Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
GenesisX zei:
Veel plezier ermee! ^^

Dank dank, het afkicking van windows is wel moeilijk :>

Ik vraag me wel nog 1 ding af, ik heb firefox en wat andere prog's gedownload, maar ik krijg stevast "schijfkopieën" en men bureaublad staat al vol met die dingen die ik niet weg krijg.

Ben ik verkeerd aan het installeren of is dat normaal?

Zero Grav

Legacy Member
Staat in de sticky beschreven, 't is alleszins niet normaal neen. :)

Wat zijn eigenlijk die DMG-bestanden?
Wanneer je software downloadt van het internet, hebben die bijna altijd een .dmg extensie. Dat zijn imagebestanden (of beter gezegd: iso’s) die je kan mounten. Dat gebeurt door Mac OS X zelf als je erop klikt. Die bestanden gedragen zich als een verwisselbare schijf als je ze opent.

Dat zijn dus niet de programma's zelf maar kleine containertjes! Je opent de DMG en sleept dan het programma eruit. Daarna unmount je de DMG weer door hem naar de prullenbak te slepen, met apple+e of door het eject icoontje te gebruiken in de Finder.

MetalG

Legacy Member
9lives.mac als ge assistentie voor iets nodig hebt, dan moete ni altijd nen topic aanmaken!

Zero Grav

Legacy Member
Er is nog veel werk gekropen in het schrijven van al die dingen zenne. :p Alleen is dat echt ongestructureerd, echt klommelen voor ik die post terugvond. *hint*

dresse

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Dank dank, het afkicking van windows is wel moeilijk :>

Ik vraag me wel nog 1 ding af, ik heb firefox en wat andere prog's gedownload, maar ik krijg stevast "schijfkopieën" en men bureaublad staat al vol met die dingen die ik niet weg krijg.

Ben ik verkeerd aan het installeren of is dat normaal?

Idd, het afkicken is soms wat lastig.
Ik heb vooral wat moeite met men bureablad georganiseerd te houden... In windows is altijd alles geminimaliseerd en als ge iets nodig hebt klikt ge da effe open en als ge terug erop klikt is da weer toe. In mac als ge op een geminimaliseerd programma klikt dan gaat da open ma kunt ge er ni weer op klikken om terug te minimaliseren :). Ge moet dus echt wel een andere manier van werken gaan aanleren... Momenteel was mijn windows manier nog sneller, ma da zal wel veranderen naarmate ik meer gewoon word aan osx zeker...

dresse

Legacy Member
ik wil nu ni opnieuw zagen, ma om terug te komen op da probleem met de menu bar en dual screen setup. Ik heb het argument horen vallen dat mac u aanspoort om een gigantisch 30" scherm te nemen ipv een meerdere screen setup. Ma da lost het ook niet op want ge hebt op mac in photsohop toch niet de mogelijkheid om photoshop als geheel kleiner te maken en daarnaast op hetzelfde scherm een ander programma te runnen... Ge kunt uw werkdocument zelf kleiner scalen, ma al mijn menu's plakken tegen de zijkanten en de bovenkanten van mijn scherm...

Zero Grav

Legacy Member
dresse zei:
Idd, het afkicken is soms wat lastig.
Ik heb vooral wat moeite met men bureablad georganiseerd te houden... In windows is altijd alles geminimaliseerd en als ge iets nodig hebt klikt ge da effe open en als ge terug erop klikt is da weer toe. In mac als ge op een geminimaliseerd programma klikt dan gaat da open ma kunt ge er ni weer op klikken om terug te minimaliseren :). Ge moet dus echt wel een andere manier van werken gaan aanleren... Momenteel was mijn windows manier nog sneller, ma da zal wel veranderen naarmate ik meer gewoon word aan osx zeker...

Ik werk eigenlijk nooit met minimaliseren en die zever. De rechterkant van mijn dock is dan ook ongebruikt. Gewoon CMD+H (+H) en het actieve programma is weer veborgen, als ge dan weer op het icoontje klikt staat het weer voor uw neus.

In verband met die fonts list in Photoshop, sinds CS4 doet em dat wel weer. Met Blending Modes echter nog steeds niet. :(

gryffoer

Legacy Member
Naarmate je meer met OSX werkt zal je meer sneltoetsten leren kennen die het gebruik van OSX slechts aangenamer zullen maken.
Als ik dan nog eens op een windows machine werk heb ik de neiging steeds apple+q te drukken om dat prog te sluiten :)

m-be

Legacy Member
dresse zei:
ik wil nu ni opnieuw zagen, ma om terug te komen op da probleem met de menu bar en dual screen setup. Ik heb het argument horen vallen dat mac u aanspoort om een gigantisch 30" scherm te nemen ipv een meerdere screen setup. Ma da lost het ook niet op want ge hebt op mac in photsohop toch niet de mogelijkheid om photoshop als geheel kleiner te maken en daarnaast op hetzelfde scherm een ander programma te runnen... Ge kunt uw werkdocument zelf kleiner scalen, ma al mijn menu's plakken tegen de zijkanten en de bovenkanten van mijn scherm...

dat kan in cs4 wel als je't application frame aanzet, dan gedraagt photoshop zich op de "windows-manier". ik haat het dus hier staat het resoluut af :p

dresse

Legacy Member
m-be zei:
dat kan in cs4 wel als je't application frame aanzet, dan gedraagt photoshop zich op de "windows-manier". ik haat het dus hier staat het resoluut af :p

I like it!
Merci voor de tip! Gedraagt zich zo precies ook een stuk beter met spaces...

NeoCracer

Legacy Member
Nu is mijn 2de paar oortjes van Ultimate Ears ook terug stuk aan de plug. Krijg terug nieuwe van Apple (besteld via Online Apple Store). Nu heb ik voor de Etymotics gekozen. Hopelijk zijn die beter...

tomh

Legacy Member
81°C
en ik hebitunes,thunderbird en FF open..?!

Kernel_task, wa doet da? mag ik da closen in activiteiten weergave?

joriske18

Legacy Member
Dat zou ik niet doen. De kernel is de basis van uw besturingssysteem.

u4ea

Legacy Member
effe ter informatie,"stel" ik koop een laptop,als dat een macbook is ,kan ik dan bv alle bestanden opendoen die gemaakt zijn in windows,zoals office 07 bestanden?
Want ik gebruik eigenlijk constant bestanden zoals .docx voor school.

GenesisX

Legacy Member
Ja, dat gaat (met Pages of de gratis OpenOffice). Alhoewel ge dan irritante waarschuwingen krijgt van Pages en ik nog geen optie gevonden heb om die te verbergen. Iemand? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan