Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

General Lee

Legacy Member
dresse zei:
@general: voor de scanner vind ik geen driver, en voor de printer vind ik dit: Een file wat een soort van update blijkt te zijn voor de voorgeinstalleerde driver van osx. Jammer genoeg is er geen voorgeinstalleerde driver voor mijn printer op osx...
Mijn scanner is te oud voor OSX, dus gebruik ik het programma VueScan, dat wel ondersteuning biedt voor oudere scanners, misschien dat het daar mee werkt...

EDIT: Hebt ge OSX eigenlijk opnieuw geïnstalleerd (aangezien het een tweedehands MBP is?) want misschien zijn de Lexmark drivers gewoonweg niet geïnstalleerd...

General Lee

Legacy Member
dresse zei:
en de printer? krijg ik die aan de praat op een of andere mannier?
voor de scanner hebk precies iets gevonden
Finally working Canon LIDE 30 scanner driver for Intel based MAC OSX leopard
is testen
Dit staat er in de installer van die Lexmark drivers:

Installation
====================================
The Lexmark Utility Web Installer is an update to the pre-installed Lexmark printer drivers in your system.

Make sure that you have properly installed the Lexmark printer drivers (packaged with the Mac OS X version 10.4 Installer) before installing the Lexmark Utility Web Installer.

Dus als die driver niet op uw Mac staat, denk ik dat ge die nog wel kunt installeren door uw installatie-cd in te steken en dan de printerbestanden voor Lexmark te installeren. Ik gok dat die ook nog wel in 10.5 erbij zullen zitten...

dresse

Legacy Member
dat heb ik gedaan, zitten er niet tussen...
edit. ene gevonden opt net. printer werkt nu. nu scanner nog...

Conqie

Legacy Member
Love hun levering service so far, eerst was het 10-11 Februari, dan 6 en nu de 4de.
Can allready smell it coming :love:

KOELN (COLOGNE),
DE 02/02/2009 16:12 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING

dresse

Legacy Member
en ik blijk nog tot 28maart garantie te hebben ipv 3 maart. woehoe, tijd genoeg om dat elecktriciteitsprobleempje verder te onderzoeken.

anthony8400

Legacy Member
dresse zei:
sorry dat ik uw heilige OS in twijfel trek op sommige punten... maar wanneer ge er echt op begint te werken ipv gewoon wat ligt te geilen op de mooie icoontjes en Steve Jobs in zijn onderbroek dan komt ge nu eenmaal zo'n zaken tegen...

@general: voor de scanner vind ik geen driver, en voor de printer vind ik dit: Een file wat een soort van update blijkt te zijn voor de voorgeinstalleerde driver van osx. Jammer genoeg is er geen voorgeinstalleerde driver voor mijn printer op osx...

OS X is me zeker niet heilig. Heeft ook z'n flaws, maar jij blijft maar vitten op de kleine dingen.
Zoek eerst zelf keer een oplossing voor je hier begint te zagen.
Het is nieuw oké, je zal sowieso problemen vinden maar wie zoekt die vindt ;)
Iedereen heeft dit moeten doen.

dresse

Legacy Member
Als dat 'de kleine dingen' zijn hou ik mijn hart vast voor als ik de grote 'flaws' tegenkom :)

Misschien overreageer ik wel ja, maarja... Als ge zo lang aan een stuk al die fanboys maar hoort verkondigen dat osx zo geweldig en onfeilbaar is dan krijgt ge bepaalde verwachtingen... Als ge dan zo'n ridicule zaken tegenkomt waar precies niet over nagedacht is... finder die geen cut/paste kent, een menu dat ge in een ander scherm moet gaan zoeken, standaard scanners die niet herkend worden, photoshop dat niet werkt in spaces...

enfin, nu komt het precies over of ik spijt heb over men aankoop en dat is in de verste verte ook niet waar. Het heeft minder belachelijkheden en punten van frustratie als windows. En voor de eerste keer in mijn leven werkt hier thuis het netwerk waarbij ik alle 8 windows-computers en 4 printers ziet. Alleen dat al maakt het een geweldig systeem... :)

Ander vraagje: hoeveel kost een grotere harde schijf laten steken eigenlijk? Ik zie hier in sig dat gij 320 gig hebt en voor de rest dezelfde laptop... ik heb maar 185gig :(

GenesisX

Legacy Member
Ben hier Speed Download aan het testen om m'n downloads wat rapper op m'n schijf te krijgen, maar blijkbaar is het ook niet echt een positieve ondervinding.

Hij blijft voor twee bestanden die ik via VPN van het schoolnetwerk afhaal in totaal steken op 169 gemiddeld, terwijl FlashGet het op m'n desktop aan 300KB/s afhaalt. En dat terwijl deze laatste een draadloze netwerkkaart heeft van 54Mbps ipv 300Mbps en hij absoluut geen goede verbinding heeft.

Als er iemand nog een andere download manager weet ... let me know. Want DownThemAll wilt ze zelf nie starten (kan niet overweg met m'n gebruikersnaam en wachtwoord).

Zero Grav

Legacy Member
Ik hoop dat ge niet de Adobe CS4 Suite op die manier aan't binnenhalen zijt.. Ge krijgt de mogelijkheid om FTP te gebruiken, lijkt me ook maar logisch dat ge dat dan doet. 'k Denk dat de server ook gewoon overbelast is, bij mij gaat het hoe langer hoe trager.

GenesisX

Legacy Member
Via finder én ftp gaat het toch enkel als je VPN-verbinding aanstaat? Of maakt gy verbinding zonder VPN via een ip fzo? En 't is via ftp hoor -als ik da via finder doe duurt het 50 uur en meer voor één bestand :p-, maar gewoon via die download manager aangezien da ook veel te traag gaat (50-60KB/s) via Transmit.

Nu is bijna iedereen dat aan het downloaden, maar aangezien het niet vlug moet gaan laat ik het gewoon zo. En hopelijk is er niet teveel verschil tussen CS3 en 4; geen zin om mij weer aan te passen.

Conqie

Legacy Member
hmm weird, volgens de shipment status zit hem nu terug in china, terwijl hij gisteren nog in Duitsland zat..

General Lee

Legacy Member
dresse zei:
Ander vraagje: hoeveel kost een grotere harde schijf laten steken eigenlijk? Ik zie hier in sig dat gij 320 gig hebt en voor de rest dezelfde laptop... ik heb maar 185gig :(
Aangezien gij nog z'n oude MBP hebt is zelf een grotere schijf steken niet zo eenvoudig (maar niet onmogelijk). Als ge een moet laten steken door Apple zelf (en dus ook van Apple zelf) gaat ge uiteraard een meerprijs betalen. En ik weet niet of ge ergens een Apple Store gaat vinden waar ze een zelf aangeleverde schijf gaan willen plaatsen voor u :p

Om nog heel even terug te komen op die schermen: ik begrijp het nut van meerdere schermen niet als ge ze effectief zo ver uit elkaar zou plaatsen als op die afbeelding...

TiZon

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
hmm weird, volgens de shipment status zit hem nu terug in china, terwijl hij gisteren nog in Duitsland zat..

Ik heb wel al shipments van Amerika, naar Duitsland, Naar Zwitserland, Naar Japan, Naar België zien gaan... Als je dat op een haart bekijkt weet je toch ook niet wat je zit :D

dresse

Legacy Member
General Lee zei:
Aangezien gij nog z'n oude MBP hebt is zelf een grotere schijf steken niet zo eenvoudig (maar niet onmogelijk). Als ge een moet laten steken door Apple zelf (en dus ook van Apple zelf) gaat ge uiteraard een meerprijs betalen. En ik weet niet of ge ergens een Apple Store gaat vinden waar ze een zelf aangeleverde schijf gaan willen plaatsen voor u :p

Om nog heel even terug te komen op die schermen: ik begrijp het nut van meerdere schermen niet als ge ze effectief zo ver uit elkaar zou plaatsen als op die afbeelding...

Idd, daar heeft het geen nut, ma was de beste afbeelding om het probleem aan te tonen. Mijn schermen staan dan ook vlak naast elkaar, maar dan nog. Als ge echt geconcentreerd aan het werk zijt in een programma dan wilt ge alles zo kort mogelijk bij u om niet uit die concentratierush te geraken. Elke keer als ge dan naar een ander scherm moet wordt uw workflow ineens onderbroken en zijt ge er weer effe uit... als ge dan een programma hebt zoals modo ofzo waar ik graag fullscreen werk en alle functies uit de menus haal, dan werkt dat een serieus pak minder intuïtief en veel trager... En ja, voor de meeste zaken ken ik de sneltoetsen wel, maar modo heeft zoveel functies dat er niet eens genoeg toetsencombo's zijn om alle functies te coveren :)

anthony8400

Legacy Member
dresse zei:
Ander vraagje: hoeveel kost een grotere harde schijf laten steken eigenlijk? Ik zie hier in sig dat gij 320 gig hebt en voor de rest dezelfde laptop... ik heb maar 185gig :(
Ik heb die er zelf ingestoken.
Je hebt slechts twee schroevendraaiers nodig (Torx T6 en een Phillips).
Een walkthrough heb je op o.a. YouTube staan.
Hooguit een kwartiertje werk.
Gewoon opletten met je SATA-connector, daar had ik eerst foutje gedaan en die dan ook kapotgetrokken:doh:
Er nieuwe kunnen laten inplaatsen onder garantie en dan wat voorzichtiger aangepakt en geen enkel probleem tegengekomen:-)
Ik heb trouwens een Seagate Momentus 7200.3

GenesisX zei:
Ben hier Speed Download aan het testen om m'n downloads wat rapper op m'n schijf te krijgen, maar blijkbaar is het ook niet echt een positieve ondervinding.

Hij blijft voor twee bestanden die ik via VPN van het schoolnetwerk afhaal in totaal steken op 169 gemiddeld, terwijl FlashGet het op m'n desktop aan 300KB/s afhaalt. En dat terwijl deze laatste een draadloze netwerkkaart heeft van 54Mbps ipv 300Mbps en hij absoluut geen goede verbinding heeft.

Als er iemand nog een andere download manager weet ... let me know. Want DownThemAll wilt ze zelf nie starten (kan niet overweg met m'n gebruikersnaam en wachtwoord).
Ik gebruik al sinds het begin Speed Download en die vind ik persoonlijk heel goed.
Heeft dezelfde snelheid als met IDM (Internet Download Manager) op me IBM destijds.

shiftyke

Legacy Member
weet iemand waarom finder webpagina's in de zoekresultaten weergeeft terwijl het toch duidelijk uitgevinkt staat in de voorkeuren?

General Lee

Legacy Member
shiftyke zei:
weet iemand waarom finder webpagina's in de zoekresultaten weergeeft terwijl het toch duidelijk uitgevinkt staat in de voorkeuren?
Vraag ik mij ook al een tijd af...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan