Archief - Racisme Bij Banken En Openbare Diensten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genious

Legacy Member
EoS^ zei:
Gebeurd toch al ? hans van temse , die agent die de "dronken" turk neerschoot ? en der zijn nog vele gevallen die zelfs niet op het nieuws komen , waarom ?

Wel ja, ik zeg toch dat ik er mee kan leven als ze zo een dingen dus niet doen?
Die Van Temsche en die agent (als dat nu echt racisme was, ik heb het niet meer gevolgd) zijn mensen waarbij het verkeerd liep: zo een dingen horen niet in een democratie, niet in een rechtstaat.

Mr.Anderson

Legacy Member
N/O maar op den duur zout ge zo'n dingen beginnen zeggen...
Ik zeg hiermee niet dat die man het volle recht had om zoiets te zeggen, maar als ge daar echt gaat achter kijken en zo over beginnen whinen dan gaat ge da nog veel mogen doen ze! Kheb ook al veel mensen gezien die eens zeggen 'vuile bruinen, makkak,...' Als ik overal zo zou moeten op reageren gelijk gij er nu zo mee bezig zijt é, kheb veel werk ze.

Genious

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
N/O maar op den duur zout ge zo'n dingen beginnen zeggen...
Ik zeg hiermee niet dat die man het volle recht had om zoiets te zeggen, maar als ge daar echt gaat achter kijken en zo over beginnen whinen dan gaat ge da nog veel mogen doen ze! Kheb ook al veel mensen gezien die eens zeggen 'vuile bruinen, makkak,...' Als ik overal zo zou moeten op reageren gelijk gij er nu zo mee bezig zijt é, kheb veel werk ze.

Ik vind dat als hij vindt dat die andere tijdens zijn werk niet mag zeggen wat hij vindt, dat hij gestimuleerd moet worden om zijn principes kracht bij te zetten.
:)

EoS^

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
N/O maar op den duur zout ge zo'n dingen beginnen zeggen...
Ik zeg hiermee niet dat die man het volle recht had om zoiets te zeggen, maar als ge daar echt gaat achter kijken en zo over beginnen whinen dan gaat ge da nog veel mogen doen ze! Kheb ook al veel mensen gezien die eens zeggen 'vuile bruinen, makkak,...' Als ik overal zo zou moeten op reageren gelijk gij er nu zo mee bezig zijt é, kheb veel werk ze.


Ge Moogt zeggen wat ge wilt maar ik zat daar , en tging ni over 1 a 2 woordjes tging over volle 5 - 7 minuten . nu als ge dat doet terwijl ge niet in fucntie zijt tot daar aan toe , maar niet terwijl ge in functie met vreemde mensen in contact komt , je kan niet weten wat die mensen al hebben meegemaakt , je zou het deksel wel is harder op je neus kunnen krijgen .

Toto2000

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Kheb ook al veel mensen gezien die eens zeggen 'vuile bruinen, makkak,...' Als ik overal zo zou moeten op reageren gelijk gij er nu zo mee bezig zijt é, kheb veel werk ze.

het gaat erom dat het gebeurt door iemand die in een functie zit waar hij in contact komt met verschillende soorten nationaliteiten.

Kun je iemand vertrouwen die racistisch tegenover jou bezig is en tegelijkertijd deze persoon jouw geld laten beheren?

evil aardappel

Legacy Member
Heeft hij echt die woorden gebruikt "vuile bruinen" "makkak"? Rare situatie.

GaMe®

Legacy Member
Deze thread slaat nergens op imo.
Uw titel is Racisme Bij Banken En Openbare Diensten ..
Ge hebt een persoonlijk gesprek gehad met een bankbediende in één bank, het was geen zakelijk gesprek..
Uw titel doet denken dat het in veel banken gebeurt en niet alleen in banken ook in openbare diensten..
Niet omdat gij dat in één bank hebt meegemaakt dat het overal zo is he..

EoS^

Legacy Member
GaMe® zei:
Deze thread slaat nergens op imo.
Uw titel is Racisme Bij Banken En Openbare Diensten ..
Ge hebt een persoonlijk gesprek gehad met een bankbediende in één bank, het was geen zakelijk gesprek..
Uw titel doet denken dat het in veel banken gebeurt en niet alleen in banken ook in openbare diensten..
Niet omdat gij dat in één bank hebt meegemaakt dat het overal zo is he..

Volgens u slaagt deze thread nergens op . Der zijn meer winkels enzo waar ik dat heb gehoord ze . Sorry maar als gij zegt dat dat bijna nergens gebeurd , dan moete gij echt is wat meer buiten komen .

Toto2000

Legacy Member
GaMe® zei:
Deze thread slaat nergens op imo.
Uw titel is Racisme Bij Banken En Openbare Diensten ..
Ge hebt een persoonlijk gesprek gehad met een bankbediende in één bank, het was geen zakelijk gesprek..
Uw titel doet denken dat het in veel banken gebeurt en niet alleen in banken ook in openbare diensten..
Niet omdat gij dat in één bank hebt meegemaakt dat het overal zo is he..

1) Ik denk dat iedereen het erover eens is dat er racisme is bij openbare diensten,daar valt niet over te twijfelen,er zijn genoeg gevallen bekend.

2) Ik vind het net normaal dat racisme vooral tevoorschijn komt bij persoonlijke gesprekken en minder bij zakelijke gesprekken.Een bediende die bij een zakelijk gesprek met een bedrijfsleider met "donkerder uiterlijk" racistisch begint te doen riskeert een grote klant te verliezen.In dit geval was het slechts een "'gewone mens" die gewoon een kaart wou.


racisme is wel aanwezig in de samenleving,alleen is het soms verborgen onder een laagje

EoS^

Legacy Member
Toto2000 zei:
1) Ik denk dat iedereen het erover eens is dat er racisme is bij openbare diensten,daar valt niet over te twijfelen,er zijn genoeg gevallen bekend.

2) Ik vind het net normaal dat racisme vooral tevoorschijn komt bij persoonlijke gesprekken en minder bij zakelijke gesprekken.Een bediende die bij een zakelijk gesprek met een bedrijfsleider met "donkerder uiterlijk" racistisch begint te doen riskeert een grote klant te verliezen.In dit geval was het slechts een "'gewone mens" die gewoon een kaart wou.


racisme is wel aanwezig in de samenleving,alleen is het soms verborgen onder een laagje


Ik stond niet aan het loket hoor, ik zat voor een half uur in zijn kantoor , papieren tekenen enzo , is toch zakelijk ? ik ben nieuwe klant geworden dus .

Mr.Anderson

Legacy Member
Toto2000 zei:
het gaat erom dat het gebeurt door iemand die in een functie zit waar hij in contact komt met verschillende soorten nationaliteiten.

Kun je iemand vertrouwen die racistisch tegenover jou bezig is en tegelijkertijd deze persoon jouw geld laten beheren?

Neen, zoek dan gewoon een andere bank ;)

Maar jullie zeggen hier: Hij zit in een functie waar hij in contact komt met verschillende nationaliteiten. Wel iemand die in een frituur werkt é, die heeft ook een functie waar die in contact komt met verschillende nationaliteiten. Die moet ook met iedereen omgaan zelf al staat het hem nie aan. En zo zijn er veel, wel ik hoor dat veel mensen wel eens zeggen. Maar idd, als ze daar 5-7 minuten over zitten te praten zou het mij ook wel tegensteken, en das goed dat ge uw mening dan ook gezegd hebt tegen hem, maar daarom naar zijn oversten enzo gaan...

Toto2000

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Maar idd, als ze daar 5-7 minuten over zitten te praten zou het mij ook wel tegensteken, en das goed dat ge uw mening dan ook gezegd hebt tegen hem, maar daarom naar zijn oversten enzo gaan...


Ik denk dat iedereen wel een minimum aan verstand heeft om geen zaken te zeggen die anderen kunnen kwetsen.Voor mij is dit een elementaire vorm van omgang met mensen ongeacht ras,nationaliteit,geloof of wat dan ook.

Blanco

Legacy Member
1) Ik denk dat iedereen het erover eens is dat er racisme is bij openbare diensten,daar valt niet over te twijfelen,er zijn genoeg gevallen bekend.

Eerlijk gezegd niet, kheb dat nog nooit meegemaakt, dat gesprek is altijd heel zakelijk geweest tot nu toe. Bij den beenhouwer vang ik soms wat dingen op van ne gepensioneerde met teveel tijd, ma das dan ook alles.


Kun je iemand vertrouwen die racistisch tegenover jou bezig is en tegelijkertijd deze persoon jouw geld laten beheren?

Ik zie de link niet, wat heeft geld toevertrouwen (niet aan hem persoonlijk dan nog, maar aan de bank) met racisme te maken?

Mr.Anderson

Legacy Member
Ik denk dat iedereen wel een minimum aan verstand heeft om geen zaken te zeggen die anderen kunnen kwetsen.

Tmoet zijn da gij dan nie goed denkt é, want zo zijn er veel...

Bubba

Legacy Member
EoS^ zei:
Gebeurd toch al ? hans van temse , die agent die de "dronken" turk neerschoot ? en der zijn nog vele gevallen die zelfs niet op het nieuws komen , waarom ?

Grappig dat je net twee gevallen als voorbeeld neemt die helemaal niks met racisme te maken hebben. :)

In ieder geval, die bankbediende heeft misschien iets teveel zn mening gegeven en dat is misschien fout ja.

Vinde gij da een probleem, ga dat dan melden aan de bevoegde instanties.

Er hier een thread over starten zal in ieder geval ni veel verschil maken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan