Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reaper's Curse

Legacy Member
Je kan eens kijken naar het rsync commando. Gebruik ik in linux om hetgene dat jij wil toe doen, zou mormaal gezien in OS X hetzelfde moeten werken.

joriske18

Legacy Member
Net de nieuwe ilife geïnstalleerd, ik ben vooral benieuwd naar de verbeteringen in ilife.
Hij is momenteel al mijn foto's aant scannen voor gezichten en dit gaar nog een kleine 3 uur duren :p
Die places werkt maar raar. 3 foto's die ik met mijn iphone 2G heb genomen in het school, verbonden met het wifi netwerk en later heb verstuurd naar facebook, plaats hij in het bristol channel bij engeland :s

edit: het is al gezakt naar 90 minuten :)

Zero Grav

Legacy Member
2G hé, positioneert zich met die gsm masten (wat niet altijd en overal werkt) en wifi in plaats van op GPS.

joriske18

Legacy Member
ja, ik weet het. Maar toch vreemd dat hij mij dan ergens voor de kust van engeland placeert.

Edit: eerste indrukken van iphoto 09
De faces is leuk en werkt redelijk, maar er is veel ruimte voor verbetering. Sommige duidelijke gezichten herkent hij niet als gezicht. Ook als een persoon al redelijk wa bevestigde foto's onder zijn naam heeft staan herkent hij, voor mij duidelijke, gezichten niet.

De nieuwe animaties voor diavoorstellingen zijn leuk, ik denk dat ik 5 seconden een leuke slideshow maak dan dat iemand ooit op een windows kan maken :p

Nog een flinke upgrade in de gezichtsherkenning software en het kan niet meer stuk!

LeSec

Legacy Member
kvind de nieuwe iLife ook wel een verbetering hoor!
Die gezichtsherkenning kan idd wel beetje beter ma bon, kvind het wel al cool dat hij zo veel gezichten al kan herkennen. Hij heeft het erg moeilijk met familieleden wel :p mijn broer en ik worden vaak als 1 persoon beschouwd. Niet dat we tweelingen zijn, meer zelfs we lijken praktisch ni op elkaar.

Die gps is zeer wispelturig vind ik, soms zet hij foto's praktisch tot op de meter op de juiste plaats, en soms doet hij zéér vreemde dingen. Parijs ligt volgens hem ergens in de atlantische oceaan bijvoorbeeld. Enfin ja, vreemd :p

Diaovergangen tussen die foto's zijn wel geschift, vooral die 3d achtige waar gebouwen enzo uit uw foto getrokken worden precies, abnormaal schoon gedaan.

Kga na de examens keer deftig alles uittesten ^^

dresse

Legacy Member
Is mijn netwerk icoontje van mijn pc nu een oud vergeeld scherm met een blue screen of zie ik nu verkeerd. anders best goe farske van apple :)

Zero Grav

Legacy Member
Ik update daarnet mijn iPhone 2G naar 2.2.1, dacht dat ik em dan direct wel terug kon jailbreaken. Even vloeken toen de torrent van Quickpwn constant op 0KBps bleef staan, maar blijkbaar is em nog steeds unlocked. Tof tof!

dresse

Legacy Member
Jep general, heel content over men systeempje. Alleen da kleuren en harde schijf gedoe verveeld me wel... maja, kwestie van allemaal is juist instellen...

dresse

Legacy Member
en net toen ik dacht 'hmm, toch een beetje chaotisch, dat desktop bij een mac' ontdekte ik spaces en het feit dat ge daar programma's aan kunt toewijzen :love:

Starting to love my mac :)

wel een beetje vreemd hoe die spaces omgaan met photoshop... pas als ge een project opent verplaatst die alles naar 'de photoshop space'

Zero Grav

Legacy Member
Adobe op mac.. Bugs en onlogische werking come to mind. En niet alleen bij de design suite. De player is op zijn minst rampzalig te noemen.

GenesisX

Legacy Member
Elke keer als ge switcht van space worden uw vensters in PS groter en uw layer-venster kleiner. Na 5 keer switchen moogt ge dus uw workspace opnieuw laden omdat uw layer-venster nog ma een tiental pixels hoog is...

Of dialoogvensters die nie reageren tenzij da ge eerst op de shortcut klikt en dan een toets indrukt.

Of gewoon lege/witte vensters (swatches, layers, history, etc.) als ge switcht. Da hebt ge sowieso.

Ma ge leert ermee leven! Toch? \o/

dresse

Legacy Member
jammer.. het is net voor photoshop datk het meeste de spaces zou gebruiken...

naokske

Legacy Member
WTf, Pages doet zooo enorm ambetant als ik met een paar grafieke tegelijk bezig ben. Voor de moment wilt em nix meer doen, ik kilik op een grafiek, en dan komt der zo een laad tekentje bij men cursor... En dan is da weg, en gebeurt er nix...

GenesisX

Legacy Member
Niemand die reageert in mijn topic over pages? :(

En zojuist een hele middag geprobeerd om mijn mac te herstellen. Ik had gisteren nochtans normaal afgesloten en vanochtend wou hij niet meer booten. Ik drukte op de knop, hij toonde m'n cursor, ging naar een fel blauw scherm, licht blauw scherm, lichter scherm met loading ding, en dan terug vanaf het fel blauw scherm, ... Blijkbaar Leopard BSOD. Heb nochtans niks veranderd.

Oplossing werkte niet en dan maar 4 keer geprobeerd om m'n schijf te herstellen. Na de laatste keer bootte hij opeens wel o_O

Nu ga ik wel eens op zoek gaan naar een Firewire enclosure. 'k Heb hier nog een 160GB SATA-schijf liggen en met een firewire enclosure gaat da allemaal veel rapper en zo... Ma blijkbaar kost da 79EUR =o
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan