Archief - Je glimlach van vandaag - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

protnie

Legacy Member
Vergeet wel niet van op "bekijken op hoge kwaliteit" te klikken e ;)
Maar uiteraard is het nog altijd niet HD.

GuntherDW

Legacy Member
protnie zei:
Vergeet wel niet van op "bekijken op hoge kwaliteit" te klikken e ;)
Maar uiteraard is het nog altijd niet HD.

als ge ze binnen trekt met bv youtube-dl (wel fmt=22 aanzetten), dan is het weldegelijk 1280x720, maar de vid zelf moet het natuurlijk wel ondersteunen

of klik gewoon op da fullscreen icoontje? :p
het is geen uber HD quality, maar het valt wel héél goed mee voor YT :p

protnie

Legacy Member
GuntherDW zei:
als ge ze binnen trekt met bv youtube-dl (wel fmt=22 aanzetten), dan is het weldegelijk 1280x720, maar de vid zelf moet het natuurlijk wel ondersteunen

of klik gewoon op da fullscreen icoontje? :p
het is geen uber HD quality, maar het valt wel héél goed mee voor YT :p
Tmoet nog haalbaar zijn om snel te kijken ook.

Wel nice dat het groter is als je binnen trekt.

Gavin

Legacy Member
Ga eens naar die eerste link die Stancke heeft gegeven (Ghostbusters), klik op 'hoge kwaliteit' en ga voor full screen.

Toch niet zo high definition.

Gavin

Legacy Member
Ok, die wel. Maar kan je dat ook bereiken als je, zoals ik, die 22 suffix niet kent?

Stabby

Legacy Member
X_Forcemaster_X zei:
Ja klas et vandeweek O-o

Wel ni zo ne meezinger denk... en zeker ni op fuiven xD

De Nederlandse versie wel? Ik kan mij dat echt niet op een fuif voorstellen.

ugh

Legacy Member
Gavin zei:
"de maximale afmeting van de flashplayer is 640x505 pixels."

:unsure:
.

Je hebt een stukje vergeten te lezen.
tweakers zei:
Het blijkt echter nog niet mogelijk om hd-video's te embedden; de maximale afmeting van de flashplayer is 640x505 pixels
EMBEDDED vids zijn nog SD.

Gavin zei:
Ok, die wel. Maar kan je dat ook bereiken als je, zoals ik, die 22 suffix niet kent?
Ja.

tweakers zei:
Elke video die wordt geüpload met een breedte van 720 pixels of meer, komt op Youtube beschikbaar met de optie 'watch in hd',
...
waarna onder in de flashplayer een link prijkt naar de versie in hd-kwaliteit.
http://tweakers.net/ext/i/1228575945.png

paarsbloed

Legacy Member
-Logitech z-5500 gekocht voor maar 165 euro.
-Avondje voetbal gaan zien met vriendin was buitengewoon tof.
-Anderlecht wint,standard verliest.

Licargon

Legacy Member
Stabby zei:
De Nederlandse versie wel? Ik kan mij dat echt niet op een fuif voorstellen.

Boerefuiven :p

Nja nee hebt ene keer meegemaakt denk, mr twas dan al ne soort van remix, en halverwege werd et afgekapt. Wel ineens dikke sfeer en nen dikke "EUJ" van iedereen toen die eerste paar noten klonken :D Ach ja, zeldzame momenten...

Gavin

Legacy Member
ugh zei:
Je hebt een stukje vergeten te lezen.

EMBEDDED vids zijn nog SD.


Ja.


http://tweakers.net/ext/i/1228575945.png
Ik had goed gelezen, hoor.

Er staat 'te embedden'. Ik ga er dan vanuit dat dat over mij gaat als ik een video wil plaatsen op mijn site. Indien dat ook op Youtube slaat, is dat slecht geschreven.

Want als ik op de HD-link klik (wat, zoals ik al eerder bekende, een opmerkelijk kwaliteitsverschil oplevert) blijft mijn player op 640 breedte staan. En wat heb je dan aan HD?

Stabby

Legacy Member
De termen SD en HD worden niet gedefinieerd door een bepaalde resolutie. Ze staan voor standard en high definition wat niets meer betekent dan gewone en hoge kwaliteit.

Gavin

Legacy Member
Stabby zei:
De termen SD en HD worden niet gedefinieerd door een bepaalde resolutie. Ze staan voor standard en high definition wat niets meer betekent dan gewone en hoge kwaliteit.
Dit klopt toch ook niet volgens mij. Geen bepaalde resolutie, akkoord. Maar HD draait gewoon om resolutie.

En wat ben ik dan met een 1080 video als mijn spelertje 640 is? Van verspilling gesproken.

exCite

Legacy Member
paarsbloed zei:
-Logitech z-5500 gekocht voor maar 165 euro.
-Avondje voetbal gaan zien met vriendin was buitengewoon tof.
-Anderlecht wint,standard verliest.

Waar gekocht die Z-5500? :drool:

Dakantochnie

Legacy Member
Gavin zei:
Dit klopt toch ook niet volgens mij. Geen bepaalde resolutie, akkoord. Maar HD draait gewoon om resolutie.

En wat ben ik dan met een 1080 video als mijn spelertje 640 is? Van verspilling gesproken.
HD is gewoon een modewoordje dat even vaak misbruikt wordt als high-end of 'amazing'. Als Youtube over HD spreekt dan bedoelen ze niet de 1080p waar de rest van de wereld zich aan houdt, maar wel dat je iets minder korrel op het beeld zal zien (wat ze beter zouden laten, de streaming van hun servers is nu al barslecht).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan