Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

General Lee

Legacy Member
GenesisX zei:
Mja, ik ga gewoon naar binsearch, zoek iets, download de nzb en begin te downloaden :p. Voor meer gebruik ik Unison niet, want da's een fiasco.
Awel, waarom dan Unison gebruiken? Als newsreader is dat misschien wel mooi en praktisch, maar voor binaries alleen zijt ge beter af met SABNZBD+
SAB kan tenminste uw par-files nagaan en alles uitpakken + verwijderen zonder dat ge dat nog allemaal manueel met een resem extra programma's moet doen. Daarbij, het is open source (en dus gratis) en mits een deftig theme ziet het er ook niet zo slecht meer uit (niet dat het kan tippen aan een deftige Interface Builder GUI)

NeoCracer

Legacy Member
GenesisX zei:
Ja, hier ook de snelheid per connectie hoor. Heb je Unison wel al eens uitgetest? :p 'k Vind de interface daarvan veel te leuk om iets anders te gebruiken.

Ik had het over Unison hé.

En ja, ik heb een tijdje Unison gebruikt, totdat ze op IRC mij aangeraden hadden op NZBD+ te gebruiken.

GenesisX

Legacy Member
GL, als newsreader is da juist NIET praktisch. Alleen het downloadvenster interesseert mij. Gwn zoeken wat ik wil, erop klikken en 't is weg. En par files check ik altijd met MacPar Deluxe. En voor mij moet dat niet allemaal in één gebeuren, liever achteraf zodat ik alles kan plannen. Nuja, elk z'n ding hé :p.

En wtf? Is da echt wel SABNZBD+ dat jullie bedoelen? Da opent in firefox (gwn als webpagina) :/

Unison > all imo :p

General Lee

Legacy Member
GenesisX zei:
GL, als newsreader is da juist NIET praktisch.
Hoezo niet?

En par files check ik altijd met MacPar Deluxe. En voor mij moet dat niet allemaal in één gebeuren, liever achteraf zodat ik alles kan plannen.
:wtf: Wat valt er dan te plannen?

En wtf? Is da echt wel SABNZBD+ dat jullie bedoelen? Da opent in firefox (gwn als webpagina) :/
En wat wilt ge daar mee zeggen? MobileMe is ook ne webpagina eh?

GenesisX

Legacy Member
Als newsreader: geen deftige zoekoptie en het browsen tussen de nieuwsgroepen gaat niet zo goed. Maar 'k ben er nog geen vier uur mee bezig geweest, dus kan ik er niet meer over zeggen dan mijn eerste bevindingen.

Wat er valt te plannen: als ik bijvoorbeeld bezig ben met photoshop en ie gaat plotseling al m'n pars checken zodat ik bijna geen cpu meer heb voor photoshop...

Wat ik er mee wou zeggen: niets eigenlijk, ik merkte het gewoon op. 'k Had toch tenminste een deftig programma verwacht zoals Unison, geen kleine server en dan een webpagina via localhost etc. Dan moet je al je pagina gaan herladen om handelingen uit te voeren. Leuk dat het gratis is, maar geen zin om daarvoor constant firefox open te laten (zodat ik bv niet kan synchroniseren met Weave, updates, add-ons kan installeren, ...).

Da's maar mijn mening hé. En ReavX had daar blijkbaar ook weer problemen mee. Yeah, that's the spirit! Bash everyone you can, especially me!

kakature

Legacy Member
Je moet Firefox niet open laten hoor, noch pagina's herladen. Dat argument van plannen is wel decent, ik haat het ook altijd als die zit te unrarren en whatever als ik naar een film kijk ofzo.

Eigenlijk is het wel zielig. Core Duo 2.16 CPU en vanaf dat ge grote (2GB+ files ofzo) repaired of unzipped dan gaat alles retetraag. Belachelijk!

General Lee

Legacy Member
GenesisX zei:
Wat er valt te plannen: als ik bijvoorbeeld bezig ben met photoshop en ie gaat plotseling al m'n pars checken zodat ik bijna geen cpu meer heb voor photoshop...
Oké, hier hebt ge weldegelijk een goed punt (sta er zelf niet bij stil omdat ik PS niet zo vaak open heb staan en ik eigenlijk vooral 's nachts afhaal en er dus weinig last van heb)

Wat ik er mee wou zeggen: niets eigenlijk, ik merkte het gewoon op. 'k Had toch tenminste een deftig programma verwacht zoals Unison, geen kleine server en dan een webpagina via localhost etc. Dan moet je al je pagina gaan herladen om handelingen uit te voeren. Leuk dat het gratis is, maar geen zin om daarvoor constant firefox open te laten (zodat ik bv niet kan synchroniseren met Weave, updates, add-ons kan installeren, ...).
Zoals kakature al zei, SAB is een programma op zich, de interface verloopt enkel via een browser. En 'handelingen' beperken zich enkel tot het downloaden van de nzb naar het juiste mapje en af en toe es checken hoever het staat (in mijn geval dan)

Da's maar mijn mening hé. En ReavX had daar blijkbaar ook weer problemen mee. Yeah, that's the spirit! Bash everyone you can, especially me!
Vergeet uw snorkel niet, anders verzuipt ge misschien in zelfmedelijden :p

GenesisX

Legacy Member
kakature zei:
Je moet Firefox niet open laten hoor, noch pagina's herladen. Dat argument van plannen is wel decent, ik haat het ook altijd als die zit te unrarren en whatever als ik naar een film kijk ofzo.

Eigenlijk is het wel zielig. Core Duo 2.16 CPU en vanaf dat ge grote (2GB+ files ofzo) repaired of unzipped dan gaat alles retetraag. Belachelijk!
Wist ik dus niet. Da's dan weer OK, maar dan kan ik weer niet zien wanneer alles klaar is met downloaden of hoe vlug het gaat. Heb graag wat controle vanaf dat ik naar m'n laptop kijk, niet eerst webpagina openen... maar da's muggenziften :p. I silence now.

En idd heel irritant. Als Transmission m'n torrents aan het controleren is of MacPar bezig is met een archief van nog maar 4gig, dan gaat de rest met schokken :/

General Lee zei:
Zoals kakature al zei, SAB is een programma op zich, de interface verloopt enkel via een browser. En 'handelingen' beperken zich enkel tot het downloaden van de nzb naar het juiste mapje en af en toe es checken hoever het staat (in mijn geval dan)


Vergeet uw snorkel niet, anders verzuipt ge misschien in zelfmedelijden :p
Maar toch zie ik graag het aantal resterende bestanden in m'n dock :p. Eventueel ook de snelheid, maar jammer genoeg kan dat niet met Unison. Niet zo erg eigenlijk, hij download ze toch altijd aan de maximumsnelheid :p. Nuja, 't is nie zo erg natuurlijk. 'k Zou het eens beter moeten uitproberen, die sadnzbwhateverdinges.

En zelfmedelijden? 't Was alleszins niet bedoeling om het zo over te laten komen. Heb er gwn genoeg van dat sommigen telkens zo kinderachtig doen :). Je zou nog beginnen denken dat ik niet de enige ben die aandacht zoek!

butnix

Legacy Member
Bij mij start SABNZBD+ in Safari, maar ik vind nergens om hem te laten starten in firefox?

General Lee

Legacy Member
butnix zei:
Bij mij start SABNZBD+ in Safari, maar ik vind nergens om hem te laten starten in firefox?
Firefox instellen als standaard browser als ge wilt dat em altijd in firefox start. En anders kopieert ge de link gewoon en maakt ge er een bladwijzer van in firefox...

tomh

Legacy Member
toch erger ik mij zeer hard aan het feit dat mn MBP zo heet loopt?! zo warm ist hier binnen niet, en die loopt nog altijd 71°C + en aan 5600-6000rpm. kheb em op ne steun staan dus lucht kan er genoeg aan!
bij Processenweergave heb ik dit:
- Threads: 277
- Processen: 62
en die lijst waarin zo alle processen staan springen hele tijd om en er gaan er hele tijd weg/komen er bij.. zonder dat ik iets doe..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan