Emu zei:
Jammer genoeg?
Je bedoelt gelukkig niet verplicht.
Het moet nog altijd een vrije keuze zijn he.
Dat ze een brandverzekering en autoverzekering verplichten is echter wel een goede zaak.
Neenee, ik bedoel wel degelijk dat het jammer is dat dit niet verplicht is.
Voor amper 55 euro/jaar ben je zelf en je gezindsleden gedekt tegen schadeclaims die HOOG kunnen oplopen. Een basispaket BA gezin zoals dat wettelijk is vastgelegd (maar amper nog gecommercialiseerd) kost slechts +- 40 euro/jaar. Voor die 55 euro/jaar krijg je het basispakket + bijna alle mogelijke uitbreidingen die voorzien zijn. Dit is de verzekering tegen een gunstige prijs en zou van mijn part een verplicht karakter mogen krijgen, eventueel tegen een sociaal tarief voor mensen die onder een bepaalde inkomensgrens zitten. Op deze manier ben je toch niet financieel geruïneerd bij een fout van jezelf of je kinderen.
Waarom is een brandverzekering en een autoverzekering verplichten een goede zaak? En een BA gezin de vrije keuze laten dan een minder goede zaak?
Je zou een veel vlottere schadeafhandeling krijgen wanneer iedereen een BA gezin zou hebben. Verder zijn grote financiële gevolgen voor de aansprakelijke partij beperkt toch een som van momenteel om en bij de 200 euro (de vrijstelling doe moet betaald worden bij een schadegeval)