Archief - Unieke beelden van bizarre haai

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flameboy

Legacy Member
freaky beesten! O_O

vooral diene slaaphaai, jeezes komt da is tegen

geef mij maar een schattig tijgerke zenne :p

Yo-Han

Legacy Member
ooops 60 km was gemiddelde,en min of meer voor landmassa .... juist is juist :)

ps lelijke gedrochten?..de rode lichtgevende kwal vond ik heel mooi..vind de insecten wereld soms veel afzichtelijker (maar das persoonlijk zeker)

Moloch

Legacy Member
kvraag mij alleen af, hoe weten ze dat het zoveel meters diep leeft terwijl ze nie eens zo diep geraken? .. er naar raden aka wetenschap

sneax

Legacy Member
Deejay_Neo zei:
diameter zeker ni, straal zou kunnen

?????!!! 12800meter straal? 24km diameter? allé man ... ofwel versta ik hier iets ni ma 24km is toch wel belachelijk weinig lol

Gromme

Legacy Member
En daar moet je dan maar eens allemaal aan denken terwijl je in de zee aan't zwemmen bent.

moloko

Legacy Member
Morgen woensdag op canvas de documentaire Deep blue:

Spectaculaire documentaire van Alastair Fothergill en Andy Byatt over het leven in, op en langs de oceanen. De film is een bloemlezing van de hoogtepunten uit de BBC-serie The Blue Planet, die zelf algemeen beschouwd wordt als de definitieve natuurhistorische reeks over het leven in en om de zee. Het is een van de duurste documentaire producties ooit. Er werd vijf jaar aan gewerkt. De diverse cameraploegen waren zo'n 3000 dagen 'on the field (sea)'. Er werd op 200 locaties gefilmd, van Alaska tot Antarctica en van de Galápagos tot Queensland. Dat leverde ongeveer 7000 uur filmmateriaal op, dat ondermeer gedraaid werd vanuit duikboten, een helikopter en een minivliegtuigje. Allerlei speciale filmtechnieken (polecam, timelapse, ultraviolet, nitrox, etc) werden gebruikt om in extreme omstandigheden te kunnen filmen of om bijzondere resultaten te verkrijgen. Het resultaat is een adembenemende film die ook in de bioscoop een groot succes was. We zien de zee op haar wildst, met torenhoge golven en bulderende orkanen, en op haar wreedst, met orka's die tot op het land zwemmen om zeehonden te grazen nemen, en ijsberen die walvissen aanvallen. Maar er zijn ook schattige beelden van pinguïns en krabben die in het gelid over het strand rennen. We duiken met een onderzeeër kilometers diep naar een vreemde wereld met schepsels die wel van een andere planeet lijken te komen. De Berliner Philharmoniker zorgt voor passende muziek bij de prachtige beelden.

Moloch

Legacy Member
Exorikos zei:
Ze geraken weldegelijk zo diep. :)

diepste duik is 609 meter, verre van de 5 km diep, zelf die remote subs halen met moeite 1-1.5 km

het diepste deel van alle oceanen is een goeie 11 km diep, mariana trench genaamd, wie weet wat er daar leeft

http://www.marianatrench.com/pics/ocean_trenches.jpg

"First off, here are the average depths of the earth's oceans; the Arctic Ocean is 1,038 meters (3,407 feet) deep, the Indian Ocean is 3,872 meters (12,740 feet) deep, the Atlantic Ocean is 3,872 meters (12,254 feet) deep and the Pacific Ocean is 4,188 meters (13,740 feet) deep.

The deepest point in each of the earth's oceans are as follows; the Arctic Ocean's Eurasian Basin at 5,450 meters (17,881 feet) deep, the Indian Ocean's Java Trench at 7,725 meters (25,344 feet) deep, the Atlantic Ocean's Puerto Rico Trench at 8,648 meters (28,374 feet) deep and the Pacific Ocean's Mariana Trench at 11,033 meters (36,201 feet) deep."

http://www.marianatrench.com/mariana_trench-oceanography.htm

Thales

Legacy Member
overlaatst was er op canavs een programma over de zee. zo zag ej orcas die een walvis aanvielen, maar je zag ook beesten die leefde op hele diepten in de oceaan. een daarvan was een vis met een lichtje op zen kop.
en ze toonden dan een beeld in de oceaan ( dus een filmpje ) en je zag 10tallen van die lichtjes in de verte en in de breedte. echt indrukwekkend.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan