Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NeoCracer

Legacy Member
Christophe86 zei:
goja dan nog liever een nieuwe 13 inch deze is veel iets goedkoper maar kleiner. Bij een tweedehands weet je totaal niet hoe goed de vorige eigenaar ervoor gekeken heb. Tleven van een student kan hard zijn :-s (ondanks de studentenkorting van 6%)

Hola... Je gaat al van een MBP over naar een MB :p
Voor wat heb je hem dan eigenlijk nodig?

Christophe86

Legacy Member
2e^NeoCracer zei:
Hola... Je gaat al van een MBP over naar een MB :p
Voor wat heb je hem dan eigenlijk nodig?

kzit in een Toegepaste informatica programmeer richting dus hoofdzakelijk voor school. Niet noodzakelijk om te gamen. 1 iemand van mijn klas heeft een witte macbook en dit sprak me wel aan. persoonlijk heb ik een voorkeur voor 15,4 MBP. Ktwijfel tussen 2 laptops met dezelfde eigenschappen als een MBP maar voor die ene laptop betaal ik 1300 en voor de MBP 1650 met studentenkorting.

Zero Grav

Legacy Member
Om niet achter te blijven Dieselpower, misschien ook nog eens een nieuwe avatar bakken.

sh011265

Legacy Member
Christophe86 zei:
kzit in een Toegepaste informatica programmeer richting dus hoofdzakelijk voor school. Niet noodzakelijk om te gamen. 1 iemand van mijn klas heeft een witte macbook en dit sprak me wel aan. persoonlijk heb ik een voorkeur voor 15,4 MBP. Ktwijfel tussen 2 laptops met dezelfde eigenschappen als een MBP maar voor die ene laptop betaal ik 1300 en voor de MBP 1650 met studentenkorting.

Puur qua performance zit je in die richting zeker al goed met een MB.. Hoewel ik er kan inkomen dat je liever de MBP wilt.

Maar de 13" is o-zo portable (de 15" is dit ook, maar 13" uiteraard meer). Ikzelf heb mijn MB ook gekocht toen ik aan dezelfde richting begon & elke dag neem ik mn MB mee in mn rugzak. Constant werken op een 13" scherm valt zeer goed mee (hoewel ik het thuis aan een 22" hang, maar heb in het begin toch een jaartje enkel op 13" gewerkt). Uiteindelijk zijn er veel 15" (budget) laptops met dezelfde resolutie..

Als je dan vindt dat de MBP wat duur uitvalt, dan is -in mijn ogen- de keuze snel gemaakt.
Je koopt een MB & gebruikt deze voor je studies. Neem van mij aan dat hij voldoende performance heeft om alles te draaien (Netbeans, eclipse, Flex, VMware etc etc loopt allemaal lekker). Ook wanneer je in je vrije tijd wilt photoshoppen etc etc etc..
Gedurende je hele studie zal je MB perfect dienst lenen.. Moest je nadien echt een MBP willen, kan je je MB dan vervangen door een MBP (en tegen dan heb je hopelijk voldoende geld ervoor).

Wat ik niet zou doen is genoegen nemen met de gelijkaardige machine als de MBP.. Want dan heb je geen OSX natuurlijk..

Christophe86

Legacy Member
Probleem dat ik zowiezo vista mag erbij laten draaien met VMware. Visual Studio 2008 en Navision (ERP systeem) draaien enkel onder windows volgens mijn weten. Momenteel zit ik midden tweedejaar en komt vakken zoals netwerken (capteren van packetjes, bekijken van protocols,...) , linux en dergelijk. Ik kan dan wel opstarten in vista maar doet die netwerkkaart dan alles? Ook in het derde wordt hierop verder gebouwd zal dat later geen problemen geven dat ik als hoofdbesturingsysteem OSX zal hebben en vista zal moeten staan hebben en ergens ook linux?

MetalG

Legacy Member
christophe!

draai gewoon vista(waarom vista toch :(?) en linux in een virtualbox (gratis progjes maar werkt uitstekend).

en wireshark/ethereal macheert perfect hoor onder virtualbox :)

Christophe86

Legacy Member
ja zou zeer goed kunnen en misschien maak ik mij zorgen om niets. Alvast bedankt voor de informatie.

@Lian-Li tevreden over MPB? Waar heb je hem gekocht?

Reaper's Curse

Legacy Member
The_Assman zei:
Compileer wireshark gewoon zelf?
OSX == linux? (of toch ongeveer)

OS X zijn kernel is gebasseerd op Unix en Mach. Heeft dus bitterweinig met linux te maken.

MetalG

Legacy Member
2. Print je aanvraag en stuur deze naar het adres dat op dit formulier wordt vermeld, samen met de documenten die onder punt (1) hiervoor worden genoemd. Vergeet niet ook een bewijs van de uitgegeven inkooporder bij te voegen.

iemand die weet wat inkooporder is?

het is voor die iLife O9 update voor 9euro aan te vragen :)


/als je een mac later dan 6 januari aangekocht hebt (dus met iLife 08) heb je recht op een update naar iLife 09

en je kan kiezen tussen VISA (binnekort beschikbaar) of inkooporder als betalingswijze

m-be

Legacy Member
Christophe86 zei:
Probleem dat ik zowiezo vista mag erbij laten draaien met VMware. Visual Studio 2008 en Navision (ERP systeem) draaien enkel onder windows volgens mijn weten. Momenteel zit ik midden tweedejaar en komt vakken zoals netwerken (capteren van packetjes, bekijken van protocols,...) , linux en dergelijk. Ik kan dan wel opstarten in vista maar doet die netwerkkaart dan alles? Ook in het derde wordt hierop verder gebouwd zal dat later geen problemen geven dat ik als hoofdbesturingsysteem OSX zal hebben en vista zal moeten staan hebben en ergens ook linux?

:offtopic:
Krijg jij les in Navision? Wat dan? Contact me eens private anders.

Christophe86

Legacy Member
kdenk dat het een bewijs is dat je ilife 09 officieel hebt aangekocht waardoor je recht hebt op de ilife09 update voor 9 euro.

Christophe86

Legacy Member
anthony8400 zei:
M$ Navision, tof programma :D

ge hebt wel een rare smaak voor toffe programma's :D:D:D
tzit nu eenmaal in het opleidingsprogramma. en idd nu noemt het zo :)

anthony8400

Legacy Member
Christophe86 zei:
ge hebt wel een rare smaak voor toffe programma's :D:D:D
tzit nu eenmaal in het opleidingsprogramma. en idd nu noemt het zo :)

hehe :D
Ik werkte wel liever met SAP, maar Navision was zeker ook niet slecht.
Weet wel niet of die ondertussen al is veranderd tov van Navision.

joriske18

Legacy Member
Nog een paar weken en ik begon ook terug met navision, of hoe het nu ook heet. Niet echt het leukste programma....

m-be

Legacy Member
anthony8400 zei:
hehe :D
Ik werkte wel liever met SAP, maar Navision was zeker ook niet slecht.
Weet wel niet of die ondertussen al is veranderd tov van Navision.

iirc is SAP meer voor de top van de markt, terwijl nav zich in de markt meer onder SAP positioneert (qua complexiteit, mogelijkheden,...)

ma 't is eerder PrintVis wat mij interesseert, wat een implementatie van nav inhoudt, maar eigenlijk een laag erboven is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan