Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

anthony8400

Legacy Member
Dat is wel een feit.
SAP is een van de duurste pakketten (zelfs hun basic Business One).
Is aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant zijn het ook weer de grote grondleggers van de hedendaagse ERP.
Nog duurder wordt het als ze maatwerk moeten doen, man man, dan valt het niet meer te betalen :p

NAV is inderdaad minder uitgebreid, maar daarvoor niet minder effectief. Zoals je zelf zegt, is het meer gericht op de kleinere spelers op de markt, die toch ook hun beschikbare data effectief willen kunnen gebruiken.

Heb nog nooit gehoord van PrintVis, zal dat eens opzoeken.
Is het een maatwerkprogramma, of ook een meer wijdverspreide applicatie?

TiZon

Legacy Member
Heb met SAP en Siebel gewerkt, en ik verkies toch siebel :-)

SAP heeft hier even gedraaid en dat liep van geen meter (was custom made voor ons) en dan komen de bijnamen al snel :p

Système à problème , Shit And Problems :)

Printvis heb ik even een demo van gezien, maar dat zij me helemaal niets :)

m-be

Legacy Member
PrintVis is een uitbreiding op nav, voor productieplanning, productiekostenbeheer, ordervoorbereiding en -begeleiding etc speciaal voor grafische productiebedrijven. Beetje concurrent van Axapta iirc.

shiftyke

Legacy Member
hey ik heb een cd geript maar wanneer ik hem op mijn ipod zet staan steeds alle nummers door elkaar, ik heb gekeken alle tracknummers zijn ingevuld weet iemand hoe dit komt, tis heel vervelend want de liedjes kunnen enkel op die volgorde afgespeeld worden :(

sash1m1

Legacy Member
Hebben ze allemaal een andere artiest ?
Dan moet je normaal compilatie aavinken denk ik.

shiftyke

Legacy Member
neen allemaal dezelfde, er zit echt geen logica in, niet alfabetisch, niet om tijd... :s

shiftyke

Legacy Member
n.w.a zei:
Download em nog eens :D

een J Dilla download je niet :eek: :love:

als ik in itunes de cd aanklik en dan sorteren op album neem, dan krijg ik de volgorde die mijn ipod laat zien

n.w.a

Legacy Member
Heb ik op vinyl.. :love:

Is inderdaad wel vervelend als die niet in volgorde staan :'(

shiftyke

Legacy Member
ik heb er tijdelijk een afspeellijst van gemaakt, dit is nu niet de juiste manier maar aan gebrek aan een alternatief :sad:

ik heb gene platendraaier meer, dus heeft geen nut meer op vinyl te kopen :p

Mr Syphon

Legacy Member
ik wou eergisteren wat gamen met een maat en we wouden wat met elkaar communiceren ondertussen,
ik dacht geen probleem, ff microfoon insteken, maar daar kwam het probleempje, blijkbaar heeft een imac geen mic ingang ? :wtf:
ok dan maar die build-in mirco gebruiken maar blijkbaar reageert die niet fel ?
al de settings stonden op max maar als ik op een meter van men scherm praat dan gebeurd er niks, ik moet echt erboven gaan hangen voor die wat record :s

enige middeltjes die toch kunnen helpen ? in windows dan liefst :D
of heeft die imac toch een ingang die ik niet vind ? :p

NeoCracer

Legacy Member
Mr Syphon zei:
ik wou eergisteren wat gamen met een maat en we wouden wat met elkaar communiceren ondertussen,
ik dacht geen probleem, ff microfoon insteken, maar daar kwam het probleempje, blijkbaar heeft een imac geen mic ingang ? :wtf:
ok dan maar die build-in mirco gebruiken maar blijkbaar reageert die niet fel ?
al de settings stonden op max maar als ik op een meter van men scherm praat dan gebeurd er niks, ik moet echt erboven gaan hangen voor die wat record :s

enige middeltjes die toch kunnen helpen ? in windows dan liefst :D
of heeft die imac toch een ingang die ik niet vind ? :p

Een iMac heeft toch wel een line-in...
Zelfs mijn MacBookje heeft dat :p

General Lee

Legacy Member
Mr Syphon zei:
ik wou eergisteren wat gamen met een maat en we wouden wat met elkaar communiceren ondertussen,
ik dacht geen probleem, ff microfoon insteken, maar daar kwam het probleempje, blijkbaar heeft een imac geen mic ingang ? :wtf:
ok dan maar die build-in mirco gebruiken maar blijkbaar reageert die niet fel ?
al de settings stonden op max maar als ik op een meter van men scherm praat dan gebeurd er niks, ik moet echt erboven gaan hangen voor die wat record :s

enige middeltjes die toch kunnen helpen ? in windows dan liefst :D
of heeft die imac toch een ingang die ik niet vind ? :p
Uw opties:
- line-level microfoon gebruiken
- USB microfoon/headset
- Bluetooth microfoon/headset
- Griffin iMic adapter

Een standaard microfoonplug is te zwak voor de line-in van Macs...

Mr Syphon

Legacy Member
ma die mic die daar vanboven inzit zou toch normaal ook wa deftiger mogen werken eh ?


*edit* als ik die in OSX test dan reageert die zelfs als ik nog maar gewoon typ dus een slechte mic is da ni, maar dan vind ik het raar dat die in windows zo slecht werkt :s

Zero Grav

Legacy Member
Hebt ge in Windows al eens met de juiste drivers of een programma dat bij dat model hoort een "Microphone Boost" gebruikt. Want dat is zéker een goede microfoon.

Ik praat op een normale toon een meter ervanaf en dat klinkt perfect helder, ook zonder galm terwijl em bij de boxen zit. Is wel de MBP, but still.

Timooo

Legacy Member
Bij de Macbook Pro werkt die Mic zeer goed op Windows bij mij, moet je eens wat klooien met de settings.

Het probleem is wel dat die microfoon zelfs te gevoelig is soms. En om de een of andere reden heeft Apple de Micro vlakbij de linker speaker op de Macbook gezet. Zonder koptelefoon, pikt die micro dus dat geluid op van die speaker resulterend in een oneindige loop van irritant gepiep. Onder Mac OS heb ik dat probleem echter niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan