Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sovereign

Legacy Member
Mager beestje, al zeker nu die prijzen voor de rest in de EU omhoog zijn gegaan qua Apple-computers. Content dat ik mijne in 2014 heb gekocht met de toenmalige prijzen/b2s bonus.

Die 300 dollar headphones hadden een productiekost van 17 dollar ofzo, met het duurste onderdeel de verpakking... (4 dollar). Hype is ook wat gaan liggen, precies of ze geraken van hunnen brol ni vanaf :p

Lothiriel

Legacy Member
TiM007 zei:
De back-to-school actie is actief btw!

Zo te zien geven ze 'maar' 6 procent korting... :(

Ik heb altijd Macs gebruikt, behalve onze allereerste computer thuis, dat was een oude PC-bak. Daarom wil ik graag opnieuw een Macbook kopen. Nu viel me pas geleden op toen ik de pagina van Apple bekeek dat ze wel enorm in prijs gestegen zijn. Aangezien de oude MacBook Pro me te verouderd is en ik de Air een misbaksel vindt met die reusachtige witte bezels, wil ik graag een nieuwe MacBook Pro 2015 kopen.

Nu is deze erg duur en dus kan ik alle korting gebruiken die er te halen valt. De MacBook pro early 2011 editie is degene die ik van m'n zus heb gekregen nadat zij een nieuwe kocht een jaartje terug. Deze heeft kuren en ik wil graag voor m'n opleiding meteen aanvangen met een moderne computer om deze het uit te laten houden tot het einde van m'n 5-jarige opleiding. M'n zus heeft destijds bij Switch 10 procent korting gekregen door de B2S-actie.

Als ik nu kijk dan zie ik dat ze enkel een zogenaamde EDU-korting aanbieden van 6 procent (zelfde als Apple dus). Komt er geen B2S-actie meer met een hoger percentage? Want ik vind 6 procent maar magertjes, zeker gezien de erg hoge prijs van dat apparaat. Als er nergens een hogere korting valt te rapen overweeg ik om een gelijkwaardige windows-machine aan te kopen vrees ik. Iemand die hier meer over weet? :)

Selderijstok

Legacy Member
Moet eerlijk zeggen dat ik in het najaar mss terug naar macbook ging gaan, maar sinds windows 10 hoeft dat totaal niet meer :) Mijn 4j oude HP kan weer weg voor 2 jaar.

Lothiriel

Legacy Member
Selderijstok zei:
Moet eerlijk zeggen dat ik in het najaar mss terug naar macbook ging gaan, maar sinds windows 10 hoeft dat totaal niet meer :) Mijn 4j oude HP kan weer weg voor 2 jaar.

Normaal gezien zou ik dat ook zeggen van deze MacBook maar hij is flink 'mishandeld' geweest door m'n zus die niet echt fatsoenlijk omgaat met haar apparatuur...

Maar ik bekijk ook de alternatieven nu hoor. Ik vind Windows eerlijk gezegd niet echt fijn om mee te werken, maar m'n laatste ervaringen waren dan ook met Windows Server 2012 (Windows 8). Die gekleurde vakken vond ik maar niks. Aangezien Windows 10 terug meer W7-like is, moet ik het misschien toch maar serieus gaan overwegen om voor minder geld een mooie nieuwe pc-laptop aan te kopen.

Skidz

Legacy Member
Lothiriel zei:
Zo te zien geven ze 'maar' 6 procent korting... :(

Ik heb altijd Macs gebruikt, behalve onze allereerste computer thuis, dat was een oude PC-bak. Daarom wil ik graag opnieuw een Macbook kopen. Nu viel me pas geleden op toen ik de pagina van Apple bekeek dat ze wel enorm in prijs gestegen zijn. Aangezien de oude MacBook Pro me te verouderd is en ik de Air een misbaksel vindt met die reusachtige witte bezels, wil ik graag een nieuwe MacBook Pro 2015 kopen.

Nu is deze erg duur en dus kan ik alle korting gebruiken die er te halen valt. De MacBook pro early 2011 editie is degene die ik van m'n zus heb gekregen nadat zij een nieuwe kocht een jaartje terug. Deze heeft kuren en ik wil graag voor m'n opleiding meteen aanvangen met een moderne computer om deze het uit te laten houden tot het einde van m'n 5-jarige opleiding. M'n zus heeft destijds bij Switch 10 procent korting gekregen door de B2S-actie.

Als ik nu kijk dan zie ik dat ze enkel een zogenaamde EDU-korting aanbieden van 6 procent (zelfde als Apple dus). Komt er geen B2S-actie meer met een hoger percentage? Want ik vind 6 procent maar magertjes, zeker gezien de erg hoge prijs van dat apparaat. Als er nergens een hogere korting valt te rapen overweeg ik om een gelijkwaardige windows-machine aan te kopen vrees ik. Iemand die hier meer over weet? :)

B2S-actie is al bezig.
Ze geven bij aankoop van alle Mac's (buiten de mini) er een gratis Beats Solo 2 bij (100€ bijleggen voor de wireless)

Lothiriel

Legacy Member
Skidz zei:
B2S-actie is al bezig.
Ze geven bij aankoop van alle Mac's (buiten de mini) er een gratis Beats Solo 2 bij (100€ bijleggen voor de wireless)

Ja, die van Apple :) Maar dat is ook 'slechts' 6 procent. En in plaats van een Beats Solo 2 had ik liever wat meer korting op de computer dan :P.

Ik heb een berichtje gestuurd naar Switch en gek genoeg kreeg ik antwoord (had ik niet verwacht). Vanaf komende maandag 10 augustus is er 10 procent korting voor studenten. Ik denk dat ik toch eens naar de APR ga gaan dan maar.

Skidz

Legacy Member
Lothiriel zei:
Ik heb een berichtje gestuurd naar Switch en gek genoeg kreeg ik antwoord (had ik niet verwacht). Vanaf komende maandag 10 augustus is er 10 procent korting voor studenten. Ik denk dat ik toch eens naar de APR ga gaan dan maar.

Ja ik ben ook echt serieus aan het twijfelen om een MBPr aan te kopen nu, ik wou oorspronkelijk wachten tot Apple met een skylake refresh kwam maar je weet natuurlijk nooit wanneer dat komt bij Apple.
En het nieuwe academiejaar gaat binnen een anderhalve maand weer van start.

Brick Top

Legacy Member
In september zou er MOGELIJKS een nieuwe Apple TV komen. Bestaat er een kans volgens jullie dat die apps zoals Flex zal ondersteunen? Of is dat onmogelijk te voorspellen?

Lothiriel

Legacy Member
Brick Top zei:
In september zou er MOGELIJKS een nieuwe Apple TV komen. Bestaat er een kans volgens jullie dat die apps zoals Flex zal ondersteunen? Of is dat onmogelijk te voorspellen?

Voor zover ik weet is de vraag eerder OF er een refresh zal komen van de Apple TV. Waar men vanuit gaat is dat àls Apple een nieuwe generatie aankondigt, dat dit radicale veranderingen met zich mee zal brengen, als voornaamste een volwaardige App store voor de ATV. De voornaamste reden daarvoor is om dat het anders weinig zin zou hebben om een nieuwe ATV uit te brengen: er kan weinig meer aan veranderd worden zonder een duidelijke functionele uitbreiding - zoals een App Store met Flex :)


--------------------

Eigen vraagje nog van mezelf: ik heb me ingeschreven aan de KUL Campus Brussel begin juli, na eerst een voorinschrijving gedaan te hebben. Nu heb ik nog steeds niets anders dan m'n voorinschrijvingsformulier + een blad wat ik kreeg met 'proficiat je hebt je ingeschreven ... verwerking gebeurt eind augustus ...' etc.

Nu was ik van plan om één dezer dagen al m'n nieuwe laptop te gaan kopen, kwestie van alles klaar te hebben staan voor begin september zodat ik zeker geen stress heb voor het begin van het jaar. Weet iemand of ik met die papieren genoeg bewijs heb om aan te komen zetten in een APR, of dat ze écht een studentenkaart willen hebben? Want als dat zo is kan ik wellicht nog een hele tijd wachten denk ik, voor ik die studentenkaart krijg.

Iemand ervaring?

TiM007

Legacy Member
Lothiriel zei:
Voor zover ik weet is de vraag eerder OF er een refresh zal komen van de Apple TV. Waar men vanuit gaat is dat àls Apple een nieuwe generatie aankondigt, dat dit radicale veranderingen met zich mee zal brengen, als voornaamste een volwaardige App store voor de ATV. De voornaamste reden daarvoor is om dat het anders weinig zin zou hebben om een nieuwe ATV uit te brengen: er kan weinig meer aan veranderd worden zonder een duidelijke functionele uitbreiding - zoals een App Store met Flex :)


--------------------

Eigen vraagje nog van mezelf: ik heb me ingeschreven aan de KUL Campus Brussel begin juli, na eerst een voorinschrijving gedaan te hebben. Nu heb ik nog steeds niets anders dan m'n voorinschrijvingsformulier + een blad wat ik kreeg met 'proficiat je hebt je ingeschreven ... verwerking gebeurt eind augustus ...' etc.

Nu was ik van plan om één dezer dagen al m'n nieuwe laptop te gaan kopen, kwestie van alles klaar te hebben staan voor begin september zodat ik zeker geen stress heb voor het begin van het jaar. Weet iemand of ik met die papieren genoeg bewijs heb om aan te komen zetten in een APR, of dat ze écht een studentenkaart willen hebben? Want als dat zo is kan ik wellicht nog een hele tijd wachten denk ik, voor ik die studentenkaart krijg.

Iemand ervaring?

Heb die B2S actie gekocht vanaf de apple site en heb geen controle gekregen tbh..

Lothiriel

Legacy Member
TiM007 zei:
Heb die B2S actie gekocht vanaf de apple site en heb geen controle gekregen tbh..

Ja, dat zei iemand me ook al. Dat vind ik eerlijk gezegd best gek, maar goed. Als het niet anders kan ga ik dat dan ook maar doen :P. Had liever via een APR gedaan, omdat je dan meer garantie krijgt, ipv dat ene jaar van Apple.

Zorba

Legacy Member
Apple is ook 2 jaar.

Een collega (geen student dus) heeft een 5k iMac gekocht met studentenkorting, geen controle gehad. Dus voor jou zal dat zeker geen probleem zijn.

Lothiriel

Legacy Member
Zorba zei:
Apple is ook 2 jaar.

Een collega (geen student dus) heeft een 5k iMac gekocht met studentenkorting, geen controle gehad. Dus voor jou zal dat zeker geen probleem zijn.

Oké :) Dan ga ik ook maar eens bestellen via de Apple-site!

deathsythe

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een app voor foto's te trekken waar je onder andere;

manueel diafragma, sluitertijd en iso kan mee aanpassen.

iemand enige ervaringen met een app?

is voor iphone 5c

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Is er geen andere manier om Apple Music-tracks offline op je iPhone te zetten? Meestal luister ik dan naar muziek op mijn Macbook, kies dan "voeg toe aan mijn muziek". Dan staan die nummers daar wel maar op mijn iPhone krijg ik steeds te zien "Verbind met Wi-Fi om naar deze muziek te luisteren". Dan moet ik track per track "Maak offline beschikbaar" maken.

Zorba

Legacy Member
In een playlist zetten en die offline beschikbaar maken? Werkt hier toch perfect, nieuwe nummers worden ook automatisch offline beschikbaar als je ze toevoegt aan die playlist.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Aha super. Heb nu wel iets anders irritants aan de hand.
Heb hier dus een iMac en twee Macbooks. Nu heb ik op mijn iMac enorm veel muziek staan maar zonder hoesje, titels verkeerd, titels met rommel in, etc...
Nu staat aaaaaal die brol ook op mijn MacBooks en iPhone :sop: iCloud en Apple Music al afgezet maar blijft er maar op staan :sop: Enkel als ik iCloud op mijn MacBooks uitzet is het weg maar da's ook de bedoeling niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan