Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

anthony8400

Legacy Member
djbramz zei:
Nog mensen die hier imob spelen? Anders mn code is: 118499259
Is wel nog tof maar ik braak van de vele connection errors :s
Het is al zo erg dat ik er momenteel mee gestopt bent.

Zero Grav zei:
Al eens in de menubalk bij "View" -> "Move To Next Screen" genomen en dan in datzelfde menu "Full Screen"? Ik heb geen extern scherm, dus kan het zelf niet uittesten.

En Speedy, hier start hij niet op in Full Screen. Ik geloof dat dat een instelling is.
Ja dus, gewoon naar uw instellingen gaan, dan vanboven bij "Wijzig instellingen van:" moet ge "Systeem" selecteren. Rechts staat er dan beeldscherm en in't menu kunt ge dan bij Resolutie "720P (windowed)" nemen, bij u staat er wellicht "1440*900 (Full Screen)".

Als ik terug in Gent ben, zal ik dat eens uitproberen. Alvast bedankt!:applause:

CP-RB2H

Legacy Member
Ben ik de enige trouwens die z'n MBP meer in sluimerstand heeft staan dan werkelijk afzetten? Allé, ik weet eigenlijk niet of zoiets kwaad kan.

gryffoer

Legacy Member
Bij mij gaat hij ook niet vaak af. Nog geen nadeel van gemerkt eigelijk.

shiftyke

Legacy Member
CP-RB2H zei:
Ben ik de enige trouwens die z'n MBP meer in sluimerstand heeft staan dan werkelijk afzetten? Allé, ik weet eigenlijk niet of zoiets kwaad kan.

ik denk dat de minste hun laptop hier afzetten hoor, heb de mijne nu moeten calibreren want de batterij was pretty fucked up en nu heeft hij afgestaan, maar anders draait die weken aan 1 stuk door :)

anthony8400

Legacy Member
Ik zet die ook niet veel uit.
Is trouwens ook een van de voordelen aan OS X. Blijft altijd rap werken, ook al staat die soms weken aan een stuk aan zonder te herstarten.
Eveneens is die sluimerstand swifty!!! Opendoen en je kan direct weer beginnen werken, lovely :D

Je moet inderdaad wel letten dat je toch een keer per week je batterij gebruikt, anders zou die wel keer rap kunnen zakken van capaciteit :-) (is normaal met lithium batterijen). Je mag die nooit volledig opgeladen laten voor een lange tijd (er gaat dan veel capaciteit verloren).

shiftyke

Legacy Member
idd genoeg calibreren, na meer dan een maand op te staan hebben en een paar keer, beetje baterij te verliezen, was mijn capaciteit tot 60% gezakt na 1,5jaar, nu terug 80%

Zero Grav

Legacy Member
Die van mij heeft nu nog 49% health na 177 cycles. Is ook volledig naar de kloten feitelijk, in de week zat ik in de trein met 30% en viel em opeens uit. Zelfs na het calibreren ed.

Had al eens gebeld naar Apple, nu gisteren ofzo nog eens en ik krijg gewoon een nieuwe opgestuurd en mag de oude dan gratis terugsturen. Allemaal dankzij die Apple Care van 160 euro ofzo. :) Dus die is feitelijk al terugbetaald.

anthony8400

Legacy Member
shiftyke zei:
idd genoeg calibreren, na meer dan een maand op te staan hebben en een paar keer, beetje baterij te verliezen, was mijn capaciteit tot 60% gezakt na 1,5jaar, nu terug 80%
Hoelang heb je hem al?
Want als die binnen het eerste jaar minder dan 80% capaciteit heeft, mag je die indragen voor een andere.
Heb ik ook voorgehad :D (eerst gebeld naar AppleCare en dan mocht ik naar Switch om nieuwe).
Zero Grav zei:
Die van mij heeft nu nog 49% health na 177 cycles. Is ook volledig naar de kloten feitelijk, in de week zat ik in de trein met 30% en viel em opeens uit. Zelfs na het calibreren ed.

Had al eens gebeld naar Apple, nu gisteren ofzo nog eens en ik krijg gewoon een nieuwe opgestuurd en mag de oude dan gratis terugsturen. Allemaal dankzij die Apple Care van 160 euro ofzo. :) Dus die is feitelijk al terugbetaald.
Via de link van ebay dat ik nog gegeven had zeker?
Was echt een koopje hé :D
Ik snap het nog altijd niet hoe die daar zo goedkoop kan aan raken. Gestolen kan het ook al niet zijn, want anders zou da wel in de computer vermeld staan als je gaat voor je garantiedekking.

Inderdaad, die batterij kost op zichzelf al iets van 80 EUR, dus we zijn allemaal tevreden :D

Zero Grav

Legacy Member
't Is nu wel onduidelijk tegen wie ge het hebt wegens uw rare quotes. :p Maar in mijn geval heb ik em al anderhalf jaar en ik krijg em nog gratis. 'k Heb wel voor de eerste keer gebeld in oktober ofzo, maar die case is dan vervallen omdat ik daar 4 maanden niets van heb laten weten.

Vuile editslet :) Maar ja, door die ebaylink. Echt zalig :) 'k Geloof dat zo'n batterij zelfs 97 euro kost, dat is alleszins de boete die ik krijg als ik em niet terugstuur (de defecte dan). En ik moet nog steeds teruggaan voor een nieuwe topcase ook omdat die volledig kromgetrokken is. Kost ook 100 euro ofzo. Dus maar goed dat ik het genomen heb, 'k zou het iedereen aanraden.

shiftyke

Legacy Member
een jaar en half e :p

Maar waar kunde u cycles zien want coconut is niet zo betrouwbaar, 7 cycles is echt te weinig :p

anthony8400

Legacy Member
Zero Grav zei:
't Is nu wel onduidelijk tegen wie ge het hebt wegens uw rare quotes. :p Maar in mijn geval heb ik em al anderhalf jaar en ik krijg em nog gratis. 'k Heb wel voor de eerste keer gebeld in oktober ofzo, maar die case is dan vervallen omdat ik daar 4 maanden niets van heb laten weten.

Vuile editslet :) Maar ja, door die ebaylink. Echt zalig :) 'k Geloof dat zo'n batterij zelfs 97 euro kost, dat is alleszins de boete die ik krijg als ik em niet terugstuur (de defecte dan). En ik moet nog steeds teruggaan voor een nieuwe topcase ook omdat die volledig kromgetrokken is. Kost ook 100 euro ofzo. Dus maar goed dat ik het genomen heb, 'k zou het iedereen aanraden.
Sweet :D
Zo zie je maar, ebay kan soms handig zijn :p

Jup, moest wel editen want had iets verkeerd gedaan :p
shiftyke zei:
een jaar en half e :p

Maar waar kunde u cycles zien want coconut is niet zo betrouwbaar, 7 cycles is echt te weinig :p

Coconut is wel betrouwbaar. Geeft de zelfde cijfers weer als in je systeemconfiguratie :-)
Cycli worden gezien als een volledig opgeladen batterijcyclus.
Dus als je oplaadt voor maar 30%, dan zal die dat niet aanzien als een cyclus.

Zero Grav

Legacy Member
Maja, die telt dat wel altijd op dacht ik. Dus als ge nu 30% oplaadt en daarna gaat em leeg en laadt ge'm weer 70% op dan ziet em dat wel als een cycli.

Ben er wel niet zeker van, maar 'k meen mij te herinneren dat het zo ging.

anthony8400

Legacy Member
Zero Grav zei:
Maja, die telt dat wel altijd op dacht ik. Dus als ge nu 30% oplaadt en daarna gaat em leeg en laadt ge'm weer 70% op dan ziet em dat wel als een cycli.

Ben er wel niet zeker van, maar 'k meen mij te herinneren dat het zo ging.

Ja, hij telt die cycli op (om zo tot 100% te raken die gelijk is aan een volledige oplaadcyclus).

shiftyke

Legacy Member
anthony8400 zei:
Sweet :D
Zo zie je maar, ebay kan soms handig zijn :p

Jup, moest wel editen want had iets verkeerd gedaan :p


Coconut is wel betrouwbaar. Geeft de zelfde cijfers weer als in je systeemconfiguratie :-)
Cycli worden gezien als een volledig opgeladen batterijcyclus.
Dus als je oplaadt voor maar 30%, dan zal die dat niet aanzien als een cyclus.

systeemprofiel zegt 57 :p

Wel een groot verschil e

Reaper's Curse

Legacy Member
Bij mij zegt coconut slechts 7 cycles, systeemprofiel (en iStat) zeggen 501.
Nu mijn batterij is wel in slechte staat, dat zal er wel iets mee te maken hebben.

Zero Grav

Legacy Member
Vandaag mijn nieuwe batterij al gehad na zaterdag te bellen. Perfect! :)

gryffoer

Legacy Member
is er een mogelijkheid om een map op mijn mac hd automatisch laten syncen met een externe hdd (op 3 verschillende hdds)?

Geen ervaring met Automator iig.

anthony8400

Legacy Member
gryffoer zei:
is er een mogelijkheid om een map op mijn mac hd automatisch laten syncen met een externe hdd (op 3 verschillende hdds)?

Geen ervaring met Automator iig.

Speciaal back-up programma.
Met time machine gaat dit niet, dit zal alles back-uppen, behalve de mappen die je aanduidt die niet moeten.

gryffoer

Legacy Member
ja TM doet zoiets niet. Heb iets geprobeerd Carbon Copy en nog wat, maar dat progje doet het ook niet.

Is niet echt noodzakelijk maar wel handig, zo moet ik zelf niet alles kopieren plakken...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan