Archief - Laminaat laten leggen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vanhool

Legacy Member
Yasutoko zei:
Nu, heb je maar dan ook voor IETS getekend?

Ok met offerte, ok voor plaatsing ofzo?

Als is het maar nen dwaze kribbel?

Nee niks moeten tekenen,totaal niks,geen enkele krabbel!

Spliffsnatcher

Legacy Member
Kan perfect dat je niks moeten tekenen hebt. Maar je gaat toch moeten betalen.
ik ga u de uitleg besparen, maar komt erop neer zij staan wel degelijk in hun gelijk.

Daar even buiten: leer is zelf laminaat leggen, er niets zo simpel als dat. OK parket doe je beter niet zelf maar laminaat komaan e man.

vanhool

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Kan perfect dat je niks moeten tekenen hebt. Maar je gaat toch moeten betalen.
ik ga u de uitleg besparen, maar komt erop neer zij staan wel degelijk in hun gelijk.

Daar even buiten: leer is zelf laminaat leggen, er niets zo simpel als dat. OK parket doe je beter niet zelf maar laminaat komaan e man.

Weet je waarom wij hem niet zelf hebben gelegd?Nee.
Wel hier de reden en oordeel dan zelf of je hem zelf zou leggen,of laten leggen.
In de woning dat we hebben aangekocht,lag er alleen centrale verwarming beneden.
Waren verschillende loodgieters een kijkje komen nemen,en 14 dagn voor de verhuis hadden we nog steeds maar 1 offerte binnen van een loddgieter en die bedroeg 4500 euro om centrale verwarming naar het 1ste en 2de verdiep te leggen.
Men schoonouders zeiden toen het volgende:

Als jullie de laminaat laten leggen (kostprijs laminaat laten leggen : 800 euro excl. laminaat) dan betalen wij de centrale verwarming maw 4500 euro.

Als ik dan moet kiezen om de laminaat te laten leggen en 800 euro hiervoor kwijt te zijn,of 4500 + 1500 euro voor de laminaat te betalen,dan weet ik het ook wel,en kom ik er nu vrij goedkoop vanaf :lol: .

Ik besef ook maar al te goed dat die laminaat zelf goed te leggen is,maar de man die de opmeting is komen doen voor onze laminaat zei dat het niet echt simpel ging worden,om hier zelf laminaat te leggen,omdat de vloer niet schoon recht lag.
Ok allemaal verkooppraatjes,weet ik ook wel,en men schoonouders en vriendin zijn daar regelrecht ingelopen.

vanhool

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Kan perfect dat je niks moeten tekenen hebt. Maar je gaat toch moeten betalen.


Dan haal ik het voorbeeld nogmaals boven van die autoverkoper he.
Ook al slaagt ze op niks,maar dan zou je dus ook verplicht worden om die wagen aan te kopen,terwijl je enkel maar voor een offerte bent komen horen en geen bestelbon getekend hebt.

Want nu kan die winkel eigenlijk vertellen wat zij willen,en wij ook,en is het hun woord tegen dat van ons en visa versa.

En ferm is dat wel he,bij een lichte vloer de naden afspuiten met zalmkleur.Ja echt wel.
Hun uitleg hiervoor is dat er geen siliconen in de kleur van onze vloer te verkrijgen is,terwijl er bij Tony Mertens in Wilrijk 10 tubes siliconen in de kleur van onze laminaat stonden.
En ik denk nu toch niet dat ik een aannemer dat al 30j ervaring heeft in vloerbekleding nog alles in zijn pollekes moet gaan duwen he.
Dat ze zelf eens wat moeite doen he,ze verdienen er tenslotte ook aan.

Deze laminaatvloer is gelegd bij ons http://www.quick-step.com/europe/nl/floor/403694.aspx.
En nr 7 hiervan http://www.quick-step.com/europe/nl/qskit.aspx is gebruikt om de naden toe te spuiten.
Jullie zullen al wel zien staat mooi bij die vloer he?
Ik persoonlijk zou eerder voor nr 1 ervan gaan.

angelus2002

Legacy Member
Moet je betalen?

In principe wel:
1) Er is een mondelinge overeenkomst.
2) Zelfs als er geen overeenkomst zou zijn, is het nog een vermogensverschuiving zonder oorzaak. Dus dan kan men de laminaatvloer terug eisen, en mogelijks een schadevergoeding.

Nu, aangezien je je moeilijk kan beroepen op het feit dat er geen overeenkomst is, kan je enkel nog de gebrekkige uitvoering eisen. Als er een akkoord is geweest over 9 cm plinten, dan moeten er ook 9 cm plinten geleverd en geplaatst worden tegen de prijs die is overeengekomen. Doen ze dat niet, dan is er contractbreuk.

Jij zit echter met een probleem. Je overeenkomst is namelijk mondeling. En, het gedeelte dat wel geschreven is (offerte) die bevat geen verdere informatie. Dat wil dus zeggen dat jij het bewijs van contractbreuk zal moeten aandragen (hij die iets beweerd moet het ook bewijzen). Bijkomend probleem is dat rechtshandelingen boven 375 euro in principe enkel schriftelijk bewezen kunnen worden. Gelukkig heb je hier gehandelt met een handelaar, en wordt de bewijslast (soms!) versoepeld. Getuigenbewijs in dit geval (je vriendin) is in ieder geval waardeloos.

Concreet: als je 9 cm plinten wil, zal je moeten bijbetalen (je kan het tegendeel toch niet bewijzen...). Tenzij je nog een andere regeling kan treffen met de aannemer.

Altijd een schriftelijke OV! Mondelinge overeenkomsten, zeker bij grotere bedragen, ZIJN WAARDELOOS!

Groet

Macdude

Legacy Member
vanhool zei:
Deze laminaatvloer is gelegd bij ons http://www.quick-step.com/europe/nl/floor/403694.aspx.
En nr 7 hiervan http://www.quick-step.com/europe/nl/qskit.aspx is gebruikt om de naden toe te spuiten.
Jullie zullen al wel zien staat mooi bij die vloer he?
Ik persoonlijk zou eerder voor nr 1 ervan gaan.

Ik zou voor 2 gaan.
Maar als ik die foto's bekijk dan vind ik 7 precies ook nog meevallen hoor. (post es een foto van de gelegde vloer. Steekt het echt zo af?)

Als ik u was zou ik nog maar eens proberen te bellen met den baas en tot een overeenkomst proberen te komen. (Vooral rustig blijven bij uwen uitleg en zeggen dat ge tot een oplossing wilt komen. Niet teveel eisen maar vragen wat ge graag zou willen hebben dat er gebeurt en misschien een beetje water bij de wijn doen.)
Als dees allemaal niet helpt dan moet ge mijn eerdere post nog maar es lezen en daarmee verder gaan.

vanhool

Legacy Member
angelus2002 zei:
Moet je betalen?

In principe wel:
1) Er is een mondelinge overeenkomst.
2) Zelfs als er geen overeenkomst zou zijn, is het nog een vermogensverschuiving zonder oorzaak. Dus dan kan men de laminaatvloer terug eisen, en mogelijks een schadevergoeding.

Nu, aangezien je je moeilijk kan beroepen op het feit dat er geen overeenkomst is, kan je enkel nog de gebrekkige uitvoering eisen. Als er een akkoord is geweest over 9 cm plinten, dan moeten er ook 9 cm plinten geleverd en geplaatst worden tegen de prijs die is overeengekomen. Doen ze dat niet, dan is er contractbreuk.

Jij zit echter met een probleem. Je overeenkomst is namelijk mondeling. En, het gedeelte dat wel geschreven is (offerte) die bevat geen verdere informatie. Dat wil dus zeggen dat jij het bewijs van contractbreuk zal moeten aandragen (hij die iets beweerd moet het ook bewijzen). Bijkomend probleem is dat rechtshandelingen boven 375 euro in principe enkel schriftelijk bewezen kunnen worden. Gelukkig heb je hier gehandelt met een handelaar, en wordt de bewijslast (soms!) versoepeld. Getuigenbewijs in dit geval (je vriendin) is in ieder geval waardeloos.

Concreet: als je 9 cm plinten wil, zal je moeten bijbetalen (je kan het tegendeel toch niet bewijzen...). Tenzij je nog een andere regeling kan treffen met de aannemer.

Altijd een schriftelijke OV! Mondelinge overeenkomsten, zeker bij grotere bedragen, ZIJN WAARDELOOS!

Groet

Maw de bedrijven komen er steeds het beste uit,ook al liegen ze je voor,en de klant is steeds de pineut!

vanhool

Legacy Member
Macdude zei:
Ik zou voor 2 gaan.
Maar als ik die foto's bekijk dan vind ik 7 precies ook nog meevallen hoor. (post es een foto van de gelegde vloer. Steekt het echt zo af?)


Men digitaal fototoestel is defekt dus kn helaas geen foto maken,en ja het steekt echt wel af,iedereen die hier als is geweest vindt het afschuwelijk!!!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan