Archief - Wie zijn uw echte maten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deyoeri

Legacy Member
Echte maten zijn voor mij die mensen die mij zouden helpen / verdedigen als ik in nood zit en omgekeerd. Wederzijds respect dat gewoon gegroeid is door de jaren heen. Ik heb er zo een stuk of vier en meer heb ik er niet nodig. Die mensen weten dat ze altijd op mij kunnen rekenen en ik kan altijd op hen rekenen en neen, ik heb geen angst voor een mes in mijn rug te krijgen. :)

Ik definieer vrienden in drie categorieën...
-Kenissen: je kent ze wel, die mensen waar je eens een hand aan geeft etc.
-(drink)maten: de gasten waarmee ik uitga, "drinkbroeders", waar we veel mee zeveren etc.
-Echte maten: zoals hierboven beschreven, natuurlijk zeveren we ook veel, gaan we praktisch altijd samen weg etc.

enj0i^

Legacy Member
blacky zei:
True, als het er op aankomt kunde alleen uw eigen vertrouwen.

Ik ben mss naïef maar ik heb 1 maat die ik eigenlijk enorm goed vertrouw.
Ok hij is niet echt betrouwbaar,
- komt altijd te laat
- vergeet en verliest alles
- Heeft het enorm druk en dus weinig tijd

Maar als ik hem iets zou zeggen die heel persoonlijk is gaat ie dat niet doorzeggen, ie gaat ook niet een mes in men rug steken met vriendin bijvoorbeeld, en als ik vraag om 1000 euro ofzo te lenen gaat ie dat zeker doen.

ShPonGle

Legacy Member
wat dak ook soms doe is de telefoonlijst in GSM opkuisen, als ge echt hard zijt kunde da volgens mij zekers tien keers kleiner maken (na afstuderen van 120 naar 12 herleid, family niet included :p)

Terrorist_Hell

Legacy Member
ShPonGle zei:
wat dak ook soms doe is de telefoonlijst in GSM opkuisen, als ge echt hard zijt kunde da volgens mij zekers tien keers kleiner maken (na afstuderen van 120 naar 12 herleid, family niet included :p)
Ik deed dat ook met m'n MSN-lijst. Van de 60 misschien 10 overgehouden, en sinds 'n maand of 5 geen MSN meer gebruikt, omdat 'k toch maar praat met m'n vriendin op 'n dieper niveau. Die andere waren goeie kennissen van op school enzo, maar op chat haalt ge nooit datzelfde niveau, en zo verwatert de relatie.

ShPonGle

Legacy Member
enj0i^ zei:
Ik ben mss naïef maar ik heb 1 maat die ik eigenlijk enorm goed vertrouw.
Ok hij is niet echt betrouwbaar,
- komt altijd te laat
- vergeet en verliest alles
- Heeft het enorm druk en dus weinig tijd
mja das ook hoe je maat is, is een teken dat ge dat allemaal aanvaard en u er nie aan ergert

erger zou zijn wanneer je 'maten' zo'n minpunten echt beginnen doorsteken, dat is teken aan de wand dat ze zich er nie mee kunnen verzoenen.

kheb ook zo'n goeie maat gehad die na 2,5 jaar in periode dak em minder zag begon doorsteken wat ik allemaal niet goed deed en hoe het wel moest, en ook kritiek beginnen geven op gedrag van andere maten van mij + over mn vriendin, echt arrogant & opdringerig en zo, dan wast wel duidelijk dat et egliek geen goeie maat was

Babs

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
M'n vriendin, en ik heb geen behoefte aan 'n ander. Vroeger had 'k twee beste maten (mannelijk), maar door pesten en/of beliegen, ging die 'vriendschap' verloren. Als ge nog kind bent, gaat ge veel meer op in spelen enzo, maar later in 't middelbaar, kunnen mensen enorm van karakter veranderen.

Mja, kwas da vergeten. Mijn lief is zowat mijne beste maat. Want daar ga ik uiteindelijk het meest mee weg en met hem kan ik ook over alles praten (maar als ik roddel over mijn lief doe ik da wel bij mn vriendin :D )

Ik heb mss maar 2 mensen waar ik echt op kan rekenen, maar die zullen mij nooit bedriegen, ik kan mijn leven in hun handen leggen en weten dat het veilig zal zijn.

^MystiQ

Legacy Member
Lol msn lijst !

Khad er int middelbaar 150 ofzo staan ? Kzit nu int hoger onderwijs en tzijn der al maar 67

Waarvan een 26 tal van tschool en das echt nodig daje da staan hebt eigenlijk :)

En dan nog een stuk of 7 van de clan, da zijn pas vrienden :p
Een potje cs'en met die gasten en die doen nooit iets verkeerd en waarom niet ? Ze weten niets van u en we kennen mekaar alleen maar over internet en der is nooit ambras of gelijk wa want iedereen komt supergoed overeen.

En naast da clanneke leidt iedereen zijn eigen leven en niemand weet iets of wat dan ook van iemand anders :D

Keb 12 meisjes staan waarvan dak er 3 of 4 iets zeg waarvan 1 iemand mijn lief is ..

Voor de rest weetek soms nie goed waarom ik al die personen in mijn lijst laat staan .. :)

ShPonGle

Legacy Member
BaBsie zei:
Mja, kwas da vergeten. Mijn lief is zowat mijne beste maat. Want daar ga ik uiteindelijk het meest mee weg en met hem kan ik ook over alles praten (maar als ik roddel over mijn lief doe ik da wel bij mn vriendin :D ).

mja bij mij zit mn vriendin ook al bij die twee :oink: :unsure:

Math'ke zei:
En dan nog een stuk of 7 van de clan, da zijn pas vrienden :p
Een potje cs'en met die gasten en die doen nooit iets verkeerd en waarom niet ? Ze weten niets van u en we kennen mekaar alleen maar over internet en der is nooit ambras of gelijk wa want iedereen komt supergoed overeen.
ja das waar maar dat zijn zelfs geen kennissen, het is simpeler om geen maat met iemand te zijn want dan moet je nie werken aan de relatie

spray-bunny

Legacy Member
deyoeri zei:
Ik definieer vrienden in drie categorieën...
-Kenissen: je kent ze wel, die mensen waar je eens een hand aan geeft etc.
-(drink)maten: de gasten waarmee ik uitga, "drinkbroeders", waar we veel mee zeveren etc.
-Echte maten: zoals hierboven beschreven, natuurlijk zeveren we ook veel, gaan we praktisch altijd samen weg etc.
Ik ook zoiets. En dan heb ik eigenlijk maar 1 echte vriend & 1 echte vriendin.

Leren kennen in het 5e middelbaar, toen ik van richting veranderde. Die maat vond me de eerste keer dat hij me zag een tamme sul met een spraakgebrek (ik heb een enorm zware stem). Na enkele weken waren we al erg goeie vrienden. Nu 4 jaar later zien we mekaar niet zoveel meer, maar toch genoeg. En ook al zie je mekaar enkele maanden niet, je hebt altijd dat 'thuiskomen'-gevoel. Geen nood aan smalltalk, als het nodig is kan je gewoon aan gelijk welk zwaar onderwerp beginnen zonder dat het raar overkomt. Dat vind ik heerlijk. Ook wijs dat je op mekaar grove doch constructieve kritiek kan geven zonder dat de ander het negatief opvat. Kwestie van jezelf goed te kennen.

Dat meiske heb ik nog zwaar achtergelopen, en heb eigenlijk een soort haat/liefde relatie mee. Telkens als ik ze nog eens zie komen de gevoelens weer boven ook al weet je dat het niet gaat. Ik ben er soms gewoonweg kapot van als ik ze nog eens zie, maar toch heb ik er een enorme behoefte aan. Een soort verslaving... Ondanks de gevoelens zou ik er niet met willen beginnen, omdat je dan het risico loopt ze ooit weer te verliezen.

Met beide ben ik al meerdere keren op reis geweest, zonder ook maar iets van problemen. Ik zeg niet dat dit vrienden voor het leven zullen zijn - je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd, maar nu beschouw ik ze toch als echte vrienden.

Maten om uit te gaan heb ik (zoals iedereen prolly) veel, ik heb zowat 5 verschillende groepen mensen waar ik met uitga. En da's erg moeilijk om de relaties met iedereen op peil te houden. Maar toch heb ik geen zin om een groep te laten vallen.

In mijn msn-lijst / gsm lijst heb ik mss 30 mensen staan ofzo. Diegenen waar ik niks tegen zeg wip ik er direct uit.

Over het algemeen ben ik wel behoorlijk afstandelijk en individualistisch. Ik hou er niet van afhankelijk te zijn van anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb er 2 echte, das voldoende.

Waarvan zelf eentje van't forum hier :cool:

Raukaris

Legacy Member
Ik heb 1e echte maat en 3 goeie vrienden :)

wij zaten in een klas van 5 man in het laatste jaar humaniora, ik, mijne maat en 3 mensen dat we niet konden uitstaan :p En na een jaar elke dag naast elkaar te zitten komt ge toch al overeen xD vooral omdat we in het 3de elkaar echt ni konden uitstaan :p

Forze

Legacy Member
In mijn geval:

2 echte mates (zoals wij het zeggen): we zien elkaar niet heel veel maar van de seconde dat er iets mis is staan we effectief direct klaar om elkaar te helpen, in welk geval dan ook. Een van hen is dan ook nog familie dus dat is dan ook nog wel leuk.

3 heel goeie maten: deze zie veel meer & ik heb de laatste jaren gemerkt dat we ook steeds klaarstaan om te helpen.

1 heel goeie vriendin: moeilijk geval, dit is mijn enige echte vriendin, maar zoals gewoonlijk ben ik er verliefd op geworden, ben ik zo dom geweest om dat te zeggen & heeft dit tot wat spanningen geleid. Nu is die situatie wat verbeterd maar nog niet 100%. Gelukkig is de verliefdheid weg ;) dat maakt het een pak eenvoudiger voor mezelf ;)

That's it voor mij, voor de rest heel veel kenissen, zowel prive als beroepsmatig, maar die horen niet toe tot de kring ;)

^MystiQ

Legacy Member
ElBramo zei:
Zelfs uw eigen kunt ge niet altijd vertrouwen :)

Idd, en zeker niet als ge int nauw gedreven wordt dan kunde wel iemand zijn waarvan ge dacht dat ge die persoon niet waard .. Keb het al veel zien gebeuren, mensen blijven verschieten van hun eigen en das dan ook direct het bewijs dat de mens zichzelf niet kan vertrouwen ..

Iemand da natuurlijk ook godganse dagen in zijn kamerke zit en niets zit te doen zal da natuurlijk ook nie ondervinden é :)

Doggiedog

Legacy Member
Verliefdheid kwam altijd zeer goede vriendschap verpesten bij een jongen, dat moet nu zo al ongeveer 4 keer van de jongen zijn kant en één keer van mijn kant gebeurd zijn.

Ik heb nu dus één echte goeie vriend, zijnde mijn neef die ik ook als tweede broer beschouw, en één goeie vriendin, maar zij was mijn beste vriendin in de verleden tijd. Paar problemen gehad, elkaar niet meer gesproken of niets gedurende een vijftal jaar, en dan heeft zij weer contact met mij opgenomen. Maar het is niet meer wat het toen was, en wsl zal het dat ook nooit meer worden.

Ach, meiskes zijn ook zo moeilijk om te begrijpen, ook al ben ik er zelf één. Veel te veel emotioneel gedoe om nix.

Timmie

Legacy Member
Men enige -echte- maat ken ik al sinds kleuterklas. Sindsdien even uit het oog verloren, maar op het middelbaar elkaar teruggevonden en 6 jaar lang elke dag samen naar school gefietst (15km per dag), dus dan kunt ge wel een serieuze band opbouwen.

Nu zitten we samen in Leuven :) Hij doet bio-ingenieur, ik geschiedenis, maar toch zie ik hem nog best vaak.

Santa

Legacy Member
Timmie zei:
Men enige -echte- maat ken ik al sinds kleuterklas. Sindsdien even uit het oog verloren, maar op het middelbaar elkaar teruggevonden en 6 jaar lang elke dag samen naar school gefietst (15km per dag), dus dan kunt ge wel een serieuze band opbouwen.

Nu zitten we samen in Leuven :) Hij doet bio-ingenieur, ik geschiedenis, maar toch zie ik hem nog best vaak.

Brandman! :applause: :applause: :applause:

Jerryboy

Legacy Member
Bij mij zijn mijn beste vrienden diegene die ik van de kleuterklas/lagere school ken, dat zijn er 3. Ze wonen allemaal op minder dan 500m van mijn deur en zie ze bijna elk weekend en tijdens de week ook meestal een dag of 2. Ik ken ze nu dus al een goeie 15jaar en we hebben allen al moeilijke tijden doorstaan maar steeds konden we op mekaar rekenen, zelfs nu er al enkele zijn die gaan werken.

'k heb ook 3 beste vriendinnen, 1 die ik ook al een goeie 10jaar ken en de andere 2 een jaar of 2.

Omdat ik ze allemaal al zo lang ken en zoveel zie durf ik gerust zeggen dat ik ze mijn leven zou toevertrouwen hoewel ze soms toch ook dingen doen waar ik van verschiet.

1 ding weet ik wel al zeker en dat is dat ik op de unief en zelfs opmijn later werk nooit zo'n goeie vrienden meer ga maken als die dat ik nu heb. Samen opgroeien en de eerste jaren naar school gaan doet heel veel.

Ether

Legacy Member
Pff, van mij is da vrij raar

Hier in Beernem hebbek een paar goeie maten, waar dak veel mee doe, maar tegen hun gaak bv nooit persoonlijke problemen ofzo zeggen.. Is meer om me mee te amuseren

Kheb nog een paar hele goeie maten van uit et middelbaar, daar kannek wa meer te zeggen

Dan in Gent ook nog paar hele goeie maten leren kennen

En paar vriendinnen waartegen dak feitelijk wel alles kan zeggen (kvertrouw meisjes meer als jongens zeker? :p)


Dus ja, kdenk al bij al een stuk of 5 à 6 echt heel goeie maten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan