Archief - Je glimlach van vandaag - deel 24

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

puni

Legacy Member
e.House zei:
Op RGR fm komt vaak reclame over een poolzaak in Leuven, nog nooit heeft hier iemand begrepen welke zaak ze bedoelen want de naam van die zaak wordt compleet onduidelijk uitgesproken. :D Slechtste reclame ooit.

Is da ni gewoon da spel in de Supercity? :unsure:

e.House

Legacy Member
Jip en de zaak moet iets noemen in de trend van "Danils pool fiction"

GMotha

Legacy Member
Bosvos zei:
Ik vind het vooral vreemd dat die gebroeders zich aan zo'n sequel wagen :wtf:
Hoe meer ik er aan denk, hoe meer ik geloof dat dat artikel BS is om eerlijk te zijn.

Creeping Death

Legacy Member
Kielse zei:
Veel Brasschatenaren zien tramverlenging liever niet komen | atv
Mooi het Brasschaatse kutvolk in beeld gebracht:applause:

Damn, 't filmpje wilt ni laden hier..

Geen idee hoe ze het verwoorden en wat voor redenen ze aanhalen: maar ik kan het wel begrijpen.
Er is ook sprake van de tram door te trekken tot hier in't dorp (Schilde) en ik kan u zeggen dat ik door ook ni sta voor te springen.
- er is een perfecte busverbinding, dus waarom nen tram? de bus is 99 vd 100 gevallen rapper ter plaatse
- den dorpskern is gewoon ni geschikt: een groot stuk bestaat uit slechts 2 rijstroken. Ge moet ofwel de één van de rijstroken opofferen ofwel massa's parking.
- En nen tram geeft sowieso een verstedelijkte indruk. Als ge dan in een landelijke gemeente gaat wonen, is't wel zuur dat ze zo het groen karakter naar de vaantjes helpen

Maar nogmaals: ik heb die mensen hun redenen ni gehoord :)

GaMe®

Legacy Member
MSN na maanden nog eens herontdekt. Youtube filmkes en foto's samen bekijken in het chatvenster is nog wel plezant eigenlijk.

Milfhunter

Legacy Member
Creeping Death zei:
Damn, 't filmpje wilt ni laden hier..

Geen idee hoe ze het verwoorden en wat voor redenen ze aanhalen: maar ik kan het wel begrijpen.
Er is ook sprake van de tram door te trekken tot hier in't dorp (Schilde) en ik kan u zeggen dat ik door ook ni sta voor te springen.
- er is een perfecte busverbinding, dus waarom nen tram? de bus is 99 vd 100 gevallen rapper ter plaatse
- den dorpskern is gewoon ni geschikt: een groot stuk bestaat uit slechts 2 rijstroken. Ge moet ofwel de één van de rijstroken opofferen ofwel massa's parking.
- En nen tram geeft sowieso een verstedelijkte indruk. Als ge dan in een landelijke gemeente gaat wonen, is't wel zuur dat ze zo het groen karakter naar de vaantjes helpen

Maar nogmaals: ik heb die mensen hun redenen ni gehoord :)

Omdat anders de bruin joekels vrijwillig deporteren tot in het o zo rustige brasschaat. Just of die zeggen oh ne tram, kom we springen derop en we gaan eens kijken wat daar te zien is.

Ruben666

Legacy Member
Het gegier van spelende/jagende zwaluwen, veelvuldig aanwezig dit jaar :music:.

Kandul

Legacy Member
Creeping Death zei:
Damn, 't filmpje wilt ni laden hier..

Geen idee hoe ze het verwoorden en wat voor redenen ze aanhalen: maar ik kan het wel begrijpen.
Er is ook sprake van de tram door te trekken tot hier in't dorp (Schilde) en ik kan u zeggen dat ik door ook ni sta voor te springen.
- er is een perfecte busverbinding, dus waarom nen tram? de bus is 99 vd 100 gevallen rapper ter plaatse
- den dorpskern is gewoon ni geschikt: een groot stuk bestaat uit slechts 2 rijstroken. Ge moet ofwel de één van de rijstroken opofferen ofwel massa's parking.
- En nen tram geeft sowieso een verstedelijkte indruk. Als ge dan in een landelijke gemeente gaat wonen, is't wel zuur dat ze zo het groen karakter naar de vaantjes helpen

Maar nogmaals: ik heb die mensen hun redenen ni gehoord :)
- Nogal logisch als er geen tramverbinding is, wat gebeurt er met die 1/100? Zijn dat ongevallen?
- Dan wordt de dorpskern aangepast.
- Een tram heeft net een 'groen' karakter, is ook efficiënter dan een bus. Hoe het groene karakter aangetast wordt door een tram, maar niet door wegen waar auto's en bussen op rijden moet je me wel eens uitleggen.

Preske

Legacy Member
Creeping Death zei:
- En nen tram geeft sowieso een verstedelijkte indruk. Als ge dan in een landelijke gemeente gaat wonen, is't wel zuur dat ze zo het groen karakter naar de vaantjes helpen

magere redenering. het zijn de zelfde soort stedelingen die beginnen te klagen over stinkende beesten nadat ze naast een boerderij zijn gaan wonen

Kingfisher

Legacy Member
Creeping Death zei:
Damn, 't filmpje wilt ni laden hier..

Geen idee hoe ze het verwoorden en wat voor redenen ze aanhalen: maar ik kan het wel begrijpen.
Er is ook sprake van de tram door te trekken tot hier in't dorp (Schilde) en ik kan u zeggen dat ik door ook ni sta voor te springen.
- er is een perfecte busverbinding, dus waarom nen tram? de bus is 99 vd 100 gevallen rapper ter plaatse
- den dorpskern is gewoon ni geschikt: een groot stuk bestaat uit slechts 2 rijstroken. Ge moet ofwel de één van de rijstroken opofferen ofwel massa's parking.
- En nen tram geeft sowieso een verstedelijkte indruk. Als ge dan in een landelijke gemeente gaat wonen, is't wel zuur dat ze zo het groen karakter naar de vaantjes helpen

Maar nogmaals: ik heb die mensen hun redenen ni gehoord :)

Ze zouden beter eens naar hier in Brussel komen, voor een case study.
In de jaren '50, toen de plannen voor de metro werden getekend, werden alle Brusselse gemeentes gevraagd of ze een halte wouden. Alleen Ukkel moest van geen metro weten:
- de tunnelwerken zouden de historische Belle Epoque huizen doen instorten
- het plebs uit de binnenstad (marollen) zou misschien op zondag naar het schone Ukkel komen, en dat moeten we toch niet willen.

Fast fwd 50 jaar en Ukkel zit met een loeder van een verkeersinfarct, waarbij je dag en nacht, week en weekend in de file staat op de Stallestraat en omstreken.

Een sneltram is hét vervoermiddel bij uitstek om voorstedelijk gebied met de stad te verbinden.

u4ea

Legacy Member
'Maar' één buis. En Frans der voor den eerste keer in 7 jaar ofzo derdoor. Maakt da mee.:p

Creeping Death

Legacy Member
Kandul zei:
- Nogal logisch als er geen tramverbinding is, wat gebeurt er met die 1/100? Zijn dat ongevallen?
- Dan wordt de dorpskern aangepast.
- Een tram heeft net een 'groen' karakter, is ook efficiënter dan een bus. Hoe het groene karakter aangetast wordt door een tram, maar niet door wegen waar auto's en bussen op rijden moet je me wel eens uitleggen.

- Ik had het over de vergelijk tram/bus; dus als ze er beide liggen.
Om naar school te gaan nam ik altijd de bus naar Antwerpen. Toen vertrok tram 10 in Deurne. Als ge pech had kwam uw bus achter nen tram (op de gedeelde bedding) en kon je zo achter de tram blijven tuffen, heel Deurne en Borgerhout door. Had de bus vrij baan, dan was je veel sneller. Die uitzondering is bij problemen met het busverkeer.

- In Mortsel is de kern ook aangepast. Eender wie daar met de auto door moet zegt dat de situatie daar zwaar achteruit is gegaan sinds heraanleg.
En kom niet af met: "neem dan maar de tram" want da's verre van de oplossing voor iedereen.

- Een tram associeer ik met een met "de stad". Waar rijden er trams? Gent, Brussel, Antwerpen. Toch grote steden?
Je hebt gelijk dat een tram groene oplossing is. Maar de wegen tussen Schilde en Antwerpen liggen er al en de bussen kunnen je op een zeer acceptabele tijd naar Antwerpen brengen (30-45minuten). Waarom zware investeringen doen in infrastructuur terwijl je evengoed zou kunnen investeren in groenere brandstoffen.

Kingfisher zei:
Ze zouden beter eens naar hier in Brussel komen, voor een case study.
In de jaren '50, toen de plannen voor de metro werden getekend, werden alle Brusselse gemeentes gevraagd of ze een halte wouden. Alleen Ukkel moest van geen metro weten:
- de tunnelwerken zouden de historische Belle Epoque huizen doen instorten
- het plebs uit de binnenstad (marollen) zou misschien op zondag naar het schone Ukkel komen, en dat moeten we toch niet willen.

Fast fwd 50 jaar en Ukkel zit met een loeder van een verkeersinfarct, waarbij je dag en nacht, week en weekend in de file staat op de Stallestraat en omstreken.

Een sneltram is hét vervoermiddel bij uitstek om voorstedelijk gebied met de stad te verbinden.

Ik heb het wel degelijk over een gewone tram. Dus geen metro of sneltram.
Imo is een sneltram geen probleem, die kan ook eventueel iets verder van de dorpskern liggen.

Redenen als: "oh noes, er zullen massaal veel zwarten ons dorp binnenvallen" zijn natuurlijk maar achterlijk.

Preske zei:
magere redenering. het zijn de zelfde soort stedelingen die beginnen te klagen over stinkende beesten nadat ze naast een boerderij zijn gaan wonen

Ik ben ni echt mee :unsure:
Als je bv. naast Zavemtem gaat wonen en dan gaat klagen over geluidsoverlast, dan heb je imo geen/weinig recht van spreken.
Woon je er en bouwen ze vlak naast je huis een luchthaven, dan mag er toch wel eens naar u geluisterd worden.

Tonerider

Legacy Member
ik zweet me te pletter, maar wat ben ik blij dat de zon er is. Vanmorgen om 5h30 was het nog 19 graden en heb ik gewoon in tshirt kunnen fietsen. I like it!
Voel me al direct stukken beter.

Krayola

Legacy Member
Online store van State of Art. Eerste glimlach: 40% korting. Tweede glimlach: om 15u besteld en om 15u30 mail gekregen dat het verzonden is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan