Christophe86 zei:
kzit in een Toegepaste informatica programmeer richting dus hoofdzakelijk voor school. Niet noodzakelijk om te gamen. 1 iemand van mijn klas heeft een witte macbook en dit sprak me wel aan. persoonlijk heb ik een voorkeur voor 15,4 MBP. Ktwijfel tussen 2 laptops met dezelfde eigenschappen als een MBP maar voor die ene laptop betaal ik 1300 en voor de MBP 1650 met studentenkorting.
Puur qua performance zit je in die richting zeker al goed met een MB.. Hoewel ik er kan inkomen dat je liever de MBP wilt.
Maar de 13" is o-zo portable (de 15" is dit ook, maar 13" uiteraard meer). Ikzelf heb mijn MB ook gekocht toen ik aan dezelfde richting begon & elke dag neem ik mn MB mee in mn rugzak. Constant werken op een 13" scherm valt zeer goed mee (hoewel ik het thuis aan een 22" hang, maar heb in het begin toch een jaartje enkel op 13" gewerkt). Uiteindelijk zijn er veel 15" (budget) laptops met dezelfde resolutie..
Als je dan vindt dat de MBP wat duur uitvalt, dan is -in mijn ogen- de keuze snel gemaakt.
Je koopt een MB & gebruikt deze voor je studies. Neem van mij aan dat hij voldoende performance heeft om alles te draaien (Netbeans, eclipse, Flex, VMware etc etc loopt allemaal lekker). Ook wanneer je in je vrije tijd wilt photoshoppen etc etc etc..
Gedurende je hele studie zal je MB perfect dienst lenen.. Moest je nadien echt een MBP willen, kan je je MB dan vervangen door een MBP (en tegen dan heb je hopelijk voldoende geld ervoor).
Wat ik niet zou doen is genoegen nemen met de gelijkaardige machine als de MBP.. Want dan heb je geen OSX natuurlijk..