Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rizla+

Legacy Member
glashelder zei:
Damn, daar zitten rare composities bij, vooral op die borden met twee foto's. Bij die van Leuven is het dan precies of die man bergop fietst omdat er zo'n groot contast is tussen de scheve rij huizen links en het superrechte beeld rechts.

En er zijn echt wel veel mooiere plekken in leuven om te fotograferen dan de Grote Markt en Ladeuze.

Bananarama

Legacy Member
Rizla+ zei:
En er zijn echt wel veel mooiere plekken in leuven om te fotograferen dan de Grote Markt en Ladeuze.

Hadden beter een foto van Rik Torfs gebruikt en daarnaast eentje van die kever op het Ladeuze :lol: Of een foto van die fontein aan het Rector De Somerplein op een moment dat ze er weer eens vloeibare zeep in hebben gegoten...

Général Zantas

Legacy Member
rscaboy zei:
Heb je eigenlijk recht op gewoon verlof? Aangezien je nog nooit gewerkt hebt in Polen.

Ja, 20 dagen. Ik heb de indruk dat het enkel in België is dat die gekke regeling van kracht is dat je maar zoveel verlofdagen krijgt als waarvoor je het jaar daarvoor hebt gewerkt. Of misschien geldt die in Polen ook, maar voor mijn sector is dat gewoon niet mogelijk.

Baats

Legacy Member
Général Zantas zei:
Ja, 20 dagen. Ik heb de indruk dat het enkel in België is dat die gekke regeling van kracht is dat je maar zoveel verlofdagen krijgt als waarvoor je het jaar daarvoor hebt gewerkt. Of misschien geldt die in Polen ook, maar voor mijn sector is dat gewoon niet mogelijk.

Wat doet ge daar eigenlijk?

Krayola

Legacy Member
Bananarama zei:
De loketbediende die daarnet zonder waarschuwing mijn oude treinabonnement omtoverde in zo'n elektronisch :angry:

Uw andere ergernissen kan ik goed inkomen, maar zonder waarschuwing? Ik heb een brief + 2 mails gehad dat ik zo'n nieuw soort treinabonnement krijg wanneer ik het mijne deze maand moet gaan verlengen.

Bananarama

Legacy Member
Krayola zei:
Uw andere ergernissen kan ik goed inkomen, maar zonder waarschuwing? Ik heb een brief + 2 mails gehad dat ik zo'n nieuw soort treinabonnement krijg wanneer ik het mijne deze maand moet gaan verlengen.

Mij hebben ze het na ontvangst van die brief welgeteld één keer gevraagd en ik zei toen dat het niet nodig was, omdat ik voor het einde van het jaar mss niet eens nog een abonnement op die lijn meer nodig zou hebben. Dat was geen probleem, zeiden ze toen. (in NMBS-taal: "ja, dan ni eh :ironic:") Daarna nog verschillende maanden gewoon het oude verlengd, geen vragen gehad. En daarstraks was het opeens "steek uwe pas maar in t kaske", terwijl hij al met vanalles aan het rommelen was om zo'n kaart te maken. Heb hem dan maar laten doen (omdat ik heel braaf ben en er ook nog eens een hele rij achter mij stond), maar ik voel me dus eigl wel redelijk belaagd geweest...

Timmeke

Legacy Member
Krayola zei:
Uw andere ergernissen kan ik goed inkomen, maar zonder waarschuwing? Ik heb een brief + 2 mails gehad dat ik zo'n nieuw soort treinabonnement krijg wanneer ik het mijne deze maand moet gaan verlengen.

Bananarama zei:
Mij hebben ze het na ontvangst van die brief welgeteld één keer gevraagd en ik zei toen dat het niet nodig was, omdat ik voor het einde van het jaar mss niet eens nog een abonnement op die lijn meer nodig zou hebben. Dat was geen probleem, zeiden ze toen. (in NMBS-taal: "ja, dan ni eh :ironic:") Daarna nog verschillende maanden gewoon het oude verlengd, geen vragen gehad. En daarstraks was het opeens "steek uwe pas maar in t kaske", terwijl hij al met vanalles aan het rommelen was om zo'n kaart te maken. Heb hem dan maar laten doen (omdat ik heel braaf ben en er ook nog eens een hele rij achter mij stond), maar ik voel me dus eigl wel redelijk belaagd geweest...

Ik heb just niks gehad van brief...
Ging gewoon mijn abonnement verlengen en dan zei hem: neen, nu is het met een nieuwe kaart, dat mag weggegooid worden...

GammaGamer

Legacy Member
- Slecht opgestaan, precies ne kater maar 100% zeker dat ik niets alcoholisch gedronken heb
- Hele dag moeten 'dogsitten' met als troost om 's avonds te gamen
- Eindelijk voor de PC, geen idee wa te spelen

Maar ne flauwen dag ze :sad:

Général Zantas

Legacy Member
Preske zei:
de poolse it'ers zijn daar te duur dus outsourcen ze het nu naar belgie? :p

Funny thing, 2 Polen die in mijn startgroep zaten, beginnen aan een nieuw project bij mijn bedrijf. Namelijk IT-support verlenen aan... Belgacom :lol:

BlazeMusic

Legacy Member
Geen idee of het al gepost is geweest: ?België zal een islamitische staat worden? | E.J. Bron


Hier word ik heel erg vervelend van... Soms vraag ik me af wie die politieke partijen eigenlijk controleert... Sinds wanneer proberen ze die islamitische/moslim Sharia-toestanden nu ook via de politiek door onze strot te proppen? We wonen nog altijd in België, met onze eigen cultuur, waarom is het dan nodig om alsnog hun cultuur en regels proberen op te dringen? Dit vind ik nu gewoonweg verschrikkelijk... Ik ken genoeg buitenlanders die bouwen aan een mooie toekomst voor zichzelf in België, en die hun best doen om zich aan te passen, maar het is dat kleine, extreme groepje dat de boel voor iedereen verpest... :doh:

glashelder

Legacy Member
Bananarama zei:
2) Gezien 1), waarom moet ik daar dan nog eens 5 euro extra voor betalen?? Niet te vergeten dat ik destijds zo'n 5 euro betaald heb voor een moederkaart die nog tot 2015 geldig was en die ik nu dus maar moet weggooien...
Volgens mij is die €5 gewoon aanmakingskosten of administratieve kosten of hoe ze dat ook noemen tegenwoordig. Dus élke kaart kost €5, zelfs al zou je elk jaar een nieuwe vragen.

Ik wil ook zo'n pasje :( Half september een halftijds treinabonnement aangevraagd dus ook een nieuwe moederkaart. We zijn half oktober en het ding is al gans omgekruld aangezien de mensen die die kaarten ontwerpen nog nooit een portefeuille van dichtbij hebben gezien.

n9ne

Legacy Member
glashelder zei:
Ik wil ook zo'n pasje :( Half september een halftijds treinabonnement aangevraagd dus ook een nieuwe moederkaart. We zijn half oktober en het ding is al gans omgekruld aangezien de mensen die die kaarten ontwerpen nog nooit een portefeuille van dichtbij hebben gezien.

Dat irriteert mij meer dan eens 5euro moeten leggen. Was ik blij dat het een deftig formaat is deze keer! Binnenkort ook eens om zo'n nieuw rijbewijs gaan.

Romeo Carpaccio

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Geen idee of het al gepost is geweest: ?België zal een islamitische staat worden? | E.J. Bron


Hier word ik heel erg vervelend van... Soms vraag ik me af wie die politieke partijen eigenlijk controleert... Sinds wanneer proberen ze die islamitische/moslim Sharia-toestanden nu ook via de politiek door onze strot te proppen? We wonen nog altijd in België, met onze eigen cultuur, waarom is het dan nodig om alsnog hun cultuur en regels proberen op te dringen? Dit vind ik nu gewoonweg verschrikkelijk... Ik ken genoeg buitenlanders die bouwen aan een mooie toekomst voor zichzelf in België, en die hun best doen om zich aan te passen, maar het is dat kleine, extreme groepje dat de boel voor iedereen verpest... :doh:

'k Had het gisteren ook gepost, kreeg er eerlijkgezegd een benauwd gevoel van

Conradus

Legacy Member
rscaboy zei:
Heb je eigenlijk recht op gewoon verlof? Aangezien je nog nooit gewerkt hebt in Polen.

Daar moet normaal een equivalent bestaan van het systeem van Europees verlof dat hier is ingevoerd dit jaar. Je hebt ook in je eerste jaar werken recht op verlof, alleen de betaling zit anders in elkaar.

senpuppy

Legacy Member
Conradus zei:
Daar moet normaal een equivalent bestaan van het systeem van Europees verlof dat hier is ingevoerd dit jaar. Je hebt ook in je eerste jaar werken recht op verlof, alleen de betaling zit anders in elkaar.

Klopt :-) Europees verlof geeft een werknemer recht op vakantie. Stel dat je begint te werken op 1 januari dan krijg je 20 Europese Verlofdagen voor dat jaar. Mocht je het jaar voordien toch wettelijk verlof hebben opgebouwd, dan wordt dan afgetrokken van je Europees Verlof. Als je bv enkele maanden hebt gewerkt en 5 wettelijke verlofdagen hebt opgebouwd, dan krijg je nog 15 Europese Verlofdagen. De Europese Verlofdagen die ingezet worden zijn idd betaald, dat geld komt van je vakantiegeld. 't Is als het ware een voorschot op dat vakantiegeld.
Leuk addertje: je moet al eerst 3 maand voltijds in dienst zijn bij de werkgever alvorens je recht hebt om er 5 op te pakken. De volgende Europese verlofdagen worden maar maandelijks opgebouwd en moet je dus eerst presteren.

DoVyTn

Legacy Member
senpuppy zei:
Klopt :-) Europees verlof geeft een werknemer recht op vakantie. Stel dat je begint te werken op 1 januari dan krijg je 20 Europese Verlofdagen voor dat jaar. Mocht je het jaar voordien toch wettelijk verlof hebben opgebouwd, dan wordt dan afgetrokken van je Europees Verlof. Als je bv enkele maanden hebt gewerkt en 5 wettelijke verlofdagen hebt opgebouwd, dan krijg je nog 15 Europese Verlofdagen. De Europese Verlofdagen die ingezet worden zijn idd betaald, dat geld komt van je vakantiegeld. 't Is als het ware een voorschot op dat vakantiegeld.
Leuk addertje: je moet al eerst 3 maand voltijds in dienst zijn bij de werkgever alvorens je recht hebt om er 5 op te pakken. De volgende Europese verlofdagen worden maar maandelijks opgebouwd en moet je dus eerst presteren.

Hmm,

Situatie: Ik ben sinds januari vast in dienst op mijn huidig werk. Vorig jaar in juli ben ik hier gestart via interimcontract. Voordien volgde ik een opleiding aan syntra west (voltijdse dagopleiding) en zat ik dus aan den dop.

Hierdoor heb ik dit jaar maar recht gehad op 9 verlofdagen. Heb ik dan voor nieuwjaar nog recht op Europees verlof?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan