Archief - Wie controleert de wereld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Bacon zei:
Yep, en de glorie van democratie kan je hier nalezen:

http://www.globalissues.org/TradeRelated/Facts.asp

Gelijkheid en vrijheid is dus ook een illusie...

Jij gaat er ook van uit dat die agressie en dat plunderen / moorden een eigenschap is van de mens. Maar in realiteit is dit een reactie op de maatschappij. Als je dus de maatschappij wegneemt zal je ook de reden om te moorden en te plunderen wegnemen. Natuurlijk moet je niet van het ene uiterste in het andere springen en een "overgang" zal mss niet al te vlot verlopen. Maar er is heus wel een middenweg tussen anarchie en kapitalisme dat de wereld leegzuigt om gezond te blijven.

Interessante link, alleen denk 'k dat er wel één of andere uitleg zal volgen in de trend van: "de wereld is nu zo, get over it", "wees blij dat jij 't goed hebt", etc. Of toch 'n innovatie in antwoord? Misschien ga je wel de poëtische toer op...

Ik denk persoonlijk dat agressie best 'n menselijke eigenschap is, maar dat 't 'n gevolg is van z'n leefwereld. Min of meer dus wat jij zei :) Balans tussen positieve en negatieve energie is van belang. Al is de mens imho van nature uit positief en liefdevol.

De uitvinding van de atoombom is ontzettend cool en nuttig, maar het is hoe je ermee omgaat dat pos. of neg. kan zijn.

Holy Paladin

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Hij zei er gewoon niet bij dat 't om jullie werkelijkheid ging. Dat kon je toch wel afleiden? En in jullie werkelijkheid klinkt 'n samenwerking tussen de hoogste machten op aarde toch op z'n minst aannemelijk.

Post #1000 :woohoo:
er is toch geen verschil? alles is mogelijk, in onze werkelijkheid en in die van jullie
maar wij houden natuurlijk rekening met het feit dat, omdat het mogelijk is, het daarom nog niet zo is (bvb het is mogelijk dat er een exacte replica van mijn achterwerk op een rots in de maan te zien is, maar ik denk toch dat het niet zo is), en als iets toch waar is, dan is er tastbaar bewijs voor

Elvis P

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Interessante link, alleen denk 'k dat er wel één of andere uitleg zal volgen in de trend van: "de wereld is nu zo, get over it"
Je hoort het nie graag maar tis nu eenmaal een feit.. Jij hebt weet van de Illuminati en wat ze doen (het feit dat ze volges mij nie eens bestaan in de vorm die jij denkt ff buiten beschouwing gelaten :P), ma toch kan je (net als ik) niet je eigen land gaan oprichten, of zeggen fuck it ik ga nimeer gaan werken ik heb geld nie nodig.

Infeite komt et er (voor mij dan toch) op neer dat jij iets ziet, dat er eigelijk nie is, en daarmee dan nog niets bereikt ook o_O

CyCe

Legacy Member
Bacon zei:
Yep, en de glorie van democratie kan je hier nalezen:

http://www.globalissues.org/TradeRelated/Facts.asp

Gelijkheid en vrijheid is dus ook een illusie...

Gelijkheid en vrijheid moeten in beperkte mate opgeofferd voor orde en welvaart, zoals ook omgekeerd een stukje orde en welvaart moet worden opgegeven voor gelijkheid en vrijheid. Beiden zijn nodig, tenzij je natuurlijk wilt vervallen in anarchie van totale vrijheid.


Bacon zei:
Jij gaat er ook van uit dat die agressie en dat plunderen / moorden een eigenschap is van de mens. Maar in realiteit is dit een reactie op de maatschappij. Als je dus de maatschappij wegneemt zal je ook de reden om te moorden en te plunderen wegnemen. Natuurlijk moet je niet van het ene uiterste in het andere springen en een "overgang" zal mss niet al te vlot verlopen. Maar er is heus wel een middenweg tussen anarchie en kapitalisme dat de wereld leegzuigt om gezond te blijven.

Dan wil ik toch wel het empirisch onderzoek zien dat aantoont dat agressie een maatschappelijk fenomeen is... Agressie is een natuurlijk drift noodzakelijk om te overleven. Natuurlijk niet in de zin van 'ik ga iemand op zijn bakkes slaan'. Wel in de vorm die ook bij andere dieren aanwezig is. Een noodzakelijk drift die nodig is om te overleven wanneer je aangevallen wordt. En de maatschappij wegnemen? Onmogelijk, de maatschappij = mens en omgekeerd. Anarchisme is ook een maatschappij, interactie tussen 2 personen is een maatschappij. Er was al een maatschappij in de oertijd. Je kan zelfs de lijn doortrekken naar de dierenwereld, een kudde is een maatschapij.

En wie heeft het over kapitalisme?? Ik heb het over een rechtsstaat en zijn normen en waarden over het Integeraal systeem en democratie.

CyCe

Legacy Member
Elvis P zei:
ma toch kan je (net als ik) niet je eigen land gaan oprichten, of zeggen fuck it ik ga nimeer gaan werken ik heb geld nie nodig.

Infeite komt et er (voor mij dan toch) op neer dat jij iets ziet, dat er eigelijk nie is, en daarmee dan nog niets bereikt ook o_O

Waarom zou jij je eigen land mogen oprichten en ik niet? Wij hebben dan allebei de vrijheid om dat stuk in te pikken dat we allebei willen... En je kan wel stoppen met werken, je hebt geld niet nodig. Communes genoeg... Er zijn mensen die leven zoals in de oertijd

democracy02

Legacy Member
Holy Paladin zei:
hoe de fuck kunt ge nu zeggen dat reptielen en aliens ideeen zijn die niet kloppen met de werkelijkheid, maar de illuminati enzo wel?
de reden waarom ik niet in reptielen of aliens geloof is omdat ik er nog nooit direct ervaring mee heb gehad.

al weet ik wel dat reptielen & aliens zijn zoals icke het uitlegd 1 mogelijkheid is!


waarom ik wel geloof in "illuminati enzo" is omdat ik de brainwashing zie op alle mensen; hoe ze de mensen dom houden... hoe brood & spelen 3 belangrijke tegenstanders heeft gekregen nl. "sex, geld & drugs"

de westerse maatschappij is 1 grote boel hypocrisie met als bevolking een bende gebrainwashte mensen die in een compleet fucked up realiteit werden gedreven dankzij de (insert name here) ("illuminati"?) die de maatschappij in de verkeerde richting stuurden.


ik heb een vaag idee van wat +- gepaard gaat met "satan-worshipping".
satanisten worden overgenomen door "iets" d.m.v. bepaalde rituelen. dat iets bepaald dan wat die mensen doen. dat iets bestaat uit haat; en haat is tegenovergestelde van liefde.

religie's werden gemanipuleerd (en soms van het begin af aan gecreëerd) om mensen hieromtrend dom te houden. ze worden een verkeerde manier aangeleerd om contact te maken met "god" en weten niet eens wat "god" is.



- er zijn enorm veel aanwijzingen voor het bestaan van soort illuminati
- er zijn bewijzen dat belangrijke wereldheersers nauw verbonden zijn met satanistische sektes (bush, bush sr, kerry= skull'n'bones; tony blair = freemasonry)
- de maatschappij bepaald via dit waar de mensen wel in niet mogen geloven. wat wel & niet mogelijk is.
- de westerse wereld liegt constant over 1001 dingen, doen alsof ze vrede maar creëeren via via zelf oorlog (alciada); doen alsof ze tegen drugs zijn maar smokkelen zelf (cia etc) drugs; doen alsof ze voor onze gezondheid zijn maar boycotten alternatieve geneeskunde EN leven van de vergiftiging van de mensen via de consumptiemaatschappij... enz enz.

ik kan hier over blijven lullen tot in de oneindigheid maar daar schiet niemand verder mee op.


het komt er op neer gewoon; de wereld is totaal niet zoals jullie denken dat het is... en wss ook niet zoals ik denk dat het is. maar ik beweer er ene breder spectrum op te hebben dan velen dankzij o.a. bewust te zijn geworden omtrend de illuminati.

we leven ine en wereld vol met energie (positieve & negatieve energie) en de illuminati zorgt ervoor da er alleen maar negatieve is en geen positieve... "liefde" m.a.w.


Liefde is meer dan je ouders, vrienden of vriendin graag zien want die zie je alleen graag omdat je er iets van kan krijgen of omdat ze jou een veilig gevoel geven... dat soort liefde is er maar een klein deel van en is niet puur.

Want als jouw vriendin jou bedriegt, dan gooi je haar 9/10 buiten...
meestal zijn relaties gewoon voor de sex en omdat je alleen niet gelukkig kan zijn. dus zolang uw partner kan doen wat je van haar verlangt zie je haar graag, maar als ze er niet meer in slaagt om 1 of andere reden... dan is de "liefde" over. dus de "liefde" is gebonden aan een aantal regels, nl. het dienen van uw behoeftes.


Echte liefde is iets dieper dan dat; en dit heeft niets te maken met religie of een lifestyle ofzo. 't is gewoon de natuur van de mens. Yin & Yang, positieve en negatieve energie.

En illuminati is goed bezig met liefde te vernietigen en mensen compleet te brainwashen.

-Ze corrupten relatie-liefde (door ons in een iets-voor-iets geloof in te prenten)
-Ze corrupten religie-liefde (door mensen te doen focussen op bullshit regels ipv op het 1e belangrijke liefde. Religie creëert angst...)
-Ze corrupten geluk-liefde (liefde/harmonie in jezelf is het enige da een mens kan gelukkig maken; dus in de materiele wereld overspoelen ze ons met shit waarvan we denken: dit maakt gelukkig... bigboobs&slanke lijn, geld, groot huis, car, ...)

terwijl ze er geld op verdienen duwen ze mensen in hun ongeluk via de manipulatie van zwakke schakels in de menselijke "geest" die o.a. angst/egoisme/vraatzucht.

Dit gebeurt al van kindsaf, we worden aangeleerd competitief te zijn en materialisten te worden dankzij de speelgoed branche en andere shit... dit is niet gewoon toeval.

Het toeval is dat slecht & goed bestaan, maar de manipulatie van de illuminati is zoals eerder vermeld dat altijd de slechte overheersen en goede verdwijnen...

Parnakra

Legacy Member
democracy02 zei:
(insert name here)

De mensheid. :sop:

En de rest van uw post laat (nog maar eens) uitschijnen dat je al even gebrainwasht bent als jan met de pet, zo niet meer.

democracy02

Legacy Member
En nee de wereld draait niet om angst, nee dit is geen paranoia... this is just the way it is.

Eens je echte liefde ervaart in pure vorm, dan zie je dat dit eens wereld is vol met energien en er op de wereld minder en minder liefde is zoals terrorist hell eerder beweerde.

Dit klinkt belachelijk, net als illuminati belachelijk klinkt maar dit is gewoon de manier waarop uw psyche werd geprogrammeerd dmv educatie en alle mogelijke vormen van conditionering.

De illuminati bepaald wat niet mogelijk is in jou realiteit, hoe je reageert op bepaalde dingen.... Zodat je dom wordt en niet weet wat er gebeurd....



En jullie denken allemaal" ja geld bestuurt de wereld" maar eens je een bepaald bedrag aan geld hebt verzameld is geld en macht compleet niet meer belangrijk imo. Ze zijn gewoon tools om het systeem in stand te houden en de mensen zijn de drijvende kracht.

& als de 2 bovenstaande te "irreëel" klinken probeer mss best eerst met dit boek.
I am me I am free

Parnakra zei:
De mensheid.
En de rest van uw post laat (nog maar eens) uitschijnen dat je al even gebrainwasht bent als jan met de pet, zo niet meer.
En de mensheid has always been: a few who controls the many.
Vertel me 1 land waar de regering compleet doet wat de meerderheid van de bevolking verlangt.... you can't. Niet omdat het te moeilijk isdit te realiseren (verscheidengeid, economie(blablabla), ....) maar omdat het systeem een setup is. Links/rechts it's all the same.

Net zoals kerry & bush beiden in skull&bones sekte zitten (geven ze opelijk toe op video!!)
Laat 2 honden vechten om een been....


je hebt geen belangstelling voor maar 1 onderwerp in deze thread & weet niet waarover je praat..; toch bedankt voor uw mening:)
prisoner_who_thinks_he's_free zei:
Ik heb net heel veel belangstelling voor de meeste onderwerpen die hier aangehaald werden en indien ik mij zou laten gaan, zou het mij hartzeer bezorgen om de BS te lezen die jullie hier neerpoten.
ofcourse you do :) thanks for opinion

Parnakra

Legacy Member
democracy02 zei:
Jij weet niet waar ik over praat, toch bedankt voor uw mening.

Tuurlijk wel, en jammer genoeg moet ik quasi iedere dag naar zo'n nonsens luisteren.

Mensen die denken de absolute waarheid gevonden te hebben, maar dan wel een waarheid die toevallig dicht bij één of ander cheap Hollywood-scenario ligt.

Echte liefde my ass, als je echt vrij bent en jezelf volledig onder controle hebt kun je in een nog hogere extase raken dan diegene die 'liefde' je bezorgt. Liefde is een placebo vergeleken met wat je jezelf kan doen voelen.

democracy02 zei:
je hebt geen belangstelling voor geen enkel onderwerp in deze thread & weet daarom niet waarover je praat..; toch bedankt voor uw mening :)

Ik heb net heel veel belangstelling voor de meeste onderwerpen die hier aangehaald werden en indien ik mij zou laten gaan, zou het mij hartzeer bezorgen om de BS te lezen die jullie hier neerpoten.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Parnakra zei:
De mensheid. :sop:

En de rest van uw post laat (nog maar eens) uitschijnen dat je al even gebrainwasht bent als jan met de pet, zo niet meer.

Ben je al begonnen aan 'And The Truth Shall Set You Free'? Of een ander boek, al dan niet van Icke? Je leest één boek, en toeval wil dat die 't minst informatie bezit over Illuminati, en nog 't kortst van al is ook. :niceone:

Tja, van zodra je ook maar iets van info overneemt, zou 't dus brainwashing zijn. Waarop je dus duidt, is anarchie (al dan niet positief). Aja, want iedereen kan dan z'n mening uiten & ernaar handelen (zonder anderen te kwetsen).

Imho doet Icke niet aan brainwashing, omdat hij durft aan te tonen wat de problemen in de wereld zijn, en luistert naar mensen. Gebeurt dat in 't onderwijs? Gebeurt dat in de maatschappij? Zelden tot nooit. Er is 'n verschil tussen 't onderwijzen van 'valse' en echte geschiedenis, wetenschap, etc.

Van zodra je iemand de plicht oplegt om te denken/handelen naar 't ideaalbeeld, dan spreekt men imho van brainwashing, dogma's, etc. En dat gebeurt in onze maatschappij, maar niet bij Icke. Dat zou je toch wel door moeten gehad hebben toen je I am me, I am free las.

democracy02

Legacy Member
Je zou moeten blind zijn te samenzwering niet te zien imo.

Ze kunnen 5 paspoorten vinden uit 1 vliegtuig die in de torens vloog (doch geen lichaamsrestanten van de kapers);
maar ze kunnen osama binladin niet vinden met demeest geavanceerde tecnology in de wereld.... :ironic:



"De leiders, media & meerderheid van de bevolking denkt dat het zo is... dus zo is het"

CyCe

Legacy Member
@democracy:

Hoe oud ben jij???? Wat een volslagen onzin jij daar uitkraamt... Ik ga er zelfs niet aan beginnen om dat te weerleggen, het is gewoon te absurd. Ik dacht dat Bacon al erg was met zijn onbezonnen maatschappij kritiek, maar jij bent de grootste negativist die ik ken. Ik zou toch maar is in de kast gaan zien of er geen monster in zit...

killgore

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Inderdaad. Welk beter middel is er dan 't merendeel van 't volk dat ZELF in actie treedt tegen Icke? Icke betekent 'n gevaar omdat 't volk denkt dat er chaos zal onstaan, anarchie, etc. indien iedereen z'n eigen leven begint te leven. Mensen hebben 'n leiddraad nodig in hun leven, 'n maatschappij dat hen 'recht' houdt.



Door 't besef dat je in 'n virtuele gevangenis leeft, en je eigen unieke zelf durven tentoonstellen. Haat tg. jezelf of tgo. andere mensen, wraak, negatieve emoties, ... laten verdwijnen. En in plaats liefde verspreiden. Wat je zelf uitstraalt (gedachten, emoties), zal 'n ander merken. Blijkbaar gaat 't lezen moeilijk voor je vandaag of begrijp je niet wat we je vertellen omdat je leeft in de zogezegde 'ware' werkelijkheid.
over selectief lezen gesproken (al 3e keer dat jullie dat lappen met mijn opmerkingen, en dan verbazen jullie je dat ik vind dat jullie met drogargumenten afkomen?):

Hoe komt het dan dat een immense, machtige orde als de illumminati zich zo mispakt hebben en Icke zoveel mensen kan bereiken (ja, veel, er zitten hier op een onbeduidend BELGISCH forum met vooral kleine kinderen die bijna niet lezen al minstens 3-4 aanhangers, hoewel zijn theorieën hoofdzakelijk over Amerika gaan)?

Daarnaast:

Hou eens op met selectief te kijken en uzelf tegen te spreken.

Wat lees ik hier de laatste tijd:

1) wetenschappers hun resultaten worden enkel vrijgegeven als de illuminati (en ja, ge moogt illuminati vervangen door uw eigen benaming voor mijn part) dit toestaan.
2) Illuminati verhinderen drugs omdat dit mensen "de waarheid" (:rofl: ) doet zien.
3) Drugs zijn verhelderend want 1 wetenschapper die nobelprijs won heeft drugs genomen.

Beetje contradictorisch?

Nog verder op 3: 1 wetenschapper dus, wat maakt dat: 1%? wooooow!

Dit geldt voor AL jullie argumenten (zoals ik van in het begin van deze thread heb verkondigd en jullie nooit deftig weerlegd hebben): Met jullie verklaringen inderdaad kan je best geloven dat er een allesbeheersende (nu ja) kleine supergroep bestaat.
Het enige probleem is dat jullie elk historisch feit (en enkele andere) compleet verkrachten door het uit 1 nauw perspectief te bekijken en vele invloeden (soci-economische bv vaak) gewoon te negeren.

Bacon

Legacy Member
CyCe163 zei:
@democracy:

Hoe oud ben jij???? Wat een volslagen onzin jij daar uitkraamt... Ik ga er zelfs niet aan beginnen om dat te weerleggen, het is gewoon te absurd. Ik dacht dat Bacon al erg was met zijn onbezonnen maatschappij kritiek, maar jij bent de grootste negativist die ik ken. Ik zou toch maar is in de kast gaan zien of er geen monster in zit...


Onbezonnen maatschappij kritiek omdat ik zeg dat er een middenweg is tussen wat we nu hebben en de "anarchie" waar jij mee afkomt?

democracy02

Legacy Member
killgore zei:
Hoe komt het dan dat een immense, machtige orde als de illumminati zich zo mispakt hebben en Icke zoveel mensen kan bereiken (ja, hoewel zijn theorieën hoofdzakelijk over Amerika gaan)?
Werd voorheen al uitgelegd waarom icke mensen kan bereiken. Zijn theorien gaan over heel de wereld, illuminati zit eve goe langs hier als langsdaar. Alleen krijgen we hier een andere versie van het poppenspel te zien.

killgore zei:
1) Illuminati verhinderen drugs omdat dit mensen "de waarheid" (:rofl: ) doet zien.
2) Drugs zijn verhelderend want 1 wetenschapper die nobelprijs won heeft drugs genomen.
Illuminati verspreid bewustzijnsvernauwende en schadelijke drugs (Illegale drugs zoals coke/heroine/meth/nicotine/alcohol); drugs die bewustzijnsverruimend zijn en/of helende werking hebben jagen ze op wegens het "bewustzijnsverruimende" effect (of "waarheid").. zoals je zegt idd :)

killgore zei:
Het enige probleem is dat jullie elk historisch feit (en enkele andere) compleet verkrachten door het uit 1 nauw perspectief te bekijken en vele invloeden (soci-economische bv vaak) gewoon te negeren.
nee het probleem is da je te veel gelooft in't school en de wereld zoals het u werd aangeleerd. ofcourse da de theorietjes van evolutie; maatschappij; bla bla goe in elkaar steken maar waar is hun bewijs buiten dat het in de boekskes staat da het zo is? zijn ook allemaal theorien zonder deftig bewijs....

Kunde eve goe in de koran gaan geloven imo, en das egenlijk even goe vergelijkbaar.

Iemand da van kindsaf wordt gebrainwasht naar de koran, en dan opeens merkt da het bullshit is omdat zijn koers afwijkt van de uitgestippelde baan...

Dan zullen de anderen ook denken dat "hij" degene is die gebrainwasht is.

CyCe163 zei:
@democracy:

Hoe oud ben jij???? Wat een volslagen onzin jij daar uitkraamt... Ik ga er zelfs niet aan beginnen om dat te weerleggen, het is gewoon te absurd. Ik dacht dat Bacon al erg was met zijn onbezonnen maatschappij kritiek, maar jij bent de grootste negativist die ik ken. Ik zou toch maar is in de kast gaan zien of er geen monster in zit...
19 het is niet omdat ik niet praat als een intellectueel / geëduceerd persoon dat ik daarom dom ben. slim zijn of dom zijn heeft zelfs niets te maken met het op het juiste pad zitten ivm dit onderwerp, t'enige da telt is kunnen zien....



maar ofcourse be my guest :) baseer maar op het feit dat ik niet zo intelligent praat jouw mening over mijn geloofwaardigheid. baseer maar op het feit dat je heel je leven iets compleet anders werd aangeleerd dan hier in deze thread door sommige wordt vermeld, de geloofwaardigheid...

CyCe

Legacy Member
Wij zijn de middenweg.

Dictatoriaal regime - wij - anarchie

En ik ga er geen woorden meer aan vuil maken het heeft duidelijk toch geen zin..

CyCe

Legacy Member
democracy02 zei:
nee het probleem is da je te veel gelooft in't school en de wereld zoals het u werd aangeleerd. ofcourse da de theorietjes van evolutie; maatschappij; bla bla goe in elkaar steken maar waar is hun bewijs buiten dat het in de boekskes staat da het zo is? zijn ook allemaal theorien zonder deftig bewijs....

Toch nog ffkes op deze onzin antwoorden

ER IS EMPIRISCH BEWIJS, het beste bewijs dat je kunt krijgen. Laten we dat maar ff van de tafel vegen en aannemen dat een stel reptielmensen ons dat allemaal ingelepeld hebben :applause:

En nu ga ik zwijgen voor ik echt grof word

*edit*
Ik heb niet gezegd dat je dom bent, mijn broer van 13 weet ook niet waar hij het over heeft, maar die is niet dom. En die kraamt soms ook behoorlijke onzin uit.

democracy02

Legacy Member
CyCe163 zei:
Toch nog ffkes op deze onzin antwoorden

ER IS EMPIRISCH BEWIJS, het beste bewijs dat je kunt krijgen. Laten we dat maar ff van de tafel vegen en aannemen dat een stel reptielmensen ons dat allemaal ingelepeld hebben :applause:

En nu ga ik zwijgen voor ik echt grof word
"je" hoeft niet te zwijgen "ik" weet best wel wat mensen als "jij" over mensen als "ik" denken. "i" know what it's like to be "you", do "you"? ...

killgore

Legacy Member
democracy02 zei:
Werd voorheen al uitgelegd waarom icke mensen kan bereiken. Zijn theorien gaan over heel de wereld, illuminati zit eve goe langs hier als langsdaar. Alleen krijgen we hier een andere versie van het poppenspel te zien.
Geen antwoord op men vraag: waarom hebben de almachtige illuminati dan niet voorkomen dat icke zijn mening niet te populair zou worden?
Jullie zijn weer goed bezig met jullie beste argumentering: rond de pot draaien.

Illuminati verspreid bewustzijnsvernauwende en schadelijke drugs (Illegale drugs zoals coke/heroine/meth/nicotine/alcohol); drugs die bewustzijnsverruimend zijn en/of helende werking hebben jagen ze op wegens het "bewustzijnsverruimende" effect (of "waarheid").. zoals je zegt idd :)
Dat was mijn punt niet, mijn punt is dat jullie hier hele tijd contradicties zitten te verkondigen, waarvan dat 1, 2 EN OOK 3 JA (aangezien je zo slim was dat weer te negeren) 1 voorbeeld was. De uitleg die jij geeft heb ik hier al 1000 keer gehoord hoor, niet enkel in deze thread :), en is weer totaal naast mijn opmerking.


nee het probleem is da je te veel gelooft in't school en de wereld zoals het u werd aangeleerd. ofcourse da de theorietjes van evolutie; maatschappij; bla bla goe in elkaar steken maar waar is hun bewijs buiten dat het in de boekskes staat da het zo is? zijn ook allemaal theorien zonder deftig bewijs....
Hun bewijs?
Wel:
punt 1: ik geloof niet enkel in school
punt 2: ik raadpleeg meerdere bronnen (en oh ja, niet enkel bronnen van 1 strekking, 1 land, 1 visie, 1 partij, ...)
punt 3: ik probeer de feiten te zien adhv alle factoren.

Weer rond de pot gedraaid: ik had het niet over dat school beter is, ik had het over feit dat jullie theorieën op beperkte, nauwe visies gebaseerd zijn.

Kunde eve goe in de koran gaan geloven imo, en das egenlijk even goe vergelijkbaar.

Iemand da van kindsaf wordt gebrainwasht naar de koran, en dan opeens merkt da het bullshit is omdat zijn koers afwijkt van de uitgestippelde baan...

Dan zullen de anderen ook denken dat "hij" degene is die gebrainwasht is.
Mooie vergelijking :).
Enkel gaat ze niet op tegen mijn argumenten.
Jij vergelijkt die koran met school, ik heb het nergens over schoolse argumenten, hoewel JIJ die er bij haalt.
Ik heb het over algemene, wijde interpretatie van gebeurtenissen in geschiedenis (en andere zaken). ENKEL in de koran geloven is niet wat ik noep een wijde en algemene interpretatie.

Yo-Han

Legacy Member
The freemasons zijn duidelijk afstammelingen van de riddres tempeliers terwijl de illuminati eerder een soort veronderstelde duistere tegenhanger zouden zijn

Vrijmetsalerij heeft nog altijd het doel door vrij denken en wetenschap een betere wereld te creeren vanuit een open mind.Geen overgecontroleerde gemanipuleerde slechtere wereld dus.De US presidenten worden dus verondersteld aanhangers te zijn van genootschappen van vrijmetselaars..de US is daar dus zogezegd op gebaseerd..vrijheid van mening..geen evil wereldheersende duivelsclan

De rest is gewoon wereldpolitiek en ecomonische belangen en dominantie die zich uiten,we zijn maar mensen met onze gebreken ,vooral als het om macht en geldspelletjes gaat,en die kunnen pretty nasty worden nu en dan..en t'is al miserie rond Israel en t'midden oosten sinds 'jezuken is geboren allé lujah allo' dus..niets nieuw onder de zon buiten een populariteit van conspiracy theorietjes misschien? gevoed door het i'net en boeken a la the da vinci code? :D...iedereen voedt de hype. Wat zich manifesteerd in de US nu is een extreem lompe regering die meer de vlam van agressie en terrorisme aanwakert dan iets anders (cfr nadende conflict Irak)...
Keep on dreaming dus ..de realiteit is veelal wel hard en soms zeer vuil,maar toch nog heel wat anders dan velen denken

Stel je hier maar eens Belgie met Flipke de winter als koning voor en geef één partij teveel macht,resultaat?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan