Archief - Telenet .. gaat de dieperiek in?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-etienne-

Legacy Member
Voor mij moeten ze echt niet zoveel geld investeren in ULTRA snelle lijnen, ik heb het liever wat goedkoper en véél grotere volumes zodat je weer "onbeperkt" internet hebt zoals in 't begin toen we Telenet in huis haalden. Toen was 10 gig nog onbereikbaar veel.

Nu is Dommel voor mij de ideale ISP. Kan mij dat schelen dat die maar een 4 Mbit lijn aanbieden? Ze geven je wel een f*cking 50 GIG voor weinig geld.

Yasutoko

Legacy Member
Time^- zei:
Eh, ik denk niet dat ze ervoor gaan liegen hoor.:unsure:

Je moest eens weten hoe mensen liegen om ergens van onder te komen :ironic:

Ik hoor elke dag des te meer leugens van mensen hier op het call center om er toch van tussen te komen

Eternity

Legacy Member
Probleem van telenet: klantenservice.

Dit is bijvoorbeeld bij mijn ouders gebeurd:

Een betaalde factuur (wat bewezen kon worden met bankafschriften) werd teruggestuurd ter betaling, een vriendelijke aangetekende brief met het bijhorende bankafschrift hielp niets op, de factuur kwam gewoon terug met dreigbrief dat men ons ging afsluiten en verwijlinteresten ...

Deze affaire heeft enkele maanden blijven duren (waarbij mijn ouders telkens aan hun maandelijkse facturen bleven voldoen), aangetekende brieven ten spijt.

Uiteindelijk sluit telenet ons af: mijn pa dagvaardt in kortgeding; nog voor de zaak was voorgekomen waren we terug aangesloten. :ironic:

Zo waren er nog enkele gevallen, zij zijn nu overgeschakeld naar belgacom ...

GhO$T

Legacy Member
Yasutoko zei:
Je moest eens weten hoe mensen liegen om ergens van onder te komen :ironic:

Ik hoor elke dag des te meer leugens van mensen hier op het call center om er toch van tussen te komen
Er is echt wel een enorm verschil tussen een werknemer die liegt om 'er van tussen te komen' en een bedrijf die compleet foute kwartaalcijfers gaat rondstrooien, dat laatste is strafbaar en kan zeker niet zomaar gebeuren.

En het is zeker en vast niet zo dat telenet plots de helft van zijn internetklanten kwijt is (de marktleider die plots de helft van zijn klanten kwijt is... dat zou echt niet onopgemerkt voorbij gaan in de media)
Denk dus dat er iets schort aan jullie enquête hoor, niet representatief genoeg? Ik weet het niet maar erg correct kunnen de gegevens niet zijn.

(nog opmerking ter zijde, moet het niet dieperik ipv diepering zijn in uw titel)

aXl_

Legacy Member
svendevil zei:
Derbij, alleen de gamers zitten te zagen over hun downloadlimieten maar ja... als je jezelf een gamepc kan permiteren neem dan ook internet dat bedoeld is voor gamers zoals de Turbo of expressnet plus bijvoorbeeld.

was dat voor zever? Voor een bepaald product dient betaald te worden wat dat product waard is. Tis niet omdat je geld hebt dat je het met bakken moet buitensmijten en niet naar meer voordelige alternatieven mag kijken.

Time

Legacy Member
eniac zei:
Dat slaat natuurlijk op zowel telefonie, TV als internet, terwijl de threadstarter het enkel over internet heeft.
Dat zie ik nu pas.^^

Nieuwe cijfers:

september 2005: +70k naar 578k breedband internetklanten ( http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GN2KV6RL )
september 2006: +119k naar 697k breedbant internetklanten ( http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GKE156CPO )

Opnieuw: Telenet verliest over de volledige Vlaamse markt gezien geen terrein. Alleen in de groep die tot de doelgroep van de TS behoort.

Dr.White widow zei:
internet valt hier ook snachts regelmatig eens weg, DIT KAN NIET!!!!!!!!
Het valt wel degelijk uit zeg je, DUS HET KAN WEL!!!!!!!!!!

v1sioNz

Legacy Member
Ik heb nog geen problemen met Telenet gehad, heb het al vanaf dat het hier beschikbaar was. Enigste wat beetje tegenvalt is de download limiet.

Ik zie hier sommige mensen zeggen dat ze willen overstappen naar ADSL etc, welke voordelen heeft ADSL dan op Telenet? Ik heb al bij mensen die ADSL hebben op internet gezeten, ging in mijn opinie merkelijk trager (ik spreek hier nu niet van het normale surfen, maar dus werkelijk downloaden - toeval of is dat normaal?). En qua limieten, zijn die er ook niet bij ADSL?

Gelieve wat argumenten te geven als je zo iets zegt, wie weet zal ik mijn mening dan moeten herzien. :)

killgore

Legacy Member
Solbeer zei:
Wel om te beginne is telenet veel duurder en de laastte tijd valt het internet vaak weg (meestal s'nachts) heb ook al zitte denke om andere provider te neme :S

telenet is nog even goedkoop als 2 jaar geleden. Laatste prijswijziging die ik heb meegemaakt was zelfs een daling.

inet is hier nog maar 1x weggevallen in die maanden dat ik hier zit op kot. Of dat echter aan telenet lag of aan iets anders weet ik niet. Thuis is het nog nooit zomaar onaangekondigd (werken e.d.) weggevallen.

Dr.White widow

Legacy Member
@preske & time, ik heb al naar helpdesk gebelt en die zeggen dat ze nix "zien" en zoals nog andere mede telenet klanten zeggen dat ze het ook voor hebben, wilt toch zeggen dat het niet aan mij ligt, ik heb vroeger ook voor ik verhuisd was telenet gehad en daar had ik vrijwel geen problemen... ben nu 1 maand verhuisd

het is gewoon vrij irritant als je een trage download ofzo laat openstaan in de hoop hij smorgens binne is, of als je een game laat draaien om wat stuff online te verkopen... knal internet weg, leuk is anders....

killgore

Legacy Member
Dr.White widow zei:
@preske & time, ik heb al naar helpdesk gebelt en die zeggen dat ze nix "zien" en zoals nog andere mede telenet klanten zeggen dat ze het ook voor hebben, wilt toch zeggen dat het niet aan mij ligt, ik heb vroeger ook voor ik verhuisd was telenet gehad en daar had ik vrijwel geen problemen... ben nu 1 maand verhuisd

het is gewoon vrij irritant als je een trage download ofzo laat openstaan in de hoop hij smorgens binne is, of als je een game laat draaien om wat stuff online te verkopen... knal internet weg, leuk is anders....

Je moet ook vrij zeker zijn dat het probleem volledig bij telenet ligt he ...

Yasutoko

Legacy Member
Belgacom heeft al 1 groot voordeel, ze hebben een grotere helpdesk dan telenet, dat is hier overduidelijk in het bedrijf!
Telenet zit hier maar met 10 stoelen , terwijl belgacom 30 stoelen bezit, gevolg door alpro met 25 stoelen ( okay alpro is geen internet company maar toch :p.. een melkjes bedrijf >Soya< heeft zelfs meer stoelen ).

En ik zou niet kunnen zien wat er mis zou zijn met ons project & vragen?

' Hebt u snel internet via kabel of adsl? '

En ' Bij welkste internet provider bent u ' .. euhm.. ik weet niet, maar het zegt toch genoeg, niet??

En, er zijn bedrijven die dit doen, liegen,. L&H mss?? Of mss beter bekend als Lernaut & Hauspy??

Time

Legacy Member
Een bedrijf dat aan zijn leugens ten onder is gegaan, prachtvergelijking... :p

w00tw00t

Legacy Member
idd
die drops zijn soms zeer storend
zeker als ge aant surfen zijt ...
mja met volgend jaariets anders proberen

Dr.White widow

Legacy Member
het probleem ligt ook volledig bij telenet killgore, mijne maat heeft hetzelfde probleem (we delen een turbolijn)

Cash

Legacy Member
v1sioNz zei:
Ik heb nog geen problemen met Telenet gehad, heb het al vanaf dat het hier beschikbaar was. Enigste wat beetje tegenvalt is de download limiet.

Ik zie hier sommige mensen zeggen dat ze willen overstappen naar ADSL etc, welke voordelen heeft ADSL dan op Telenet? Ik heb al bij mensen die ADSL hebben op internet gezeten, ging in mijn opinie merkelijk trager (ik spreek hier nu niet van het normale surfen, maar dus werkelijk downloaden - toeval of is dat normaal?). En qua limieten, zijn die er ook niet bij ADSL?

Gelieve wat argumenten te geven als je zo iets zegt, wie weet zal ik mijn mening dan moeten herzien. :)

De limieten lagen hoger voor Belgacom adsl dacht ik?

killgore

Legacy Member
Dr.White widow zei:
het probleem ligt ook volledig bij telenet killgore, mijne maat heeft hetzelfde probleem (we delen een turbolijn)

wie zegt dat tn verantwoordelijk is voor alles wat er gebeurt tussen uw huis en hun verdeling. kans is groot, maar mijn pa heeft ook al eens last gehad met telenet wat uiteindelijk kwam door een totaal ander bedrijf dat met iets bezig was :x.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan