Archief - Telenet zet Chello-klanten vanaf 10 december over

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

petite

Legacy Member
Ik heb hier even een nieuwsitem opgehaald vanop verschillende forums en nieuws-sites:

Onlangs werd kabel provider UPC/Chello overgenomen door Telenet (welke haast een volledig monopolie heeft op het Belgishe kabelnetwerk). UPC leverde voornamelijk internet in Leuven (buiten dat gebied konden ze niets leveren).
Klanten van UPC die overgenomen worden door Telenet krijgen blijkbaar, zoals we gewent zijn, allerlei cadeau’s, trouwe klanten krijgen –zoals we gewent zijn van Telenet, niets.
Deze keer gaan de ‘cadeau’s’ over totaal verschillende internet pakketen, niet in de aard van bv. 2 maanden gratis internet.
Zie screenshot van een UPC klant.

http://wynand.be/telenet/telenet.jpg

Een Chello Classic klant wist ons te vertellen dat ook zij een gelijkaardig aanbod krijgen. Ik zet ze even op een rijtje.
Telenet Turbo / Telenet Turbo voor UPC Klanten (ex-UPC Extreme)
Download snelheid 20Mbps (2,5mB/s) / 20Mbps (2,5mB/s)
Upload snelheid 512Kbps / 1Mbps
Maandelijks datavolume (datalimiet) 35GB /65GB (+30GB)
Prijs per maand €61,32 /€59,95

Telenet Expressnet Telenet Expressnet voor UPC Klanten (ex-UPC Classic)
Downstream 10Mbps /10Mbps
Upstream 256Kbps /512Kbps
Maandelijks datavolume (datalimiet) 12GB /42GB (+30GB)
Prijs per maand €42,91 /€45,86

Op verschillende plaatsen wordt dit nieuws momenteel verspreid:

Ik vraag mij af wat jullie hier feitelijk van vinden? Zelf ben ik erg gekwetst omdat ik al veel jaren een trouwe klant van Telenet ben. Ik voel mij dan ook bedrogen door deze praktijken.

Ik wil uitdrukkelijk vragen dat de forumbeheerders deze post niet tegen houden. Dit is uiteindelijk belangerijk nieuws en ik wil er dan ook op een beschaafde manier over praten!

Het feit is dat Telenet zelf dit nieuws weg wil houden van het publiek. De afbeelding die je ziet is enkel opvraagbaar voor vroegere Chello klanten. Ik vond het mijn verplichting om dit verder naar buiten te brengen!

SMa

Legacy Member
Mijn mail naar de helpdesk is al vertrokken :)
Als trouwe Telenet-klant heb ik ook recht op zo'n abonnement!

KO

Legacy Member
Ik heb Telenet hier al lang buitengesmeten... Veel moed aan diegenen die dat klotebedrijf nog willen trotseren.

petite

Legacy Member
=[KO]=;9308172 zei:
Ik heb Telenet hier al lang buitengesmeten... Veel moed aan diegenen die dat klotebedrijf nog willen trotseren.

Bij welk ander bedrijf ben je dan terecht gekomen? En ben je nu veel beter af? Misschien is dit wel de druppel voor mij om over te schakelen :)

Zelf zit ik maandelijks continue op mijn downloadlimiet te letten. Ik kan haast geen enkele demo binnenhalen met mijn xbox-360. Dit stoort mij verschrikkelijk. Demo's of video's op de pc zijn ook alsmaar moeilijker binnen te halen.

Karre

Legacy Member
Ik zou hier ieder scheldwoord kunnen gebruiken naar Telenet toe nu ik dat gelezen heb. En wat kunnen wij er aan doen? Wellicht zoals altijd, NIETS!
Ik ben al (of beter gezegd mijn ouders) 7 (!) jaar klant bij Telenet en nu spelen ze nog altijd met onze voeten. Wij, de vertrouwde Telenet klanten, hebben hier toch ook recht op?

Voor er hier iemand begint te zagen tegen mij dat ik dan maar van providor moet verwisselen. Dat kan ik namelijk niet, ik heb het allemaal al getest of EDPnet, Dommel of wat dan ook hier gaat en het gaat simpelweg niet. Ik heb enkel keuze tussen Belgacom en Telenet dus, en dan vind ik Telenet toch wel een tikkeltje beter.

KO

Legacy Member
Careless zei:
Ik zou hier ieder scheldwoord kunnen gebruiken naar Telenet toe nu ik dat gelezen heb. En wat kunnen wij er aan doen? Wellicht zoals altijd, NIETS!

Gewoon buitenkegelen :niceone:

edit: uwen edit stond der nog ni :p

Selderijstok

Legacy Member
Waarom heb ik dat artikel toch gelezen, kvoel mij nu nog meer int zak gezet. Shame on you TELENET!

Karre

Legacy Member
Ik heb zo plots een geniaal idee. We versturen dit naar de kranten en door en wat gaat er dan in de krant komen? Een overgedramatiseerd artikel met als titel 'Telenet zet vertrouwde klanten in het zak'. Kunnen jullie je het al voorstellen? :evil: :cool:

killgore

Legacy Member
ben ik de enige die dit vrij logisch vind?

Ze kunnen toch moeilijk die UPC-klanten ineens verplichten een abbonnement te nemen dat evenveel kost en minder geeft. Dat zou pas bedrog zijn.

Karre

Legacy Member
killgore zei:
ben ik de enige die dit vrij logisch vind?

Ze kunnen toch moeilijk die UPC-klanten ineens verplichten een abbonnement te nemen dat evenveel kost en minder geeft. Dat zou pas bedrog zijn.

Dat ze hun abonnement dan anders noemen. Dit komt over dat zij gewoon verbeterde abonnementen krijgen en wij met dezelfde abonnementen zitten die minder goed zijn, wat ook zo is :p.

snake880

Legacy Member
killgore zei:
ben ik de enige die dit vrij logisch vind?

Ze kunnen toch moeilijk die UPC-klanten ineens verplichten een abbonnement te nemen dat evenveel kost en minder geeft. Dat zou pas bedrog zijn.
Ze kunnen mij wel daartoe dwingen.
Ze zeggen letterlijk dat de upc klanten worden overgeschakeld op een gelijkwaardig telenet product, maar wij als echte telenet klanten kunnen dat product niet eens krijgen.
Dus nee, ik vind dat niet eerlijk.

Cycloon

Legacy Member
Ik heb net ook een mail gestuurd waar ik mijn ongenoegen uit. Kvind het echt schandalig wat ze hier doen. Hiermee toont telenet nog maar eens aan dat ze wel hogere limieten kunnen geven, maar ze gewoon niet willen.

killgore

Legacy Member
Careless zei:
Dat ze hun abonnement dan anders noemen. Dit komt over dat zij gewoon verbeterde abonnementen krijgen en wij met dezelfde abonnementen zitten die minder goed zijn, wat ook zo is :p.

nja, daar ga ik wel akkoord, tis nie eerlijk vo gewone tn klanten die evenveel betalen en minder krijgen :).

Gavin

Legacy Member
Is dat eigenlijk niet discrimineren omdat de klant een andere achtergrond heeft?

UPC bestaat niet meer, alles is Telenet nu. Toch?

killgore

Legacy Member
Gavin zei:
Is dat eigenlijk niet discrimineren omdat de klant een andere achtergrond heeft?

UPC bestaat niet meer, alles is Telenet nu. Toch?

uhu, maar die klanten hebben wel nog steeds een rechtsgeldig contract he, dus niet zomaar verschillende achtergrond.

protnie

Legacy Member
Iedereen die mails gestuurd heeft, post de antwoorden dan eens he :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan