Archief - Wie zijn uw echte maten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShPonGle

Legacy Member
ge hebt altijd wel overal beke maten - hopelijk toch vr u :unsure: -
maar dan hebt ge er ook die ge uw "echte maten" wilt noemen. Maar denken die mensen dan ook zo over u? hoe kunde dat dan zeker weten da ze echt zo peizen? of zijn er specifieke situaties waar ge dat uit kunt afleiden?
en wat als het dan toch zo niet blijkt te zijn, als ge in grote ruzie valt, waren het dan uw echte maten wel??? :s
kunt ge btw echte maten hebben die ge nu nooit meer ziet?

Graag jullie gedacht, want kmoe zeggen kheb me al altijd vergist daarin, en ik vraag me soms af of dat wel echt bestaat, of dat het eerder een benaming is van iets wat sowieso van nature tijdsgebonden is?

enj0i^

Legacy Member
Ik heb veel 'maten' om weg te gaan.

Maar 'echte' maten heb ik er 3 :)
En das juist genoeg :)

Het enige probleem is

Den eersten is homo (dus no chickhunting :()
Den tweeden zit in Genk en ik in Gent (no partyiing)
Den derden leert teveel (no partying en chickhunting)

En echte maten leert ge kennen, zoals het cliché zegt, als ge in de miserie zit. Mijn vriendin maakt het af, ik ben er kapot van, wie vraagt er nu 4 maand na de feiten nog altijd hoe het gaat en belt soms, je echte maten!

ShPonGle

Legacy Member
agree
echte maten gaat ge nooit in "happy days" ontmoeten imo, volgens mij omdat er dan niet serieus met elkaar omgegaan wordt mr eerder oppervlakkig

en echte maten kunde pas weten op teind van de rit, nooit voorbarig conclusies trekken dus - zeker als ge beide vrijgezel zijt en er stapt plots schoon meisje in jullie gezamenlijk vizier. ook een weekje samen op reis en kort op mekaar leven kan spanningen veroorzaken met lawine-effect
om dan nog te zwijgen over wat achterklap doet

wat ik me ook nog afvraag: hoe hebt gij uw echte maten leren kennen, en hoe heb je ze verloren??

jorrelemargi

Legacy Member
maten die ge ziet ook als't ni op plezanten momenten is, of als ge ni in uwe "goeie" zijt. Als ge kapot zijt na een relatie ofzo , en der valt echt geen plezier te rapen bij u, de mensen die u dan proberen opmonteren, da zijn volgens mij uw maten se...

én de mensen waar gij natuurlijk hetzelfde voor over hebt

enj0i^

Legacy Member
Ik heb ze leren kennen in het 5de middelbaar, en dan gans men humaniora erbij gezeten.

En nu studeren we allemaal, maar we blijven beste maten dusja ...
En met men beste maat heb ik al meerdere keren serieuze ruzie gehad over meisje (4keer al zelfs :s) en dit is altijd uitgepraat.

jorrelemargi

Legacy Member
ShPonGle zei:
agree
wat ik me ook nog afvraag: hoe hebt gij uw echte maten leren kennen, en hoe heb je ze verloren??

misschien geen vraag naar mij gericht, maar alst int algemeen telt:

mijn beste maten heb ik vooral overgehouden aan schoolgaan
kleuter, lager, middelbaar én hoger (kot) ...

ShPonGle

Legacy Member
echte maten haalt ge niet uit dezelfde studies of interesses volgens mij, en ook nie uit de "party moments"
volgens mij moet ge verschillende kritieke levensfasen/gebeurtenissen samen beleefd hebben, bvb uit met lief, opgepakt door de ********, nieuw lief (beste is dat ge ongeveer in zelfde periode beide een lief hebt of anders hebt ge jaloezie)

teveel maten hebben is ook niet goed, want maten eisen veel aandacht & tijd en die moet ge altijd voldoende kunnen verdelen bij iedreen

mn beste maten komen uit hoger onderwijs en 1 uit middelbaar, da was 6 jaar crisisperiode vr ons beide

belangrijk is ook DOOR WIENS INITIATIEF en VIA WIE hebt ge ze leren kennen. via uwzelf op eigen kracht, via hun initiatief, via andere maat, via uw lief, speelt allemaal grote rol imo

Rubmifer

Legacy Member
zo'n maten gelijk gij ze zo beschrijven heb ik er pijsk maar 1.
Voor de rest heb ik wel 3 van men beste vriendinnen bij wie ik altijd terecht kan,telt da ook? :p

KoenDK

Legacy Member
na 10 jaar heb ik nog 1 beste maat
ik dacht lange tijd dat ik er 3 had, maar helaas, ik heb er maar 1

voor de rest 100'en vrienden eigenlijk
ik mag zeker niet klagen
maar idd, gewoon fun & oppervlakkig

^MystiQ

Legacy Member
Echte maten bestaan IMO niet, ze steken ooit op 1 of de andere manier wel eens een mes in uwe rug :)

metaphore

Legacy Member
beste maten leren kennen via de voetbal, chiro en het school.

Enkele van men vrienden overlapten dan de 3 domeinen etc. Kheb vrienden die ik al van men 6 of 7 jaar ken en nu nog altijd tot men beste vrienden behoren :p

De chiro heeft mij wel de meeste goeie vrienden opgeleverd feitelijk.

Reaper's Curse

Legacy Member
Mijn "echte" maten ken ik al sinds de lagere school. Ook al zijn we int middelbaar bijna allemaal naar een andere school gegaan hebben we goed contact gehouden. Dat zijn mensen waarvan ik weet dat ik er altijd op kan rekenen en zij op mij.

In uw leven komde (normaal gezien) veel maten tegen maar slechts weinig echte denk ik.

ShPonGle

Legacy Member
mja in feite kun je het distilleren uit de wijze waarop dat er een nieuw contact vastgelegd wordt:

- maat belt: "gaan we zaterdag samen feesten en chickhunten" --> cool :p maar geen garantie, als hij een chick vindt en gij niet alleszins niet goed
- het is uit met uw lief --> maat stelt voor om langs te komen --> veel meer garantie
- "Shpongle kom je eens morgen langs, kheb een probleem met mn pc" --> zie ik zelfs nie eens als vriendschappelijk

kdenk dat situatie 2 wel aantoont dat echte maten de mensen zijn met wie je praat over uw gevoelens vant diepste niveau imo

Babs

Legacy Member
Khad eens nen maat, ma die heeft idd na een lange tijd mij een mes in de rug gestoken...

Dan nog nen andere, maar sinds we op de hogeschool zitten hebben we geen contact meer met elkaar (hij doet altijd moeilijk om af te spreken ook :s )

En dan nog mijn beste vriendin (matinneke :p) Die woonde nog geen 5 meter van mij en ik wist het niet. Totdat haar ma mijn ma gezien had aan school en we begonnen af te spreken om afwisselend mij en mijn vriendin te komen halen.

Int begin liep da wa stroef, maar later zijn we nog beste vriendinnen geworden. Maar omdat we niet in elkaars klas zaten, en zij in haar klas ook nog een meisje had, voelde ik mij wat bedrogen (ik kende da meiske, en mijn vriendin beschouwde haar als een héél goeie vriendin, terwijl het een echte bitch is)

We hebben toen enorme ruzie gehad, en een jaar niet meer tegen elkaar gesproken. Ik heb veel aan haar gedacht toen, omdat het zo stom was dat we zo dicht tegen elkaar wonen en dat we elkaar aan het negeren waren.

Kheb haar uiteindelijk een brief geschreven, maar kwist nie dat de duts in haar examens zat. Ze was toch wel zo geschockeerd ervan, dat ze niemeer goed had kunnen leren :p

Ze zei toen dat ze niet wist dat het ooit nog gelijk vroeger ging worden, en dat ze eigenlijk bijna zeker was dat dat ook niet ging gebeuren.

Maar uiteindelijk zijn we nu niet meer uit elkaar te krijgen :p we vertellen alles aan elkaar, we hebben alletwee een lief maar vinden nog altijd tijd voor elkaar (om te roddelen eh ;) )

Kortom, tis beter dan ooit nu, en ik wil haar nooit verliezen :bow:

ElBramo

Legacy Member
enj0i^ zei:
Ik heb veel 'maten' om weg te gaan.

Maar 'echte' maten heb ik er 3 :)
En das juist genoeg :)

Het enige probleem is

Den eersten is homo (dus no chickhunting :()
Den tweeden zit in Genk en ik in Gent (no partyiing)
Den derden leert teveel (no partying en chickhunting)

En echte maten leert ge kennen, zoals het cliché zegt, als ge in de miserie zit. Mijn vriendin maakt het af, ik ben er kapot van, wie vraagt er nu 4 maand na de feiten nog altijd hoe het gaat en belt soms, je echte maten!
Ze voldoen goed aan de beschrijving van mijn maten, behalve dan die homo, die zichzelf nog niet geout heeft hier :p Dus ook no chickhunting for me :(

blacky

Legacy Member
Math'ke zei:
Echte maten bestaan IMO niet, ze steken ooit op 1 of de andere manier wel eens een mes in uwe rug :)

True, als het er op aankomt kunde alleen uw eigen vertrouwen.

ShPonGle

Legacy Member
kpeis da echte maten degene zijn die aan uw bed zullen zitten als ge in ziekenhuis ligt, of aan uw sterfbed zullen staan naast uw familie over 60 jaar of zo

goeie manier om ook beetje te meten is kijken nr uw messengergesprekken/emails en nr inhoud dervan, zopas ontdekt dat ik voorlopig nog 2 echte maten heb :oink: :lol:

Terrorist_Hell

Legacy Member
M'n vriendin, en ik heb geen behoefte aan 'n ander. Vroeger had 'k twee beste maten (mannelijk), maar door pesten en/of beliegen, ging die 'vriendschap' verloren. Als ge nog kind bent, gaat ge veel meer op in spelen enzo, maar later in 't middelbaar, kunnen mensen enorm van karakter veranderen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan