Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sh011265

Legacy Member
GenesisX zei:
Voor de mensen die hier programmeren: wat gebruiken jullie tegenwoordig en wat zijn daar zo de voordelen van?

Ik heb hier nu Flex Builder voor AS3, Dreamweaver/Coda voor JS/jQuery/CSS/HTML en Aptana Studio/TextMate voor al die talen door elkaar ... maar bij geen enkele heb ik zoiets van "werkt goed, zal ik blijven gebruiken".

De ene heeft geen (goede) auto-completion, de andere kan niet deftig overweg met een project op zich en nog een andere (Aptana Studio) crasht bij het opslaan van een bestand. Wat moet een mens dan nog meer proberen?

The Big PHP IDE Test: Why Use One And Which To Choose | Developer's Toolbox | Smashing Magazine

Heb eigenlijk ongeveer 't zelfde probleem.. Als je veel verschillende talen programmeerd heb je n heleboel verschillende progjes nodig..
Ben nu eens aant experimenteren met Netbeans als PHP-IDE, niet slecht allesins :) (& voornamelijk: totally free..)

sh011265

Legacy Member
GenesisX zei:
Thanks! ff doorlezen :)

'kgebruik hier nu al 2 dagen Netbeans als php-editor & 'kmoet zeggen dat dat wel goed meevalt!
De auto completion kan met momenten sneller/beter, maar ze is zéker niet slecht..
Nadeel is wel dat netbeans een vrij zwaar programma blijft & dat een progje als bvb Coda toch wel lichter draait..
Natuurlijk is Netbeans free & da's toch een grote +

Conqie

Legacy Member
Snap nog altijd de "superioriteit" van Adium niet, MSN werkt toch even goed (behalve dat het soms voor geen enkele reden crashed :unsure: ), maar het werkt gewoon veel logischer vind ik persoonlijk. Ook altijd handig dat er een knopje is voor je mails.

NeoCracer

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Snap nog altijd de "superioriteit" van Adium niet, MSN werkt toch even goed (behalve dat het soms voor geen enkele reden crashed :unsure: ), maar het werkt gewoon veel logischer vind ik persoonlijk. Ook altijd handig dat er een knopje is voor je mails.

Adium is véél meer aanpasbaar dan MSN for Mac.
En om mails te lezen heb ik de mail.app.

Mja, Adium is voor mij in alle opzichten beter.

m-be

Legacy Member
no way dat ik ooit nog een instant messenger gebruik die geen custom nicks ondersteunt :p

shiftyke

Legacy Member
Joo

Ik heb hier wat foto's genomen en filmkes gefilmd met mijn fototoestel (canon ixus70), er staan 127 bestanden op maar iphoto importeert er elke maal maar 115, er zitten enkele essentiele foto's tussen, iemand een idee hoe ik eventueel in mijn camera kan browsen met finder ofzo?

edit: laat maar er is blijkbaar een programma dat "fotolader" heet :p

Zero Grav

Legacy Member
Net Plex wat meer in orde aan't brengen en toen zo even een zalige functie ontdekt. Blijkbaar kan die ingepakte rarbestanden gewoon uitlezen en regelrecht afspelen. Zie bijvoorbeeld: http://h4xr.org/dh07

En om gewoon perfecte imdb info te krijgen etc moet ge dus "set content" pakken bij het toevoegen van uw videofolder. En ik dat programma maar tijdenlang verkeerd gebruikt omdat ik dacht dat dat alleen vanuit iTunes import ging.. Jongens toch :)

tomh

Legacy Member
Hi,

Wat ik heb:
film.avi
film.srt

wat ik wil doen:
die twee in 1 dvd format zetten zodat ik die kan branden op dvd.
het probleem is die .srt..
ik heb Toast Titanium, en die wilt die srt niet mee omzetten..

Hoe gaat dat?
thnx

tomh

Legacy Member
naar welk formaat zet ik best om? want bij ene dak just had stond die sub er niet bij

GenesisX

Legacy Member
Telkens als ik de laatste tijd een .rar of .zip download vanop dokeos en ik pak dat uit met BetterZip, dan staan de permissions verkeerd (Iedereen geen toegang) waardoor ik die bestanden niet kan bekijken via XAMPP (apache server). En als er zo 37 bestanden inzitten mag ik voor elk bestand manueel die gaan aanpassen, want op een map kan ik dat blijkbaar niet toepassen :/

Iemand die mij kan zeggen of ik die automatisch kan laten juist zetten bij het uitpakken fzo?

- Nu krijg ik "You don't have permission to access /LABO/cookie on this server." in m'n browser te zien en de permissions staan nochtans goed o_O

General Lee

Legacy Member
sinds wanneer hebt ge externe software nodig om een .zip te unpacken?

GenesisX

Legacy Member
't Is een rar btw en da's voor mij ook makkelijker om niet alles direct uit te pakken, maar eerst te kijken wat er allemaal in zit...

shiftyke

Legacy Member
ik krijg de site solecollector.com niet meer open, normaal is die site up and running, firefox doet ook niets...

iemand idee, of werkt hij bij jullie ook niet?

gryffoer

Legacy Member
vraagje,

hoe moet je in OSX juist een netwerkverbinding maken?
Bij ons op't school is het mogelijk via het draadloos netwerk op de netwerkschijven te gaan.

Zo is het in windows;
.5.2 Netwerkschijven

Je kan via Verkenner manueel een verbinding leggen met de netwerkschijven:

Klik op Start
Kies Alle programma's / Bureau-accessoires / Windows Verkenner
Kies Extra / Netwerkverbinding maken
Je moet nu een station en een map ingeven:

I: \\plato\afkorting van je departement\S1234567

(waarbij je S1234567 vervangt door jouw gebruikersnaam; de afkortingen van de departementen zijn IIBT, TW, SW, HWBKG, GC)

J: \\archimedes\doc
N: \\archimedes\doc_intern
K: \\archimedes\dropfolder


Alvast bedankt

Zero Grav

Legacy Member
Finder: apple + k, smb://plato/afkorting van je epartements/s1234567

En genesisX, volgens mij is alles op Dokeos toch zip. Maar ik heb uw probleem niet, kan hier perfect files van dokeos openen in XAMPP.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan