Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JasonC

Legacy Member
n9ne zei:
OK Here is how to fix the weather problem (and I tried just about every suggestion listed in every forum)


Go to the Settings, General - Reset


Click on the top reset "Reset all settings".
This will erase all setting that are messing up the notification panel BUT nothing else
Everything else will stay the same
Now turn on all notificalions and location services (in the privacy tab)


Now find the weather app in "background App Refresh" in the general tab and make sure "weather is turned on"


All in all resetting all setting was the thing that did the most. Fixed anything that got screwed up.


Thats it.
Worked for me.

We zullen eens kijken...
Heb je het zelf ook al geprobeerd?

n9ne

Legacy Member
Y-Ssin zei:
We zullen eens kijken...
Heb je het zelf ook al geprobeerd?

Jup, maar ik had toch net de overstap naar ios7 gedaan dus was toch al alle instellingen kwijt. Werkte perfect voor mij erna.

JasonC

Legacy Member
Pfft ik zie er eigenlijk tegen op om alles opnieuw te moeten instellen... :s
Vooral mailaccounts, contacten en kalender synchen kan wel wat tijd in beslag nemen...

camino

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Gebruik ik niet, bewuste keuze. :)

WTF?

Ik heb mbp, iPad Air en 5S en lang leve icloud ze, moe nikske instellen, onthoud alles en alles meteen zo goed als klaar, magische icloud :-).

magnificent_one

Legacy Member
Frere j. zei:
Got something to hide? ;)

Ikke ni :) Ik gebruik icloud, is nog zo gemakkelijk:niceone:

Was om y-ssin zijn reden duidelijk te maken;) (of ik denk toch dat dat de reden is:baard:)

Gentei

Legacy Member
Ik vind dat mijn Safari van mijn macbook pro 13' toch maar traag is....
terwijl google chrome op mijn desktop geen probleem heeft, daaruit kan ik afleiden dat het niet een probleem geeft bij mijn wi-fi....?

Gebruikt er iemand een andere browser op zijn mac?

Lobmans

Legacy Member
Heb sinds kort een Sony Bravia smart-tv alsook een Sony Homecinema met de nodige smart & internet-functies. Nu was ik op zoek naar een oplossing om "Airplay"-gewijs de muziek van iDevice te streamen naar mijn Blurayspeler of TV-toestel. Ik ben er al wel in geslaagd om mijn Macbook te benaderen via DLNA (dit werkt zelfs via mijn digicorder van Telenet). Alleen is het zo dat ik dan enkel via mijn tv de bestanden op mijn Mac kan benaderen, terwijl ik liefst gewoon mijn bestanden via mijn Macbook/iPad wil bedienen en het geluid gewoon naar mijn tv gestreamed wordt. Eigenlijk gewoon hetgeen Airplay dus doet, alleen biedt Sony geen Airplay-ondersteuning. Iemand dus een idee of het mogelijk is om via Itunes rechtstreeks audio naar mijn tv te streamen? (voor video enz is dit niet nodig, ik heb het alleen voor muziek nodig). Heb al zitten Googlen maar ik kom dan telkens uit op oplossingen die ik al had, namelijk via uw tv en DLNA de bestanden op uw laptop openen, maar dat is dus niet hetgeen ik zoek.

Implar

Legacy Member
Lobmans zei:
Heb sinds kort een Sony Bravia smart-tv alsook een Sony Homecinema met de nodige smart & internet-functies. Nu was ik op zoek naar een oplossing om "Airplay"-gewijs de muziek van iDevice te streamen naar mijn Blurayspeler of TV-toestel. Ik ben er al wel in geslaagd om mijn Macbook te benaderen via DLNA (dit werkt zelfs via mijn digicorder van Telenet). Alleen is het zo dat ik dan enkel via mijn tv de bestanden op mijn Mac kan benaderen, terwijl ik liefst gewoon mijn bestanden via mijn Macbook/iPad wil bedienen en het geluid gewoon naar mijn tv gestreamed wordt. Eigenlijk gewoon hetgeen Airplay dus doet, alleen biedt Sony geen Airplay-ondersteuning. Iemand dus een idee of het mogelijk is om via Itunes rechtstreeks audio naar mijn tv te streamen? (voor video enz is dit niet nodig, ik heb het alleen voor muziek nodig). Heb al zitten Googlen maar ik kom dan telkens uit op oplossingen die ik al had, namelijk via uw tv en DLNA de bestanden op uw laptop openen, maar dat is dus niet hetgeen ik zoek.

Is exact wat een Apple TV doet (of Airport Express als je een versterker hebt).

Lobmans

Legacy Member
Implar zei:
Is exact wat een Apple TV doet (of Airport Express als je een versterker hebt).

I know, maar zie het nu ook weer niet zitten om speciaal een AppleTV te kopen enkel om tussendoor wat muziek op m'n homecinema te kunnen streamen. Voor video heb ik het namelijk niet nodig aangezien ik al een Blurayspeler heb of ik m'n Macbook gewoon via HDMI op tv aansluit als ik film kijk.

JasonC

Legacy Member
Ik heb trouwens mijn probleem met het NC op deze manier opgelost:

Cheacker zei:
Ook laatst last van gehad. Instellingen herstellen bracht me in een boot-loop waardoor ik steeds moest restoren en re-jailbreaken. Een fix dat wel werkt:

1. Browse naar /var/mobile/Library/BulletinBoard/ via iFile
2. Delete SectionInfo.plist
3. Respring

Enige dat misschien een "nadeel" is, is dat je jouw NC opnieuw moet instellen, maar verdwijnt de weertekst niet meer.

Is uiteraard alleen mogelijk bij gejailbreakte toestellen. (vandaar dat ik me een beetje zorgen maakte over alle instellingen te resetten.)
Nogmaals een bedankwoordje voor Cheacker. ;)

daimand

Legacy Member
Outlook iPhone sync issues:

't is te zeggen. Alles werkt goed op 1 ding na: de verzonden berichten die vertrokken zijn via zowel de iPhone als de Laptop worden niet gesynchroniseerd...

Dus vb: Ik stuur email naar persoon X via mijn iPhone, dan zal ik op de Laptop niet terug vinden dat ik persoon X een mail heb gestuurd. Voor gelezen/ontvangen emails werkt die allemaal zeer goed. d

Moet ik ergens iets aan klikken zodat de sent items ook gesynct worden?

ter info: Outlook is niet gesynchroniseerd via iTunes maar via de mail app van de iPhone manueel ingesteld met de imap handleiding voor outlook op de website van telenet.

Pherox006

Legacy Member
Kgaan binnenkort een Macbook aanschaffen, maar wet nog niet waar ik hem het best zou kopen, in de Switch of de Easy-m?
Iemand goede/slechte ervaringen ermee?

magnificent_one

Legacy Member
Wordt uw mail verstuurd vanuit je outlook mail en niet vanuit je @me of @icloud account??
Je kan instellen van welk adres je de mails standaard wil verzenden.


daimand zei:
Outlook iPhone sync issues:

't is te zeggen. Alles werkt goed op 1 ding na: de verzonden berichten die vertrokken zijn via zowel de iPhone als de Laptop worden niet gesynchroniseerd...

Dus vb: Ik stuur email naar persoon X via mijn iPhone, dan zal ik op de Laptop niet terug vinden dat ik persoon X een mail heb gestuurd. Voor gelezen/ontvangen emails werkt die allemaal zeer goed. d

Moet ik ergens iets aan klikken zodat de sent items ook gesynct worden?

ter info: Outlook is niet gesynchroniseerd via iTunes maar via de mail app van de iPhone manueel ingesteld met de imap handleiding voor outlook op de website van telenet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan