Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SworksVenge

Legacy Member
Jonas89 zei:
Nu met het multitasken zou ik zeker kiezen voor iPad Air 2...

Al moeten daar veel apps nog een update voor krijgen (ook voor die Picture in Picture)

Multitasken zou perfect werken op de Ipad mini 4? Ale dat lees ik toch op het internet.

De reden dat de nieuwe Ipad mini 4 mijn voorkeur krijgt is:
- Kleiner, dus makkelijker om te dragen in de praktijkruimte.
- Weegt minder
- kost 100 euro minder
- kwa specs gelijk aan air 2

Waarom ik een air 2 zou nemen:
- groter scherm
- iets betere specs
- zou ook beter scherm hebben?? Was toch groot verschil tussen air 2 en Mini 3. Msh is dit bij de mini 4 verandert.


Heel veel typen is niet de bedoeling.
Als een student bijvoorbeeld de kleppen moet stellen van een oldtimer, dan zou ik hem eerst een video laten tonen hoe je het moet doen.
Dan zelf een korte uitleg hoe het zit bij die specifieke wagen
Als ik dan mijn ronde nog eens doe, stel ik hem vragen over zijn werkwijze, wat theoretische vragen/denk vragen.
En dan zou ik gewoon op de ipad willen noteren:
- of hij de correcte werkwijze hanteert of dat hij helemaal verkeerd werkt,
- kent hij zijn theorie of ken hij het niet,
- Student A heeft is op dag X begonnen met de proef en heeft op dag X gedaan met de proef.

Zorba

Legacy Member
Het scherm van Mini 4 is echt wel serieus verbeterd. Heb nu niet naar de iPad Air 2 gekeken, maar in vergelijking met mijn Mini 2 is het verschil echt opvallend (kleuren/reflectie)

Jonas89

Legacy Member
SworksVenge zei:
Multitasken zou perfect werken op de Ipad mini 4? Ale dat lees ik toch op het internet.

jaja, dat wel :p sorry voor de verwarring. maar multitasken op het kleinere scherm van de mini 4 ? vind het maar iets raar (lees: te klein)

Natuurlijk hangt veel af naar eigen keuze en budget.

Carrion

Legacy Member
Kent er iemand een goed alternatief voor het windows programma "mp3tag"? Deze kan de id3 tag van mp3 bestanden perfect invullen en deze downloaden van database websites waardoor ik niet alles zelf moet zitten invullen.

iTunes is niet voldoende in dit geval :)

AlexisS

Legacy Member
Vraagje, ik had een heel seizoen van Friends via Itunes in de CineXplayer app gestoken en zo op mijn Ipad gezet, nu heb ik deze verwijderd maar blijven ze in Itunes in de lijst van CineXPlayer staan, iemand een idee hoe ik ze daar weg krijg?

Affinity

Legacy Member
Een iPhone 5S aangekocht met telenetabonnement 2 jaar geleden, die zijn toch SIM-lock vrij he? Kzou een 2e hands halen voor mijn vrouw.

Apple

Legacy Member
Affinity zei:
Een iPhone 5S aangekocht met telenetabonnement 2 jaar geleden, die zijn toch SIM-lock vrij he? Kzou een 2e hands halen voor mijn vrouw.

Alleen mss opletten dat die niet in den US is gekocht geweest.

Affinity

Legacy Member
Zou dat nog veel uitmaken?

Aangezien hij hier gebruikt is wil het dus zeggen dat hij werkt met SIM kaarten hier, en garantie is er toch niet meer op (of bijna niet meer, aangezien dat 2e jaar op zijn einde loopt).

MorGo7h

Legacy Member
Affinity zei:
Een iPhone 5S aangekocht met telenetabonnement 2 jaar geleden, die zijn toch SIM-lock vrij he? Kzou een 2e hands halen voor mijn vrouw.

Yep, mag geen probleem zijn. In België zijn er geen locked telefoons bij m'n weten.

AlfaRomeoMito

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik heb me gisteren een Imac 27inch 5K gekocht in fnac gent.
Er was een mooie korting waardoor deze veel goedkoper uitkwam dan op de apple website.

Nu valt er mij wel iets op. Wanneer ik mijn scherm op full brightness zet, komt bij bijlange niet in de buurt van mijn Iphone 6.
Ik bedoel hiermee dat mijn scherm wat donkerder/geler lijkt dan mijn iphone 6.
Dit valt direct op wanneer op beide een volledig wit scherm open.
Zou ik mij zorgen moeten maken dat ik een slecht scherm heb.
Ik heb geen dead pixels, gele vlekken zoals sommige dit vroeger hadden (iphone 6 had dit ook) en ondanks een I7 processor en 16gb ram, is het toestel fluister stil!

Tipzi

Legacy Member
Iemand die weet of er meer apps zijn waar ik de 'ververs op achtergrond' kan afleggen ! Heb dit gedaan bij FB app en deam batterij is direct een stuk beter ^*

Apple

Legacy Member
Tipzi zei:
Iemand die weet of er meer apps zijn waar ik de 'ververs op achtergrond' kan afleggen ! Heb dit gedaan bij FB app en deam batterij is direct een stuk beter ^*

Hug? Der sta toch 1 knop die heel de boel lam legt bij ververs op achtergrond? Bij mij sta dat volledig af.

Tipzi

Legacy Member
Apple zei:
Hug? Der sta toch 1 knop die heel de boel lam legt bij ververs op achtergrond? Bij mij sta dat volledig af.

Bedoel gewoon. Mijn gmail laat ik liefst aan laten enzo. Kvroeg mij gewoon af welke apps er geen probleem vormen mocht de achtergrond verversing afliggen

Sovereign

Legacy Member
Voor de Mobile Vikings onder ons: Is het nog steeds mogelijk om die IPCC aan te passen zonder jailbreak? Ik zou graag dat MV logo willen krijgen i.p.v. BASE.

Affinity

Legacy Member
Tipzi: achtergrond refresh staat uit bij mij maar mijn mail enzo wordt wel nog steeds gepushed hoor.. Dat is iets anders.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tipzi

Legacy Member
Affinity zei:
Tipzi: achtergrond refresh staat uit bij mij maar mijn mail enzo wordt wel nog steeds gepushed hoor.. Dat is iets anders.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ooh oke. Dus ik mag alles gewoon afflegen.

Pebble app ook ?

Affinity

Legacy Member
Dat ken ik niet.

Refresh staat zoiezo uit. Bij facebook is dat bvb dat hij constant uw newsfeeds vernieuwd... Totaal onnodig dus. Push berichten zijn notificaties enzo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tipzi

Legacy Member
Affinity zei:
Dat ken ik niet.

Refresh staat zoiezo uit. Bij facebook is dat bvb dat hij constant uw newsfeeds vernieuwd... Totaal onnodig dus. Push berichten zijn notificaties enzo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ahzooo :))

SilentSpring

Legacy Member
De laatste week installeren apps en updates van apps hier retetraag, iemand die ook dit probleem heeft?

Ik heb een 4s met de laatste ios 8.4.
Updates enzo waren vroeger in pakweg 10-20 seconden geïnstalleerd maar nu duurt dat ettelijke minuten.

Het ene moment gaat het wel normaal, op andere momenten gaat het echt amper vooruit.
Nu is hij bijvoorbeeld al meer dan 5 minuten whatsapp aan het installeren en hij zit nog maar in de helft :sop:

Apple

Legacy Member
SilentSpring zei:
De laatste week installeren apps en updates van apps hier retetraag, iemand die ook dit probleem heeft?

Ik heb een 4s met de laatste ios 8.4.
Updates enzo waren vroeger in pakweg 10-20 seconden geïnstalleerd maar nu duurt dat ettelijke minuten.

Het ene moment gaat het wel normaal, op andere momenten gaat het echt amper vooruit.
Nu is hij bijvoorbeeld al meer dan 5 minuten whatsapp aan het installeren en hij zit nog maar in de helft :sop:

Ik heb het ook voorgehad.
Maar vandaag ging het opeens zeer snel : 1,25GB game op ong 2min30sec geinstalleerd, wel 6s plus hier.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan