Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Apple

Legacy Member
Mochten er hier mensen zijn of mensen kennen die binnen de 1 a 1,5 maand een iPhone 6 plus in heel goede staat willen kopen + een hoes erbij, die moeten het mij maar vragen dan :-).
Die zal hier ook uiteraard gepost worden.

Soler

Legacy Member
ALs ik een bericht wil versturen via berichten, verstuurd men Iphone ze altijd direct via iMessage en worden afgeleverd ookal heeft de tegenpartij geen internet. Ik kan ook niet lang drukken en dan versturen als tekstbericht meer aanklikken. Ik moet telkens volledig men internet afzetten om een tekstbericht te versturen.

Dit is dus niet meer mogelijk -> Een iMessage direct als SMS bericht versturen • appletips

MorGo7h

Legacy Member
Ja, dat is best vervelend. Kan goed zijn dat die iMessages op de iPad toekomen van die persoon die wel verbonden is met internet.

Ik zit regelmatig in Nederland (zonder internet) en als m'n iPad thuis ligt, dan komen alle iMessages daar op toe en ik krijg ik geen normale berichten op m'n iPhone te zien. Pas wanneer ik terug internet verbinding heb op m'n iPhone, komen die iMessages aan.

Apple

Legacy Member
Weet je welke app ik nu gebruik mee de maten; telegram, vind ik dus echt de beste app die er is. En ik heb die ook op de macbook gedownload, werkt zeer goed.

Affinity

Legacy Member
sovereign001 zei:
Vraagje..

Ik heb hier nog een iPad 1 liggen van 16 gb. Na iOS 5.1.1 is er niets meer opgezet. Als ik hem jailbreak, kan ik er dan ios 8 opzetten ? En gaat hij vlotjes draaien of niet ?

Neen

Gentei

Legacy Member
Heeft iemand het volgende probleem al meegemaakt?

Er is iets vreemds aan de gang.
Als iemand mij probeert te bellen via een vaste lijn naar mijn gsm-nummer krijgen zij de gewoone beltoon te horen.
Zogezegd dat mijn iphone aan het rinkelen is, terwijl er bij mij niets gebeurt, mijn iphone belt niet/trilt niet en geeft niets aan, na zoveel tijd schakelt hij door naar voicemail.
Ook krijg ik dan 10min later een sms bericht dat deze nummer u heeft geprobeerd te bereiken, en soms krijg ik geen sms bericht.
Er is ook GEEN melding van een gemiste oproep.
Ik heb dit zelf ondergevonden, ik bel van mijn telefoon op het werk naar mijn gsm en in sommige gevallen gebeurt er niets, en in andere gevallen belt hij gewoon.

Nu sinds vorige week zaterdag begint dit soms ook te gebeuren als andere met hun GSM naar mij te bellen.
Bv. mijn ouders vorige week hetzelfde, mijn vader moest iets testen, hij belt naar mij mijn gsm gaat niet over, maar hier gaat hij direct over naar voicemail, je hoort geen beltoon zoals bij vaste lijnen.

Nu heb ik sim kaarten gewisseld, maar het is moeilijk te testen, het probleem doet zich sporadisch voor, Base is er ook over ingelicht en belt mij dagelijks met de onnozelste "oplossingen" en een paar keer is mijn telefoon niet over gegaan toen ze belden dus het probleem is er.
Ook staat mijn niet storen aan en doorschakelen heb ik nog nooit gebruikt.

Wat wel zeer raar en opvallend is, de problemen begonnen nadat ik een apple watch gekocht en gekoppeld heb.
ervoor heb ik dit probleem nog nooit gehad.
Maar ik zou niet weten hoe de watch dit probleem zou veroorzaken, misschien een storing doordat ze gekoppeld staan?

Brick Top

Legacy Member
MorGo7h zei:
Ik raad u af om nog een Mac met maar 4gb ram te kopen. Dat is nu al op het randje en naar de toekomst toe zal het er niet op beteren.

Bedankt voor je antwoord. Ik vreesde al dat zo'n laptop niet erg future proof ging zijn.

Bosvos

Legacy Member
Ik ben eens aan het kijken voor een nieuwe smartphone. Ik heb altijd met android gewerkt en ik ben daar best content van, maar een iPhone zou wel makkelijker werken samen met mijn macbook.

Is het de moeite om nog te gaan voor een ouder model dan de iPhone 6? Ik heb de smartphonemarkt de laatste jaren niet gevolgd, dus ik heb geen idee hoe het daarmee zit...

MorGo7h

Legacy Member
Apple zei:
4GB idd te weinig ram. Je moet toch 8GB hebben, ik heb er zelf 16GB door ne maat laten insteken :). En een ssd schijfke laten insteken van 500GB. Wel bijzeggen als je dit doet en je hebt nog garantie= geen garantie meer.

Welke macbook heb je? Ik dacht dat je in de nieuwe modellen (air & retina's) het geheugen niet meer kunt upgraden.
In de oude was dat geen probleem en verloor je er ook je garantie niet mee. Het stond zelfs in de handleiding hoe dat moest.

Bosvos zei:
Ik ben eens aan het kijken voor een nieuwe smartphone. Ik heb altijd met android gewerkt en ik ben daar best content van, maar een iPhone zou wel makkelijker werken samen met mijn macbook.

Is het de moeite om nog te gaan voor een ouder model dan de iPhone 6? Ik heb de smartphonemarkt de laatste jaren niet gevolgd, dus ik heb geen idee hoe het daarmee zit...

Goh, als je iets kleiner wilt dan een 6 kan een 5S ook nog. Ik heb 5S met iOS9 er op en draait vlotjes.
Maar als je het scherm niet te groot vind, dan is een 6 wel ietsje sneller.

Apple

Legacy Member
Bosvos zei:
Ik ben eens aan het kijken voor een nieuwe smartphone. Ik heb altijd met android gewerkt en ik ben daar best content van, maar een iPhone zou wel makkelijker werken samen met mijn macbook.

Is het de moeite om nog te gaan voor een ouder model dan de iPhone 6? Ik heb de smartphonemarkt de laatste jaren niet gevolgd, dus ik heb geen idee hoe het daarmee zit...

Ik zou geen 400€ geven ze aan bv een 5s.

Apple

Legacy Member
Burrid zei:
En 350 voor een 2dehands 5s? Mijn ma heeft een nieuwe iPhone nodig maar wil niet meer dan die prijs gaan.

Als die echt in heel goede staat is, niks fouts aan is. Batterij nog goed is, scherm ook en weetk nog allemaal dan kun je dat er eventueel nog aangeven maar 400 euro is teveel ze voor een 5s, dat vind ik toch. En als je ziet er echte beschadiging is zou ik die voor die prijs wel niet moeten hebben ze, is teken die waarschijnlijk meermaals gestuikt is. Opletten dus van wie en wat je koopt. Zeker bij smartphones.

Burrid

Legacy Member
Ok bedankt. En hoeveel zou een iphone 6 tweedehands kosten volgende maand? Velen willen hem dan toch kwijt en de prijs zal daardoor verlagen?

Burrid

Legacy Member
Nu gaan sommige iphone 6en de deur al uit voor 500 euro, het zou dan volgende maand toch wel wat minder zijn?

sevencrowns

Legacy Member
Iedereen,

Ik zit met een probleem. Mijn MB Pro staat (/stond) hier sinds geruime tijd stil omdat ik dacht dat hij kapot was (hardwarematig dan). Daarstraks kreeg ik de ingeving om eens te booten via CMD + R om zo bij de hulpprogramma's terecht te komen. Dit werkte (en ja ik weet dat ik dit al veel eerder had moeten maar bon). Inmiddels heb ik de HD geformat. Nu zou ik dus terug een werkende versie van OS X geïnstalleerd moeten krijgen. Via de optie "installeer OS X opnieuw" bij de OS X hulpprogramma's gaat dat op dit moment niet want ik krijg steeds de foutmelding "Er heeft zich een fout voogedaan bij het voorbereiden van de installatie. Voert dit programma opnieuw uit."

Nu was ik aan het denken om een versie van OS X op een USB stick te zetten en te booten vanaf die stick uiteraard. Echter heb ik geen andere Apple producten meer buiten deze MBP (die overigens van late 2012 is als ik me niet vergis). Kan/wil iemand mij hierbij wat assistentie geven? Ik kom duizenden pagina's tegen op Google maar dit gaan meestal over een USB stick te maken òp een OS X systeem ipv Windows.

Tl;dr: Ik zou een USB stick moeten maken (op Windows 10) waarvan ik OS X kan booten op mijn MBP.

Alle hulp is welkom, thanks alvast.

vince23

Legacy Member
Is het normaal dat mijn batterij van men 4S leeg is na 1u30 gebruik op wifi/3G en 8u stand-by (EDGE). Hij valt altijd al uit rond de 20%... Verschrikkelijk lastig...

Men gsm is nog net geen 2jaar oud (pas 23 september), valt hier iets aan te doen met garantie?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan