Archief - Wie zijn uw echte maten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
Math'ke zei:
Dit is iets wat iedereen zegt maar uiteindelijk is dit zo gemakkelijk niet hoor en hoe dan ook, ge gaat automatisch meer tijd aan uw vriendin spenderen dan aan uw maten tenzij het natuurlijk een meisje is waarvoor je alleen maar bij samen bent voor het fysieke maar dan ben je in mijn eigen ogen een zieligaard ..

Als je nood hebt aan alleen iets fysieks neem dan met je hand je lul vast en begin er wat aan te snokken ;)

U bent wel heel stellig. Ik denk dat je dat toch ergens moet nuanceren. In mijn ogen is een seksrelatie tussen twee (of meerdere :D) personen vrij normaal (en helemaal niet zielig). Op voorwaarde dat beide (...) partijen instemmen, natuurlijk.

russian

Legacy Member
wardkennes zei:
Ik ken veel volk, veel volk kent mij,...

Echt maten is tellen 1, 2, ... 3, ... 4
4 :)

De laatste twee toch precies een beetje minder dan de eerste twee :D.

-shogun-

Legacy Member
robust² zei:
Dat nu ook weer niet, dat zijn gewoon 2 verschillende werelden, moeilijk uit te leggen maar verliefdheid voelt gewoon compleet anders aan, en van je lief houd je toch op een andere manier dan van je vriendinnen?

Ja true, daar moet ik u gelijk geven :)

^MystiQ

Legacy Member
!2u55!4n zei:
U bent wel heel stellig. Ik denk dat je dat toch ergens moet nuanceren. In mijn ogen is een seksrelatie tussen twee (of meerdere :D) personen vrij normaal (en helemaal niet zielig). Op voorwaarde dat beide (...) partijen instemmen, natuurlijk.

Het is inderdaad mijn stelling/mening en ik wijk er niet vanaf :)

nico

Legacy Member
echte maten zijn maten die er altijd voor u staan.wanneer ge maar wilt. en ze zijn zeldzaam. heb 1 ne goeie maat, meerdere vrienden die "close" zijn en veel kennisen

User_BELGIUM

Legacy Member
Je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het erop aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen:
'k heb een vriend.


Toon Hermans

Huasheng

Legacy Member
Mijn vriend is m'n beste vriend, een echte vriend. Enkel bij hem het gevoel dat ik hem alles kan en wil vertellen.
In 't middelbaar een beste vriendin (sinds eerste middelbaar). Nadien zijn onze wegen gescheiden geraakt doordat we beiden ergens anders gingen studeren, plus het contact is nu maar mager.
En nog enkele gewone vrienden, maar dat contact is bijna zo goed als nihil.

DieselPower

Legacy Member
...zeker 20 man, den ene al wa meer dan den andere. Al samen sinds we nog pampers droegen (ouders zijn vrienden, samen in de jeugdbeweging en god weet welke andere bewegingen nog gezeten, etc.) Mekaar een maand niet zien is uitzonderlijk. Enkel wanneer iemand op seizoen is (snowboarden) of naar het buitenland voor vrijwilligerswerk. Zij die alleen of samen gaan wonen vestigen zich in de buurt en werken ook niet te ver weg. Het is een hecht homogeen groepje en er tussen komen is onmogelijk. Zoiets als dit zie ge ni vaak en ik kus er men beide pollekes voor.

ShPonGle

Legacy Member
in feite zijn uw maten en liefjes ne temporele spiegel van uwzelf e, ze zeggen/tonen iets over uwzelf in een bepaalde periode en ge pakt er altijd iets van mee vr later

zo had ik een periode dat groot deel van mn toenmalige maten nen bende turbo-johnnys waren (middelbaar), daarna nen bende geile wijven (toen ik sociaal werk studeerde, orgy time noem ik et soms nog :p), beetje later waren da vooral metallers, wietrokers en drinkebroers (zware uitgaansperiode, chickhunting part2 genaamd, u know well :D) , vervolgens halve filosofen en psychologen (toen ik psychologie studeerde), nog later werden et computernerds, gamers en hackers (idd informatica studies) en nu ben ik zelf nen mix van dit alles :crazy:

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Maten genoeg, echte maten : 3, denk ik ...
Ik DACHT ook dat ik er 4 had, blijkbaar ben ik mis. Ik kon haar alles vertellen, nu heeft ze een vriend, niks mis mee voor mij, maar nu laat ze niks meer van zich horen, beter nog, een collega kwam haar toevallig tegen op een feestje en ze begon leugens en roddels verspreiden over mij. Gelukkig kent die collega me goed genoeg om deze niet te geloven en hij vertelde me dan ook alles terug zonder het rond te strooien. Ze vertelde ook dingen die waar zijn, maar die niet moesten uitlekken. Probleem is dat ik niks, maar dan ook echt helemaal NIKS misdaan heb. Ik vraag me enkel af waarom ? Nu, ze weet veel over me, en blijkbaar vertelt ze het rond bij mensen die het niet hoeven te weten. Ik zoek dus nog steeds een manier om haar het zwijgen op te leggen, iets zeggen helpt niet, ze luistert niet, zit in haar eigen wereldje en is daar miss universe, maar ooit zal ik wel iets erop vinden, ook al is het tegen dan waarschijnlijk te laat.
1 van die 3 overige vrienden raakt precies geïntoxiceerd door haar zever, binnenkort blijven er dus nog maar 2 over. Morgen ga ik met hem eens een serieus woordje klappen, we zien dan wel verder ...
Andere maten zijn buiten categorie, beste vrienden op school (secundair) en nog een van elders, deze zijn te vertrouwen, we kunnen over vanalles praten en het zit niet in hun karakter om zich opeens rot te gedragen.
Het meest hypocriete cadeau ooit : die 'vriendin' gaf me, een week voor dat ik te weten kwam dat ze iemand had, een drinktas met daarop : beste vriend, en een tekstje erin geschreven over wat ik voor haar betekende. Ik heb het nog staan, maar als ik na nieuwjaar nog steeds niks weet krijgen we scherven.

Ziezo, dat moest er even uit :p
Conclusie : Kies je maten altijd goed, zoals eerder gezegd, ook je beste vrienden kunnen je een mes in de rug steken, zelfs zonder aanleiding.

ShPonGle

Legacy Member
[QUOTE='|) ][ |V| ]]Ik kon haar alles vertellen, nu heeft ze een vriend, niks mis mee voor mij, maar nu laat ze niks meer van zich horen, beter nog, een collega kwam haar toevallig tegen op een feestje en ze begon leugens en roddels verspreiden over mij. Gelukkig kent die collega me goed genoeg om deze niet te geloven en hij vertelde me dan ook alles terug zonder het rond te strooien. Ze vertelde ook dingen die waar zijn, maar die niet moesten uitlekken. [/QUOTE]

I recognize :p tja ik blijf erbij: uw 'maten' zijn altijd van hetzelfde geslacht als u, anders zit er een al dan niet manifest lustaspect in de relatie

S.conceiçao7

Legacy Member
picture this:

ik ben nu 23, ma toen ik 14 jaar was verlegde ik van school.
toen had ik daar iem. leren kennen waar ik écht heel goed mee overweg kon.
we reden elke dag samen naar school enzo ook, en toen we ouder werden gingen we elk weekend samen uit....
plots , toen ie 19 werd, had ie een vaste relatie te pakken, en da meisje kon mij om één of andere reden nie uitstaan. ondertussen kenden we elkaar al 5 jaar dus, en hadden we echt wel een sterke band.
nuja, hij was super gelukkig met haar, ma da mens had mij dus nie graag, en gingen we niemeer samen uit, ging ie telkens met haar alleen weg.

nuja, we zagen elkaar nog juist op msn, en af en toe es een sms van hoe ist nog enzo :baard: , maar zelfs dat contact is nu weg :(
oh well, das ondertussen al 3 jaar geleden, kheb me er al over gezet,
maar daaraan zie je hoe abrupt friendship wel gedaan kan zijn, zonder er eig. echt ruzie is. (em is nog steeds bij haar btw...)

nuja, kvind het wel spijtig allesinds, aangezien ik in heel mn schoolcarriere altijd met hem vooral ben weg gegaan , en nu ik ga werken is sociaal contact zowiezo al een stuk beperkter, dus had ik het geweten op voorhand ging ik met veel meer vrienden van toen zijn uitgegaan, want nu doe ik dat bekans niemeer, omdat al m'n overige vrienden er zijn vanop straat/ op de bus / in de buurt / game clan etc. maar nie echt van in het uitgaansleven.

oh well :)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
ShPonGle zei:
I recognize :p tja ik blijf erbij: uw 'maten' zijn altijd van hetzelfde geslacht als u, anders zit er een al dan niet manifest lustaspect in de relatie

ze was lelijk, dus weinig lustaspect

Hellrabbit

Legacy Member
ik ben nie echt geneigd om de mensen die ik ken in te delen in vakjes volgens "hoe een goede vrienden het zijn"

ik weet gewoon redelijk goed wat ik aan elk individu heb in welke situatie
soms krijgde dan wel een verrassing over u heen (zowel positief als negatief), maar dan past ge da beeld weer gewoon aan he :)

SkullZ

Legacy Member
iedereen weet wel wie z'n echte maten zijn, als je er op kan rekenen en je ze alles kan vertellen en om je geven (tuurlijk ook ingelijks). stomme topic vind ik. niet slecht bedoeld!

FEW

Legacy Member
ik heb weinig vrienden. wat ik echt als "vrienden" zie toch. genoeg maten en dan nog kennissen.

ik heb 5 echte vrienden. waaronder mijn vriendin valt. dat zijn dan de mensen waar ik alles tegen zeg en waar ik mee weg ga. maar ik ga ook heel graag met mijn "maten" weg.

ik ben gewoon iemand die mensen niet snel als echte vrienden bekijkt. ik ken bijvoorbeeld mensen die iemand direct als vriend bekijken en daardoor 50 vrienden hebben ofzo. ik kende iemand en altijd als die een verhaal vertelde zei die: "een vriend bla bla bla". op een gegeven moment bleek dat veel van haar "vrienden" niet eens wisten wat haar naam was of wisten hoe zij eruit zag. ja hallo, geef mij dan maar mijn soort vrienden! :)

imo:
- vriend: iemand waarmee ge altijd overweg kunt en alles kunt tegen zeggen.
- maat: iemand dat ge tof vind en u mee kunt amuseren maar geen diepzinnige gesprekken mee gaat houden.
- kennis: ge kent de naam en kunt al eens een gesprekske voeren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan