deyoeri zei:
Ik definieer vrienden in drie categorieën...
-Kenissen: je kent ze wel, die mensen waar je eens een hand aan geeft etc.
-(drink)maten: de gasten waarmee ik uitga, "drinkbroeders", waar we veel mee zeveren etc.
-Echte maten: zoals hierboven beschreven, natuurlijk zeveren we ook veel, gaan we praktisch altijd samen weg etc.
Ik ook zoiets. En dan heb ik eigenlijk maar 1 echte vriend & 1 echte vriendin.
Leren kennen in het 5e middelbaar, toen ik van richting veranderde. Die maat vond me de eerste keer dat hij me zag een tamme sul met een spraakgebrek (ik heb een enorm zware stem). Na enkele weken waren we al erg goeie vrienden. Nu 4 jaar later zien we mekaar niet zoveel meer, maar toch genoeg. En ook al zie je mekaar enkele maanden niet, je hebt altijd dat 'thuiskomen'-gevoel. Geen nood aan smalltalk, als het nodig is kan je gewoon aan gelijk welk zwaar onderwerp beginnen zonder dat het raar overkomt. Dat vind ik heerlijk. Ook wijs dat je op mekaar grove doch constructieve kritiek kan geven zonder dat de ander het negatief opvat. Kwestie van jezelf goed te kennen.
Dat meiske heb ik nog zwaar achtergelopen, en heb eigenlijk een soort haat/liefde relatie mee. Telkens als ik ze nog eens zie komen de gevoelens weer boven ook al weet je dat het niet gaat. Ik ben er soms gewoonweg kapot van als ik ze nog eens zie, maar toch heb ik er een enorme behoefte aan. Een soort verslaving... Ondanks de gevoelens zou ik er niet met willen beginnen, omdat je dan het risico loopt ze ooit weer te verliezen.
Met beide ben ik al meerdere keren op reis geweest, zonder ook maar iets van problemen. Ik zeg niet dat dit vrienden voor het leven zullen zijn - je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd, maar nu beschouw ik ze toch als echte vrienden.
Maten om uit te gaan heb ik (zoals iedereen prolly) veel, ik heb zowat 5 verschillende groepen mensen waar ik met uitga. En da's erg moeilijk om de relaties met iedereen op peil te houden. Maar toch heb ik geen zin om een groep te laten vallen.
In mijn msn-lijst / gsm lijst heb ik mss 30 mensen staan ofzo. Diegenen waar ik niks tegen zeg wip ik er direct uit.
Over het algemeen ben ik wel behoorlijk afstandelijk en individualistisch. Ik hou er niet van afhankelijk te zijn van anderen.