Ik heb toch wat vragen voor u ze. Hoe oud ben jij? Heb jij een GSM? Heb jij veel vrienden? Heb jij een handicap? Dat zijn vragen en geen vooral geen verwijten ofzo maar ik vind het zo raar om vandaag nog mensen tegen te komen die zich verzetten tegen de smartphone met eigenlijk een heel hoop drogredenen.
Geen touch screen kunnen bedienen is toch wel heel vreemd. Heb jij al ooit eens een iPhone uitgeprobeerd (ja ik weet het, de prijs is heel duur). Ik ken echt niemand die niet met een iPhone overweg. Ook qua bediening is dat poepsimpel.
Als je een smartphone slim gebruikt ben je echt niet altijd bereikbaar hoor. Net dankzij de smartphone ben ik enkel bereikbaar als ik dat wil. Timers die bepalen tussen welke uren mensen mij kunnen bereiken. In de tijd van de GSM moest je dan steeds zelf je GSM uitzetten of werd je gestoord door een telefoontje dat je er dan aan herinnerde hem te moeten uitzetten.
Smartphones kunnen onmisbaar zijn, herinner je de pukkelpop storm toen was het telefoon verkeer uitgevallen maar het internet werkte nog wel. Als er iets gebeurd in je buurt heb je direct alle juiste info. Zie je ergens veel rook, dan kan je via je je smartphone uit officiële bron vernemen dat het giftige rook is ipv foutief ingelicht te worden door iemand de iemand kent die daar in de buurt woont en heeft horen vertellen dat het maar een simpel brandje is.
Smartphones kunnen je leven een pak gemakkelijker maken. Mijn huis weet wanneer ik thuis ben en als ik thuiskom en het is donker buiten gaan de lichten aan vanaf ik aan de deur kom. Ik heb geen stereo installatie meer. Ik heb enkel nog speakers in de kamers en ik gebruik overal mijn smartphone als muziekspeler, radio,.... Wil ik gaan lopen weet ik direct of het nog gaat regenen en wanneer en dankzij mijn wearable wordt mijn conditie ook nog eens bij gehouden tijdens het lopen. Er zijn duizenden mogelijkheden waar voor je smartphones nuttig kan gebruiken en het wordt steeds maar beter en beter straks hebben we geen portefeuille meer nodig. Weg met al die kaartjes en dergelijke.
Ik zelf gebruik bijna nooit Facebook, heb in mijn leven nog maar 2 selfies genomen, en mailen doe ik op de computer. Het is niet omdat sommige mensen niets anders doen dan selfiies nemen en andere foto's liken dat je daar plots aan moet gaan meedoen omdat je een smartphone hebt.
Moet je mee? Het is jammer maar het antwoord is ja! De smartphone is een revolutie die onze beschaving volledig aan het veranderen is. Vergelijk het met de drukpers. De drukpers heeft er voor gezorgd dat iedereen nu kan lezen, kan je vandaag de dag niet lezen dan ga je het niet redden in onze maatschappij. De smartphone gaat er voor zorgen dat iedereen verbonden is met iedereen. Ben jij niet verbonden dan ga jij het dus ook niet redden in de maatschappij van morgen.
Ik kan me best voorstellen dat iemand niet mee wil met de maatschappij maar er bestaat niet zoiets als uit de maatschappij kunnen stappen dus ben je in sé verplicht van mee te doen. Als morgen al het betalingsverkeer via smartphones verloopt ipv bankkaarten hoe ga je dan nog iets kunnen kopen? Online bestellen via overschrijvingen lijkt me toch ook nog iets te modern voor je
Dat is mijn pro smartphone mening. Lees het niet te persoonlijk aub.