Maten genoeg, echte maten : 3, denk ik ...
Ik DACHT ook dat ik er 4 had, blijkbaar ben ik mis. Ik kon haar alles vertellen, nu heeft ze een vriend, niks mis mee voor mij, maar nu laat ze niks meer van zich horen, beter nog, een collega kwam haar toevallig tegen op een feestje en ze begon leugens en roddels verspreiden over mij. Gelukkig kent die collega me goed genoeg om deze niet te geloven en hij vertelde me dan ook alles terug zonder het rond te strooien. Ze vertelde ook dingen die waar zijn, maar die niet moesten uitlekken. Probleem is dat ik niks, maar dan ook echt helemaal NIKS misdaan heb. Ik vraag me enkel af waarom ? Nu, ze weet veel over me, en blijkbaar vertelt ze het rond bij mensen die het niet hoeven te weten. Ik zoek dus nog steeds een manier om haar het zwijgen op te leggen, iets zeggen helpt niet, ze luistert niet, zit in haar eigen wereldje en is daar miss universe, maar ooit zal ik wel iets erop vinden, ook al is het tegen dan waarschijnlijk te laat.
1 van die 3 overige vrienden raakt precies geïntoxiceerd door haar zever, binnenkort blijven er dus nog maar 2 over. Morgen ga ik met hem eens een serieus woordje klappen, we zien dan wel verder ...
Andere maten zijn buiten categorie, beste vrienden op school (secundair) en nog een van elders, deze zijn te vertrouwen, we kunnen over vanalles praten en het zit niet in hun karakter om zich opeens rot te gedragen.
Het meest hypocriete cadeau ooit : die 'vriendin' gaf me, een week voor dat ik te weten kwam dat ze iemand had, een drinktas met daarop : beste vriend, en een tekstje erin geschreven over wat ik voor haar betekende. Ik heb het nog staan, maar als ik na nieuwjaar nog steeds niks weet krijgen we scherven.
Ziezo, dat moest er even uit

Conclusie : Kies je maten altijd goed, zoals eerder gezegd, ook je beste vrienden kunnen je een mes in de rug steken, zelfs zonder aanleiding.