Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
The combat medic was one of the unsung heroes of World War II. He lived with the front line infantrymen and was the first to answer a call for help. He gave first aid to his wounded comrades and helped them out of the line of enemy fire. More often than not, he faced the enemy unarmed and was the foundation of the medical system with hundreds of thousands of surgeons, nurses, scientists, and enlisted medics.

eh man..leest gij fabels?Wipeout1990 zei:De Jappanners (WOII) waren gore smeerlappen, die keken helemaal niet of het medics waren, die schoten er vooral op. Daarom droegen medics in de Pacific geen dingen die hen konden identificeren als medic.
Duitsers waren anders. Over het algemeen werden de medics gespaard, ze lieten Amerikaanse en Britse ambulances door naar aid stations. Gevangengenomen Amerikaanse en Britse medics hielpen meestal Duitse medics in het verzorgen van gewonden, ze leerden elkaar hun technieken enz enz...
Er zijn natuurlijk veel uitzonderingen, dit wanneer de omstandigheden erom roepen. Bijvoorbeeld:
-Omaha Beach e.d.: Dit was dé invasie, die gestopt moest worden. Zelfs als ze medics konden onderscheiden vanuit hun bunkers zouden ze er zeker op schieten.
-Bastogne: Ook een speciale veldslag, dit was de enige kans dat de Duitsers de oorlog nog konden winnen, dus hier schoten ze ook op medics en ambulances. Ze bombardeerden zelfs aid stations in de steden...
give me a break..SaKT zei:eh man..leest gij fabels?
In een oorlog is iedereen een "gore smeerlap".Nu moet je de omstandigheden niet gaan verzachten he.."Duitsers waren anders"give me a break..
Kom eerst met betrouwbare bronnen af voordat je zoiets vertelt..
right, alle 18jarige jonges die dienstplicht hebben en moeten vechten zijn gore smeerlappen :ironic:SaKT zei:eh man..leest gij fabels?
In een oorlog is iedereen een "gore smeerlap".Nu moet je de omstandigheden niet gaan verzachten he.."Duitsers waren anders"give me a break..
Kom eerst met betrouwbare bronnen af voordat je zoiets vertelt..
men mocht normaal ook krijgsgevangenen / soldaten die hun overgaven niet vermoorden ..maar toch deed men het soms he (herinnerd me aan het bloedbad dat de duitsers hebben toegericht in malmedy waar veel amerikanen om het leven kwamen..)Holy Paladin zei:right, alle 18jarige jonges die dienstplicht hebben en moeten vechten zijn gore smeerlappen
kheb dat ook gelezen, op medics werd niet geschoten, japanners deden dat el, maar toevallig ben ik de bron vergeten -_-
) naar het midden van het slagveld liep om die Luger te pakken, zei iemand anders "they must think he's a medic or something'. Ik heb het mezelf ook al verscheidene keren afgevraagd, maar ik kom altijd tot dezelfde vaststelling 'all is fair in love and war'
.Wipeout1990 zei:De Jappanners (WOII) waren gore smeerlappen, die keken helemaal niet of het medics waren, die schoten er vooral op. Daarom droegen medics in de Pacific geen dingen die hen konden identificeren als medic.
Duitsers waren anders. Over het algemeen werden de medics gespaard, ze lieten Amerikaanse en Britse ambulances door naar aid stations. Gevangengenomen Amerikaanse en Britse medics hielpen meestal Duitse medics in het verzorgen van gewonden, ze leerden elkaar hun technieken enz enz...
Er zijn natuurlijk veel uitzonderingen, dit wanneer de omstandigheden erom roepen. Bijvoorbeeld:
-Omaha Beach e.d.: Dit was dé invasie, die gestopt moest worden. Zelfs als ze medics konden onderscheiden vanuit hun bunkers zouden ze er zeker op schieten.
-Bastogne: Ook een speciale veldslag, dit was de enige kans dat de Duitsers de oorlog nog konden winnen, dus hier schoten ze ook op medics en ambulances. Ze bombardeerden zelfs aid stations in de steden...