Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reaper's Curse

Legacy Member
De docx ondersteuning is niet 100% met openoffice.org. Als dit iets essentieel is in je dagelijk werk zou ik eerst eens dieper kijken in hoeverre dat allemaal vlot gaat.

u4ea

Legacy Member
of bootcamp ,daar had ik nog ni aan gedacht:p

Mja,ik doe nu informaticabeheer waar ik veel office07 in gebruik.
Kun je eigenlijk visual basic gebruiken erop?

GenesisX

Legacy Member
Nee, VB gaat nie op een Mac :p.

FireWire is duur btw! 89 voor een 1TB externe schijf via USB en meer dan 200EUR voor diezelfde via FireWire :(.

- En nee, de bomma sponsort nie!

m-be

Legacy Member
bootcamp voor wat office en vb is overkill denk ik, draai dat gewoon in parallels of vmware...

u4ea

Legacy Member
m-be zei:
bootcamp voor wat office en vb is overkill denk ik, draai dat gewoon in parallels of vmware...

ik zou da dan ook wel gebruike voor wa spellekes:p
geen high end natuurlijk ,gwn om 's avonds mee in bed te kunne ligge fzo.

edit: wa natuurlijk wel wa moeilijk ga worden zonder muis:p

n.w.a

Legacy Member
Uuuuuuum ik zit weer met een probleem..

Dus als ik mijn externe inplug zitten er bestanden vast in mijn prullenbak die ik niet kan verwijderen.

Als ik het probeer krijg ik een foutmelding (iets van foutcode -36, ken het niet vanbuiten) en dan blijft precies mijn prullenbak vasthangen in het ledigen. Ik kan dan niets meer verwijderen, want dan krijg ik de melding "U kunt geen onderdelen naar de prullenbak verplaatsen, omdat deze wordt geleegd."

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Heeft het misschien iets te maken met het feit dat ik NTFS for MAC gebruik?

Zero Grav

Legacy Member
Kan mij voorstellen van wel, omdat error -36 een fout teruggeeft die teruggaat naar het smb protocol. En ik geloof dat NTFS For Mac smb misbruikt om die schrijfrechten te kunnen bekomen.

General Lee

Legacy Member
Achja, ik heb hier een bestand in m'n prullenbak zitten dat ik van m'n time machine schijf heb gegooid, krijg ik er ook met geen stokken uit...

DieselPower

Legacy Member
wim_gunner zei:
effe ter informatie,"stel" ik koop een laptop,als dat een macbook is ,kan ik dan bv alle bestanden opendoen die gemaakt zijn in windows,zoals office 07 bestanden?
Want ik gebruik eigenlijk constant bestanden zoals .docx voor school.
Office for Mac bestaat ook eh, Office 08 kan die dingen wel openen en opslaan :) Er zit wel geen Access bij.

n.w.a

Legacy Member
Thanks m8 :)

Ik heb dus alle bestanden kunnen verwijderen buiten 1. Daar blijf ik die error bij krijgen. lol

Maar ik ga toch een nieuwe moeten kopen want ze is vol :/

MetalG

Legacy Member
door een duitstere reden, laadt mac mijn batterij status en mijn clockje niet meer bij het opstarten? :(

DaMob

Legacy Member
Ga er geen aparte thread voor maken, dus kom het hier maar eens vragen.
Als ik mijn MBP opstart en ik wil windows opstarten moet je dus option inhouden, maar soms als ik dan dubbelklik op de windows partitie blijft alles steken en moet ik dus de powerknop inhouden. Iemand die dit nog voor heeft?

GenesisX

Legacy Member
Ik vroeg mij af of er een verschil is tussen snelheid of kwaliteit van de verschillende soorten firewire-kabels. Iemand die er iets over weet? De externe enclosure da 'k wil heeft 2x6-pin en mijn MBP heeft 1x6 en 1x4, dus welke zou het beste zijn? 6 naar 6 of 6 naar 4?

- Ok, blijkbaar gaat da nie werken :p Maar 'k had overlaatst nog gezocht op de verschillende soorten en dan vond ik 6- en 4-pins firewire-kabels, maar blijkbaar is er nog die kleine ook voor in DV camera's enzo? Welke is die andere dan op m'n MBP? Naast de 6-pin? Toch ook firewire?

Ma 't zal dus deze worden eh, aangezien dat de enige is die werkt. Wel raar dat er bijstaat dat 1394b maar aan 400mbps werkt, terwijl het over 1394a gaat, toch?

edit - ok, dus ge hebt blijkbaar 4, 6 en 9pins firewire-kabels. Op de MBP heb je een 6- en een 9-pins, maar op die enclosure kan ik alleen 2x6-pin aansluiten (kan ik die eigenlijk aan twee verschillende systemen hangen? wrm is dat er anders?). Bij alternate verkopen ze dus ook alleen maar 6 naar 9 en niet 6 naar 6-pin. Dus aansluiten op mijn desktop via gewone firewire is al uitgesloten, maar kan ik da dan wel op mijn MBP aansluiten via die 9-pin en zal dat daardoor vlugger gaan of blijft hij de snelheid van de 6-pin behouden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan