 euro uit mijn zakken geklopt :doh: Als ze mij nu die 2 euro cadeau hadden gedaan door mij maar 3 euro aan te rekenen voor dat stukje plastic, dan had het bij mij nog net door de beugel gekund. Maar nu gaat het om het PRINCIPE. Maarja, NMBS en principes...

Zou wel eens willen weten hoeveel geld ze op die manier eigenlijk dubbel hebben gekregen van hun klanten. Want een euro of twee euro lijkt niks, maar doe dat eens maal het aantal abonnees in die situatie en het is toch maar weer een mooie bonus voor een of ander kostuum achter een bureau (wie weet zelfs de mens achter het hele elektronische kaart-idee :ironic: ).

Recipe4hate

Legacy Member
Bananarama zei:
De loketbediende die daarnet zonder waarschuwing mijn oude treinabonnement omtoverde in zo'n elektronisch :angry:

1) Ik heb daar helemaal niet om gevraagd en dat oude is perfect functioneel
2) Gezien 1), waarom moet ik daar dan nog eens 5 euro extra voor betalen?? Niet te vergeten dat ik destijds zo'n 5 euro betaald heb voor een moederkaart die nog tot 2015 geldig was en die ik nu dus maar moet weggooien...
3) Ja, ik heb nog niet genoeg kaarten van dat formaat in mijn portemonnee steken! Die oude had ik tenminste altijd binnen de seconde vast.
4) OK, minder makkelijk te vervalsen. Maar het is tijdrovender voor de conducteur.
5) Ik zeg het nu al, die chips gaan er binnen de kortste keren uit vallen en dan kun je weer eens 5 euro betalen.

Vooral dat 2e hé sjoe :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan