Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fraCk

Legacy Member
Carrion zei:
van die er hier in looi rondlopen heb ik er inderdaad nog geen ene goeie zien rondlope
Misschien zie je de "goeie" niet (graag) ;)

Wie valt het meeste op, 1 persoon die vervelend doet of 10 die normaal doen?

Ik maak er geen woorden meer aan vuil, nog een fijn leven ^^

Carrion

Legacy Member
ik zeg nie dat er helemaal geen goei rondlope, er zullen er wel zijn die braaf gaan werken, ma die nieuw generatie, mensen hier durven nie eens meer het kruidvat binnen omda ze er constant mense staan af te blaffen met 15 tegelijk, mja , gade gy ze nog ma wa verder verdedige ;)

KizZamP-

Legacy Member
't zijn gewoon ook hun kortzichtige religie die mij niet echt aanstaat. "Allah boven alles", tis alsof het aan sekte is. Als je Allah uitmaakt, beginnen ze boos te kijken - elke marokkaan.

- Ze komen met 20, niet alleen.
- Ze schelden in hun dialect, niet in het nederlands zodat wij het niet zouden kunnen verstaan.
- Grote mond totdat jij de uwe open zet.
- Ze denken dat ze de straat voor hun helemaal alleen hebben, door voortdurend met hun gsm (zonder oortjes) op het luidste geluidsniveau te spelen.

Ik kan echt zo blijven gaan gewoon... Er zijn er sommigen waar ik mee overeen kom, maar dat zijn dan ook de enigen waar ik mee kan babbelen (lees: deftig nederlands praten). Dicht bij mij is er een soort van broodjeszaak die uitgebaat wordt door een turkse. Als je daar binnenkomt en er staan 10 turken te spreken in het turks tegen haar dan zwijgt zij en spreekt ze voort in het nederlands. Als die andere 10 turken geen nederlands kennen zegt ze "pech, er is een klant". Voor zo mensen heb ik écht respect, maar jammer genoeg met het volk zo van 14 tot 20 hangt er nog een vijsje los.

Cartek

Legacy Member
fraCk zei:
Misschien zie je de "goeie" niet (graag) ;)

Wie valt het meeste op, 1 persoon die vervelend doet of 10 die normaal doen?

Ik maak er geen woorden meer aan vuil, nog een fijn leven ^^

doe uw oogkleppen eens af jongen, of kom eens buiten.

Dennoman

Legacy Member
Carrion zei:
ik zeg nie dat er helemaal geen goei rondlope, er zullen er wel zijn die braaf gaan werken, ma die nieuw generatie, mensen hier durven nie eens meer het kruidvat binnen omda ze er constant mense staan af te blaffen met 15 tegelijk, mja , gade gy ze nog ma wa verder verdedige ;)
1. Jawel, vrees ik.

2. Ah yes, "ze". Vooral niet veralgemenen.

Ik kan gewoon niet tegen krapuul, van welke etnische afkomst ze ook zijn, punt aan de lijn. Voedingsbodems zijn er natuurlijk genoeg: kansarmoede, samenhokken in door de maatschappij gecreëerde getto's, ...

Waar ik wél van walg, zijn Marokkanen die denken dat ze door hun afkomst en het heersende taboe op racisme onaanraakbaar zijn voor het gerecht. Heb het meer dan één keer meegemaakt dat er iemand zijn bek net iets te grof tegen mij opentrok, ik vanzelfsprekend niet bleef zwijgen en ze mij in het openbaar probeerden voor schut te zetten als racist.

Al zijt ge blank, zwart, rood, geel of paars met groene stipjes: geef mij respect en gij zult respect ontvangen. Easy peasy.

Carrion

Legacy Member
Dennoman zei:
Al zijt ge blank, zwart, rood, geel of paars met groene stipjes: geef mij respect en gij zult respect ontvangen. Easy peasy.

Komaan, da is wel heel simplistisch geredeneerd he

fraCk

Legacy Member
KizZamP- zei:
't zijn gewoon ook hun kortzichtige religie die mij niet echt aanstaat. "Allah boven alles", tis alsof het aan sekte is. Als je Allah uitmaakt, beginnen ze boos te kijken - elke marokkaan.

- Ze komen met 20, niet alleen.
- Ze schelden in hun dialect, niet in het nederlands zodat wij het niet zouden kunnen verstaan.
- Grote mond totdat jij de uwe open zet.
- Ze denken dat ze de straat voor hun helemaal alleen hebben, door voortdurend met hun gsm (zonder oortjes) op het luidste geluidsniveau te spelen.

Ik kan echt zo blijven gaan gewoon... Er zijn er sommigen waar ik mee overeen kom, maar dat zijn dan ook de enigen waar ik mee kan babbelen (lees: deftig nederlands praten). Dicht bij mij is er een soort van broodjeszaak die uitgebaat wordt door een turkse. Als je daar binnenkomt en er staan 10 turken te spreken in het turks tegen haar dan zwijgt zij en spreekt ze voort in het nederlands. Als die andere 10 turken geen nederlands kennen zegt ze "pech, er is een klant". Voor zo mensen heb ik écht respect, maar jammer genoeg met het volk zo van 14 tot 20 hangt er nog een vijsje los.
Die "generatie" waar jij over spreekt, hebben niet eens een geloof..dus hou u zever maar voor uzelf.

Cartek zei:
doe uw oogkleppen eens af jongen, of kom eens buiten.
Leer nadenken..ik kom elke dag buiten ;)

1) Ik ontken nergens dat er problemen zijn met die jongeren, maar om dit het OVERGROTE DEEL te noemen? Hallo? Er zijn 270.000 Marokkanen in België, als het overgrote deel daarvan moeilijk deed dan had je het verschil wel gemerkt :lol:. Triest hoe kortzichtig sommigen zijn.. Ze zien op een jaar tijd 500 allochtonen die moeilijk doen en het overgrote deel is zo :lol:

Dennoman

Legacy Member
Carrion zei:
Komaan, da is wel heel simplistisch geredeneerd he
Ahum? Wat is er verkeerd aan om vriendelijk te zijn tegen mensen die vriendelijk zijn tegen u? Als ik naar het centrum van Antwerpen ga en de weg kwijt ben, heb ik allang door dat ik het beter aan jonge allochtonen kan vragen dan aan één of andere ouwe zeikneut die niks anders kan dan zagen over de "********".

Racisme is tijdsverspilling. Haat tegen bevolkingsgroepen ook. Als een Marokkaan iets van u steelt kunnen alle Marokkanen daar als collectief helaas niets aan doen, sorry. Criminelen haten, dat is iets heel anders. Maar Marokkanen haten omdat het Marokkanen zijn die in de marginaliteit verzeild raken en auto's stelen, maar Italianen goed vinden omdat zij goeie restaurants opendoen?

Ik kijk liever naar de mens dan naar de nationaliteit, sorry als ik daardoor "out of touch" ben.

Adelbert

Legacy Member
wim_gunner zei:
Mijn eerste post op FML:sad:

tis zeker dees é!

Today, I came home to find a sock I previously used to whack off on my bed with googly eyes and a mouth drawn on it with a note that read "because you can't find a real girl I made your current one prettier, Love Mom." FML

Adelbert

Legacy Member
wall-o-flesh zei:
carrion is er ene peisk :unsure:

iemand die vol vooroordelen handelt naar mensen en groepen van mensen toe? waarschijnlijk wel, als zijn mogelijkheid om conclusies te nemen overeenstemt in het echte leven met zijn posts hier.

edit: wall-o-flesh jij sloeber, de naam aanpassen nadat ik U al gequote had!

ZackWhite

Legacy Member
Adelbert zei:
iemand die vol vooroordelen handelt naar mensen en groepen van mensen toe? waarschijnlijk wel, als zijn mogelijkheid om conclusies te nemen overeenstemt in het echte leven met zijn posts hier.

edit: wall-o-flesh jij sloeber, de naam aanpassen nadat ik U al gequote had!

Mijn aanpassing was er al voor de quote. :tongue::unsure:

fireflymr

Legacy Member
Adelbert zei:
en "alle marokanen zijn krapuul" is heel doordacht?

Der is wel niemand die dat zegt. Maar dat een meerderheid van de Marokkaanse jongeren in België kampt met ernstige gedragsproblemen is wel een feit, zie je dat niet dan heb je pas oogkleppen/kom je nooit buiten.

Dennoman

Legacy Member
fireflymr zei:
Maar dat een meerderheid van de Marokkaanse jongeren in België kampt met ernstige gedragsproblemen is wel een feit, zie je dat niet dan heb je pas oogkleppen/kom je nooit buiten.
Although firefly and little old me don't agree with much, I'll go as far as to ² that :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan