Archief - Je glimlach van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AreVee

Legacy Member
Zowel vrijdag als vandaag enorm genoten van topbasket in t sportpaleis, als zeer occasioneel volger van het basket absoluut twee topdagen gehad :love: .

En verbroederd met de heerlijke supporters van Bologna, Italianen zijn top mensen (en Italiaanse vrouwen zijn heerlijke furies :love: ).

Sarcastr0

Legacy Member
AreVee zei:
Zowel vrijdag als vandaag enorm genoten van topbasket in t sportpaleis, als zeer occasioneel volger van het basket absoluut twee topdagen gehad :love: .

En verbroederd met de heerlijke supporters van Bologna, Italianen zijn top mensen (en Italiaanse vrouwen zijn heerlijke furies :love: ).

Topbasket :D

Bologna was 3 maten sterker dan de andere drie.
Voordeel was wel voor de finale was er een pak minder volk, dan konnek wa dichter bij de plein gaan zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AreVee

Legacy Member
Sarcastr0 zei:
Topbasket :D

Bologna was 3 maten sterker dan de andere drie.
Voordeel was wel voor de finale was er een pak minder volk, dan konnek wa dichter bij de plein gaan zitten.

Bah jaat als niet basket kenner vond ik het topbasket, Bamberg tegen Bologna was verdedigend sterk, Tenerife-Giants minste match.

Maar matchen van vandaag waren allebei genieten vond ik. Ik heb mooie blocks gezien, ally hoops (Giants) hier en daar een dunk, wat kleine ambras tussen Bologna en Tenerife, mooie fades, fysiek vechten tot het einde, snelheid, driepunters, hier en daar een steal, veel meer verwacht ik niet van basket tbh.

Tis natuurlijk geen NBA waar alles op offense gaat zowat en je 120-118 eindstanden krijgt, feit.

Maar topbasket lijkt me toch hoogstens lichtjes overdreven.

Drie maten sterker is ook overdreven, laatste kwart komen ze nog op 6-7 punten en zie je Bologna echt wel wat twijfelen. Enfin soit ik heb mij rot geamuseerd tussen de Bologna supporters daarstraks :) . Das t voornaamste.

Sarcastr0

Legacy Member
AreVee zei:
Bah jaat als niet basket kenner vond ik het topbasket, Bamberg tegen Bologna was verdedigend sterk, Tenerife-Giants minste match.

Maar matchen van vandaag waren allebei genieten vond ik. Ik heb mooie blocks gezien, ally hoops (Giants) hier en daar een dunk, wat kleine ambras tussen Bologna en Tenerife, mooie fades, fysiek vechten tot het einde, snelheid, driepunters, hier en daar een steal, veel meer verwacht ik niet van basket tbh.

Tis natuurlijk geen NBA waar alles op offense gaat zowat en je 120-118 eindstanden krijgt, feit.

Maar topbasket lijkt me toch hoogstens lichtjes overdreven.

Drie maten sterker is ook overdreven, laatste kwart komen ze nog op 6-7 punten en zie je Bologna echt wel wat twijfelen. Enfin soit ik heb mij rot geamuseerd tussen de Bologna supporters daarstraks :) . Das t voornaamste.

Ja nee khad nu ook geen NBA niveau verwacht :)

Bologna - Bamberg heb ik ni gezien, die was te vroeg voor mij. Maar wat ik van bamberg heb gezien tegen de giants was vrij slecht.
En de giants waren al slecht :D

Als dit de crème de la crème is van bball in europe amai...

Bologna was over de drie matchen da ik gezien heb, gewoon sterker als de rest.

Zal wel te maken hebben met het feit dat ze de enige ploeg hadden met een PG die zelf kon scoren, bij de rest was dat echt triestig die pg’s


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

quo_vadis

Legacy Member
Sarcastr0 zei:
Ja nee khad nu ook geen NBA niveau verwacht :)

Bologna - Bamberg heb ik ni gezien, die was te vroeg voor mij. Maar wat ik van bamberg heb gezien tegen de giants was vrij slecht.
En de giants waren al slecht :D

Als dit de crème de la crème is van bball in europe amai...

