Archief - Nederland-Belgie voor computers: 0-1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sir.Killalot

Legacy Member
Kheb nu iets van een 550 credits:)


maaruh, sinds dat die Boinc op mn pc staat werkt mn ctrl-alt-del niet meer :s

[Mh]UnderGod

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Kheb nu iets van een 550 credits:)


maaruh, sinds dat die Boinc op mn pc staat werkt mn ctrl-alt-del niet meer :s

da kan er _NIETS_ mee te maken hebben, werken alle toetsen appart wel? :p
en proficiat met uw creds ;-)

Genious

Legacy Member
[Mh]UnderGod;8282040 zei:
Als de laptop dat doet, dan is het spijtig om te zeggen, maar stop maar met boinc te runnen op dat beest. Probably koeling die het niet aankan om uw cpu constant op 100% te hebben. Kzou zeggen, probeert es evenlang Prime95 te runnen en ge zult waarschijnlijk tzelfde probleem hebben...

Greetz,
Q

Ik betwijfel dat tbh, ik heb maximum cpu gebruik op 30% gezet, veel kunt ge dat niet noemen imo.
+ ik kan wel uren aan een stuk battlefield 2 spelen.

Gromme

Legacy Member
Maar wat ik niet snap, ze 'lenen' cpu van u of ze laten minimale kleine berekeningen via je pc doen?

Sir.Killalot

Legacy Member
[Mh]UnderGod;8288119 zei:
da kan er _NIETS_ mee te maken hebben, werken alle toetsen appart wel? :p
en proficiat met uw creds ;-)

Soms werkt het wel nog :p maar het is echt vanaf ik die boinc heb geinstalld dat het (bijna) niet meer werkt :(

(en ja, alle toetsen apart werken nog)

killgore

Legacy Member
[Mh]UnderGod;8282823 zei:
pending wu's??? ben der zeker van da ge pending credits bedoelt :p
en als ge daarbij al over de 1000 zit met die paar dagen da ge meedoet dan ebde gij den laatsten dual opteron zeker :wtf:

khad blijkbaar iets misteld (maar een 600 pending dan, excuus), ma ik werk ook wel met 3 pc's ;), waarvan de laatsten nen vrij deftige dual is ja, kdoe wel nog op deze rosetta erbij, hoewel ek vooral einstein crunchte & da gaat wel vrij snel ze.

Zonnestraal

Legacy Member
bon keb dat sinds eergisteren ofzo ook geinstalleerd...

Zit op einstein werkjes te draaien, ik laat de pc maar doen, ik ben al blij dat het werkt :p

Ik laat dat constant draaien wanneer m'n pc aanstaat, ik merk daar niets van dat het draait, ook niet tijdens het gamen..

[Mh]UnderGod

Legacy Member
Genious zei:
Ik betwijfel dat tbh, ik heb maximum cpu gebruik op 30% gezet, veel kunt ge dat niet noemen imo.
+ ik kan wel uren aan een stuk battlefield 2 spelen.

zelfde dan als een paar posts ervoor, herinstalleer eens .net 2 en herinstalleer eens boinc, zal misschien helpen :)

Gromme zei:
Maar wat ik niet snap, ze 'lenen' cpu van u of ze laten minimale kleine berekeningen via je pc doen?
Het laat minimale berekeningen doen op uw pc en uw pc stuurt dan het resultaat door naar hun server en ge krijgt dan nieuwe berekeningen te doen, is het hele principe achter "distributed computing", ipv 1 superpc, onder honderduizenden "normale" pc's het werk gaan verdelen.
Voordelen? Het kost de projecten enkel een server voor hun database en het verwerken van de pakketjes dat ie doorstuurt en terugkrijgt ipv een superpc (alla blue gene) die miljarden kost. :)

TrickY.

Legacy Member
Heb al spijt dat ik het geïnstalleerd heb..

CPU-gebruik _constant_ 100% door het proces rosetta_5.46_windows_intelx86.exe (soms staat hij er zelfs 2x in).. Heb al heel BOINC uninstalled, maar het proces blijft om de 5 minuten vanzelf terugkeren!

Iemand raad? Want dit is echt vervelend..

[Mh]UnderGod

Legacy Member
TrickY. zei:
Heb al spijt dat ik het geïnstalleerd heb..

CPU-gebruik _constant_ 100% door het proces rosetta_5.46_windows_intelx86.exe (soms staat hij er zelfs 2x in)..

dat is zo een beetje de bedoeling van het programma... (en als het er 2 keer in staat heb je waarschijnlijk een dualcore of Hyper Threading?)

Heb al heel BOINC uninstalled, maar het proces blijft om de 5 minuten vanzelf terugkeren!

Iemand raad? Want dit is echt vervelend..

herinstalleer boinc, start opnieuw op, sluit boincmanager af (normaalgezien mag er dan niets meer draaien van boinc) en uninstalleer dan pas. (en delete voor de zekerhijd ook maar c:\program files\boinc\*)

maar zou je het toch niet willen opgeven; zoals eerder reeds gezegd, ge kunt instellen hoeveel % van uw cpu boinc gebruikt, zo kun je het instellen dat hij pas begint te werken als uw pc 5 minuten idle is en dat hij dan nog maar 50% van uw cpu gebruikt (bijvoorbeeld), ge kunt da volledig instellen zoals ge wilt, alhoewel de standaardinstellingen (constant 100% op de achtergrond) natuurlijk wel de beste zijn om het meeste werk te verrichten ;-)

Nujah, je doet ervan wat je wilt natuurlijk, niemand verplicht er u om dat te draaien, het is gewoon leuk voor de wetenschap als je meedoet!

Greetz,
Q

Qualistor

Legacy Member
Kheb nu 1420 puntjes voor rosetta in 4 dagen tijd :) das toch redelijk éh?

[Mh]UnderGod

Legacy Member
Qualistor zei:
Kheb nu 1420 puntjes voor rosetta in 4 dagen tijd :) das toch redelijk éh?

zekers! zo verderdoen alleszinds :niceone:

Nuytuh zei:
Waar moet ik me inschrijven als nederlander zijnde?

ik betwijfel eigenlijk of ik die vraag ga antwoorden... :p
Ge zijt natuurlijk altijd welkom in boinc.be, alhoewel we grotendeels belgen zijn hebben we ook een paar engelsen en fransen onder ons. Als je als nederlander echt niet bij boinc.be wilt zou'k zeggen; bekijk eens de forums van het project dat u interesseert, daar zijn er veelal threads bedoeld om teams te promoten ;-)

Greetz,
Q

kakature

Legacy Member
[Mh]UnderGod;8290385 zei:
dat is zo een beetje de bedoeling van het programma... (en als het er 2 keer in staat heb je waarschijnlijk een dualcore of Hyper Threading?)



herinstalleer boinc, start opnieuw op, sluit boincmanager af (normaalgezien mag er dan niets meer draaien van boinc) en uninstalleer dan pas. (en delete voor de zekerhijd ook maar c:\program files\boinc\*)

maar zou je het toch niet willen opgeven; zoals eerder reeds gezegd, ge kunt instellen hoeveel % van uw cpu boinc gebruikt, zo kun je het instellen dat hij pas begint te werken als uw pc 5 minuten idle is en dat hij dan nog maar 50% van uw cpu gebruikt (bijvoorbeeld), ge kunt da volledig instellen zoals ge wilt, alhoewel de standaardinstellingen (constant 100% op de achtergrond) natuurlijk wel de beste zijn om het meeste werk te verrichten ;-)

Nujah, je doet ervan wat je wilt natuurlijk, niemand verplicht er u om dat te draaien, het is gewoon leuk voor de wetenschap als je meedoet!

Greetz,
Q

Ja wel, ik heb toch het gevoel dat dat niet te goed werkt hoor, ik heb het al op 90 % gezet en dat het maar mag werken na 1 idle minuut, maar die begrijpt da nie :p

Loopt constant aan 100 %
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan