den-kimi zei:
3 minuten in het nieuws voor een onbeduidend matchke zoals er iedere dag tienduizenden zijn in de wereld is enorm, de f1 die duizenden keren meer kijkers over heel de wereld haalt wordt hoogstens eens terzijde vermeld. en dan zwijgen we nog maar over de meeste andere sporten die nooit op tv komen omdat er perse nog een 17e voorronde van een of ander voetbaltoernooike waarin de belgen er toch direct uitliggen moet uitgezonden worden.
nee, als ge niet ziet dat voetbal (samen met wielrennen en tennis) extreem oververtegenwoordigd is op onze vlaamse tv-zenders zijt ge toch wel erg bijziend.
Tuurlijk is dat niet oververtegenwoordigd. Hier in belgie zijn gewoon die sporten (voetbal wielrennen tennis) het populairst.
F1 haalt trouwens niet meer kijkcijfers dan voetbal over de wereld, maar zelfs moest het dat wel zijn maakt dat niets uit. Je moet een Belgische (Vlaamse) nieuwsuitzending niet veralgemenen over de hele wereld. MAar je doelpubliek (vlamingen) geven wat ze willen.
Zo kan je ook stellen dat die woningbrand met 10 doden in Kinshasa belangrijker is dan de verkeersovertreding met vluchtsmisdrijf van in Mol.
Dit neemt niet weg dat ik ook liever wat meer ijshockey, UFC of NFL zou willen zien (zijn sporten waar ik fan van ben). Meer het is naiëf om te verwachten dat men hier in vlaanderen dat zou geven bij het nieuws.
Dat houdt gewoon geen steek.
Vlaanderen is gewoon een uiterst beperkte regio. Andere landen met meer inwoners kunnen al wat kleinere dingen uitzenden ('minder populaire' sporten), want zelfs al hebben ze een relatief klein percentage kijkers, is dat nog genoeg om het winstgevend te maken.
Hier in Vlaanderen is dat gewoon niet te doen. Zend ijshockey uit en je hebt mss een paar duizend kijkers. Dat is gewoon te weinig.