Bologna was over de drie matchen da ik gezien heb, gewoon sterker als de rest.

Zal wel te maken hebben met het feit dat ze de enige ploeg hadden met een PG die zelf kon scoren, bij de rest was dat echt triestig die pg’s


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
waarom zou dit de crème de la crème zijn? De Real Madrid's, Olympiakosse, Turkse ploegen spelen in de EuroLeague en dat is bij mijn weten nog altijd het hoogste in Europa.

De Champions League basket is vergelijkbaar met de Europa League in het voetbal.

Sarcastr0

Legacy Member
quo_vadis zei:
waarom zou dit de crème de la crème zijn? De Real Madrid's, Olympiakosse, Turkse ploegen spelen in de EuroLeague en dat is bij mijn weten nog altijd het hoogste in Europa.

De Champions League basket is vergelijkbaar met de Europa League in het voetbal.

Dat verklaart veel, thanks!
Ik volg geen Europees basket dus ik ken er gene hol van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mulan

Legacy Member
Daarnet 3 tieners op de fiets gekruist, allemaal met de fietshelm op. Blij om te zien dat veiligheid eindelijk ingeburgerd geraakt bij de jeugd ;)

Mr.Anderson

Legacy Member
Mulan zei:
Daarnet 3 tieners op de fiets gekruist, allemaal met de fietshelm op. Blij om te zien dat veiligheid eindelijk ingeburgerd geraakt bij de jeugd ;)

Gisteren ochtend 3 jonge mannen op de fiets gezien, helm op, fluo hesje aan.. en netjes stoppen aan een zebrapad in plaats van over te vlammen. Was toch ook een glimlachje :)

Tailball

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Gisteren ochtend 3 jonge mannen op de fiets gezien, helm op, fluo hesje aan.. en netjes stoppen aan een zebrapad in plaats van over te vlammen. Was toch ook een glimlachje :)

Laatst bij winterweer (in de ochtend nog flink donker) een paar van die kinderbegeleiders (die helpen fietsende kinderen oversteken op drukkere plaatsen) op de fiets naar hun plek zien rijden.
Zonder licht. Zonder hesje. Zonder helm.

Kletsen tegen hun bol, verdienen die. Fijn het goede voorbeeld geven, noemt men dan dat...

strijkkeiZer?

Legacy Member
Sarcastr0 zei:
Dat verklaart veel, thanks!
Ik volg geen Europees basket dus ik ken er gene hol van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da verklaard echt wel veel...
Ik ken nu niet veel van basketbal, maar een snelle google tocht leverde op dat bamberg het hoogst geklasseerd was van de 4, nr28 op de europese ranglijst namelijk...
Antwerp 75ste

En idd de pg (dat zijn toch de spelverdelers vanachter uit heh? Zoals die Lee bij de giants?)
Scoorde amper tot nooit, enkel die van bologna

Sarcastr0

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Da verklaard echt wel veel...
Ik ken nu niet veel van basketbal, maar een snelle google tocht leverde op dat bamberg het hoogst geklasseerd was van de 4, nr28 op de europese ranglijst namelijk...
Antwerp 75ste

En idd de pg (dat zijn toch de spelverdelers vanachter uit heh? Zoals die Lee bij de giants?)
Scoorde amper tot nooit, enkel die van bologna

Ja zoiets ja

Reverz

Legacy Member
Eerst ergernis maar nu glimlach voor vandaag...

Zit hier bij den dokter zo'n wijf (een mooier woord wil ik niet gebruiken in deze context) te melken te melken dat ze zo lang moet wachten, het was (10:20). Dat ze een afspraak had om 10u en dat mensen die na haar binnen kwamen, voor haar mochten... (dat die mensen misschien een nog vroegere afspraak hadden heb ik maar niet gezegd).
Gaat ze zagen bij die secretaresse, antwoord: u had een afspraak om 10:15. :)

10 minuten later nen andere dokter die iemand anders naar binnen roept en terwijl die man die binnen mag de zeurende vrouw in kwestie passeerd kijkt hij zo héél ostentatief op zijn horloge: 'amai, goe op tijd' :lol:

nixie

Legacy Member
Hahaha.
Heb onlangs zo bij de dokter gezeten, kerel na mij komt binnen in de wachtzaal.
Kei vriendelijke gast.
Vraagt hem zo opeens hoe laat mijn afspraak is.
19u30 zei ik, hij had ook om 19u30 een afspraak, kei raar gezien ze met een online afspraak systeem werken.
Ik kijk toch maar eens na in mijn bevestigingsmail.
19.45 staat daar.
Tussen de moment da ik de afspraak in mijn eigen agenda had gezet en ik de afspraak heb geboekt moet dat versprongen zijn geweest.

Heb ik daar extra lang gezeten terwijl ik ook extra vroeg was gekomen.
Echter kwam er nog een madam bijzitten die niet kon stoppen met praten.
Die begn over haar dochter, vakantietrips, begon foto's te tonen etc...
Na 5 minuten was duidelijk waarom.
Ze kwam haar rilatine voorschrift halen :p

parabellum

Legacy Member
Sarcastr0 zei:
Ja nee khad nu ook geen NBA niveau verwacht :)

Bologna - Bamberg heb ik ni gezien, die was te vroeg voor mij. Maar wat ik van bamberg heb gezien tegen de giants was vrij slecht.
En de giants waren al slecht :D

Ben de match ook gaan bekijken, heb de stats niet gezien maar ik had de indruk dat Bamberg echt een rotslecht percentage had qua afwerking. Ook de vrijworpen aan beide kanten werden wel vaak gemist. Zeker niet de mooiste match die ik ooit gezien heb maar het had zijn momenten.

In de jaren '90 nog een paar van de Europese grootheden zien passeren in Aalst. Barcelona onder andere, als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Met een kale point guard die toen een van de beste spelers in Europa was. Tzit ver in elk geval...

JPV

Legacy Member
Een glimlach, al zal het misschien raar lijken: 2 personen overleden in de familie.

Eerst een aangenomen dochter van een groottante van mij, een drietal dagen later de groottante zelf. Zullen blij zijn dat ze (ongeveer) samen sterven, mochten ze het nog beseft hebben.

Waren aan het dementeren en nog maar een schim van hunzelf. Groottante was altijd de "bazin" (geen eigenaar) van een "klasse"hotel aan de kust geweest, maar mocht ze zichzelf de laatste maanden gezien hebben, had ze graag al een spuitje gehad.

Begrafenis van de ene is vrijdag gepland, de andere zal mogelijks nog op dezelfde dag begraven worden zodat ze samen "weggaan".

Mooi verhaal eigenlijk, de aangenomen dochter was een na-oorlogs hoertje die aan lager wal was en door mijn grootnonkel & -tante (ongewenst kinderloos) een job gegeven werd in de keuken van dat hotel (keukenwasser). Sliep eerst in het hotel (geen woonplaats), maar ging daarna bij mijn tante gaan wonen, in het idee dat ze later kon zorgen voor de groottante. Was echter zwaarlijvig en had zelf ook fysieke problemen dus heeft nooit voor haar stiefmoeder kunnen zorgen, maar zijn ongeveer gelijktijdig naar zelfde rusthuis gegaan. Daar nu ook ongeveer samen overleden. (grootnonkel al een stuk eerder overleden).

Remake

Legacy Member
Bericht van de Saarloos Wolfshond fokker uit NL gekregen dat we er bij zijn. 4 puppies beschikbaar, meer dan 50 aanvragen en we zitten er bij! Er zijn slechtere dagen. :D

Ascari

Legacy Member
Pompoen-, wortel- en paprika/tomatensoep gemaakt.

Zeer geslaagd, imho :applause:.

Ascari

Legacy Member
Carrion zei:
Allé, en hoeveel heeft dat gekost!? :unsure:

Lol, waren gouden pompoenen, dus iets meer dan normaal :D.

Was €15 voor alles :p. Pompoen van 1.5kg, zakje uien, zakje wortelen, zakje patatten, zakje rode paprika's en bouillon had'k al :), dus daar heb ik wel veel op bespaard.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan