vanhool
Legacy Member
Yasutoko zei:Nu, heb je maar dan ook voor IETS getekend?
Ok met offerte, ok voor plaatsing ofzo?
Als is het maar nen dwaze kribbel?
Nee niks moeten tekenen,totaal niks,geen enkele krabbel!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yasutoko zei:Nu, heb je maar dan ook voor IETS getekend?
Ok met offerte, ok voor plaatsing ofzo?
Als is het maar nen dwaze kribbel?
Spliffsnatcher zei:Kan perfect dat je niks moeten tekenen hebt. Maar je gaat toch moeten betalen.
ik ga u de uitleg besparen, maar komt erop neer zij staan wel degelijk in hun gelijk.
Daar even buiten: leer is zelf laminaat leggen, er niets zo simpel als dat. OK parket doe je beter niet zelf maar laminaat komaan e man.
.Spliffsnatcher zei:Kan perfect dat je niks moeten tekenen hebt. Maar je gaat toch moeten betalen.
vanhool zei:Deze laminaatvloer is gelegd bij ons http://www.quick-step.com/europe/nl/floor/403694.aspx.
En nr 7 hiervan http://www.quick-step.com/europe/nl/qskit.aspx is gebruikt om de naden toe te spuiten.
Jullie zullen al wel zien staat mooi bij die vloer he?
Ik persoonlijk zou eerder voor nr 1 ervan gaan.
angelus2002 zei:Moet je betalen?
In principe wel:
1) Er is een mondelinge overeenkomst.
2) Zelfs als er geen overeenkomst zou zijn, is het nog een vermogensverschuiving zonder oorzaak. Dus dan kan men de laminaatvloer terug eisen, en mogelijks een schadevergoeding.
Nu, aangezien je je moeilijk kan beroepen op het feit dat er geen overeenkomst is, kan je enkel nog de gebrekkige uitvoering eisen. Als er een akkoord is geweest over 9 cm plinten, dan moeten er ook 9 cm plinten geleverd en geplaatst worden tegen de prijs die is overeengekomen. Doen ze dat niet, dan is er contractbreuk.
Jij zit echter met een probleem. Je overeenkomst is namelijk mondeling. En, het gedeelte dat wel geschreven is (offerte) die bevat geen verdere informatie. Dat wil dus zeggen dat jij het bewijs van contractbreuk zal moeten aandragen (hij die iets beweerd moet het ook bewijzen). Bijkomend probleem is dat rechtshandelingen boven 375 euro in principe enkel schriftelijk bewezen kunnen worden. Gelukkig heb je hier gehandelt met een handelaar, en wordt de bewijslast (soms!) versoepeld. Getuigenbewijs in dit geval (je vriendin) is in ieder geval waardeloos.
Concreet: als je 9 cm plinten wil, zal je moeten bijbetalen (je kan het tegendeel toch niet bewijzen...). Tenzij je nog een andere regeling kan treffen met de aannemer.
Altijd een schriftelijke OV! Mondelinge overeenkomsten, zeker bij grotere bedragen, ZIJN WAARDELOOS!
Groet
Macdude zei:Ik zou voor 2 gaan.
Maar als ik die foto's bekijk dan vind ik 7 precies ook nog meevallen hoor. (post es een foto van de gelegde vloer. Steekt het echt zo af?)